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アルゼンチンのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Argentina

アルゼンチンの民生用電子機器は、2021年に数量ベースで健全な成長を遂げるだろう。これは主に、同国の経済活動がやや回復していることに加え、成長の基盤が低いことによる。通常、2021年の立法府選挙のような選... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

アルゼンチンの民生用電子機器は、2021年に数量ベースで健全な成長を遂げるだろう。これは主に、同国の経済活動がやや回復していることに加え、成長の基盤が低いことによる。通常、2021年の立法府選挙のような選挙の年には、政府は国民の利用可能な収入を増やそうとしますが、これは家電製品の需要にプラスの影響を与えます。政府の戦略は、相対的に高いインフレ率を維持することで、頑固なまでに高いインフレ率をコントロールすることです。

Euromonitor Internationalのアルゼンチンの家電製品レポートは、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

アルゼンチンの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表のリスト

アルゼンチンの家電製品
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
アルゼンチンのコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の展開
ノートPCと周辺機器は、2021年に売上が減少するものの、他のカテゴリーよりも好調に推移
2021年にはタブレットの売上が減少するものの、プレミアム化の傾向が強まる
2021年、コンピュータおよび周辺機器ではHPが引き続きトップだが、ノートPCではLenovoがトップ
見通しと機会
予測期間中、新しいホームオフィス法が量販店での販売を促進するが、需要は全体的にマイナスとなる可能性が高い
携帯性や環境に配慮したライフスタイルが、予測期間中の周辺機器の需要を妨げる可能性が高い
自営業者の増加がノートPCの販売を促進すると予測される
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%ボリューム2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
アルゼンチンの車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年、移動規制と経済危機がカーエンタテインメントの販売を阻害
2021年、カーナビゲーションは強力な代替品に取って代わられる
2021年、パイオニアはカーエンタテインメントをリードしているが、支配はしていない
見通しと機会
予測期間中、車載エンターテイメントの売上は減少し続ける
自動車保有台数の高齢化により、インダッシュメディアプレーヤーの需要は予測期間中継続すると思われる
正規販売店の売上は、高い非正規性の影響を受け続けるだろう
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別In-Car Entertainmentの売上高。数量 2016-2021
表32 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
アルゼンチンのホームオーディオ・シネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
2021年のホームオーディオ・シネマの需要は、自宅の機密性が引き続き阻害要因に
2021年、「サウンドタワー」は社交場の不足に悩まされ続ける
2021年、地元プレーヤーのNew SanはSony Argentinaを上回り続ける
展望と機会
利便性の欠如により、ホームオーディオ・シネマの魅力は予測期間中に低下する可能性が高い
ストリーミングサービスは、予測期間中、ホームオーディオと映画館の衰退を強めると思われる
サウンドバーは、ホームオーディオとホームシネマの予想外の牽引役になると思われる
カテゴリーデータ
表42 カテゴリー別のホームオーディオ・シネマの売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018-2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
アルゼンチンのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
大画面テレビの需要は2021年も引き続き増加
2021年のホームビデオは、ハイパーマーケット・チャネルが比較的堅調に推移
2021年、フィリップスはトップの地位を堅持する一方で、地元のプレーヤーは好調を維持
将来性と機会
予測期間中、テレビの画面は大型化し、プレミアム・セグメントが成長する見込み
ブランドがストリーミングを味方につけなければ、ストリーミングは今後も脅威となる
ビデオプレーヤーの需要は、すぐに低迷すると予想される
カテゴリーデータ
表53 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量2021-2026年
アルゼンチンのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の発展
スマートフォンの高い普及率と技術革新が、2021年のイメージングデバイスの需要を脅かす
COVID-19の影響でアクションカメラの需要が再び低迷
2021年、デジタルカメラとカムコーダーはソニーとNoblexが引き続きリード
展望と機会
スマートフォンの革新はカメラの品質に焦点を当てているため、予測期間中、イメージングデバイスのニーズは引き続き減少すると思われる
デジタルカメラは、長期的にはニッチになる可能性が高い
デジタルカムコーダーは、アクションカメラの需要が予測期間中に増加する見込み
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
アルゼンチンのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
ワイヤレススピーカーの需要は2021年も継続
2021年、iPodなどの携帯型音楽プレーヤーは旧式になる
2021年、断片的なポータブルプレーヤー・カテゴリーに明確なリーダーはいない
見通しと機会
ワイヤレススピーカーは、携帯性と他の機器との互換性により、予測期間中に大きな成長が見込まれる
ワイヤレススピーカーの新ブランドが低価格で販売されることにより、ポータブルプレーヤーの単価は予測期間中に低下すると予想される
書籍の高価格が電子書籍端末のビジネスチャンスとなるが、スペインのコンテンツ不足、物理的な書籍への嗜好、競合するデジタル機器の存在が成長の妨げとなる
カテゴリー別データ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率(%)について
アルゼンチンの携帯電話事情
主要データの調査結果
2021年の動向
2021年の携帯電話市場は、消費者のスマートフォンへのアップグレードに伴い堅調に推移するが、チップや半導体の不足により需要は抑制される
2021年、旅行の制限によりインフォーマル市場が縮小
2021年、サムスンとモトローラが引き続き携帯電話を独占
見通しと機会
携帯性、多機能性、互換性に基づくスマートフォンのポジティブな見通し
予測期間中、M-コマースは従来のE-コマースを凌駕する見込み
予測期間中、金融が携帯電話の販売を牽引し続ける
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021年
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021-2026年
アルゼンチンのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の発展
2021年、ウェアラブル・エレクトロニクスの需要を押し上げるのは、認知度と新しいブランド、そして健康的な生活習慣
2021年、電子商取引がウェアラブル電子機器の需要増加を支える
2021年、サムスンは首位を維持しているが、新規参入により競争が激化
展望と機会
手頃な価格のブランドがウェアラブルエレクトロニクス市場に参入することで、平均単価は低下する見込み
ランナーなどのスポーツ愛好家は、ウェアラブルエレクトロニクスの革新的な機能性にますます惹かれていくだろう
活動量計や活動量計(アナログ)は、予測期間中、消費者に不人気であり続けると思われる
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
アルゼンチンのヘッドホン
主要データの調査結果
2021年の展開
ヘッドホンへの関心の高まりが2021年の需要拡大につながる
2021年にはEコマースが成長の基盤に
TWSのイヤホンは、新ブランドとイノベーションにより、2021年に売上が伸びる
将来性と機会
TWS型イヤホンの需要は、予測期間中、ワイヤレスイヤホンに比べて成長する可能性が高い
手頃な価格のブランドの参入により、TWSイヤホンの大衆化が予測期間中に見込まれる
TWS型イヤホンは、プレミアムブランドとマスブランドの両方が、予測期間中に需要を伸ばしていくと思われます。
カテゴリーデータ
表112 ヘッドホンのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表113 ヘッドホンのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

