世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

高級旅行市場の市場規模、シェア、動向分析レポート:ツアー別(オーダーメイド&プライベートバケーション、サファリ&アドベンチャー)、年齢層別(ミレニアル世代、ベビーブーマー)、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年


Luxury Travel Market Size, Share & Trends Analysis Report By Tour (Customized & Private Vacations, Safari & Adventure), By Age Group (Millennial, Baby Boomers), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

ラグジュアリー・トラベル市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の高級旅行市場規模は、2024年から2030年までの年平均成長率6.7%を記録し、2030年までに2兆3,200億米ド... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年12月8日 US$3,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
85 英語

1~3営業日


 

サマリー

ラグジュアリー・トラベル市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の高級旅行市場規模は、2024年から2030年までの年平均成長率6.7%を記録し、2030年までに2兆3,200億米ドルに達する見込みである。ストレス、喧騒、日常生活から逃れたいという願望の高まりが旅行者を惹きつけている。さらに、世界中の人々の平均寿命が延び、高齢になっても健康状態が改善されたことで、より多くの消費者がアクティブなライフスタイルを楽しむようになっている。さらに、小旅行のトレンドが業界の成長を後押しすると予想される。観光客は短期間でより多くの旅行地を訪れるようになっている。ユニークで注目すべきタイプの宿泊施設に滞在し、短期間で質の高い時間を過ごし、思い出を作ることは、予測期間中に流行になると予想される。

健康、フィットネス、栄養、外見、睡眠、マインドフルネスに合わせた体験、旅程、商品を積極的に求める旅行者が増えており、ウェルネスに焦点を当てたラグジュアリー旅行の需要は伸び続けている。2021年のアメリカン・エキスプレスの調査によると、回答者の76%が旅行予算のうち、より多くの予算を全身の健康増進に充てたいと回答し、55%が今後のバケーションでウェルネス・アクティビティに追加投資する意向を示している。パンデミック時には多くのスパや保養所が閉鎖に直面したが、グローバル・ウェルネス・インスティテュートは力強い回復を見込んでおり、2025年までに年間成長率17%、推定市場価値1,500億米ドルを予測している。ラグジュアリーな文化観光の面では、フェスティバルが大きな焦点となっており、本物志向がフェスティバルの魅力となっている。

観光客は、地元の人々によって行われる祭りや関連する文化的儀式、彼らの伝統的慣習の本物の体験を求める。例えば、2022年8月、インド政府は宗教観光を促進するため、マトゥラー、ヴリンダーヴァン、アグラを結ぶ新しい水路を発表した。このプロジェクトでは、ゴークル、ヴリンダーヴァン、マトゥラーへのクルーズがヤムナー川の水路で手頃な料金で結ばれる。ヴリンダーヴァンとマトゥラーには、縁日や祭りの豊かな文化遺産がある:ホーリー、チャルクラ舞踊、ラースリーラ、ラートマー・ホリコツァヴ、ヤムナ・ジャンモツァヴ、ヤンマシュタミ・メーラなどなど。ソーシャル・コネクティビティもまた、ラグジュアリー・トラベラーの間で新たなトレンドとなっている。例えば、G Adventures(旧Gap Adventures)は社会的企業であり、旅行者を社会や文化に近づける少人数制の冒険旅行会社である。

G Adventuresは、文化探訪を求める旅行者と地域社会がつながり、交流する機会を提供することで、ソーシャル・コネクティビティのトレンドを活用している。業界各社は、より高い業界シェアを獲得し、サービスの足跡を増やすために、合併や買収などの戦略に注力している。2021年6月、革新的なラグジュアリー・トラベル・サブスクリプション・ブランドであるInspirato LLCと、上場特別目的買収会社であるThayer Ventures Acquisition Corp.は、最終的な合併契約を締結し、Inspiratoが上場企業となることを発表した。この合併により、同社はサービス能力の向上と幅の拡大を図り、パッケージ商品を強化することが可能となった。

