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エジプトのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Egypt

COVID-19のパンデミックにもかかわらず、2020年後半から2021年前半にかけて、家電製品の需要は例年に比べて堅調に推移し、この傾向は2021年も継続すると思われます。ロックダウンは、2020年前半に消費者の購買意... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
シングルユーザーライセンス
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78 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

COVID-19のパンデミックにもかかわらず、2020年後半から2021年前半にかけて、家電製品の需要は例年に比べて堅調に推移し、この傾向は2021年も継続すると思われます。ロックダウンは、2020年前半に消費者の購買意思決定に一時的なマイナスの影響を与えたが、消費者は新しい現実に素早く適応し、それに応じて需要を方向転換することができた。一般家庭では、経済的なプレッシャーが増したことにより、消費者は...

Euromonitor Internationalのエジプトの家電製品レポートは、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

エジプトの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表のリスト

エジプトの家電製品
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
エジプトのコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
自宅での仕事や勉強のために、消費者のタブレット端末への需要が引き続き高まる
2021年、リモートワークと学校教育が引き続きノートPCの需要を高める
モニターは引き続き好調だが、プリンターは再び数量減少へ
展望と機会
ノートPCの人気は引き続き上昇するが、タブレット端末は飽和状態で伸び悩む
市場の主要プレーヤーは、エジプトのコンピュータ産業を現地化することを期待している。
デジタル社会の推進に伴い、周辺機器の減少が続く
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額 2016-2021金額 2016-2021
表14 カテゴリ別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%数量2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長2021年~2026年
エジプトの車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
インダッシュ・メディアプレーヤーは、消費者が中古車を購入してアップグレードすることで引き続き利益を得る
車載用ナビゲーションシステムは、スマートフォンの普及により、2021年も需要の減少が続く
2021年、車載用スピーカーの販売台数と単価が低下
見通しと機会
車載エンターテイメントの需要は、COVID-19のパンデミックによる財政的な影響があるにもかかわらず、インダッシュ・メディア・プレーヤーによって引き続き支えられる
予測期間中、電子商取引が引き続き活発になる
車載用スピーカーとカーナビゲーションは、2022年以降も数量減少が続く
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高。数量 2016-2021
表32 カテゴリー別のカーエンタテインメントの売上高金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
エジプトのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年、消費者は屋外エンターテインメントの支出を屋内エンターテインメントにシフト
フィリップスエレクトロニクスは、流通の問題で1位から3位に転落
Eコマースが普及しているにもかかわらず、ホームオーディオとシネマの販売は実店舗が中心となる
将来性と機会
ホームシアターとスピーカーシステムは成長を続けているが、ホームオーディオとシネマは全体的に減少している
ホームシアターとオーディオシネマのほとんどの製品分野は、非常に特定の消費者層に向けたニッチなものにとどまっている
カテゴリーデータ
表42 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018-2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
エジプトのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
インターネット対応の液晶テレビは、ロックダウンが終了してもなお販売台数を伸ばしている
2021年にはLGエレクトロニクス・エジプトSAEがサムスン社を抜いてトップに躍り出る
専門店やハイパーマーケットは、2021年にロックダウンが終了し、販売台数を回復。
展望と機会
有機ELテレビの新しいプレーヤーが、LGやSamsungなどの有力プレーヤーの地位を脅かす
2022年以降は、液晶テレビの価格低下が需要を支える
節約志向の消費者はホームビデオの需要を減らしているが、液晶テレビは例外であり続けるだろう。
カテゴリーデータ
表53 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量 2021-2026年
エジプトのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
イメージングデバイスの販売台数は、写真愛好家やアクションカムコーダーを除き、スマートフォンに取って代わられ、着実に減少している
写真愛好家が店頭でのサポートを必要としないため、電子商取引が引き続き活発になっている
Canon Middle East FZ-LLCは、より広い市場セグメントをターゲットとし、比較的低価格のモデルを提供しているため、全体的なリーダーシップを強化している。
展望と機会
消費者がスマートフォンでの撮影に満足しているため、デジタルカメラの数量は引き続き減少している
デジタルカムコーダーの減少率は鈍化し、旅行や観光の勢いが戻れば反転する可能性もある
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
エジプトのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の発展
ワイヤレススピーカーは、2020年に比べて成長が鈍化したが、2021年も引き続きポータブルプレーヤー全体の業績を牽引する。
オンラインレビューが消費者の信頼を高め、Eコマースがシェアを拡大
品質と耐久性に定評のあるJBLがワイヤレススピーカーを牽引
将来性と機会
ワイヤレススピーカーは、今後もカテゴリーを牽引し、消費者層をさらに拡大させる
閉鎖政策の進展により、若年層がワイヤレススピーカーを外出先で使用するようになる
ワイヤレススピーカーと接続して音楽を聴くスマートフォンの増加により、ポータブルメディアプレーヤーはさらに減少し、e-readerはごくわずかにとどまると思われる
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率(%)について
エジプトの携帯電話
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンは2020年に回復し、2021年も引き続き好調に推移するだろう
2021年には、Samsung Corp.が引き続きトッププレーヤーである一方、より手頃な価格のブランドがシェアを拡大する。
電子商取引は2021年も引き続き勢いがあり、ますます多くのブランドが独自の電子商取引を開始するだろう
将来性と機会
2022年以降、5Gの導入を検討するプロバイダーが増加
スマートフォンの単価は、メーカーの再編により低下
2020年に携帯電話に適用された開発費により、この年の需要はさらに鈍化する可能性がある
カテゴリー別データ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
エジプトのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の展開
COVID-19のパンデミックが健康とウェルネスのトレンドを後押しし、「フィットネス」や「ヘルス」の機能を追加したスマート・ウェアラブルの需要を促進。
2021年、スマートウェアラブルのトップは引き続きSamsung Corp、次いでXiaomi Corp
Xiaomi Corp.は、その品質、入手のしやすさ、評判の良さに支えられ、フィットネスバンドでトップに立つ。
将来性と機会
ウェアラブル製品のプラットフォームは、引き続きEコマースが主流
消費者の健康志向の高まりを受けて、ウェアラブル電子機器は引き続き好調に推移すると予測される
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率(%)について
エジプトのヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年に最もダイナミックに成長するのはTWSのイヤホン
ワイヤレスヘッドバンドはエジプトで徐々に成長しているニッチ製品
ワイヤレスイヤホンは、TWSイヤホンとの競争で苦戦が続く
展望と機会
TWSイヤホンは、平均単価は低いが、販売数量のポテンシャルは高い
2022年以降、ワイヤレスイヤホンはTWSイヤホンに置き換わり続ける
予測期間中、Eコマースの勢いが続く
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表113 ヘッドホンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

