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アルコール原料の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(酵素、酵母、着色料、香料、塩)、用途別(ビール、スピリッツ、ワイン)、地域別、セグメント別予測、2025年~2030年


Alcohol Ingredients Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Enzymes, Yeast, Colorants, Flavors & Salts), By Application (Beer, Spirits, Wine), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

アルコール原料市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、アルコール原料の世界市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率6.2%を記録し、2030年には42.1億米ドルに達すると... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月8日 US$3,950
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サマリー

アルコール原料市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、アルコール原料の世界市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率6.2%を記録し、2030年には42.1億米ドルに達すると予測されている。世界中でアルコール消費量が増加していることが、製品需要に拍車をかけている。さらに、中国、インド、インドネシア、台湾を含む発展途上国における西洋文化の採用の増加とともに急速な都市化がアルコール飲料の需要を押し上げると予想され、その結果、酵母や酵素を含む原料の有用性が促進される。

フレーバー&塩製品セグメントは、フレーバー飲料の需要増加のため、2018年に最大の市場シェアを占めた。主要アルコール飲料企業は、この特定セグメントで製品ポートフォリオを拡大している。ビールは2018年に40%以上の最大市場シェアを占めた。ビールが提供する健康上の利点は、その低アルコール含有量とともに、人気の飲料となっている。クラフトビールは、世界中で人気が高まっているため、近い将来大きな成長が見込まれる。2018年の地域別市場は欧州が支配的であった。

この地域の著名な経済圏には、ドイツ、英国、イタリア、スペイン、ルーマニア、ベルギーが含まれる。高いアルコール消費レベルと多数のアルコール製造業者の存在が、この地域の製品需要を増加させている。アジア太平洋地域は、2019年から2025年にかけてCAGR 9.6%で最も急成長する地域と予測されている。中国、インド、韓国、台湾、ミャンマー、タイがこの地域の著名な市場である。一人当たり所得の増加とパブ、バー、クラブ数の増加が、これらの発展途上国における製品需要を牽引している。

アルコール原料市場レポートハイライト

- 2024年の売上高シェアは香料・塩類が45.4%で市場を独占。クラフトビールやスペシャルティカクテルなど、アルコール飲料におけるユニークでエキゾチックなフレーバーへの需要の高まりが市場を大きく押し上げている。

