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デンマークのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Denmark

2020年は、パンデミックや自宅篭もりの流行で家電製品がブームになったのに比べ、2021年は上半期に規制が続いたにもかかわらず、市場の需要は弱まると見られています。遠隔地での仕事や勉強など、自宅で過ごす時... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
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サマリー

2020年は、パンデミックや自宅篭もりの流行で家電製品がブームになったのに比べ、2021年は上半期に規制が続いたにもかかわらず、市場の需要は弱まると見られています。遠隔地での仕事や勉強など、自宅で過ごす時間が増えたことで、デンマークの家庭では様々な人に対応するために家電製品の需要が高まりました。特に、便利で柔軟な仕事をするためのノートPCや、自宅での仕事のためのノートPCの需要が高まりました。

Euromonitor Internationalのデンマークの家電製品市場レポートは、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

デンマークの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表の一覧

デンマークのコンシューマーエレクトロニクス
エグゼクティブサマリー
2021年のコンシューマーエレクトロニクス。全体像
テレビの販売台数が急増
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマ・エレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
デンマークのコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
デンマーク人がコンピュータおよび周辺機器に大規模な投資を行った後、2021年にかけて全体的な需要は鈍化すると考えられる
超薄型化とバッテリー寿命の延長により、多機能なノートPCの製品開発が進む
周辺機器は、2020年に増加した後、減少傾向に戻る見込み
展望と機会
成熟と飽和により、さらなる減少が予測される
携帯性は今後も重要
ゲームのニッチ分野はターゲット層がさらに拡大する可能性が高い
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表14 カテゴリ別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%数量2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
デンマークの車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年は、消費者の外出頻度の増加に伴い、数量減少の鈍化が予測される
カーナビゲーションは、スマートフォンの無料ナビゲーションアプリへの置き換えにより、引き続き減少傾向にある。
Garmin社はカーナビゲーションでの優位性により、全体的なリーダーシップを維持している
展望と機会
ハイブリッドワークモデルは、カーエンタテインメントの需要をさらに減少させるだろう
カーナビゲーションの落ち込みが最も大きい
デンマーク人の環境問題への関心は、車の使用を減らす可能性がある
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別のカーエンタテインメントの売上高。数量 2016-2021
表32 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車載用エンターテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
デンマークのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
ホームオーディオとホームシネマの性能向上は短期間で終了
世帯数の減少に伴い、コンパクトな製品が好まれるようになる
サムスンはかなり統合された競争環境の中でリーダーシップを維持
見通しと機会
需要の減少が予測される
テレビ台数との相関関係
ワイヤレススピーカーへの移行
カテゴリーデータ
表42 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別販売額金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018~2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
デンマークのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の動向
2021年のテレビの需要は、家庭内隠蔽の影響で減少
本体価格の上昇
ビデオプレーヤーが廃止される
展望と機会
液晶テレビは飽和状態で数量減へ
有機ELテレビは、ダイナミックな成長が見込まれる
ニッチフォーカス
カテゴリーデータ
表53 ホームビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量 2021-2026年
デンマークのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
消費者が支出を優先するため、イメージングデバイスはさらに減少する
スマートフォンへの置き換えにより、イメージングデバイスは引き続きマイナスの影響を受ける
キヤノンは連結ベースでの競争において主導権を維持
展望と機会
スマートフォンへの置き換えが継続し、イメージングデバイスの需要はさらに減少
デジタルカムコーダーは規制解除がチャンスに
ニッチな顧客層への訴求に注力することで、単価が上昇
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
デンマークのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の動向
2021年のワイヤレススピーカーの需要は2年連続で減少
電子書籍端末やポータブルメディアプレーヤーの減少が続いている
競争は激化しているものの、2021年には「Google Home」がポータブルプレーヤーの全体的なリーダーの座を維持すると思われる
展望と機会
ワイヤレススピーカーは成熟しているが、さらなる価値向上の機会があるカテゴリー
このカテゴリーの残りの部分は暗い見通し
スマートフォンによる更なる代替の脅威
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
デンマークの携帯電話事情
主要データの調査結果
2021年の動向
消費者がより高いスペックのモデルに投資することで、買い替えサイクルの長期化が進む
スマートフォンは単価上昇によりバリューパフォーマンスが向上
OnePlusはさらなる成長を遂げるが、iPhoneは巻き返しの兆し
見通しと機会
買い替えサイクルの長期化が継続する一方で、バリューがボリュームを上回る状況が続く
フィーチャーフォンはさらに落ち込む
脅威 - サステナビリティ、コンシャスコンシューマリズム
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
デンマークのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年のウェアラブル・エレクトロニクスは、トレンドが二極化しており、様々なパフォーマンスが見られる
活動量計とデジタル活動量計はさらに減少
主要ブランドは忠実な消費者基盤を維持するが、価格競争力のあるXiaomiが増加
将来性と機会
スマートウェアラブルへの継続的なシフト
健康とウェルネスのトレンドが再び浮上する可能性が高い
活動量計はさらに減少
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021年
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
デンマークのヘッドホン
主要データの調査結果
2021年の動向
2021年、柔軟なリモートワークによるヘッドフォンの需要拡大
大規模なTWSイヤホンのダイナミックなパフォーマンス
価格感応度の高まりにより、Xiaomiなどの小規模ブランドがシェアを拡大
将来性と機会
ヘッドホンの需要は、予測期間中、安定的に推移すると思われる
価格競争
ワイヤレスイヤホンからのさらなるシフト
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表113 ヘッドフォンのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

