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コロンビアの家電製品


Consumer Electronics in Colombia

コロンビアでは、COVID-19やそれに伴う社会的、経済的、政治的な混乱に関わらず、2021年は家電製品全体にとって回復の年となることが予想されています。2020年に閉鎖された店舗の大半が2021年に再オープンしたた... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
シングルユーザーライセンス
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80 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
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サマリー

コロンビアでは、COVID-19やそれに伴う社会的、経済的、政治的な混乱に関わらず、2021年は家電製品全体にとって回復の年となることが予想されています。2020年に閉鎖された店舗の大半が2021年に再オープンしたため、このカテゴリーの売上高は増加しています。しかし、この回復には課題がないわけではなく、2021年にいくつかの伝染病が急増したことで、さらなる閉店が発生しました。

Euromonitor Internationalのコロンビアの家電製品市場レポートは、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

コロンビアの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表のリスト

コロンビアの家電製品
エグゼクティブサマリー
COVID-19の家電製品への影響
小売業の発展
2021年の市場動向
競合他社の状況
コンシューマーエレクトロニクスの次は?
MARKET DATA
表1 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 民生用電子機器のカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
コロンビアのコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
コンピュータおよび周辺機器は、半導体不足の影響を受け、2021年には減少に転じる
タブレット端末は、学生の遠隔地学習の流れを受けて、再び人気を博す
パンデミックの発生により、市民のデジタル技術へのアクセスを確保するための政府の取り組みが強化される
展望と機会
予測期間中、数量・金額ともに成長を続けるゲームトレンド
新しいワークスタイルでは、従来のデスクトップよりも、ポータブルでスリムなコンピュータ製品が好まれる
リモート・ラーニングは、予測期間中、タブレット端末の売上を引き続き刺激すると思われる
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%ボリューム2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
コロンビアの車載用エンタテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
自動車登録台数の大幅な減少により、自動車関連商品への支出が全体的に減少
車のイベントがないため、車のアップグレードを趣味とする人の活動が低下
カーナビゲーションシステムの陳腐化に伴い、多機能デバイスが新規開発の中心となる
展望と機会
車載ディスプレイやタブレット端末は、車内での新たな楽しみ方を提供する
複数のデバイスとの接続オプションが必須のセールスポイントになる
カーエンタテインメントのプレーヤーにとって、オンライン・チャネルは最適であることがわかる
カテゴリーデータ
表31 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表32 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
コロンビアのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
ホームシアター技術の向上が、マイナスの消費環境の中で販売を刺激する
音質、利便性、価格の三拍子が揃ったサウンドバーの人気が継続中
オーディオ機器の偏光傾向が、今後の販売促進につながる
将来性と機会
中国ブランドは成熟したサブカテゴリーで成長、大手ブランドは収益性の高いオプションに注力
オーディオ専門店は、愛好家のニッチな消費者層をターゲットにしています。
コネクテッドデバイスの台頭により、従来のオーディオ機器は徐々に衰退していくだろう
カテゴリーデータ
表42 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018~2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
コロンビアのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の発展
革新的な技術を搭載したテレビがホームビデオのカテゴリーを強化