ラグジュアリー・トラベル市場レポートハイライト

- 料理旅行とショッピングは2024年から2030年にかけて最も急成長するセグメントと予想される。フード・ツーリズム・パッケージと呼ばれる料理旅行の主な目的は、特定の地域やエリアのユニークな食べ物や飲み物を体験し、その文化を理解することである。これらのパッケージは、料理の側面に焦点を当てた目的地、観光地、アトラクション、またはイベントを含むように調整される。

- ミレニアル世代は、2024年から2030年にかけて大幅な成長が見込まれる。ミレニアル世代は物質的な所有物よりも体験を優先し、贅沢な旅行がもたらす思い出と個人の成長を重視する。そのため、ミレニアル世代は従来の甘やかしから、より幅広い魅力的な旅行体験へと焦点を移しつつある。

- ヨーロッパは、高速インターネットの急速な普及と相まって旅行接続性が高まり、ドイツのような国の最も離れた場所でも旅行者がアクセスできるようになったため、2023年の世界市場を席巻した。このため、この地域のエキゾチックでエキサイティングな新しい場所を探索するニーズが高まっており、同地域の市場成長を後押ししている。

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Tour Outlook
2.3. Age-group Outlook
2.4. Regional Outlook
Chapter 3. Luxury Travel Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Booking Mode Trends & Outlook
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s
3.4.1.1. Supplier Power
3.4.1.2. Buyer Power
3.4.1.3. Substitution Threat
3.4.1.4. Threat from New Entrant
3.4.1.5. Competitive Rivalry
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Luxury Travel Market: Tour Estimates & Trend Analysis
5.1. Tour Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
5.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Tour (USD Million)
5.2.1. Customized & Private Vacations
5.2.2. Safari & Adventure
5.2.3. Cruises, Yachting & Small Ship Expeditions
5.2.4. Celebration Journeys
5.2.5. Culinary Travel & Shopping
5.2.6. Others
Chapter 6. Luxury Travel Market: Age-group Estimates & Trend Analysis
6.1. Age-group Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
6.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Age-Group (USD Billion)
6.2.1. Millennial (21-30)
6.2.2. Generation X (31-40)
6.2.3. Baby Boomers (41-60)
6.2.4. Silver Hair (60+)
Chapter 7. Luxury Travel Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
7.2. North America
7.2.1. North America luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. Key country dynamics
7.2.2.2. U.S. luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.3. Canada
7.2.3.1. Key country dynamics
7.2.3.2. Canada luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.4. Mexico
7.2.4.1. Key country dynamics
7.2.4.2. Mexico luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3. Europe
7.3.1. Europe luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2. UK
7.3.2.1. Key country dynamics
7.3.2.2. UK luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Key country dynamics
7.3.3.2. Germany luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.4. France
7.3.4.1. Key country dynamics
7.3.4.2. France luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.5. Italy
7.3.5.1. Key country dynamics
7.3.5.2. Italy luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.2. India
7.4.2.1. Key country car wash
7.4.2.2. India luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.3. China
7.4.3.1. Key country dynamics
7.4.3.2. China luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.4. Uzbekistan
7.4.4.1. Key country dynamics
7.4.4.2. Uzbekistan luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5. Central & South America
7.5.1. Central & South America luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Key country dynamics
7.5.2.2. Brazil luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6. Middle East & Africa (MEA)
7.6.1. Middle East & Africa luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.2. South Africa
7.6.2.1. Key country dynamics
7.6.2.2. South Africa luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.3. Saudi Arabia
7.6.3.1. Key country dynamics
7.6.3.2. Saudi Arabia luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.4. UAE
7.6.4.1. Key country dynamics
7.6.4.2. UAE luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. List of Companies Covered in this Report
8.1.1. TUI Group
8.1.2. Butterfield & Robinson Inc.
8.1.3. Cox & Kings Ltd.
8.1.4. Scott Dunn Ltd.
8.1.5. Abercrombie & Kent USA, LLC
8.1.6. Lindblad Expeditions
8.1.7. Geographic Expeditions, Inc.
8.1.8. Micato Safaris
8.1.9. Exodus Travels Limited
8.1.10. Travel Edge (Canada) Inc.
8.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.3. Company Categorization
8.4. Participant’s Overview
8.5. Financial Performance
8.6. Product Benchmarking
8.7. Company Market Share Analysis, 2023 (Value % Share)
8.8. Company Heat Map Analysis
8.9. Strategy Mapping
8.9.1. Sustainability
8.9.2. Expansion
8.9.3. Acquisition
8.9.4. Partnerships
8.9.5. New Itinerates/Ship Launch