- 2024年には、ビールが最大の売上シェアで市場を支配した。この優位性は、ビールの長年の人気と世界的な消費の広がりによる。

- 欧州のアルコール原料市場は、2024年の収益シェア33.5%で優位を占めた。この地域は、有名なビール、ワイン、蒸留酒を含むアルコール飲料の豊かな伝統があり、高品質の原料の需要を牽引している。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章 アルコール原料市場アルコール原料市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連市場の見通し
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.利益率分析(業界レベル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.市場機会
3.3.4.市場の課題
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買決定に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用
4.5.考察と提言
第5章 アルコール原料市場アルコール原料市場:製品推定と動向分析
5.1.アルコール原料市場:製品別主要項目
5.2.製品動向分析と市場シェア、2024年・2030年
5.3.製品別市場推定・予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.3.1.酵母
5.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.3.2.酵素
5.3.2.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
5.3.3.着色剤
5.3.3.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
5.3.4.香料と塩
5.3.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.3.5.その他
5.3.5.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第6章.アルコール原料市場用途別推定と動向分析
6.1.アルコール原料市場:用途別主要項目
6.2.用途別動向分析と市場シェア、2024年・2030年
6.3.市場予測・用途別、2018年~2030年(百万米ドル)
6.3.1.ビール
6.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.2.スピリッツ
6.3.2.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.3.3.ワイン
6.3.3.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
6.3.4.その他
6.3.4.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第7章.アルコール原料市場地域別推定と動向分析
7.1.アルコール原料市場地域別展望
7.2.地域別市場主なポイント
7.3.2018年~2030年の地域別市場推定と予測(百万米ドル)
7.3.1.北米
7.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.1.2.米国
7.3.1.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.1.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.1.3.カナダ
7.3.1.3.1.主要国のダイナミクス
7.3.1.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.1.4.メキシコ
7.3.1.4.1.主要カントリーダイナミクス
7.3.1.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.欧州
7.3.2.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.2.英国
7.3.2.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.2.3.ドイツ
7.3.2.3.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.2.4.フランス
7.3.2.4.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.5.イタリア
7.3.2.5.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.2.6.スペイン
7.3.2.6.1.主要国のダイナミクス
7.3.2.6.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.3.アジア太平洋
7.3.3.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.3.2.中国
7.3.3.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.3.3.インド
7.3.3.3.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.3.4.日本
7.3.3.4.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD Million)
7.3.3.5.オーストラリア
7.3.3.5.1.主要国のダイナミクス
7.3.3.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.4.ラテンアメリカ
7.3.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.4.2.ブラジル
7.3.4.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.4.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.5.中東・アフリカ
7.3.5.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.5.2.南アフリカ
7.3.5.2.1.主要国のダイナミクス
7.3.5.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.3.5.3.アラブ首長国連邦
7.3.5.3.1.主要国のダイナミクス
7.3.5.3.2.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第8章.アルコール原料市場競合分析
8.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
8.2.企業分類
8.3.参加企業の概要
8.4.財務実績
8.5.製品ベンチマーク
8.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
8.7.企業ヒートマップ分析
8.8.戦略マッピング
8.9.企業プロフィール
8.9.1.トリート・ピーエルシー
8.9.1.1.会社概要
8.9.1.2.業績
8.9.1.3.製品ポートフォリオ
8.9.1.4.戦略的イニシアティブ
8.9.2.株式会社エンジェルイースト
8.9.2.1.会社概要
8.9.2.2.業績
8.9.2.3.製品ポートフォリオ
8.9.2.4.戦略的イニシアティブ
8.9.3.バイオスプリンガー
8.9.3.1.会社概要
8.9.3.2.業績
8.9.3.3.製品ポートフォリオ
8.9.3.4.戦略的イニシアティブ
8.9.4.ジボダン・ノボザイムズ A/S
8.9.4.1.会社概要
8.9.4.2.業績
8.9.4.3.製品ポートフォリオ
8.9.4.4.戦略的イニシアティブ
8.9.5.センシエント・テクノロジーズ・コーポレーション
8.9.5.1.会社概要
8.9.5.2.業績
8.9.5.3.製品ポートフォリオ
8.9.5.4.戦略的イニシアティブ
8.9.6.ADM
8.9.6.1.会社概要
8.9.6.2.業績
8.9.6.3.製品ポートフォリオ
8.9.6.4.戦略的イニシアティブ
8.9.7.デーラー社
8.9.7.1.会社概要
8.9.7.2.業績
8.9.7.3.製品ポートフォリオ
8.9.7.4.戦略的イニシアティブ
8.9.8.アシュランド
8.9.8.1.会社概要
8.9.8.2.業績
8.9.8.3.製品ポートフォリオ
8.9.8.4.戦略的イニシアティブ
8.9.9.ケリーグループ
8.9.9.1.会社概要
8.9.9.2.業績
8.9.9.3.製品ポートフォリオ
8.9.9.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Alcohol Ingredients Market Growth & Trends

The global alcohol ingredients market size is expected to reach USD 4.21 billion by 2030 registering a CAGR of 6.2% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Increasing alcohol consumption across the globe has been fueling the product demand. In addition, rapid urbanization along with the increased adoption of western culture in the developing countries including China, India, Indonesia, and Taiwan is expected to boost the demand for alcoholic beverages, which, in turn, will prompt the utility of ingredients including yeast and enzymes.

Flavors & salts product segment held the largest market share in 2018 on account of increased demand for flavored drinks. Major alcoholic beverage companies have expanded their product portfolio in this particular segment. Beer held the largest market share of over 40% in 2018. Health benefits offered by beer along with its low alcohol content have made it a popular drink. Craft beers are expected to witness a significant growth in near future due to growing popularity across the globe. Europe was the dominant regional market in 2018.

Prominent economies of this region include, Germany, U.K., Italy, Spain, Romania, and Belgium. High alcohol consumption levels along with the presence of a large number of alcohol producers has increased the product demand in this region. Asia Pacific is anticipated to be the fastest-growing region at a CAGR of 9.6% from 2019 to 2025. China, India, South Korea, Taiwan, Myanmar, and Thailand are the prominent markets in this region. Rising per capita income and growing number of pubs, bars, and clubs have been driving the product demand in these developing countries.

