高級旅行市場の市場規模、シェア、動向分析レポート:ツアー別(サファリ&アドベンチャー、料理旅行、ショッピング)、年齢層別(ミレニアル世代、ベビーブーマー)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年Luxury Travel Market Size, Share & Trends Analysis Report By Tour (Safari & Adventure, Culinary Travel & Shopping), By Age Group (Millennial, Baby Boomers), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 ラグジュアリー・トラベル市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の高級旅行市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率7.7%を記録し、2030年までに2兆3,200億米ド... もっと見る
本レポートは受注生産のため、ご納品のお時間をいただく場合がございます。
サマリーラグジュアリー・トラベル市場の成長と動向Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の高級旅行市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率7.7%を記録し、2030年までに2兆3,200億米ドルに達する見込みである。ストレス、喧騒、日常生活から逃れたいという願望の高まりが、旅行者を惹きつける原動力となっている。さらに、人々の平均寿命が延び、高齢になっても健康状態が改善することで、より多くの個人が活動的なライフスタイルを送るようになっている。さらに、小旅行という新たなトレンドが、予測期間中の市場成長を押し上げると予想される。健康、フィットネス、栄養、外見、睡眠、マインドフルネスに合わせた体験、旅程、商品を積極的に求める旅行者が増えており、ウェルネスに焦点を当てたラグジュアリー旅行の需要は増加の一途をたどっている。 2021年のアメリカン・エキスプレスの調査によると、回答者の76%が旅行予算のうち、より多くの予算を全身の健康増進に充てたいと回答し、55%が今後のバケーションでウェルネス・アクティビティに追加投資する意向を示している。パンデミック時には多くのスパや保養所が閉鎖に直面したが、グローバル・ウェルネス・インスティテュートは力強い回復を見込んでおり、2025年までに年間成長率17%、推定市場価値1,500億米ドルを予測している。ラグジュアリーな文化観光という点では、フェスティバルが主要な焦点となっており、本物という概念がフェスティバルの魅力のスポットとなっている。観光客は、祭りやそれに関連する文化的儀式、伝統的慣習の本物の体験を求める。 例えば、2022年8月、インド政府は宗教観光を促進するため、マトゥラー、ヴリンダーヴァン、アグラを結ぶ新しい水路を発表した。このプロジェクトでは、ゴークル、ヴリンダーヴァン、マトゥラーへのクルーズがヤムナー川の水路で手頃な料金で結ばれる。ヴリンダーヴァンとマトゥラーには、ラースリーラやジャンマシュタミー・メラのような見本市や祭りの豊かな文化遺産がある。ソーシャル・コネクティビティもまた、ラグジュアリーな旅行者の間で新たなトレンドとなっている。例えば、G Adventures(旧Gap Adventures)は社会的企業であり、旅行者を社会や文化に近づける少人数制の冒険旅行会社である。 G Adventuresは、文化探訪を求める旅行者と地域社会がつながり、交流する機会を提供することで、ソーシャル・コネクティビティのトレンドを活用している。同市場の企業は、より高い市場シェアを獲得し、サービスの足跡を増やすために、合併や買収などの戦略に注力している。2021年6月、革新的なラグジュアリー・トラベル・サブスクリプション・ブランドであるInspirato LLCと、上場特別目的買収会社であるThayer Ventures Acquisition Corp.は、Inspiratoが上場企業となる最終的な合併契約を発表した。この合併により、同社はサービス能力の向上と幅の拡大を図り、パッケージ商品を強化することが可能となった。 ラグジュアリー・トラベル市場レポートハイライト - 予測期間中、料理旅行とショッピング分野が最も速いCAGRを記録すると予測 - 料理旅行は、しばしばフードツーリズムパッケージと呼ばれ、食べ物や飲み物を中心とした旅行を提供する。これらのパッケージは、料理の側面に焦点を当てた目的地、観光地、アトラクション、またはイベントを含むように調整される。 - ミレニアル世代セグメントは、予測期間中に大きなCAGRを記録すると予想される。ミレニアル世代は物質的な所有物よりも体験を優先し、贅沢な旅行がもたらす思い出と個人の成長を重視する。 - そのため、ミレニアル世代は従来の甘やかしから、より幅広い魅力的な旅行体験へと焦点を移しつつある。 - 欧州は、高速インターネットの急速な普及と相まって旅行接続性が高まっており、欧州諸国の最も辺鄙な場所でも旅行者がアクセスしやすくなっていることから、2022年の世界市場を席巻した。 - このため、同地域全域で新しくエキゾチックな場所を探索するニーズが高まっており、市場の成長が強化されている。 目次Table of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation & Scope 1.2. Market Definition 1.3. Information Procurement 1.3.1. Purchased Database 1.3.2. GVR’s Internal Database 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives 1.3.4. Primary Research 1.4. Information Analysis 1.4.1. Data Analysis Models 1.5. Market Formulation & Data Visualization 1.6. Data Validation & Publishing Chapter 2. Executive Summary 2.1. Market Outlook 2.2. Tour Outlook 2.3. Age-group Outlook 2.4. Regional Outlook Chapter 3. Luxury Travel Market Variables, Trends & Scope 3.1. Market Lineage Outlook 3.2. Industry Value Chain Analysis 3.2.1. Booking Mode Trends & Outlook 3.2.2. Profit Margin Analysis 3.3. Market Dynamics 3.3.1. Market Driver Analysis 3.3.2. Market Restraint Analysis 3.3.3. Industry Challenges 3.3.4. Industry Opportunities 3.4. Industry Analysis Tools 3.4.1. Industry Analysis - Porter’s 3.4.1.1. Supplier Power 3.4.1.2. Buyer Power 3.4.1.3. Substitution Threat 3.4.1.4. Threat from New Entrant 3.4.1.5. Competitive Rivalry 3.5. Market Entry Strategies Chapter 4. Consumer Behavior Analysis 4.1. Demographic Analysis 4.2. Consumer Trends and Preferences 4.3. Factors Affecting Buying Decision 4.4. Consumer Product Adoption 4.5. Observations & Recommendations Chapter 5. Luxury Travel Market: Tour Estimates & Trend Analysis 5.1. Tour Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 5.