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スウェーデンのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Sweden

コロナウイルス(COVID-19)のエキサイトメントが、2020年の家庭用電子機器への支出を促進した。この流れの中で、パンデミックは家庭での受容性を高め、家電製品のホームエコシステムの導入を促進しました。仕事... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

コロナウイルス(COVID-19)のエキサイトメントが、2020年の家庭用電子機器への支出を促進した。この流れの中で、パンデミックは家庭での受容性を高め、家電製品のホームエコシステムの導入を促進しました。仕事のやり方や戦略が変化し、多くの雇用者や従業員がリモートワークが実現可能であることを認識しました。その結果、オフィスとリモートワークを組み合わせたハイブリッドワークモデルを採用する職場が増えています。このようなハイブリッドなワークモデルは、基本的な需要を高めることが期待されています...

Euromonitor Internationalの調査レポートであるスウェーデンのコンシューマーエレクトロニクスは、家庭用、携帯用、車載用のコンシューマーエレクトロニクス製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に案内しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

スウェーデンの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表の一覧

スウェーデンの家電製品
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
スウェーデンのコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
2021年には、自宅での仕事や勉強へのシフトが引き続き需要を支える
ゲームや学校がハイスペックコンピュータやクロムブックなどの成長ニッチを牽引
消費者がオフィスから離れた場所にオフィスを求めることで、モニターやプリンタが成長
展望と機会
ハイブリッドなワークモデルがホームオフィス製品の需要を支えそう
スマートフォンやChromebookは、エンターテイメントや学習機器としてのタブレットの利用を脅かす
部品の不足と課税が単価上昇の圧力となる
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%数量2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
スウェーデンの車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
車内エンタテイメントの主要な減少要因は依然として代替品である
新車の登録台数が増加しても、先進的なデバイスを搭載した新車が多いため、カーエンタテインメントは伸びない
カーナビゲーションの急減により、2021年の大手企業の売上とシェアは減少
展望と機会
長期的な代替傾向は、カーエンタテインメントのパフォーマンスをさらに低下させる
最近の車に搭載されている高度な機能が、カーナビゲーションやインダッシュメディアプレーヤーへの関心を妨げている
環境やコスト面での中古車への移行が成長のチャンスに
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別車載用エンターテインメントの売上高。数量 2016-2021
表32 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
スウェーデンのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
テレビ販売台数の急増がサウンドバーを後押し
ワイヤレススピーカーはホームオーディオ・シネマにとって大きな脅威となる
技術の進歩により、デジタルメディアプレーヤーのドックが廃止される見込み
展望と機会
普通の生活に戻ることで、家にいる時間が減り、ホームオーディオ・シネマへの関心が薄れると予想される
ワイヤレススピーカーへの置き換えが進み、成長の可能性が損なわれる
サウンドバーは、減少しているカテゴリーの中で、今後も救済策を提供すると思われる
カテゴリーデータ
表42 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量2016-2021年金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018-2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
スウェーデンのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年、家庭中心のライフスタイルの増加がテレビの売上を引き続き押し上げる
テレビは「より大きく、より良く」がキーワード
ニッチな製品や特殊な製品の開発が成長のチャンスに
見通しと機会
消費者がパンデミック前の水準に戻るにつれ、テレビ全体の販売台数は減少すると思われる
代替品や最新技術の開発により、ビデオプレーヤーは陳腐化する可能性がある
スポーツ観戦がテレビの需要のピークをもたらすと予想される
カテゴリーデータ
表53 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
スウェーデンのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンへの置き換えが進み、イメージングデバイスの需要が増加
移動手段の制限や経済的不安がイメージングデバイスの需要を妨げている
イメージングデバイスはプロや上級者のものになりつつある
将来性と機会
価格の上昇と代替品の出現が予測期間中の需要を減少させると予想される
スマートフォンの革新により、デジタルカメラのユーザーはさらに減少する見込み
パンデミック規制の緩和による成長機会は、スマートフォンの普及と品質の向上によって相殺されるだろう
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
スウェーデンのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
ワイヤレススピーカーは、家庭中心のライフスタイルにより携帯性の魅力が減退し、販売台数が減少
電子書籍端末は、引き続き代替の動きに苦しんでいる
ポータブルメディアプレーヤーは、移動手段の制限や代替品の出現により、販売数が減少
将来性と機会
デジタル代替品、ミニマリズム、価格過敏症がポータブルプレーヤーの成長性を低下させる
デジタル代替品はポータブルメディアプレーヤーを陳腐化させ、e-readerの需要を弱める
ワイヤレススピーカーは、目新しさが消え、成熟期に入ると減速していく
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率(%)について
スウェーデンの携帯電話事情
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンの小売販売台数は、買い替えサイクルの長期化により低迷
高齢者のスマートフォンへの移行に伴い、フィーチャーフォンの減少が続く
安全保障や人道上の懸念から、ファーウェイへの関心が低下
展望と機会
利用者の減少により、フィーチャーフォンの小売販売台数は激減する見込み
スマートフォンは飽和状態、高価格、低イノベーションで成長性が損なわれる
スウェーデンでは価格と持続可能性が中古品販売の余地となる
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
スウェーデンのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の展開
パンデミックの経験から、子供向けアクティビティウェアラブルへの関心が高まる
スマート・ウェアラブルとアクティビティ・ウォッチの成長機会は、より広い範囲で利用されるようになる
デザイン性を重視した新製品の開発
展望と機会
スウェーデンの消費者がウェルビーイングに対してよりホリスティックなアプローチをしていることから、ウェアラブルエレクトロニクスが恩恵を受けることになる
機能性と個人のニーズへの適応性がスマートウェアラブルに期待される
フィットネスとデザインのトレンドは、ウェアラブル・エレクトロニクスにデイリーユースの機会を提供する
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021年
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
スウェーデンのヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の展開
消費者の購買決定には、ライフスタイルの変化が重要な役割を果たす
ファッション・アクセサリーとしてのヘッドフォンは、複数のセットを購入する傾向にある。
利便性と製品の改良により、TWSイヤホンへの販売量が増加
将来性と機会
ワイヤレスカテゴリーの成熟化と衰退が、予測期間中の全体的な成長を鈍化させる見込み
TWS型イヤホンへの移行は、単価や利便性、技術的に優れたモデルにより進行中
新規参入や価格競争により、競争が激化すると予想される
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表113 ヘッドホンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

