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米国とカナダの旅行市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(レジャー旅行、ビジネス旅行)、年齢層別(21~30歳、31~40歳)、旅行者タイプ別(国内、海外)、国別、セグメント別予測、2025年~2030年


U.S. And Canada Travel Market Size, Share And Trends Analysis Report By Type (Leisure Travel, Business Travel), By Age Group (21-30, 31-40), By Tourist Type (Domestic, International), By Country, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

米国とカナダの旅行市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国とカナダの旅行市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率7.8%を記録し、2030年までに2兆4,526億米ドルに... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月19日 US$3,950
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110 英語

 

サマリー

米国とカナダの旅行市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国とカナダの旅行市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率7.8%を記録し、2030年までに2兆4,526億米ドルに達すると予測されている。未踏の目的地を訪れ、新たな体験を得るために、米国とカナダの旅行者による支出が増加していることが、市場を牽引している。さらに、マイクロトリップの増加傾向や、両国間で急速に拡大する観光セクターが市場の成長を後押ししている。パーソナライズされたサービス、信頼できる輸送手段、独占性、スタッフとの積極的かつプロフェッショナルな交流が、旅行のベンチマークとなっている。

政治的安定の高まり、性別、民族性、性的指向、人種に対する考え方の改善、より寛容なビザ規制など、好意的な要因によって、世界中の旅行は大きな影響を受けている。旅行者は、エンターテインメントとリラクゼーションを兼ね備えた柔軟な旅程を組み、自分だけのユニークな体験を作り出そうとしている。特にミレニアル世代や若い旅行者の間では、価格に見合った価値を提供する旅行や、価格と利便性を重視したブランドの人気が高まっている。しかし、旅行はCOVID-19の大流行以来、真っ先に、そして最も大きな打撃を受けた産業のひとつである。

世界のほとんどの地域で厳格な封鎖と自宅待機命令が出され、旅行業界とそれに依存するさまざまな生態系に悪影響が及んだ。2024年には、高級旅行セグメントが最大のシェアを占めた。米国とカナダにおける消費者の可処分支出の増加が、このセグメントの成長を促進する主な要因である。トリップアドバイザーが2021年5月に発表したレポートによると、米国では高所得のミレニアル世代が贅沢旅行の主要な消費者であり、その大半が主にセルフケアやリラクゼーションを目的とした目的主導型の旅行を行っている。このような傾向は、このセグメントの成長にとって良い兆しとなりそうだ。

米国とカナダの旅行市場レポート ハイライト

- 米国は2024年に最大市場に浮上した。米国人が徐々に海外旅行を再開していることから、この傾向は予測期間中も続くとみられる。

- レジャー旅行は、米国とカナダの消費者の可処分支出の増加に牽引され、2024年には33%以上の売上シェアを占めた。また、ビジネス旅行は2025年から2030年にかけて年平均成長率8.8%で成長すると予測されている。

- 41~60歳の年齢層の旅行市場は、2024年の売上シェアの42%以上を占め、21~30歳の年齢層の旅行市場は、2025年から2030年にかけて年平均成長率8.6%で成長すると予測される。

