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高級旅行市場の市場規模、シェア、動向分析レポート:ツアー別(サファリ&アドベンチャー、料理旅行、ショッピング)、年齢層別(ミレニアル世代、ベビーブーマー)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


Luxury Travel Market Size, Share & Trends Analysis Report By Tour (Safari & Adventure, Culinary Travel & Shopping), By Age Group (Millennial, Baby Boomers), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

ラグジュアリー・トラベル市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の高級旅行市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率7.7%を記録し、2030年までに2兆3,200億米ド... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年10月26日 US$3,950
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85 英語

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サマリー

ラグジュアリー・トラベル市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の高級旅行市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率7.7%を記録し、2030年までに2兆3,200億米ドルに達する見込みである。ストレス、喧騒、日常生活から逃れたいという願望の高まりが、旅行者を惹きつける原動力となっている。さらに、人々の平均寿命が延び、高齢になっても健康状態が改善することで、より多くの個人が活動的なライフスタイルを送るようになっている。さらに、小旅行という新たなトレンドが、予測期間中の市場成長を押し上げると予想される。健康、フィットネス、栄養、外見、睡眠、マインドフルネスに合わせた体験、旅程、商品を積極的に求める旅行者が増えており、ウェルネスに焦点を当てたラグジュアリー旅行の需要は増加の一途をたどっている。

2021年のアメリカン・エキスプレスの調査によると、回答者の76%が旅行予算のうち、より多くの予算を全身の健康増進に充てたいと回答し、55%が今後のバケーションでウェルネス・アクティビティに追加投資する意向を示している。パンデミック時には多くのスパや保養所が閉鎖に直面したが、グローバル・ウェルネス・インスティテュートは力強い回復を見込んでおり、2025年までに年間成長率17%、推定市場価値1,500億米ドルを予測している。ラグジュアリーな文化観光という点では、フェスティバルが主要な焦点となっており、本物という概念がフェスティバルの魅力のスポットとなっている。観光客は、祭りやそれに関連する文化的儀式、伝統的慣習の本物の体験を求める。

例えば、2022年8月、インド政府は宗教観光を促進するため、マトゥラー、ヴリンダーヴァン、アグラを結ぶ新しい水路を発表した。このプロジェクトでは、ゴークル、ヴリンダーヴァン、マトゥラーへのクルーズがヤムナー川の水路で手頃な料金で結ばれる。ヴリンダーヴァンとマトゥラーには、ラースリーラやジャンマシュタミー・メラのような見本市や祭りの豊かな文化遺産がある。ソーシャル・コネクティビティもまた、ラグジュアリーな旅行者の間で新たなトレンドとなっている。例えば、G Adventures(旧Gap Adventures)は社会的企業であり、旅行者を社会や文化に近づける少人数制の冒険旅行会社である。

G Adventuresは、文化探訪を求める旅行者と地域社会がつながり、交流する機会を提供することで、ソーシャル・コネクティビティのトレンドを活用している。同市場の企業は、より高い市場シェアを獲得し、サービスの足跡を増やすために、合併や買収などの戦略に注力している。2021年6月、革新的なラグジュアリー・トラベル・サブスクリプション・ブランドであるInspirato LLCと、上場特別目的買収会社であるThayer Ventures Acquisition Corp.は、Inspiratoが上場企業となる最終的な合併契約を発表した。この合併により、同社はサービス能力の向上と幅の拡大を図り、パッケージ商品を強化することが可能となった。

ラグジュアリー・トラベル市場レポートハイライト

- 予測期間中、料理旅行とショッピング分野が最も速いCAGRを記録すると予測

- 料理旅行は、しばしばフードツーリズムパッケージと呼ばれ、食べ物や飲み物を中心とした旅行を提供する。これらのパッケージは、料理の側面に焦点を当てた目的地、観光地、アトラクション、またはイベントを含むように調整される。

- ミレニアル世代セグメントは、予測期間中に大きなCAGRを記録すると予想される。ミレニアル世代は物質的な所有物よりも体験を優先し、贅沢な旅行がもたらす思い出と個人の成長を重視する。

- そのため、ミレニアル世代は従来の甘やかしから、より幅広い魅力的な旅行体験へと焦点を移しつつある。

- 欧州は、高速インターネットの急速な普及と相まって旅行接続性が高まっており、欧州諸国の最も辺鄙な場所でも旅行者がアクセスしやすくなっていることから、2022年の世界市場を席巻した。

