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ミニバスの世界市場規模調査:推進力別(ICエンジン、電気)、エンドユーザー別(学校、観光、その他)、座席数別(20席未満、20席以上)、地域別予測:2022-2032年


Global Minibus Market Size study, by Propulsion (IC engine, and Electric) by End User (Schools, Tourism, and Others) by Seating Capacity (Less than 20 seats, and More than 20 seats) and Regional Forecasts 2022-2032

ミニバスの世界市場規模は2023年に約102億1,000万米ドルで、予測期間2024〜2032年には4.72%以上の健全な成長率が見込まれている。ミニバスは、少人数の乗客を乗せるために設計された小型乗用車である。座席には最... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年5月20日 US$4,950
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サマリー

ミニバスの世界市場規模は2023年に約102億1,000万米ドルで、予測期間2024〜2032年には4.72%以上の健全な成長率が見込まれている。ミニバスは、少人数の乗客を乗せるために設計された小型乗用車である。座席には最大40人を収容できる。これらのミニバスは、空港での大人数の送迎や、都市内での短・中距離移動など、さまざまな輸送ニーズによく利用されている。大型バスのスペースと小型バスの操縦性を併せ持つ、妥協のないバスです。従来型ルーフ、ハイトップ、2ドア、1ドアなど、さまざまなスタイルがある。郊外や都市部での輸送では、ミニバスは軽快で、混雑した市街地や、大型バスでは進入が難しい狭い場所にもフィットします。

シャトル・サービスへの需要の高まりは、ミニバス市場の成長を後押しする重要な原動力となっている。都市化と都市への人口集中が進むにつれ、効果的で適応性の高い公共交通システムへのニーズが高まっている。シャトル・サービスは、ホテルへの送迎から企業シャトル、空港送迎まで、都市部や郊外のさまざまな交通ニーズに対応している。費用対効果、機動性、中間収容力の点から、ミニバスはこうしたシャトル・サービスに特に適している。例えば、2023年10月、サセックス・アート・シャトルは、タウナー・イーストボーンとチャールストンの両アート会場を結ぶミニバス・シャトル・サービスを開始した。ミニバスがシャトル・サービスを提供する企業や団体によく好まれるのは、乗客定員と運行効率のバランスが取れているからだ。ミニバスは、乗客により個別的なサービスを提供するのに適しており、大型バスよりも短い駐車スペースや狭い道路にも対応できる。しかし、規制上の制約と競争圧力が、2022年から2032年にかけての市場成長を抑制するだろう。

ミニバスの世界市場調査で考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他の地域が含まれる。2023年には、欧州が最大の地域市場となった。人口密度の高いヨーロッパの都市部では、効果的な公共交通システムが必要とされている。ミニバスは、ラストワンマイルの接続性を提供し、大型バスが進入できないルートを支援する上で重要である。ミニバスは、都市における排出ガスと交通量の削減に注目が集まるにつれて、公共交通機関の一部としてますます需要が高まっている。さらに、ヨーロッパは人気の旅行先であり、毎年何百万人もの観光客が訪れている。観光客のさまざまな交通需要を満たすため、ミニバスは観光ツアー、空港送迎、小旅行サービスなどに頻繁に利用されている。一方、アジア太平洋地域の市場は、予測期間中に最も速い速度で発展すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
IVECO S.P.A
フォルクスワーゲン・グループ
メルセデス・ベンツ・グループAG
マルコポロSA
フォースモータース
フォード・モーター・カンパニー
カルサン
タタ・モーターズ
ヒュンダイモーターカンパニー
トヨタ自動車

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

推進力別
ICエンジン
電気

エンドユーザー別
学校
観光
その他

座席数別
20席未満
20席以上
地域別
北米
アメリカ
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロサンゼルス
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
RoMEA

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章 ミニバスの世界市場世界のミニバス市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.ミニバスの世界市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.推進力別
2.3.2.エンドユーザー別
2.3.3.座席数別
2.4.主要動向
2.5.景気後退の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.ミニバスの世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.ミニバスの世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 ミニバスの世界市場ミニバスの世界市場規模・推進力別予測 2022-2032
5.1.ICエンジン
5.2.電気
第6章 ミニバスの世界市場ミニバスの世界市場規模・予測:エンドユーザー別 2022-2032
6.1.学校
6.2.観光
6.3.その他
第7章.ミニバスの世界市場規模・予測(座席数別) 2022-2032
7.1.20席未満
7.2.20席以上
第8章 ミニバスの世界市場ミニバスの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
8.1.北米ミニバス市場
8.1.1.米国のミニバス市場
8.1.1.1.推進剤の内訳サイズと予測、2022~2032年
8.1.1.2.エンドユーザーの内訳サイズと予測、2022-2032年
8.1.1.3.座席定員の内訳のサイズと予測、2022-2032年
8.1.2.カナダのミニバス市場
8.2.欧州ミニバス市場
8.2.1.イギリスのミニバス市場
8.2.2.ドイツのミニバス市場
8.2.3.フランスのミニバス市場
8.2.4.スペインのミニバス市場
8.2.5.イタリアのミニバス市場
8.2.6.その他のヨーロッパのミニバス市場
8.3.アジア太平洋ミニバス市場
8.3.1.中国のミニバス市場
8.3.2.インドのミニバス市場
8.3.3.日本のミニバス市場
8.3.4.オーストラリアのミニバス市場
8.3.5.韓国のミニバス市場
8.3.6.その他のアジア太平洋地域のミニバス市場
8.4.ラテンアメリカのミニバス市場
8.4.1.ブラジルのミニバス市場
8.4.2.メキシコのミニバス市場
8.4.3.その他のラテンアメリカのミニバス市場
8.5.中東・アフリカのミニバス市場
8.5.1.サウジアラビアのミニバス市場
8.5.2.南アフリカのミニバス市場
8.5.3.その他の中東・アフリカのミニバス市場
第9章.競合他社の動向
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.IVECO S.P.A.
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.市場戦略
9.3.2.フォルクスワーゲン・グループ
9.3.3.メルセデス・ベンツ・グループAG
9.3.4.マルコポロSA
9.3.5.フォースモータース
9.3.6.フォード・モーター・カンパニー
9.3.7.カルサン
9.3.8.タタ・モーターズ
9.3.9.現代自動車
9.3.10.トヨタ自動車
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性