- 米国とカナダの消費者の間で低予算志向の旅行トレンドが浸透していることが、このセグメントの成長を補完するものと思われる。

- 特にミレニアル世代や若年層の旅行者の間で、手頃な価格と利便性を重視した価値ある旅行やブランドの人気が高まっており、これがセグメントの成長を支えている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次資料と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場情報とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.タイプ別展望
2.3.年齢層の展望
2.4.観光客タイプの見通し
2.5.競合状況のスナップショット
第3章 米国とカナダの旅行市場米国とカナダの旅行市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜の展望
3.1.1.親市場の展望
3.2.産業バリューチェーン分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.市場機会
3.3.4.市場の課題
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.サービス予約の決定要因
4.4.消費者のサービス導入傾向
4.5.考察と提言
第5章.米国とカナダの旅行市場:タイプ別推定とトレンド分析
5.1.米国とカナダの旅行市場:タイプ別主要なポイント
5.2.タイプ別動向分析と市場シェア、2024年と2030年
5.3.2018〜2030年のタイプ別市場推定・予測(10億米ドル)
5.3.1.レジャー旅行
5.3.1.1.市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Billion)
5.3.2.ビジネス旅行
5.3.2.1.市場の推計と予測、2018年〜2030年(USD Billion)
5.3.3.クルーズ
5.3.3.1.市場の予測および予測、2018年~2030年 (億米ドル)
5.3.4.スペシャリティ/アクティビティ/スポーツ
5.3.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
5.3.5.VFR(友人・親戚訪問)
5.3.5.1.市場の推計と予測、2018年~2030年(USD Billion)
第6章.米国とカナダの旅行市場年齢層別推計とトレンド分析
6.1.米国とカナダの旅行市場:年齢層別主要なポイント
6.2.年齢層の動き分析と市場シェア、2024年と2030年
6.3.2018〜2030年の年齢層別市場推計および予測(10億米ドル)
6.3.1.21〜30歳
6.3.1.1.市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Billion)
6.3.2.31〜40歳
6.3.2.1.市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Billion)
6.3.3.41~60歳
6.3.3.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.4.60歳以上
6.3.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
第7章 米国とカナダの旅行市場米国とカナダの旅行市場観光客タイプの推定と動向分析
7.1.米国とカナダの旅行市場:観光客のタイプ別主要なポイント
7.2.観光客タイプの動向分析と市場シェア、2024年と2030年
7.3.観光客タイプ別市場推計および予測、2018年~2030年(10億米ドル)
7.3.1.国内
7.3.1.1.市場の推計と予測、2018年〜2030年(USD Billion)
7.3.2.国際
7.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
第8章.米国とカナダの旅行市場競合分析
8.1.主要市場参加者の最近の動向と影響分析
8.2.企業分類
8.3.参加企業の概要
8.4.財務実績
8.5.サービスベンチマーク
8.6.各社の市場シェア分析、2024年(%)
8.7.企業ヒートマップ分析
8.8.戦略マッピング
8.9.企業プロフィール
8.9.1.エクスペディア
8.9.1.1.会社概要
8.9.1.2.業績
8.9.1.3.サービスポートフォリオ
8.9.1.4.戦略的イニシアティブ
8.9.2.ブッキング・ホールディングス
8.9.2.1.会社概要
8.9.2.2.業績
8.9.2.3.サービスポートフォリオ
8.9.2.4.戦略的イニシアティブ
8.9.3.アメリカン・エキスプレス・グローバル・ビジネス・トラベル(GBT)
8.9.3.1.会社概要
8.9.3.2.業績
8.9.3.3.サービスポートフォリオ
8.9.3.4.戦略的イニシアティブ
8.9.4.TCSワールドトラベル
8.9.4.1.会社概要
8.9.4.2.業績
8.9.4.3.サービスポートフォリオ
8.9.4.4.戦略的イニシアティブ
8.9.5.アバクロンビー&ケントUSA LLC
8.9.5.1.会社概要
8.9.5.2.業績
8.9.5.3.サービスポートフォリオ
8.9.5.4.戦略的イニシアティブ
8.9.6.エクソダストラベルズ
8.9.6.1.会社概要
8.9.6.2.業績
8.9.6.3.サービスポートフォリオ
8.9.6.4.戦略的イニシアティブ
8.9.7.BCDトラベル
8.9.7.1.会社概要
8.9.7.2.業績
8.9.7.3.サービスポートフォリオ
8.9.7.4.戦略的イニシアティブ
8.9.8.イントレピッドトラベル
8.9.8.1.会社概要
8.9.8.2.業績
8.9.8.3.サービスポートフォリオ
8.9.8.4.戦略的イニシアティブ
8.9.9.トップデッキトラベル
8.9.9.1.会社概要
8.9.9.2.業績
8.9.9.3.サービスポートフォリオ
8.9.9.4.戦略的イニシアティブ
8.9.10.トラファルガー
8.9.10.1.会社概要
8.9.10.2.業績
8.9.10.3.サービスポートフォリオ
8.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

U.S. And Canada Travel Market Growth & Trends

The U.S. and Canada travel market size is expected to reach USD 2,452.6 billion by 2030, registering a CAGR of 7.8% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Increased spending by travelers across the U.S. and Canada to visit unexplored destinations and gain new experiences is driving the market. In addition, the growing trend of micro trips and the rapidly expanding tourism sector across the two countries have been boosting the market growth. Personalized services, reliable transport, exclusivity, and positive & professional interaction with staff are what set the benchmark for travel.

Traveling around the world is being greatly influenced by favorable factors, such as the growing political stability, improving attitudes toward gender, ethnicity, sexual orientation, and race, and more accommodating visa regulations. Travelers are looking to create their own unique experiences through flexible itineraries that combine entertainment as well as relaxation. There has been an increasing popularity of value-driven trips that offer money’s worth and brands that are based on price and convenience, especially among millennial and younger travelers. However, travel has been one of the first and hardest-hit industries since the COVID-19 pandemic.

Strict lockdowns and shelter-at-home orders in most parts of the world have adversely impacted the travel industry and the assorted ecosystems that rely on it. The luxury travel segment accounted for the largest share in 2024. An increase in disposable spending by consumers in the U.S. and Canada is the key factor driving the segment growth. According to a report published by TripAdvisor in May 2021, high-income millennials in the U.S. were the key spenders on luxury trips and a majority of them took purpose-driven travels, mainly for self-care and relaxation. Such trends are likely to bode well for the growth of this segment.