Consumer electronics in Argentina will see healthy growth in volume terms in 2021, mainly because of the country’s economic activity recovering somewhat as well as the low base it is growing from. Normally during an electoral year, such as the 2021 legislative election, the government will try to increase people’s available income, which impacts demand for consumer electronics positively. The government’s strategy is to control the stubbornly high inflation by maintaining a relatively appreciate...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Argentina report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Argentina
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN ARGENTINA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN ARGENTINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Laptops and peripherals perform better than other categories, although sales decline in 2021
Premiumisation trend increasing despite sales decline of tablets in 2021
HP continues to lead computers and peripherals, but Lenovo leads laptops in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
New home office law set to drive volume sales during the forecast period although demand likely to be negative overall
Portability and eco-friendly lifestyles likely to hamper demand for peripherals over the forecast period
The rise of self-employed workers expected to drive sales of laptops over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN ARGENTINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Movement restrictions and economic crisis hampers in-car entertainment sales in 2021
Strong substitutes continue replacing in-car navigation in 2021
Pioneer leads but does not control in-car entertainment in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sales of in-car entertainment will continue falling over the forecast period
Ageing car fleet set to continue driving demand for in-dash media players over the forecast period
Formal retailers’ sales set to continue being impacted by the high level of informality
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN ARGENTINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Home seclusion continues to stall decline in demand for home audio and cinema in 2021
Sound towers continues to suffer from lack of social occasions in 2021
Local player New San continues outperforming Sony Argentina in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Lack of convenience likely to reduce home audio and cinema’s attractiveness over the forecast period
Streaming services set to strengthen home audio and cinema’s decline during the forecast period
Soundbars set to be an unexpected driver for home audio and cinema over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN ARGENTINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Demand for larger-screened TVs continues to rise in 2021
Hypermarket channel remains relatively resilient in home video in 2021
Philips consolidates its leading position while local players remain strong in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Television screens set to become larger thereby growing the premium segment over the forecast period
Streaming remains a threat if brands do not visualise it as an ally over the forecast period
Demand for video players is expected to languish soon
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN ARGENTINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
High smartphone penetration and innovation jeopardises demand for imaging devices in 2021
Action cameras’ demand stalls once again due to COVID-19
Sony and Noblex continues to lead in digital cameras and camcorders in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smartphones set to continue reducing need for imaging devices over the forecast period, with smartphone innovation focusing on camera quality
Digital cameras likely to become niche in the long-run
Demand for digital camcorders set to see boost from action cameras during the forecast period
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN ARGENTINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Demand for wireless speakers remains positive in 2021
iPod and other portable music players are démodé in 2021
No clear leader in a fragmented portable players category in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Strong growth potential for wireless speakers over the forecast period thanks to portability and compatibility with other devices
Unit prices of portable players expected to fall over the forecast period as new wireless speaker brands become available at lower price points
Books’ high prices an opportunity for e-readers, but lack of Spanish content, the preference for physical books and competing digital devices dampens growth
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN ARGENTINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Mobile phones sees robust growth in 2021 as consumers upgrade smartphones but demand tempered by shortages of chips and semi-conductors
Informal market shrinks due to travel limitations in 2021
Samsung and Motorola continue dominating mobile phones in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smartphones’ positive outlook based on portability, multifunctionality and compatibility
M-commerce to outperform traditional e-commerce during the forecast period
Financing will continue driving sales of mobile phones over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN ARGENTINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Awareness and new brands as well as healthy lifestyles boosts demand for wearable electronics in 2021
E-commerce supports increase in demand of wearable electronics in 2021
Samsung retains its leadership but has growing competition as new players enter the landscape in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Average unit price is set to decline as more affordable brands enter the wearable electronics landscape
Runners and other sports enthusiasts likely to be increasingly attracted by innovative functionalities of wearable electronics
Activity bands and activity watches (analogue) set to continue being unpopular with consumers over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN ARGENTINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Growing interest in headphones leads to greater demand in 2021
E-commerce is fertile ground for growth in 2021
TWS earbuds sees sales growth thanks to new brands and innovation in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Demand for TWS earbuds likely to grow to the detriment of wireless earphones over the forecast period
Massification of TWS earbuds expected during the forecast period thanks to the entry of more affordable brands
Both premium and mass TWS earbuds brands set to grow in demand during the forecast period
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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