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チェコにおけるコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in the Czech Republic

2020年を通して何度もロックダウンが行われた後、2021年1月と2月にCOVID-19のパンデミックとウイルスの継続的な拡散が発生し、2021年3月1日から4月12日まで、さらに6週間にわたってロックダウンが行われました。C... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
シングルユーザーライセンス
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81 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
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サマリー

2020年を通して何度もロックダウンが行われた後、2021年1月と2月にCOVID-19のパンデミックとウイルスの継続的な拡散が発生し、2021年3月1日から4月12日まで、さらに6週間にわたってロックダウンが行われました。COVID-19の発生とその後のロックダウンにより、サプライチェーンが混乱し、2020年にはGPDが6%近く縮小するなど、経済的にも大きな悪影響を及ぼしています。2020年にパンデミックの影響で深刻な不況に見舞われた後、202年には部分的に景気が回復すると予想されていますが...。

Euromonitor Internationalのチェコ共和国の家電製品市場は、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に案内しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

チェコ共和国の家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表のリスト

チェコ共和国のコンシューマーエレクトロニクス
エグゼクティブサマリー
2021年のコンシューマーエレクトロニクス。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
チェコにおけるコンピュータとその周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
消費者がパンデミック前の購買パターンに徐々に戻っているため、2020年に比べて鈍化しているものの、販売台数は引き続き増加している。
2021年には、安価な複合機への需要の高まりにより、価格が低下すると予想
タブレット端末はCOVID-19パンデミックへの対応で好調だったが、2021年には数量減少に転じる見込み
見通しと機会
2022年以降は、デスクトップとタブレットが苦戦する一方で、ノートPCの需要は引き続き拡大する
パンデミック後もEコマースは人気があり、小売業者は物流を拡大するだろう
企業の復活に伴い、消費者はパワフルなラップトップやタブレットをセカンドデバイスとして求めるようになる
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%数量2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長2021年~2026年
チェコにおける車内エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンの使用とCOVID-19による制限措置が車載用エンターテイメントの需要を妨げ続けている
車載用スピーカーやダッシュメディアプレーヤーはCOVID-19規制の影響でまたもや激減
TomTom Internationalは、カーナビゲーションが衰退しても、2021年にはカーエンタテインメント分野でのリーダーシップを維持する。
展望と機会
COVID-19のパンデミックは長期的には影響が少ないが、パンデミック前の要因で売上が減少している
需要の増加はあっても数量の増加にはつながらない
予測期間中、カーエンタテインメントの販売チャネルとしてEコマースの重要性が高まると考えられる
カテゴリーデータ
表31 車載用エンターテインメントのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表32 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別In-Car Entertainmentの売上高:金額成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026
チェコのホームオーディオ・シネマ事情
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年、Bluetoothおよびワイヤレス対応スピーカーが新たな消費者を獲得
電子商取引が引き続き好調で、消費者は電子商取引のシンプルさと手軽さに気づく
2021年、アジアのメーカーやブランドが引き続きリード
見通しと機会
ワイヤレススピーカーとスマートフォンは、予測期間中、オーディオとホームシネマの妨げになり続ける
プレーヤーは技術革新を余儀なくされ、その結果、製品が高価になり、消費者層が狭くなる
予測期間中、E-コマースが引き続きペースを上げている
カテゴリーデータ
表42 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018-2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
チェコにおけるホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年のテレビの需要は、台数は減少するものの堅調に推移
EUは2021年に製品に新しいエネルギーラベルを義務付ける。
2021年には、サムスン電子とLG電子CZの2社が圧倒的なシェアを維持
