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トルコのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Turkey

2021年のトルコでは、2020年に引き続き、家電製品が数量・金額ともに2桁台のプラス成長を示しています。すなわち、COVID-19やそれに伴うロックダウン、企業や学校の閉鎖などにより、人々が家で過ごす時間が長くな... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
シングルユーザーライセンス
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85 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

2021年のトルコでは、2020年に引き続き、家電製品が数量・金額ともに2桁台のプラス成長を示しています。すなわち、COVID-19やそれに伴うロックダウン、企業や学校の閉鎖などにより、人々が家で過ごす時間が長くなっていることが要因となっています。これは、COVID-19やそれに伴うロックダウン、企業や学校の閉鎖などにより、人々が家で過ごす時間が長くなったことを意味しています。

Euromonitor Internationalのトルコの家電製品レポートは、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

トルコの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表のリスト

トルコの家電製品
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
トルコのコンピュータおよび周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
ホームワーキングや遠隔教育のトレンドが継続しており、2020年に見られたような急増は見られないものの、売上高は引き続き増加する。
手頃な価格と利便性で人気の高い「タブレット」が引き続き最も高い伸びを示している
Lenovo Turkiyeは、競合他社であるHewlett-Packardに対して僅差でリードしています。
将来性と機会
パンデミックの影響を受け、予測期間中に販売台数は減少する見込み
超軽量ノートPCは、家庭とオフィスのハイブリッドワークに欠かせないモデルとなっている
パンデミックの影響でEコマースのシェアは引き続き高い
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別販売額金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%ボリューム2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
トルコの車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
すでに減少しているカーエンタテインメントの売上は、引き続きCOVID-19の影響を受ける
カーナビゲーションは、スマートフォンアプリの普及によりマイナスの影響を受ける
Digicom社はPioneerとRoadstarブランドで、断片化されたカテゴリーの中でリードを維持
展望と機会
予測期間中、COVID-19の影響を受けながらも、販売台数は減少を続ける
電子商取引の重要性は、パンデミックの時期に高まったこともあり、予測期間中に増加すると思われる
為替変動により平均単価の上昇が続き、結果的に安価な国内メーカーが有利になる。
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高。数量 2016-2021
表32 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
トルコのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
製品に対する「時代遅れ」の認識と代替品との競争激化により、販売台数の減少が続く
ホームシネマとスピーカーは、映画鑑賞のためにホームエンタテインメントの選択肢を増やした消費者のおかげで好調に推移
LGはSamsungに対して僅差のリードを維持しており、このカテゴリーではグローバルプレイヤーが最も注目されている
将来性と機会
様々な要因がホームオーディオやホームシネマに圧力をかけているため、予測期間中は減少が続くと思われる
ホームオーディオ・シネマにおけるEコマースやディスカウントストアの重要性は、予測期間中に増加すると予想される
単価の上昇により、ローカルブランドの需要が増加すると予測される
カテゴリーデータ
表42 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別販売額金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018-2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
トルコのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の発展