Alcohol Ingredients Market Report Highlights

• Flavors & salts dominated the market with the largest revenue share of 45.4% in 2024. The increasing demand for unique and exotic flavors in alcoholic beverages, such as craft beers and specialty cocktails, has significantly boosted the market.

• Beer dominated the market with the largest revenue share in 2024. This dominance is driven by beer's longstanding popularity and widespread global consumption.

• Europe's alcohol ingredients market dominated, with a revenue share of 33.5% in 2024. The region's rich tradition in alcoholic beverages, including renowned beer, wine, and spirits, drives the demand for high-quality ingredients.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Alcohol Ingredients Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Alcohol Ingredients Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Alcohol Ingredients Market, By Product: Key Takeaways
5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.1. Yeast
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.2. Enzymes
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.3. Colorants
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.4. Flavors & Salts
5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.5. Others
5.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Alcohol Ingredients Market: Application Estimates & Trend Analysis
6.1. Alcohol Ingredients Market, By Application: Key Takeaways
6.2. Application Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
6.3. Market Estimates & Forecasts, By Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.1. Beer
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2. Spirit
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.3. Wine
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.4. Others
6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Alcohol Ingredients Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Alcohol Ingredients Market: Regional Outlook
7.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
7.3. Market Estimates & Forecasts, by Region, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1. North America
7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1.2. U.S.
7.3.1.2.1. Key country dynamics
7.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1.3. Canada
7.3.1.3.1. Key country dynamics
7.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.1.4. Mexico
7.3.1.4.1. Key country dynamics
7.3.1.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. Europe
7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.2. UK
7.3.2.2.1. Key country dynamics
7.3.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.3. Germany
7.3.2.3.1. Key country dynamics
7.3.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.4. France
7.3.2.4.1. Key country dynamics
7.3.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.5. Italy
7.3.2.5.1. Key country dynamics
7.3.2.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2.6. Spain
7.3.2.6.1. Key country dynamics
7.3.2.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Asia Pacific
7.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.2. China
7.3.3.2.1. Key country dynamics
7.3.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.3. India
7.3.3.3.1. Key country dynamics
7.3.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.4. Japan
7.3.3.4.1. Key country dynamics
7.3.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3.5. Australia
7.3.3.5.1. Key country dynamics
7.3.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4. Latin America
7.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.4.2. Brazil
7.3.4.2.1. Key country dynamics
7.3.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5. Middle East & Africa
7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5.2. South Africa
7.3.5.2.1. Key country dynamics
7.3.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.5.3. UAE
7.3.5.3.1. Key country dynamics
7.3.5.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Alcohol Ingredients Market: Competitive Analysis
8.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Product Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. Company Profiles
8.9.1. Treatt Plc
8.9.1.1. Company Overview
8.9.1.2. Financial Performance
8.9.1.3. Product Portfolios
8.9.1.4. Strategic Initiatives
8.9.2. AngelYeast Co., Ltd
8.9.2.1. Company Overview
8.9.2.2. Financial Performance
8.9.2.3. Product Portfolios
8.9.2.4. Strategic Initiatives
8.9.3. Biospringer
8.9.3.1. Company Overview
8.9.3.2. Financial Performance
8.9.3.3. Product Portfolios
8.9.3.4. Strategic Initiatives
8.9.4. Givaudan Novozymes A/S
8.9.4.1. Company Overview
8.9.4.2. Financial Performance
8.9.4.3. Product Portfolios
8.9.4.4. Strategic Initiatives
8.9.5. Sensient Technologies Corporation
8.9.5.1. Company Overview
8.9.5.2. Financial Performance
8.9.5.3. Product Portfolios
8.9.5.4. Strategic Initiatives
8.9.6. ADM
8.9.6.1. Company Overview
8.9.6.2. Financial Performance
8.9.6.3. Product Portfolios
8.9.6.4. Strategic Initiatives
8.9.7. Döhler GmbH
8.9.7.1. Company Overview
8.9.7.2. Financial Performance
8.9.7.3. Product Portfolios
8.9.7.4. Strategic Initiatives
8.9.8. Ashland
8.9.8.1. Company Overview
8.9.8.2. Financial Performance
8.9.8.3. Product Portfolios
8.9.8.4. Strategic Initiatives
8.9.9. Kerry Group plc.
8.9.9.1. Company Overview
8.9.9.2. Financial Performance
8.9.9.3. Product Portfolios
8.9.9.4. Strategic Initiatives

 

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