展望と機会
チェコでは、予測期間の終わりまでにスマートテレビが標準になると思われる
LGは、自社の人気プラットフォームと統合コンテンツ・サービスを他のテレビメーカーに提供する。
2022年以降、ビデオプレーヤーはますます時代遅れになり、不人気になる
カテゴリー別データ
表53 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
チェコにおけるイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の動向
デジタルカメラは数量減少が続いているが、これはCOVID-19の流行とはあまり関係がなく、むしろスマートフォンのカメラの品質が影響している。
アクションカメラ」は、海外旅行や社会的イベントの制限にもかかわらず、比較的好調に推移
自動車やバイクのドライバーによる交通状況の監視がアクションカメラの売上を増加させる
展望と機会
デジタル写真の革新は、レトロな雰囲気の中にモダンなテイストを加えたものになるだろう。
ニコン、キヤノン、オリンパスなどの新たな収益源としての多様化
予測期間中、価格感応度の高さが購買決定に影響を与える
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
チェコのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の動向
ワイヤレススピーカーは引き続き数量を伸ばしているが、他の製品分野はますます重要ではなくなっている
2020年には店舗の閉鎖により、すべての売上がEコマースに移行し、この傾向は2021年も続く
Sonosがゲームを変える新しいワイヤレススピーカーを発表
展望と機会
2023年以降、ワイヤレススピーカーの売上はやや減少すると予測される
ネット通販最大手のAlza.czのプライベートブランドの参入により、ワイヤレススピーカーの供給構造が変化する可能性が高い
ポータブルメディアプレーヤーの低価格化が進む
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率(%)について
チェコ共和国の携帯電話事情
2021年の展開
2021年は5Gの発売によりスマートフォン分野が成長する
マイクロチップの世界的な不足が2021年も携帯電話に影響を与える
COVID-19のパンデミックにもかかわらず、2020年と2021年には新たな発売とイノベーションが起こる
見通しと機会
パンデミックの経済的影響により、中古携帯電話を購入する消費者が増加
フィーチャーフォンは減少し続けているが、高齢者や子供には魅力的である
マイクロチップの不足が続いているため、平均単価が上昇
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
チェコ共和国のウェアラブル・エレクトロニクス
2021年の展開
2021年は数量成長のペースが鈍化するが、ウェアラブルエレクトロニクスは引き続き好調に推移
スマートウォッチは、パンデミック後の成長の中で、速度は落ちるものの成功を続ける
電子商取引は2021年も引き続き好調で、消費者はより多くの国際的な電子商取引で買い物をしている
展望と機会
フィットネスやコネクティビティに対する意識の高まりが成長を後押しする一方で、子供向けスマートウェアラブルは大きな可能性を秘めている
LTE対応のスマートウォッチは、2022年以降、消費者全体に普及すると思われる
スマートホームソリューションや人工知能との連携などのイノベーションが進む
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量2016-2021金額 2016-2021年
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
チェコにおけるヘッドホン
主要データの調査結果
2021年の動向
2021年のチェコの消費者にとって、ワイヤレスヘッドフォンは引き続き必須アイテム
TWSイヤフォンは、プレミアムセグメントではAppleがリードし、人気が継続している
2021年、TWSイヤホンの平均単価は、新規参入企業の出現により低下
展望と機会
2022年以降、TWS型イヤホンを内蔵したスマートフォンやラップトップが登場する見込み
TWSイヤホンは、予測期間中、スポーツをする消費者に人気が出るだろう
企業はヘッドセットの機能をスマートフォンのみに限定している
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表113 ヘッドホンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

After multiple lockdowns throughout 2020, the COVID-19 pandemic and ongoing spread of the virus in January and February 2021 led to yet another lockdown lasting another six weeks, from 1 March to 12 April in 2021. The outbreak of COVID-19 and subsequent lockdowns has disrupted the supply chain and has had a deep adverse economic impact with GPD contracting by almost 6% in 2020. After suffering a severe recession in 2020 due to the pandemic, the economy is expected to see a partial rebound in 202...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Czech Republic report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Table of Contents