COVID-19のロックダウン中に消費者がテレビを大量に見たことがホームビデオの売上を支えた
有機ELテレビは引き続き最も高い成長率を示しており、この傾向は予測期間中も続くと思われる
ブランド間の競争が激化する中、Arçelikはトップ企業の座を維持
将来性と機会
飽和状態で全体的には減少しているが、有機ELテレビは唯一の成長を遂げている
主要企業は技術的な進歩の面で競争している
国内と海外のブランド間の競争はますます激しくなる
カテゴリーデータ
表53 ホームビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量2021-2026年
トルコのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
イメージングデバイスは、イメージング機能を備えたスマートフォンとの競争激化により、減少が続く
高い輸入税と価格の上昇が販売の経済的障壁となる
キヤノンとソニーがトップを維持し、数量シェアの半分以上を占めている
展望と機会
スマートフォンとの競争激化により、販売台数の減少傾向が続く
コンパクトカメラの販売台数シェアは増加傾向にある
COVID-19の開催により、すでに強いEコマースチャネルがさらに強化される
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
トルコのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
ポータブルプレーヤーは、ワイヤレススピーカーの人気により、10年ぶりにプラス成長を維持
電子書籍端末は、ニッチな消費者層への訴求力は維持しているが、継続的な課題に直面しており、販売は抑制されている
JBLとソニーは、ワイヤレス・スピーカーのブランドイメージと存在感により、トップを維持
将来性と機会
ワイヤレススピーカーは引き続き全体の成長を牽引し、サブカテゴリーの中で唯一プラスの数値を示している
電子書籍端末は、スマートフォンやタブレット端末との競争が続き、回復の見込みはない
価格競争が重要な役割を果たし、国内メーカーと中国のXiaomiが恩恵を受けるだろう
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 携帯型プレーヤーのカテゴリー別販売台数金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
トルコの携帯電話事情
主要データの調査結果
2021年の発展
2021年の携帯電話は、WhatsAppなどのアプリが在宅勤務や遠隔教育に欠かせないものとなり、再成長を遂げる。
携帯電話の国内生産が活発化し、消費者への低価格化が進む
Xiaomiは、2020年に世界的な大企業であるSamsungの首位を奪い、リードを保っている
見通しと機会
飽和状態にあるため、予測期間中は販売台数が減少し、その状態が続くだろう
サムスンからの戦略的買収に成功したXiaomiは、トップの座を維持すると思われる
画面サイズ、メモリ容量、急速充電機能が消費者にとって決定的な基準となるだろう
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021年~2026年
トルコのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の発展
ウェアラブル・エレクトロニクスは、ニッチ製品でありながら低価格であることが評価され、2桁台の堅調な成長を維持
健康的なライフスタイルがアクティビティ・ウェアラブルの需要を押し上げ、アクティビティ・バンドよりもアクティビティ・ウォッチが優位に立つ
SamsungとApple Watchが全体のトップを維持し、ユビキタスなXiaomiが活動用ウェアラブルのブランドシェアの約半分を占める
将来性と機会
コネクティビティとウェルビーイングに関する継続的なトレンドの高まりにより、予測期間中の売上は堅調に推移すると予想される
安価なブランドがプレミアムモデルからシェアを奪い、ターゲット層は高所得者から中間所得者へと拡大すると予想
予測期間中、E-commerceブームとディスカウントストアがさらに拡大すると予想される
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
トルコのヘッドフォン
主要データの調査結果
2021年の発展
ヘッドホンは、2021年もすべてのサブカテゴリーで大きな成長を続け、プレミアム製品の傾向が見られる
技術の進歩により、プレーヤーはイノベーション競争を繰り広げ、立体音響技術が最新のトレンドとなる。
細分化されたカテゴリーでは、JBLブランドがトップを維持しているが、Xiaomiが常に存在感を示している。
将来性と機会
ヘッドホンは、若年層、富裕層、都市部の消費者層を中心に、今後も堅調な成長が見込まれる
拡大する需要に対応するため、あらゆる予算に対応したワイヤレスヘッドフォンが発売される予定
電子商取引のブームは、ヘッドフォンにとって継続的なトレンドとなっている
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表113 ヘッドホンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