ストリーミングがホームビデオに対する消費者の認識に影響
素材、マイクロチップ、パネルの生産量が限られているため、価格が上昇し、入手が困難になる
見通しと機会
サムスンとLGはQLEDテレビへの投資で利益を得て、新たな技術トレンドの到来を告げる
ここ数年、売上が増加してきたテレビは、新たなトレンドに合わせて進化しなければ飽和状態に陥る
従来のテレビは、他のスクリーンとの競争が続く
カテゴリーデータ
表53 ホームビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量 2021-2026年
コロンビアのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
イメージングデバイスは2021年に一時的に回復するが、多機能なスマートフォンの台頭により売上のカニバリゼーションが続く
技術の進歩とミラーレスカメラの普及により、今後もこのカテゴリーは堅調に推移すると思われる
商業写真は、スマートフォンではプロ品質の画像が得られないため、引き続きデジタルカメラに依存する。
展望と機会
GoProカメラのトレンドは、パンデミックの影響で制限を受けているが、予測期間中には回復すると予想される
ミラーレス一眼は、今後も注目されるカメラ
スマートフォンとの競争は、業務用の枠を超えて続く
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
コロンビアのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
ワイヤレススピーカーの人気が続いているため、ポータブルプレーヤーのカテゴリー全体が安定している
スマートフォンの成長に伴い、電子書籍端末をはじめとする携帯機器は衰退の一途をたどる
Boseは競争の激しいワイヤレススピーカーのサブカテゴリーでトップを維持している
展望と機会
コロンビアでのSonosの発売により、ワイヤレススピーカーの競争がさらに激化する
ポータブルメディアプレーヤーは、予測期間中、苦戦が続く
新製品は、接続性と音質の向上によってもたらされ、二極化が進むと予想される
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表78 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売台数金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率(%)について
コロンビアの携帯電話事情
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンの低価格化が進み、低価格モデルの売上が増加、VAT免除ルールも全体の売上に貢献
Huaweiは、トランプ制裁やGoogleとの連携不足により、落ち込みが続く
マイクロチップの危機により、スマートフォンのモデルが一時的に不足する
展望と機会
新規参入したWOM社が積極的なマーケティング活動を展開し、割引キャンペーンも実施される模様
ミドルレンジモデルの消費者は、高価格帯でも高機能を求める傾向が強まっている
全体的な需要の減少により、数量は減少し、金額面での損失を補うのに苦労する。
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 携帯電話のカテゴリー別販売台数金額 2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
コロンビアのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の展開
非接触型決済ソリューションがスマートウォッチの売上を押し上げ、COVID-19のイベントでこの方法が強化される
バイタルサインや健康習慣をモニターする機能により、スマートウォッチのダイナミックなパフォーマンスが維持される
ファーウェイはウェアラブル・エレクトロニクス分野でのリードを強化しているが、新たな競争や既存の規制による継続的な課題に直面している
将来性と機会
ウェアラブルエレクトロニクスの技術革新により、非ディスプレイからディスプレイ対応機器への移行が進む
5Gはウェアラブル・エレクトロニクスの開発から導入までを大きく変える可能性がある?
サムスンとアップルは、技術開発から美しいデザインまで、予測期間中にスマートウォッチの革新を牽引するだろう。
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
コロンビアのヘッドホン
主要データの調査結果
2021年の展開
COVID-19の開催により、ヘッドフォンに対する消費者の嗜好が変化
スポーツとゲームがヘッドフォンの開発と販売を促進する
グローバル企業が技術とデザインの両面で開発を推進
展望と機会
予測期間中、健康や福祉とエンターテインメントを組み合わせたスマートな「ヒアラブル」の開発がさらに進む見込み
ヘッドホンは、予測期間中、引き続き堅調な成長が見込まれる
予測期間中、スポーツ活動とゲームのトレンドが開発と販売に引き続き関係する
カテゴリーデータ
表112 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高。数量 2016-2021
表113 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