Consumer Electronics in the Czech Republic
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN THE CZECH REPUBLIC
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN THE CZECH REPUBLIC
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Volume sales continue to grow, albeit at a slower rate than seen in 2020 as consumers gradually return to pre pandemic purchasing patterns
Spike demand for cheaper multifunctional printers causes price erosion in 2021
Tablets expected to return to volume decline in 2021 after performing well in response to the COVID-19 pandemic
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Laptops continue to grow in demand whilst desktops and tablets struggle in 2022 and beyond
E-commerce will remain popular post pandemic leading retailers to expand their logistics
Consumers look for a powerful laptop or tablet as a secondary device in correspondence to the revival of the corporate sector
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN THE CZECH REPUBLIC
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smartphone usage and COVID-19 restrictive measures continue to hamper demand for in-car entertainment
In-car speakers and dash media players seen yet another dramatic fall caused by COVID-19 restrictive measures
TomTom International to hang on to leadership in in-car entertainment in 2021 despite ongoing decline of in-car navigation
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The COVID-19 pandemic has little long-term effects but pre pandemic factors result in declining sales
Potential boost for demand will not be enough to generate volume growth
E-commerce set to increase its importance as distribution channel for in-car entertainment over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN THE CZECH REPUBLIC
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Bluetooth- and wireless enabled speakers attract new consumers in 2021
E-commerce continues to perform well as consumers discover the simplicity and ease of the channel
Asia-based manufacturers and brands continue to lead in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Wireless speakers and smartphones continue to hamper audio and home cinema over the forecast period
Players forced to innovate which leads to more expensive products and therefore smaller consumer base
E-commerce continues to gather pace over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN THE CZECH REPUBLIC
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Despite witnessing volume decline, the demand for televisions remains strong in 2021
The EU introduces new mandatory energy labels for products in 2021
Samsung Electronics and LG Electronics CZ strongly hold their dominant position in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smart TVs set to become the standard in the Czech Republic by the end of the forecast period
LG will offer its popular platform along with integrated content services to other TV manufacturers.
Video players become increasingly outdated and unpopular in 2022 and beyond
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN THE CZECH REPUBLIC
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Digital camera continues to witness volume decline however, this has little to do with the COVID-19 pandemic and more so the camera quality of smartphones
Action cameras continue to perform relatively well, despite restrictions on international travel and social events
Traffic monitoring by car and moto drivers creates additional sales of action cameras
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Innovations within digital photography likely turn towards retro with a modern touch.
Diversification as a source of new revenues from companies such as Nikon, Canon, and Olympus
Heightened price-sensitivity to affect purchase decisions over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN THE CZECH REPUBLIC
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Wireless speakers continue to see volume growth whilst the other product areas become increasingly insignificant
Store closures moved all sales to e-commerce in 2020 and this trend continues in 2021
Sonos launches a new wireless speaker that sets to change the game
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Slight fall in sales of wireless speakers is predicted from 2023 onwards
Entry of private label from the largest online retailer Alza.cz is likely to change supply structure of wireless speakers
Portable media players set to become cheaper
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN THE CZECH REPUBLIC
2021 DEVELOPMENTS
Smartphone segment to see growth in 2021 due to 5G launches
A global shortage of microchips continues to impact mobile phones in 2021
New launches and innovations in 2020 and 2021 despite the COVID-19 pandemic
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Financial repercussions of the pandemic lead more consumers to buy second-hand phones
Feature phones continue to decline yet appeal to the elderly and children
Ongoing microchip shortage leads average unit prices to increase
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN THE CZECH REPUBLIC
2021 DEVELOPMENTS
Pace of volume growth slows in 2021 but wearable electronics continues to perform well
Smart watches continues its success in post-pandemic growth, albeit at a slower rate
E-commerce continues to perform well in 2021 with consumers shopping from more international e-shops
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Further growing awareness towards fitness and connectivity boosts growth, whilst smart wearables for children offers great potential
LTE-enabled smartwatches set to gain popularity across the entire consumer base in 2022 and beyond
Innovations include smart home solutions and integration with artificial intelligence
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN THE CZECH REPUBLIC
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Wireless headphones continue to be a must for Czech consumers in 2021
TWS earbuds continues to grow in popularity with Apple leading the premium segment
The average unit price of TWS earbuds drops in 2021 due to the emergence of new players
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smartphones and laptops with built-in TWS earbuds expected to be seen in 2022 and beyond
TWS earbuds will be popular for consumers partaking in sports over the forecast period
Companies limit headset features to only be used with their smartphones
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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