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Tour (USD Million) 5.2.1. Customized & Private Vacations 5.2.2. Safari & Adventure 5.2.3. Cruises, yachting and small ship expeditions 5.2.4. Celebration Journeys 5.2.5. Culinary Travel & Shopping 5.2.6. Others Chapter 6. Luxury Travel Market: Age-group Estimates & Trend Analysis 6.1. Age-group Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 6.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Age-Group (USD Million) 6.2.1. Millennial (21-30) 6.2.2. Generation X (31-40) 6.2.3. Baby Boomers (41-60) 6.2.4. Silver Hair (60+) Chapter 7. Luxury Travel Market: Regional Estimates & Trend Analysis 7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 7.2. North America 7.2.1. North America luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.2.2. U.S. 7.2.2.1. Key country dynamics 7.2.2.2. U.S. luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.3. Europe 7.3.1. Europe luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.3.2. UK 7.3.2.1. Key country dynamics 7.3.2.2. UK luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.3.3. Germany 7.3.3.1. Key country dynamics 7.3.3.2. Germany luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.3.4. France 7.3.4.1. Key country dynamics 7.3.4.2. France luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.4. Asia Pacific 7.4.1. Asia Pacific luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.4.2. India 7.4.2.1. Key Country Car Wash 7.4.2.2. India luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.4.3. China 7.4.3.1. Key country dynamics 7.4.3.2. China luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.5. Central & South America 7.5.1. Central & South America luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.5.2. Brazil 7.5.2.1. Key country dynamics 7.5.2.2. Brazil luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.6. Middle East & Africa (MEA) 7.6.1. Middle East & Africa luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.6.2. South Africa 7.6.2.1. Key country dynamics 7.6.2.2. South Africa luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) Chapter 8. Competitive Landscape 8.1. List of Companies Covered in this Report 8.1.1. TUI Group 8.1.2. Butterfield & Robinson Inc. 8.1.3. Cox & Kings Ltd. 8.1.4. Scott Dunn Ltd. 8.1.5. Abercrombie & Kent USA, LLC 8.1.6. Lindblad Expeditions 8.1.7. Geographic Expeditions, Inc. 8.1.8. Micato Safaris 8.1.9. Exodus Travels Limited 8.1.10. Travel Edge (Canada) Inc. 8.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants 8.3. Company Categorization 8.4. Participant’s Overview 8.5. Financial Performance 8.6. Product Benchmarking 8.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share) 8.8. Company Heat Map Analysis 8.9. Strategy Mapping 8.9.1. Sustainability 8.9.2. Expansion 8.9.3. Acquisition 8.9.4. Partnerships 8.9.5. New Itinerates/Ship Launch
SummaryLuxury Travel Market Growth & Trends Table of ContentsTable of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation & Scope 1.2. Market Definition 1.3. Information Procurement 1.3.1. Purchased Database 1.3.2. GVR’s Internal Database 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives 1.3.4. Primary Research 1.4. Information Analysis 1.4.1. Data Analysis Models 1.5. Market Formulation & Data Visualization 1.6. Data Validation & Publishing Chapter 2. Executive Summary 2.1. Market Outlook 2.2. Tour Outlook 2.3. Age-group Outlook 2.4. Regional Outlook Chapter 3. Luxury Travel Market Variables, Trends & Scope 3.1. Market Lineage Outlook 3.2. Industry Value Chain Analysis 3.2.1. Booking Mode Trends & Outlook 3.2.2. Profit Margin Analysis 3.3. Market Dynamics 3.3.1. Market Driver Analysis 3.3.2. Market Restraint Analysis 3.3.3. Industry Challenges 3.3.4. Industry Opportunities 3.4. Industry Analysis Tools 3.4.1. Industry Analysis - Porter’s 3.4.1.1. Supplier Power 3.4.1.2. Buyer Power 3.4.1.3. Substitution Threat 3.4.1.4. Threat from New Entrant 3.4.1.5. Competitive Rivalry 3.5. Market Entry Strategies Chapter 4. Consumer Behavior Analysis 4.1. Demographic Analysis 4.2. Consumer Trends and Preferences 4.3. Factors Affecting Buying Decision 4.4. Consumer Product Adoption 4.5. Observations & Recommendations Chapter 5. Luxury Travel Market: Tour Estimates & Trend Analysis 5.1. Tour Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 5.