- このため、同地域全域で新しくエキゾチックな場所を探索するニーズが高まっており、市場の成長が強化されている。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Tour Outlook
2.3. Age-group Outlook
2.4. Regional Outlook
Chapter 3. Luxury Travel Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Booking Mode Trends & Outlook
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s
3.4.1.1. Supplier Power
3.4.1.2. Buyer Power
3.4.1.3. Substitution Threat
3.4.1.4. Threat from New Entrant
3.4.1.5. Competitive Rivalry
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Luxury Travel Market: Tour Estimates & Trend Analysis
5.1. Tour Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
5.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Tour (USD Million)
5.2.1. Customized & Private Vacations
5.2.2. Safari & Adventure
5.2.3. Cruises, yachting and small ship expeditions
5.2.4. Celebration Journeys
5.2.5. Culinary Travel & Shopping
5.2.6. Others
Chapter 6. Luxury Travel Market: Age-group Estimates & Trend Analysis
6.1. Age-group Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
6.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Age-Group (USD Million)
6.2.1. Millennial (21-30)
6.2.2. Generation X (31-40)
6.2.3. Baby Boomers (41-60)
6.2.4. Silver Hair (60+)
Chapter 7. Luxury Travel Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
7.2. North America
7.2.1. North America luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. Key country dynamics
7.2.2.2. U.S. luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Europe luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.2. UK
7.3.2.1. Key country dynamics
7.3.2.2. UK luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Key country dynamics
7.3.3.2. Germany luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.4. France
7.3.4.1. Key country dynamics
7.3.4.2. France luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.2. India
7.4.2.1. Key Country Car Wash
7.4.2.2. India luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.3. China
7.4.3.1. Key country dynamics
7.4.3.2. China luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5. Central & South America
7.5.1. Central & South America luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Key country dynamics
7.5.2.2. Brazil luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East & Africa (MEA)
7.6.1. Middle East & Africa luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.2. South Africa
7.6.2.1. Key country dynamics
7.6.2.2. South Africa luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. List of Companies Covered in this Report
8.1.1. TUI Group
8.1.2. Butterfield & Robinson Inc.
8.1.3. Cox & Kings Ltd.
8.1.4. Scott Dunn Ltd.
8.1.5. Abercrombie & Kent USA, LLC
8.1.6. Lindblad Expeditions
8.1.7. Geographic Expeditions, Inc.
8.1.8. Micato Safaris
8.1.9. Exodus Travels Limited
8.1.10. Travel Edge (Canada) Inc.
8.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.3. Company Categorization
8.4. Participant’s Overview
8.5. Financial Performance
8.6. Product Benchmarking
8.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
8.8. Company Heat Map Analysis
8.9. Strategy Mapping
8.9.1. Sustainability
8.9.2. Expansion
8.9.3. Acquisition
8.9.4. Partnerships
8.9.5. New Itinerates/Ship Launch

 

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Summary

Luxury Travel Market Growth & Trends

The global luxury travel market size is expected to reach USD 2.32 trillion by 2030, registering a CAGR of 7.7% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing desire to escape the stress, hustle-bustle, and routine of everyday life has driven the attraction for travelers. Moreover, the increasing life expectancy of people and improved health conditions even in old age are encouraging more and more individuals to follow an active lifestyle. Moreover, the new trend of micro trips is expected to boost the market growth during the forecasted period. The demand for luxury travel focused on wellness continues to increase, with travelers actively seeking experiences, itineraries, and products tailored to health, fitness, nutrition, appearance, sleep, and mindfulness.

According to a 2021 American Express survey, 76% of respondents expressed a desire to allocate more of their travel budget toward improving their overall well-being, while 55% indicated a willingness to invest extra in wellness activities for future vacations. Although many spas and health retreats faced closures during the pandemic, the Global Wellness Institute anticipates a robust recovery, projecting an annual growth rate of 17% and an estimated market value of USD 150 billion by 2025. In terms of luxury cultural tourism, festivals have become a major focus, and notions of authenticity have become spots of attraction in the festivals. Tourists seek an authentic experience of the festivals and associated cultural rituals and traditional practices.

For instance, in August 2022, the Indian government announced new waterways between Mathura, Vrindavan, and Agra to promote religious tourism. Under this project, the cruises to Gokul, Vrindavan, and Mathura will be connected by waterways on the Yamuna River at affordable rates. Vrindavan and Mathura have a rich cultural heritage of fairs and festivals like Raasleela and Janmashtami Mela. Social connectivity is another emerging trend among luxury travelers to connect and experience different societies and cultures. For example, G Adventures (formerly known as Gap Adventures) is a social enterprise and small-group adventure travel company that brings travelers closer to society and its culture.

