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欧州ミニバス市場規模調査:推進力別(ICエンジン、電気)、エンドユーザー別(学校、観光、その他)、座席数別(20席未満、20席以上)、国別予測:2022-2032年


Europe Minibus Market Size study, by Propulsion (IC engine, and Electric) by End User (Schools, Tourism, and Others) by Seating Capacity (Less than 20 seats, and More than 20 seats) and Country Forecasts 2022-2032

欧州ミニバス市場は2023年に約21.4億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には4.15%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。欧州のミニバス市場には、通常8~30人程度が乗車できる旅客輸送用に予測され... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年5月20日 US$4,950
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サマリー

欧州ミニバス市場は2023年に約21.4億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には4.15%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。欧州のミニバス市場には、通常8~30人程度が乗車できる旅客輸送用に予測される様々な自動車が含まれている。これらのミニバスは、企業輸送、観光、プライベート・シャトル・サービス、公共交通機関など、数多くの用途に使用されている。ミニバスの設計と製造は、安全基準、排ガス、車両サイズに関するEU法の影響を受ける。ミニバスの需要、特に企業や商業部門の需要は、GDP成長、個人消費、企業投資などの経済動向に左右される。将来のミニバスは、自律走行技術、接続機能、ハイブリッドおよび電気ドライブトレイン、エンジン効率の進歩によって形作られるだろう。したがって、これらの要因は欧州ミニバス市場の需要を促進する可能性がある。

欧州ミニバス市場の需要を促進する主な要因の一つは、革新的なミニバスに対する需要の増加である。主要メーカーや企業は、技術の発展に伴い、電動ドライブトレイン、接続オプション、最先端の安全システムといった革新的な機能を備えたミニバスをますます求めている。特に電気ミニバスは、ゼロ・エミッションで運行でき、ランニングコストが安いことから人気が高まっており、これは欧州が重視する環境の持続可能性と二酸化炭素排出量の削減に合致している。例えば、ULTIMOは2023年1月、オスロ(ノルウェー)、ジュネーブ(スイス)、クローナハ(ドイツ)の3都市で45台の自律走行ミニバスを提供できる計画を発表した。ULTIMOによると、同社は4年間のプロジェクトで5500万ユーロを受け取り、そのうち1600万ユーロはスイス連邦から、2400万ユーロは欧州委員会から、残りはさまざまな産業パートナーから提供されるという。しかし、一方で高い開発コストと安全排出基準が、2022年から2032年にかけての市場成長を阻害するだろう。

欧州ミニバス市場調査で考慮した主要国には、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州が含まれる。2023年には、英国が最大の市場となっている。クリーン・エア・ゾーンや低排出ガスゾーンなど、環境の持続可能性を促進する政府の政策が、電気ミニバスや低排出ガスミニバスの採用を促進している。自動車製造・販売業者協会(SMMT)が公表した数字によると、2024年の英国のゼロ・エミッションのコーチ、バス、ミニバスの新車市場は増加傾向にあり、2023年には4,932台が新たに登録され、2022年から44.6%の増加を記録した。一方、ドイツの市場は予測期間中、最も速い速度で発展すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
IVECO S.P.A
フォルクスワーゲン・グループ
メルセデス・ベンツ・グループAG
カルサン
5社
6社
7社目
会社8
9社目
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

推進力別
ICエンジン
電気

エンドユーザー別
学校
観光
その他

座席数別
20席未満
20席以上
地域別
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

調査対象年は以下の通り:
ヒストリカルイヤー - 2022
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な内容
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
国別分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章 欧州ミニバス市場欧州ミニバス市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.欧州ミニバス市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.推進力別
2.3.2.エンドユーザー別
2.3.3.座席数別
2.4.主要動向
2.5.景気後退の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.欧州ミニバス市場のダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.欧州ミニバス市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 欧州のミニバス市場欧州ミニバスの推進力別市場規模・予測 2022-2032
5.1.ICエンジン
5.2.電気
第6章.欧州ミニバスのエンドユーザー別市場規模・予測 2022-2032
6.1.学校
6.2.観光
6.3.その他
第7章.欧州ミニバスの座席数別市場規模・予測 2022-2032
7.1.20席未満
7.2.20席以上
第8章.欧州ミニバス市場 国別規模・予測 2022-2032
8.1.英国のミニバス市場
8.1.1.推進の内訳の市場規模&予測、2022-2032年
8.1.2.エンドユーザーの内訳サイズと予測、2022-2032年
8.1.3.座席定員の内訳、2022-2032年
8.2.ドイツのミニバス市場
8.3.フランスのミニバス市場
8.4.スペインのミニバス市場
8.5.イタリアのミニバス市場
8.6.その他のヨーロッパのミニバス市場
第9章.競合他社情報
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.IVECO S.P.A.
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.市場戦略
9.3.2.フォルクスワーゲン・グループ
9.3.3.メルセデス・ベンツ・グループAG
9.3.4.カルサン
9.3.5.5社
9.3.6.6社
9.3.7.7社
9.3.8.8社
9.3.9.9社
9.3.10.10社
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性