U.S. And Canada Travel Market Report Highlights

• U.S. emerged as the largest market in the year 2024. This trend is expected to continue over the forecast period as Americans are gradually resuming international travel.

• Leisure travel accounted for a revenue share of over 33% in 2024, driven by increased disposable spending by consumers in the U.S. and Canada. And business travel is projected to grow at a CAGR of 8.8% from 2025 to 2030.

• The travel market for the 41-60 age group accounted for over 42% of the revenue share in 2024, And the travel market for the 21-30 age group is projected to grow at a CAGR of 8.6% from 2025 to 2030.

• The penetration of budget-friendly travel trends among consumers across the U.S. and Canada is likely to complement the segment growth.

• Value-driven trips and brands that are built on affordability and convenience are becoming increasingly popular, especially among millennial and younger travelers, which is supporting the segment growth.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Materials and Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Information and Data Visualization
1.6. Data Validation and Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Type Outlook
2.3. Age Group Outlook
2.4. Tourist Type Outlook
2.5. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. U.S. and Canada Travel Market Variables, Trends and Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Service Booking Decisions
4.4. Consumer Service Adoption Trends
4.5. Observations and Recommendations
Chapter 5. U.S. and Canada Travel Market: Type Estimates and Trend Analysis
5.1. U.S. and Canada Travel Market, By Type: Key Takeaways
5.2. Type Movement Analysis and Market Share, 2024 and 2030
5.3. Market Estimates and Forecasts, by type, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.1. Leisure Travel
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.2. Business Travel
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.3. Cruise
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.4. Specialty/Activity/Sports
5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.5. VFR (Visiting Friends and Relatives)
5.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 6. U.S. and Canada Travel Market: Age Group Estimates and Trend Analysis
6.1. U.S. and Canada Travel Market, By Age Group: Key Takeaways
6.2. Age Group Movement Analysis and Market Share, 2024 and 2030
6.3. Market Estimates and Forecasts, by age group, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.1. 21-30 Years
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.2. 31-40 Years
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.3. 41-60 Years
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.4. 60 and Above
6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 7. U.S. and Canada Travel Market: Tourist Type Estimates and Trend Analysis
7.1. U.S. and Canada Travel Market, By Tourist Type: Key Takeaways
7.2. Tourist Type Movement Analysis and Market Share, 2024 and 2030
7.3. Market Estimates and Forecasts, by tourist type, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.1. Domestic
7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2. International
7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 8. U.S. and Canada Travel Market: Competitive Analysis
8.1. Recent developments and impact analysis, by key market participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Service Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. Company Profiles
8.9.1. Expedia, Inc.
8.9.1.1. Company Overview
8.9.1.2. Financial Performance
8.9.1.3. Service Portfolios
8.9.1.4. Strategic Initiatives
8.9.2. Booking Holdings Inc.
8.9.2.1. Company Overview
8.9.2.2. Financial Performance
8.9.2.3. Service Portfolios
8.9.2.4. Strategic Initiatives
8.9.3. American Express Global Business Travel (GBT)
8.9.3.1. Company Overview
8.9.3.2. Financial Performance
8.9.3.3. Service Portfolios
8.9.3.4. Strategic Initiatives
8.9.4. TCS World Travel
8.9.4.1. Company Overview
8.9.4.2. Financial Performance
8.9.4.3. Service Portfolios
8.9.4.4. Strategic Initiatives
8.9.5. Abercrombie and Kent USA, LLC
8.9.5.1. Company Overview
8.9.5.2. Financial Performance
8.9.5.3. Service Portfolios
8.9.5.4. Strategic Initiatives
8.9.6. Exodus Travels Ltd.
8.9.6.1. Company Overview
8.9.6.2. Financial Performance
8.9.6.3. Service Portfolios
8.9.6.4. Strategic Initiatives
8.9.7. BCD Travel
8.9.7.1. Company Overview
8.9.7.2. Financial Performance
8.9.7.3. Service Portfolios
8.9.7.4. Strategic Initiatives
8.9.8. Intrepid Travel
8.9.8.1. Company Overview
8.9.8.2. Financial Performance
8.9.8.3. Service Portfolios
8.9.8.4. Strategic Initiatives
8.9.9. Topdeck Travel Ltd.
8.9.9.1. Company Overview
8.9.9.2. Financial Performance
8.9.9.3. Service Portfolios
8.9.9.4. Strategic Initiatives
8.9.10. Trafalgar
8.9.10.1. Company Overview
8.9.10.2. Financial Performance
8.9.10.3. Service Portfolios
8.9.10.4. Strategic Initiatives

 

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