G Adventures is capitalizing on the social connectivity trend by providing an opportunity for local communities to connect and socialize with travelers seeking cultural exploration. Companies in the market are focusing on strategies, such as mergers and acquisitions, to gain a higher market share and increase their service footprint. In June 2021, Inspirato LLC, the innovative luxury travel subscription brand, and Thayer Ventures Acquisition Corp., a publicly traded special purpose acquisition company, announced a definitive merger agreement that will result in Inspirato becoming a publicly listed company. This merger enabled the company to increase and broaden its service capabilities and bolster its package offerings.

Luxury Travel Market Report Highlights

• The culinary travel & shopping segment is anticipated to witness the fastest CAGR over the forecast period

• Culinary travel, often referred to as food tourism packages, encompass travel offerings that revolve around food and beverages. These packages are tailored to include destinations, sites, attractions, or events with a focus on the culinary aspect

• The millennial segment is expected to witness a significant CAGR over the forecast period. Millennials prioritize experiences over material possessions, valuing the memories and personal growth that luxury travel can provide

• Millennials are hence shifting their focus from traditional pampering to a wider range of compelling traveling experiences

• Europe dominated the global market in 2022 due to the rising travel connectivity, coupled with rapid penetration of high-speed internet, which has made even the most remote places in European countries accessible to travelers

• This is driving the need to explore new and exotic locations across the region, thereby strengthening the market growth



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Tour Outlook
2.3. Age-group Outlook
2.4. Regional Outlook
Chapter 3. Luxury Travel Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Booking Mode Trends & Outlook
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s
3.4.1.1. Supplier Power
3.4.1.2. Buyer Power
3.4.1.3. Substitution Threat
3.4.1.4. Threat from New Entrant
3.4.1.5. Competitive Rivalry
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Luxury Travel Market: Tour Estimates & Trend Analysis
5.1. Tour Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
5.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Tour (USD Million)
5.2.1. Customized & Private Vacations
5.2.2. Safari & Adventure
5.2.3. Cruises, yachting and small ship expeditions
5.2.4. Celebration Journeys
5.2.5. Culinary Travel & Shopping
5.2.6. Others
Chapter 6. Luxury Travel Market: Age-group Estimates & Trend Analysis
6.1. Age-group Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
6.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Age-Group (USD Million)
6.2.1. Millennial (21-30)
6.2.2. Generation X (31-40)
6.2.3. Baby Boomers (41-60)
6.2.4. Silver Hair (60+)
Chapter 7. Luxury Travel Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
7.2. North America
7.2.1. North America luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. Key country dynamics
7.2.2.2. U.S. luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Europe luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.2. UK
7.3.2.1. Key country dynamics
7.3.2.2. UK luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Key country dynamics
7.3.3.2. Germany luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.4. France
7.3.4.1. Key country dynamics
7.3.4.2. France luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.2. India
7.4.2.1. Key Country Car Wash
7.4.2.2. India luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.3. China
7.4.3.1. Key country dynamics
7.4.3.2. China luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5. Central & South America
7.5.1. Central & South America luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Key country dynamics
7.5.2.2. Brazil luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East & Africa (MEA)
7.6.1. Middle East & Africa luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.2. South Africa
7.6.2.1. Key country dynamics
7.6.2.2. South Africa luxury travel market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. List of Companies Covered in this Report
8.1.1. TUI Group
8.1.2. Butterfield & Robinson Inc.
8.1.3. Cox & Kings Ltd.
8.1.4. Scott Dunn Ltd.
8.1.5. Abercrombie & Kent USA, LLC
8.1.6. Lindblad Expeditions
8.1.7. Geographic Expeditions, Inc.
8.1.8. Micato Safaris
8.1.9. Exodus Travels Limited
8.1.10. Travel Edge (Canada) Inc.
8.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.3. Company Categorization
8.4. Participant’s Overview
8.5. Financial Performance
8.6. Product Benchmarking
8.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
8.8. Company Heat Map Analysis
8.9. Strategy Mapping
8.9.1. Sustainability
8.9.2. Expansion
8.9.3. Acquisition
8.9.4. Partnerships
8.9.5. New Itinerates/Ship Launch

 

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