2021 is proving to be a year of rebound for consumer electronics overall in Colombia, inclusive and regardless of the event of COVID-19 and the associated state of social, economic and political turmoil. As the majority of stores re-opened in 2021 after the lockdown closures seen in 2020, resulting in widespread declines, the category is showing an improvement in its sales figures. However, this recovery is not without its challenges, as several spikes of contagion in 2021 have led to further cl...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Colombia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Colombia
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN COLOMBIA
EXECUTIVE SUMMARY
COVID-19 impact on consumer electronics
Retailing developments
2021 market trends
Competitive landscape
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN COLOMBIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Computers are peripherals falls into declining figures in 2021, due to semiconductor shortage crisis
Tablets see a renewed boost in popularity, thanks to remote learning trends for students
Government drive to ensure citizens have access to digital technology is enhanced by the event of the pandemic
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Gaming trend set to push growth in both volume and value over the forecast period
New working behaviours will favour portable and slim computer products, over classical desktops
Remote learning set to continue to stimulate sales of tablets over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN COLOMBIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Steep decline in vehicle registration leads to overall lower spending on auto products
Lack of vehicular events leads to downturn in car upgrade hobbyist activity
Multi-functional devices lead the way in new developments, as in-car navigation systems become obsolete
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Car-mounted displays and tablets offer a new form of in-car entertainment
Multiple-device connectivity options become essential selling points
Online channels prove to be optimal for players in in-car entertainment
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN COLOMBIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Enhanced home cinema technology stimulates sales in an otherwise negative spending environment
Sound bars continue to gain in popularity, thanks to triple benefits of sound quality, convenience, and price
Trend of polarisation in audio devices is helping to drive sales moving forwards
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Growth of Chinese brands seen in mature sub-categories, while leading brands focus on more profitable options
Specialised audio stores gain ground, catering to a niche consumer audience of afficionados
Rise in connected devices will ultimately mean the slow demise of traditional audio equipment
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN COLOMBIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Televisions with innovative technologies consolidate the home video category
Streaming impacts how consumers perceive home video
Limited production of materials, microchips and panels push up prices and limit availability
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Samsung and LG benefit from their investments into QLED TVs, heralding new emerging trend in technology
After several years with sales increases, televisions face saturation unless they evolve to keep up with emerging trends
Traditional televisions will continue to face competition from other screens
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN COLOMBIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Imaging devices temporarily rebound in 2021 but the rise of multifunctional smartphones continues to cannibalise sales
Advances in technology and the growing adoption of mirrorless cameras set to help bolster the category moving forwards
Commercial photography will continue to depend on digital cameras, as smartphones fall short on professional quality imaging
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
GoPro camera trend suffers pandemic-related restrictions, but is expected to bounce back over the forecast period
Mirrorless cameras tipped as ones to watch over the forecast period
Competition set to continue from smartphones beyond the commercial industry
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN COLOMBIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
The ongoing popularity of wireless speakers keeps overall category of portable players afloat
E-readers (and other portable appliances) continue to fall from grace in line with the growth of smartphones
Bose maintains its lead in intensely competitive sub-category of wireless speakers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sonos launch in Colombia set to further heighten competition in wireless speakers
Portable media players will continue to struggle over forecast period
New launches set to be driven by enhanced connectivity and sound quality, with polarisation expected
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN COLOMBIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Trend for cheaper smartphones boosts sales of low-price models, with overall sales also helped by VAT exemption rule
Huawei continues to fall from grace, due to Trump sanctions and lack of Google connectivity
The microchip crisis leads to temporary shortages in smartphone models
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
New player WOM triggers an aggressive marketing battle which looks set to lead to discount promotions
Consumers of medium-range models are increasingly seeking greater functionality at higher price tags
Falling demand overall set to lead to volume declines and players will struggle to make up their losses in value
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN COLOMBIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Contactless payment solutions boost sales of smartwatches, with the method enhanced by the event of COVID-19
Functionality in monitoring vital signs and good health habits will maintain the ongoing dynamic performance of smartwatches
Huawei strengthens its lead in wearable electronics, but faces ongoing challenges from new competition and existing restrictions
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Technological innovation within wearable electronics drives migration from non-display to display-enabled devices
Could 5G be a game-changer for wearables electronics, from development to adoption?
Samsung and Apple set to drive innovation in smartwatches over the forecast period, from technological developments through to aesthetic design
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN COLOMBIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
The event of COVID-19 changes consumer preferences for headphones
Sports and gaming are driving developments and sales within headphones
Global players drive developments in both technology and aesthetic design
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Further developments in smart “hearables” expected over the forecast period, combining health and wellbeing with entertainment
Headphones expected to see continued robust growth over the forecast period
Sporting activities and gaming trends will remain relevant to developments and sales over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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