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Luxury Travel Market Growth & Trends

The global luxury travel market size is expected to reach USD 2.32 trillion by 2030, registering a CAGR of 6.7% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing desire to escape the stress, hustle-bustle, and routine of everyday life has attracted travelers. Moreover, the increasing life expectancy of people around the world and improved health conditions even in old age are encouraging more and more consumers to enjoy an active lifestyle. Moreover, the trend of micro trips is expected to boost industry growth. Tourists are visiting more travel places in shorter time periods. To stay and spend quality time and create memories during short time frames in a unique and remarkable type of accommodation is expected to become trendy in the forecast period.

The demand for luxury travel focused on wellness continues to grow, with travelers actively seeking experiences, itineraries, and products tailored to health, fitness, nutrition, appearance, sleep, and mindfulness. According to a 2021 American Express survey, 76% of respondents expressed a desire to allocate more of their travel budget toward improving their overall well-being, while 55% indicated a willingness to invest extra in wellness activities for future vacations. Although many spas and health retreats faced closures during the pandemic, the Global Wellness Institute anticipates a robust recovery, projecting an annual growth rate of 17% and an estimated market value of USD 150 billion by 2025. In terms of luxury cultural tourism, festivals have become a major focus, and notions of authenticity have become spots of attraction in the festivals.

Tourists seek an authentic experience of festivals and associated cultural rituals performed by locals and their traditional practices. For instance, in August 2022, the Indian government announced new waterways between Mathura, Vrindavan, and Agra to promote religious tourism. Under this project, the cruises to Gokul, Vrindavan, and Mathura will be connected by waterways on the Yamuna River at affordable rates. Vrindavan and Mathura havehave a rich cultural heritage of fairs and festivals, to name a few: Holi, Charkula dance, Raasleela, Latthmar Holikotsav, Yamuna Janmotsav, Janmashtami Mela, and many more. Social connectivity is another emerging trend among luxury travelers to connect and experience different societies and cultures. For example, G Adventures (formerly known as Gap Adventures) is a social enterprise and small-group adventure travel company that brings travelers closer to society and its culture.

G Adventures is capitalizing on the social connectivity trend by providing an opportunity for local communities to connect and socialize with travelers seeking cultural exploration. Companies in the industry are focusing on strategies, such as mergers and acquisitions, to gain higher industry share and increase their service footprint. In June 2021, Inspirato LLC, the innovative luxury travel subscription brand, and Thayer Ventures Acquisition Corp., a publicly traded special purpose acquisition company, announced that they have entered into a definitive merger agreement that will result in Inspirato becoming a publicly listed company. This merger enabled the company to increase and broaden its service capabilities and bolster its package offerings.

Luxury Travel Market Report Highlights

• Culinary travel & shopping is anticipated to be the fastest-growing segment from 2024 to 2030. The primary purpose of culinary travel, often referred to as food tourism packages, is to experience the unique foods and beverages of a particular region or area and understand the culture. These packages are tailored to include destinations, sites, attractions, or events with a focus on the culinary aspect

• The millennial segment is expected to witness substantial growth from 2024 to 2030. Millennials prioritize experiences over material possessions, valuing the memories and personal growth that luxury travel can provide. Millennials are hence shifting their focus from traditional pampering to a wider range of compelling traveling experiences

• Europe dominated the global market in 2023 due to rising travel connectivity, coupled with rapid penetration of high-speed internet, which has made even the most remote places in countries like Germany accessible to travelers. This is driving the need to explore new, exotic, and exciting locations across the region, thereby boosting the regional market growth