 

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Summary

Global Minibus Market is valued approximately USD 10.21 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.72% over the forecast period 2024-2032. A minibus is a small passenger vehicle designed to accommodate a small group of passengers. It can accommodate up to 40 people in seats. These minibuses are commonly used for a variety of transportation needs, including as picking up and dropping off large groups of people at airports or for short to medium distance travel within cities. With room for bigger buses and the maneuverability of a smaller buses, it offers a compromise. They come in a range of styles, including conventional roof, high-top, 2-door, and 1-door models. When it comes to suburban and urban transit, minibuses are nimble and fit through crowded city streets and into tight spots that are challenging for larger buses to enter.

The rising demand for shuttle services is a significant driver propelling the growth of the minibus market. The need for effective and adaptable public transportation systems grows as urbanization and population concentration in cities increase. Shuttle services address a variety of transportation needs in urban and suburban areas, from hotel pickups to corporate shuttles and airport transfers. Because of their cost-effectiveness, mobility, and intermediate capacity, minibuses are especially well-suited for these shuttle services. For instance, in October 2023, Sussex Art Shuttle launched minibus shuttle services to connect Towner Eastbourne and both Charleston art venues, permitting visitors the chance to visit several art sites for single fee. Minibuses are frequently preferred by companies and organizations that provide shuttle services because they provide a balance between passenger capacity and operational efficiency. Minibuses are more suited to provide more individualized service to passengers and can fit through shorter parking spaces and narrower streets than larger buses. However, regulatory constraints and a competitive pressure, will stifle market growth between 2022 and 2032.

The key regions considered for the Global Minibus market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, Europe was the largest regional market. Europe's densely populated urban areas require effective public transportation systems. Minibuses is important in providing last-mile connectivity, helping routes where larger buses may not be able to enter. Minibuses are becoming more and more in demand to be a part of public transportation fleets as attention turns to reducing emissions and traffic in cities. Moreover, Europe is a popular travel destination, drawing millions of tourists there each. In order to meet the various transportation demands of tourists, minibuses are frequently utilized for sightseeing tours, airport transfers, and excursion services. The market in Asia Pacific, on the other hand, is expected to develop at the fastest rate over the forecast period.

Major market player included in this report are:
IVECO S.P.A
Volkswagen Group
Mercedes-Benz Group AG
Marcopolo SA
FORCE MOTORS Ltd
Ford Motor Company
Karsan
Tata Motors
Hyundai Motor Company
Toyota Motor Corporation

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Propulsion
IC engine
Electric

By End User
Schools
Tourism
Others

By Seating Capacity
Less than 20 seats
More than 20 seats
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
RoMEA

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Minibus Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Global Minibus Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Propulsion
2.3.2. By End User
2.3.3. By Seating Capacity
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Global Minibus Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Global Minibus Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Minibus Market Size & Forecasts by Propulsion 2022-2032
5.1. IC engine
5.2. Electric
Chapter 6. Global Minibus Market Size & Forecasts by End User 2022-2032
6.1. Schools
6.2. Tourism
6.3. Others
Chapter 7. Global Minibus Market Size & Forecasts by Seating Capacity 2022-2032
7.1. Less than 20 seats
7.2. More than 20 seats
Chapter 8. Global Minibus Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
8.1. North America Minibus Market
8.1.1. U.S. Minibus Market
8.1.1.1. Propulsion breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.1.2. End User breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.1.3. Seating Capacity breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2. Canada Minibus Market
8.2. Europe Minibus Market
8.2.1. U.K. Minibus Market
8.2.2. Germany Minibus Market
8.2.3. France Minibus Market
8.2.4. Spain Minibus Market
8.2.5. Italy Minibus Market
8.2.6. Rest of Europe Minibus Market
8.3. Asia-Pacific Minibus Market
8.3.1. China Minibus Market
8.3.2. India Minibus Market
8.3.3. Japan Minibus Market
8.3.4. Australia Minibus Market
8.3.5. South Korea Minibus Market
8.3.6. Rest of Asia Pacific Minibus Market
8.4. Latin America Minibus Market
8.4.1. Brazil Minibus Market
8.4.2. Mexico Minibus Market
8.4.3. Rest of Latin America Minibus Market
8.5. Middle East & Africa Minibus Market
8.5.1. Saudi Arabia Minibus Market
8.5.2. South Africa Minibus Market
8.5.3. Rest of Middle East & Africa Minibus Market
Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. IVECO S.P.A
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. Volkswagen Group
9.3.3. Mercedes-Benz Group AG
9.3.4. Marcopolo SA
9.3.5. FORCE MOTORS Ltd
9.3.6. Ford Motor Company
9.3.7. Karsan
9.3.8. Tata Motors
9.3.9. Hyundai Motor Company
9.3.10. Toyota Motor Corporation
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes

 

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