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Tour (USD Million) 5.2.1. Customized & Private Vacations 5.2.2. Safari & Adventure 5.2.3. Cruises, yachting and small ship expeditions 5.2.4. Celebration Journeys 5.2.5. Culinary Travel & Shopping 5.2.6. Others Chapter 6. Luxury Travel Market: Age-group Estimates & Trend Analysis 6.1. Age-group Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 6.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Age-Group (USD Million) 6.2.1. Millennial (21-30) 6.2.2. Generation X (31-40) 6.2.3. Baby Boomers (41-60) 6.2.4. Silver Hair (60+) Chapter 7. Luxury Travel Market: Regional Estimates & Trend Analysis 7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 7.2. North America 7.2.1. North America luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.2.2. U.S. 7.2.2.1. Key country dynamics 7.2.2.2. U.S. luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.3. Europe 7.3.1. Europe luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.3.2. UK 7.3.2.1. Key country dynamics 7.3.2.2. UK luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.3.3. Germany 7.3.3.1. Key country dynamics 7.3.3.2. Germany luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.3.4. France 7.3.4.1. Key country dynamics 7.3.4.2. France luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.4. Asia Pacific 7.4.1. Asia Pacific luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.4.2. India 7.4.2.1. Key Country Car Wash 7.4.2.2. India luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.4.3. China 7.4.3.1. Key country dynamics 7.4.3.2. China luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.5. Central & South America 7.5.1. Central & South America luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.5.2. Brazil 7.5.2.1. Key country dynamics 7.5.2.2. Brazil luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.6. Middle East & Africa (MEA) 7.6.1. Middle East & Africa luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) 7.6.2. South Africa 7.6.2.1. Key country dynamics 7.6.2.2. South Africa luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million) Chapter 8. Competitive Landscape 8.1. List of Companies Covered in this Report 8.1.1. TUI Group 8.1.2. Butterfield & Robinson Inc. 8.1.3. Cox & Kings Ltd. 8.1.4. Scott Dunn Ltd. 8.1.5. Abercrombie & Kent USA, LLC 8.1.6. Lindblad Expeditions 8.1.7. Geographic Expeditions, Inc. 8.1.8. Micato Safaris 8.1.9. Exodus Travels Limited 8.1.10. Travel Edge (Canada) Inc. 8.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants 8.3. Company Categorization 8.4. Participant’s Overview 8.5. Financial Performance 8.6. Product Benchmarking 8.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share) 8.8. Company Heat Map Analysis 8.9. Strategy Mapping 8.9.1. Sustainability 8.9.2. Expansion 8.9.3. Acquisition 8.9.4. Partnerships 8.9.5. New Itinerates/Ship Launch
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(耐久財)の最新刊レポート
Grand View Research社のホームケア&デコレーション分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(travel)の最新刊レポート
よくあるご質問Grand View Research社はどのような調査会社ですか?グランドビューリサーチ(Grand View Research)は通信技術、化学品、材料、ヘルスケア、エネルギーなど広範な市場を対象にした調査報告書を出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|