Compared to the boom experienced by consumer electronics in 2020 at the height of the pandemic and the home seclusion trend, demand for the market is set to weaken in 2021, despite ongoing restrictions in the first half of the year. Greater time spent at home during lockdown including remote working and studying drove up demand for consumer electronics in order to cater to various members of Danish households; in particular, laptops for convenient and flexible working, whilst the demand for at-h...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Denmark report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Denmark
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN DENMARK
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
Spiking television sales
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN DENMARK
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Following major investment in computers and peripherals by Danes, overall demand is set to slow over course of 2021
Ultra-thin and longer battery life shape product development for versatile laptops
Peripherals set to return to declining trajectory following boost in 2020
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Further declines predicted due to maturity and saturation
Portability will remain key
Gaming niche likely to further expand in terms of target audience
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN DENMARK
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Slowdown in volume decline predicted for 2021 as consumers gradually leave their homes more frequently
In-car navigation continues to post strongest declines due to substitution by free smartphone navigation apps
Garmin retains overall leadership due to dominance of in-car navigation
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Hybrid work model likely to further subdue demand for in-car entertainment
In-car navigation to record most significant declines
Environmental concerns of Danes have potential to reduce car usage
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN DENMARK
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Improving performance for home audio and cinema short-lived
Smaller households lead to greater preference for compact
Samsung retains leadership of fairly consolidated competitive landscape
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Weakening demand predicted
Correlation with TV volumes
Shift to wireless speakers
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN DENMARK
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Slowing demand for televisions in 2021 following boost from home seclusion
Unit price growth
Video players to become obsolete
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Saturation for LCD TVs to result in volume declines
Dynamic growth predicted for OLED TVs
Niche focus
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN DENMARK
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Further declines for imaging devices as consumers prioritise expenditure
Substitution by smartphones continues to negatively impact imaging devices
Canon retains leadership of consolidated competitive landscape
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Ongoing substitution by smartphones set to further reduce demand for imaging devices
Lifting of restrictions offers opportunities for digital camcorders
Higher unit prices as players focus on appealing to niche audience
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN DENMARK
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Second consecutive drop in demand for dominant wireless speakers in 2021
Ongoing declines for e-readers and portable media players
Despite increasing competition, Google Home is set to retain overall leadership of portable players in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Maturity for wireless speakers but category still offers further value growth opportunities
Gloomy outlook for remainder of category
Further substitution threat of smartphones
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN DENMARK
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Lengthening replacement cycles set to continue as consumers look to invest in higher spec models
Unit price increase supports stronger value performance for smartphones
Further growth for OnePlus but iPhone set to regain lost ground
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Continued lengthening of replacement cycles while value will continue to outperform volume
Feature phones to experience further drop
Threat – sustainability, conscious consumerism
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN DENMARK
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Polarising trends influence mixed performance for wearable electronics in 2021
Further declines for activity bands and digital activity watches
Leading brands retain loyal consumer base, but price-competitive Xiaomi makes gains
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Ongoing shift towards smart wearables
Health and wellness trends likely to return to the fore
Further declines for activity bands
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN DENMARK
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Further demand for headphones in 2021 due to flexible remote working
Dynamic performance for mass TWS earbuds
Increasing price sensitivity results in share gain for smaller brands such as Xiaomi
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Demand for headphones set to stabilise over forecast period
Price competition
Further shift away from wireless earphones
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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