The exigencies of Coronavirus (COVID-19) drove household spending on consumer electronics in 2020. In this vein, the pandemic has enhanced household acceptance and adoption of a home ecosystem of consumer electronics. Work practices and strategies have changed, with many employers and employees realising that remote working is feasible. As a result, more workplaces are adopting a hybrid work model incorporating office and remote working. This hybrid work model is expected to raise the base deman...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Sweden report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Sweden
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN SWEDEN
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN SWEDEN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Shift to at-home working and studying continues to support demand in 2021
Gaming and schools drive growth niches like high-spec computers and chromebooks
Growth for monitors and printers as consumers seek an office away from the office
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Hybrid work models likely to sustain demand for home office products
Smartphones and chromebooks threaten use of tablets as entertainment and learning devices
Component shortages and taxation set to exert upward pressure on unit prices
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN SWEDEN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Substitution remains a major decline driver in in-car entertainment
Spike in new car registrations fails to boost in-car entertainment as new vehicles typically feature advanced devices
Fast decline in in-car navigation hinders leading player’s overall sales and share in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Long-term substitution trend set to further damage in-car entertainment’s performance
Advanced built-in features in modern cars hinder interest in in-car navigation and in-dash media players
Shift to used cars for environmental and cost reasons offer growth opportunities
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN SWEDEN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Spike in TV volume sales boosts soundbars
Wireless speakers represent a major threat to home audio and cinema
Technology advancements set to make digital media player docks obsolete
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Return to normality is expected to reduce time in the home and weaken interest in home audio and cinema
Ongoing substitution with wireless speakers hampers growth potential
Soundbars set to continue to offer respite in a declining category
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN SWEDEN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
More home-centred lifestyles continue to boost sales of televisions in 2021
Bigger and better are the watchwords in TVs
Niche or specific product development offers growth opportunities
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Overall TV volume sales set to fall as consumers return to pre-pandemic norms
Substitution and modern technology developments may lead to obsolescence for video players
Sports watching expected to drive peaks in the demand for televisions
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN SWEDEN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Ongoing substitution with smartphones hits demand for imaging devices
Lingering mobility restrictions and economic concerns hamper call for imaging devices
Imaging devices fast becoming the preserve of professional or advanced users
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Rising prices and substitutes expected to dampen demand in the forecast period
Innovation in smartphones set to further shrink the audience for digital cameras
Growth opportunities due to the easing of pandemic restrictions set to be offset by the commonality and quality of smartphones
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN SWEDEN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Wireless speakers sees volume sales dip as home-centred lifestyles reduce the allure of portable attributes
E-readers continues to suffer from substitution trends
Portable media players lose out due to mobility restrictions and the growing challenge from substitutes
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Digital substitutes, minimalism and price-sensitivity set to depress growth potential in portable players
Digital alternatives send portable media players on the road to obsolescence and weaken the demand for e-readers
Wireless speakers set for slowdown as the novelty wears off and maturity sets in
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN SWEDEN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Retail volume sales of smartphones stagnate as replacement cycles lengthen
Feature phones continues to decline as even older consumers shift to smartphones
Security and humanitarian concerns dampen interest in Huawei
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Shrinking audience expected to see sharp declines in retail volume sales of feature phones
Saturation, higher prices and low innovation undermine growth potential in smartphones
Price and sustainability factors provide space for second-hand sales in Sweden
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN SWEDEN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Pandemic experience heightens interest in activity wearables for children
Broader use creates growth opportunities for smart wearables and activity watches
Focus on design shapes new product development
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Wearable electronics set to benefit from more holistic approach to wellbeing among Swedish consumers
Functionality and adaptability to individual needs is expected to favour smart wearables
Fitness and design trends offer daily-use opportunities for wearable electronics
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN SWEDEN
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Lifestyle changes play a key role in consumer purchasing decisions
Fashion accessory trend encourages purchase of more than one set of headphones
Convenience and product improvements underpin volumes sales shift to TWS earbuds
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Maturity and declining wireless categories expected to slow overall growth in the forecast period
More accessible unit prices, convenience and technically advanced models underpin the ongoing shift to TWS earbuds
The anticipated entry of new players and price competition set to intensify the competitive landscape
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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