 

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Summary

Europe Minibus Market is valued approximately USD 2.14 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.15% over the forecast period 2024-2032. A variety of automobiles projected for passenger transportation, usually accommodating about 8 to 30 people, are included in the Europe minibus market. These minibuses are used for numerous things, such as corporate transportation, tourism, private shuttle services, and public transportation. Minibus design and manufacture are impacted by EU laws on safety standards, emissions, and vehicle size. The demand for minibuses, particularly in the corporate and commercial sectors, is inclined by economic trends such as GDP growth, consumer spending, and company investment. Minibuses of the future will be shaped by advancements in autonomous driving technologies, connection features, hybrid and electric drivetrains, and engine efficiency. Thus, these factors can drive demand for the Europe Minibus Market.

One of the major factors driving demand for the Europe Minibus Market is the increasing demand for innovative minibuses. Key manufacturers and companies are looking for minibuses with innovative features like electric drivetrains, connection options, and cutting-edge safety systems more and more as technology develops. Particularly electric minibuses are becoming more popular because of their zero-emission operation and cheaper running costs, which is in line with Europe's emphasis on environmental sustainability and lowering carbon emissions. For instance, in January 2023, ULTIMO announced a plan that can provide 45 autonomous minibuses in 3 cities Oslo (Norway), Geneva (Switzerland), and Kronach (Germany). According to the ULTIMO, the company received 55 million euros for 4 years project, in which 16 million from the Swiss Confederation and 24 million comes from the European Commission, with the rest coming from various industrial partners. However, high development costs and safety emission standards, on the other hand, will stifle market growth between 2022 and 2032.

The key countries considered for the Europe Minibus market study includes UK, Germany, France, Italy, Spain, and Rest of Europe. In 2023, UK was the largest market. Government policies promoting environmental sustainability, such as Clean Air Zones and low-emission zones, are driving the adoption of electric and low-emission minibuses. According to Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) published figures, in 2024, UK’s new zero emission coach, bus, and minibus market is rising, with 4,932 new units registered in 2023, registering increase of 44.6% from 2022. The market in Germany, on the other hand, is expected to develop at the fastest rate over the forecast period.

Major market player included in this report are:
IVECO S.P.A
Volkswagen Group
Mercedes-Benz Group AG
Karsan
Company 5
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Propulsion
IC engine
Electric

By End User
Schools
Tourism
Others

By Seating Capacity
Less than 20 seats
More than 20 seats
By Region:
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Europe Minibus Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Europe Minibus Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Propulsion
2.3.2. By End User
2.3.3. By Seating Capacity
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Europe Minibus Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Europe Minibus Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Europe Minibus Market Size & Forecasts by Propulsion 2022-2032
5.1. IC engine
5.2. Electric
Chapter 6. Europe Minibus Market Size & Forecasts by End User 2022-2032
6.1. Schools
6.2. Tourism
6.3. Others
Chapter 7. Europe Minibus Market Size & Forecasts by Seating Capacity 2022-2032
7.1. Less than 20 seats
7.2. More than 20 seats
Chapter 8. Europe Minibus Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
8.1. U.K. Minibus Market
8.1.1. Propulsion breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2. End User breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.3. Seating Capacity breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.2. Germany Minibus Market
8.3. France Minibus Market
8.4. Spain Minibus Market
8.5. Italy Minibus Market
8.6. Rest of Europe Minibus Market
Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. IVECO S.P.A
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. Volkswagen Group
9.3.3. Mercedes-Benz Group AG
9.3.4. Karsan
9.3.5. Company 5
9.3.6. Company 6
9.3.7. Company 7
9.3.8. Company 8
9.3.9. Company 9
9.3.10. Company 10
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes

 

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