Consumer electronics continues to show positive double-digit volume and value growth in Turkey 2021, following the trend seen in 2020. Whilst figures are lower in comparison, the same drivers continue to stimulate sales – namely, the fact that people have been spending longer periods of time at home during the era of COVID-19 and associated lockdowns and business and school closures. This has ultimately inspired sales across many consumer electronics categories, particularly those which lend the...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Turkey report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Turkey
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN TURKEY
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN TURKEY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Ongoing home-working and distance-learning trends continue to boost sales, albeit at lower rates than the spikes seen in 2020
Tablets continues to show the highest growth, due to ongoing popularity for affordability and convenience
Lenovo Turkiye maintains its narrow lead over closest competitor, Hewlett-Packard
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Volume sales set to decline over the forecast period, following the pandemic-based boost
Ultra-light laptops are emerging as must-have models for hybrid home-and-venue working trends
E-commerce shares remain high, significantly boosted by the event of the pandemic
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN TURKEY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Already-declining in-car entertainment sales continue to be hit by COVID-19
In-car navigation negatively affected by the popularity of smartphone apps
Digicom maintains lead with Pioneer and Roadstar brands, in otherwise fragmented category
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Volume sales will continue to decline over the forecast period, although at lower rates seen during the time of COVID-19
The significance of e-commerce is set to increase over the forecast period, with the channel boosted during the time of the pandemic
Average unit prices continue to rise due to currency fluctuations, ultimately benefitting domestic players who offer cheaper prices
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN TURKEY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Declines in sales continue due to “out-of-date” perception of such products and rising competition from alternative options
Home cinema and speakers fare better, thanks to consumers upgrading their home entertainment options for movie nights
LG maintains marginal lead over Samsung, with global players most notable in the category
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Declines set to continue over forecast period, as various factors place downwards pressure on home audio and cinema
The significance of e-commerce and discounters in home audio and cinema expected to increase over the forecast period
Increasing unit prices are projected to lead to increased demand for local brands
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN TURKEY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Home video sales supported by consumers watching a great deal more television during the lockdowns of COVID-19
OLED TVs continues to show by far the strongest growth, in a trend set to continue over the forecast period
Arçelik maintains top company place, as competition heats up amongst brands
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Saturation leads to overall declines, whilst OLED TVs drive the only growth in the category
Leading companies set to compete in terms of technological advances
Competition between the local and international brands set to become fiercer
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN TURKEY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Declines continue in imaging devices, due to rising competition from smartphones with imaging capabilities
High import taxes and price hikes create a financial barrier to sales
Canon and Sony maintain their top places, with over half of total volume shares held between the two players
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Negative sales trend set to continue, due to ongoing competition from smartphones
Compact cameras set to increase their shares within total sales
Already-strong e-commerce channel is further boosted by the event of COVID-19
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN TURKEY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Portable players maintains positive growth for the first time in a decade, thanks to the popularity of wireless speakers
E-readers maintain appeal to a niche consumer audience, but face ongoing challenges which will keep sales suppressed
JBL and Sony maintain their leading places, thanks to strong brand image and presence in wireless speakers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Wireless speakers will continue to drive overall growth, as the only sub-category in positive figures
E-readers face ongoing competition from smartphones and tablets, with recovery unlikely
Price competition set to pay a significant role, with domestic players and Chinese Xiaomi set to benefit
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN TURKEY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Mobile phones sees renewed growth in 2021, thanks to apps such as WhatsApp becoming crucial for home-working and distance-learning
Domestic production of mobile phones ramps up, resulting in lower prices to consumers
Xiaomi maintains its lead over Samsung, having knocked the global giant off the top spot in 2020
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sales will fall back into declines and remain that way over the forecast period, due to high levels of saturation
Xiaomi looks set to maintain its leading place, after its successful and strategic takeover from Samsung
Screen size, memory capacity and fast-charging features are set to be decisive criteria for consumers
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN TURKEY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Wearable electronics sustains its robust double-digit growth, thanks to such niche products coming from a low base
Healthy lifestyles boost demand for activity wearables, with activity watches winning over activity bands
Samsung and Apple Watch maintain their top overall places, whilst the ubiquitous Xiaomi holds almost half of all activity wearable brand shares
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Ongoing and rising trends for connectivity and wellbeing are expected to keep sales robust over the forecast period
Target audience set to expand from high-income to mid-income consumers, as cheaper brands steal shares from premium models
E-commerce booms and discounters are tipped to take off further over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN TURKEY
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Headphones continues its significant growth across all sub-categories in 2021, with a trend for premium products
Tech advancements spur innovation race from players, with three-dimensional sound technology tipped as the newest trend
Brand JBL maintains its lead in fragmented category, with seemingly-ever-present Xiaomi hot on its heels
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Robust growth set to continue in headphones, bolstered by young, affluent, urban consumer audience
Wireless headphones for all budgets are set to be launched, to meet growing demand
E-commerce boom proves positive for headphones in an ongoing trend
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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