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Tour Outlook
2.3. Age-group Outlook
2.4. Regional Outlook
Chapter 3. Luxury Travel Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Booking Mode Trends & Outlook
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s
3.4.1.1. Supplier Power
3.4.1.2. Buyer Power
3.4.1.3. Substitution Threat
3.4.1.4. Threat from New Entrant
3.4.1.5. Competitive Rivalry
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Luxury Travel Market: Tour Estimates & Trend Analysis
5.1. Tour Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
5.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Tour (USD Million)
5.2.1. Customized & Private Vacations
5.2.2. Safari & Adventure
5.2.3. Cruises, Yachting & Small Ship Expeditions
5.2.4. Celebration Journeys
5.2.5. Culinary Travel & Shopping
5.2.6. Others
Chapter 6. Luxury Travel Market: Age-group Estimates & Trend Analysis
6.1. Age-group Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
6.2. Luxury Travel Market Estimates & Forecast, By Age-Group (USD Billion)
6.2.1. Millennial (21-30)
6.2.2. Generation X (31-40)
6.2.3. Baby Boomers (41-60)
6.2.4. Silver Hair (60+)
Chapter 7. Luxury Travel Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
7.2. North America
7.2.1. North America luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. Key country dynamics
7.2.2.2. U.S. luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.3. Canada
7.2.3.1. Key country dynamics
7.2.3.2. Canada luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.2.4. Mexico
7.2.4.1. Key country dynamics
7.2.4.2. Mexico luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3. Europe
7.3.1. Europe luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.2. UK
7.3.2.1. Key country dynamics
7.3.2.2. UK luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Key country dynamics
7.3.3.2. Germany luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.4. France
7.3.4.1. Key country dynamics
7.3.4.2. France luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.3.5. Italy
7.3.5.1. Key country dynamics
7.3.5.2. Italy luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.2. India
7.4.2.1. Key country car wash
7.4.2.2. India luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.3. China
7.4.3.1. Key country dynamics
7.4.3.2. China luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.4.4. Uzbekistan
7.4.4.1. Key country dynamics
7.4.4.2. Uzbekistan luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5. Central & South America
7.5.1. Central & South America luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Key country dynamics
7.5.2.2. Brazil luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6. Middle East & Africa (MEA)
7.6.1. Middle East & Africa luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.2. South Africa
7.6.2.1. Key country dynamics
7.6.2.2. South Africa luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.3. Saudi Arabia
7.6.3.1. Key country dynamics
7.6.3.2. Saudi Arabia luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
7.6.4. UAE
7.6.4.1. Key country dynamics
7.6.4.2. UAE luxury travel market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. List of Companies Covered in this Report
8.1.1. TUI Group
8.1.2. Butterfield & Robinson Inc.
8.1.3. Cox & Kings Ltd.
8.1.4. Scott Dunn Ltd.
8.1.5. Abercrombie & Kent USA, LLC
8.1.6. Lindblad Expeditions
8.1.7. Geographic Expeditions, Inc.
8.1.8. Micato Safaris
8.1.9. Exodus Travels Limited
8.1.10. Travel Edge (Canada) Inc.
8.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.3. Company Categorization
8.4. Participant’s Overview
8.5. Financial Performance
8.6. Product Benchmarking
8.7. Company Market Share Analysis, 2023 (Value % Share)
8.8. Company Heat Map Analysis
8.9. Strategy Mapping
8.9.1. Sustainability
8.9.2. Expansion
8.9.3. Acquisition
8.9.4. Partnerships
8.9.5. New Itinerates/Ship Launch

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(耐久財)の最新刊レポート

Grand View Research社のホームケア&デコレーション分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(travel)の最新刊レポート


よくあるご質問


Grand View Research社はどのような調査会社ですか?


グランドビューリサーチ(Grand View Research)は通信技術、化学品、材料、ヘルスケア、エネルギーなど広範な市場を対象にした調査報告書を出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る