Despite the COVID-19 pandemic, the second half of 2020 and the first half of 2021 saw the overall demand for consumer electronics to be stronger compared to previous years and this will likely continue throughout 2021 overall. Lockdown caused a temporary negative impact on consumer purchasing decisions in the first half of 2020, but consumers managed to adapt to the new realities quickly and redirect their demands accordingly. The increasing financial pressure on average households made them see...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Egypt report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Egypt
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN EGYPT
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN EGYPT
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Work and study from home measures continue to shape the consumers’ demand for tablets
Remote working and schooling continue to boost demand for laptops in 2021
Monitors continue to perform well whilst printers witness volume decline once again
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Laptops continue to grow in popularity whilst tablets slow due to saturation
Major players in the market are expected to localise the computer industry in Egypt.
Push for digital society set to result in ongoing decline for peripherals
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN EGYPT
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
In-dash media players continue to benefit from consumers purchasing second-hand cars and upgrading them
In-car navigation systems continue to decline in demand in 2021 due to smartphone usage
Volume sales and unit prices of in-car speakers drop in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Demand for in-car entertainment will continue to be supported by in-dash media players despite the financial repercussions of the COVID-19 pandemic
E-commerce continues to gather pace over the forecast period
In-car speakers and in-car navigation continue to witness volume decline in 2022 and beyond
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN EGYPT
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Consumers shift their expenditure of outdoor entertainment to indoor entertainment in 2021
Philips Electronics falls from first rank to third due to distribution issues
Physical stores remain the core channel for sales of home and cinema despite the growing popularity of e-commerce
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Home theatre and speaker systems continue growing whilst home audio and cinema declines overall
Most product areas within home and audio cinema remain niche to a very specific consumer base
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN EGYPT
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Internet-Smart LCD TVs are still enjoying growing volume sales even as lockdown comes to an end
LG Electronics Egypt SAE overtakes Samsung Corp as the leading player in 2021
Specialist retailers and hypermarkets regain their volume sales in 2021 as lockdown comes to an end
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
New players within OLED TVs threaten the position of more leading players such as LG and Samsung
Expected price declines of LCD TVs supports growing demand in 2022 and beyond
Economising consumers reduce overall demand for home video, but LCD TVs will remain an exception.
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN EGYPT
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Volume sales for imaging devices are steadily declining as smartphones are replacing them except for photography enthusiasts and action camcorders
E-commerce continues to gather pace as photography enthusiasts require less assistance from store-based retailers
Canon Middle East FZ-LLC strengthens overall leadership as it targets a wider market segment and offers relatively lower-priced models
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Digital cameras continues to see volume decline as consumers are satisfied with smartphones for photography
Rate of decline to slow for digital camcorders and can even reverse if travelling and tourism activities regain their momentum.
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN EGYPT
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Wireless speakers see slowed growth compared with 2020, but continue to drive the overall performance of portable players in 2021
E-commerce gains more shares as online reviews boost consumer confidence in the channel
JBL leads wireless speakers due to its strong reputation of quality and durability
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Wireless speakers set to continue to drive category forward, further expanding its consumer base
Younger generations to return to using wireless speakers outside of the home depending on further lockdown measures
Increasing use of smartphones in connection with wireless speakers to stream music likely to result in further declines for portable media players, while e-readers will remain negligible
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN EGYPT
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smartphones rebounded in 2020 and will continue to perform well throughout 2021
Samsung Corp remains leading player while more affordable brands gain shares in 2021
E-commerce continues to gather pace in 2021 with more and more brands launching their own e-shops
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
More and more providers explore the option of 5G in 2022 and beyond
Smartphone unit prices drop as players restructure their offerings
Development fee applied to mobile phones in 2020 could result in further slowdown in demand for the year
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN EGYPT
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
The COVID-19 pandemic boosts the health and wellness trend which encourages demand for smart wearables with added “fitness” and “health” features
Samsung Corp continues to lead smart wearables in 2021, followed by Xiaomi Corp
Xiaomi Corp leads fitness bands, supported by its quality, availability and reputation Egypt
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
E-commerce continues as the dominant platform for wearable electronics
Ongoing strong performance predicted for wearable electronics as consumers continue to focus on their health
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN EGYPT
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
TWS earbuds sees the most dynamic growth in 2021
Wireless headbands are a slowly growing niche product in Egypt
Wireless earphones continue to struggle competing against TWS earbuds
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
TWS earbuds to witness less average unit price, but with a lot of sales volume potential
Wireless earphones continue to be replaced by TWS earbuds in 2022 and beyond
E-commerce continues to gather pace over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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