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ルーマニアのコンシューマーエレクトロニクス


Consumer Electronics in Romania

2020年3月に発生したコロナウイルス(COVID-19)危機は、自国通貨の下落、サプライチェーンの混乱、流通チャネルの制限、購買力の低下、価格の上昇などを引き起こし、多くの消費者が、特に非必需品と認識されてい... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2021年8月21日 US$2,650
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サマリー

2020年3月に発生したコロナウイルス(COVID-19)危機は、自国通貨の下落、サプライチェーンの混乱、流通チャネルの制限、購買力の低下、価格の上昇などを引き起こし、多くの消費者が、特に非必需品と認識されている家電製品の購入を延期せざるを得なくなりました。しかし、一部のカテゴリーでは、世界的な不況の中、退屈や不安に対処するためにホームエンタテインメント機器の需要が拡大したことにより、恩恵を受けました。

Euromonitor Internationalの調査レポートであるルーマニアの家電製品は、家庭用、携帯用、車載用の家電製品市場の規模と形状を国レベルで包括的に示しています。最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。市場に影響を与える重要な要因(新製品の開発、流通、価格など)についても戦略的に分析しています。また、市場がどのように変化していくのかを予測しています。

対象製品コンピュータおよび周辺機器、カーエンタテインメント、家庭用電子機器、携帯用電子機器

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由は?
* コンシューマーエレクトロニクス市場の詳細を把握することができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を把握することができます。
* 競合環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する。
* 5年ごとの予測をもとに、市場がどのように発展していくのかを評価する。

Euromonitor Internationalは40年以上にわたり、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムを発行してきました。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンチアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを擁するEuromonitor Internationalは、情報に基づいた戦略的計画を推進するための信頼できる情報リソースを開発する独自の能力を持っています。


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目次

ルーマニアの家電製品
Euromonitor International
2021年8月

目次と表のリスト

ルーマニアの家電製品
エグゼクティブサマリー
2021年の民生用電子機器。全体像
2021年の主要トレンド
競合他社の状況
小売業の発展
コンシューマーエレクトロニクスの次の展開は?
マーケットデータ
表1 民生用電子機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表2 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表3 カテゴリー別コンシューマーエレクトロニクスの売上高:数量成長率2016-2021年
表4 民生用電子機器のカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表5 NBO社のコンシューマーエレクトロニクスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表6 LBN社の民生用電子機器のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表7 消費者向け電子機器のチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表8 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表9 コンシューマーエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表10 民生用電子機器のカテゴリー別売上高の予測:数量成長率% 2021-2026年
表11 民生用電子機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
免責事項
情報源
要約1 リサーチソース
ルーマニアのコンピュータと周辺機器
主要データの調査結果
2021年の動向
2021年、自宅での仕事や勉強がコンピュータとその周辺機器の売上を押し上げる
家庭学習により、子供用タブレット端末の売上が増加
プレミアム製品が増加し、2020年からの在庫調整が緩和されたことでカテゴリーの売上がさらに増加
見通しと機会
レノボ・グループがトップを維持し、ファーウェイはより重要なプレーヤーになることを目指す
高価格帯のPCの売上が増加
健康危機が緩和され、子どもたちが学校に戻ることで、タブレットはCOVID-19効果が薄れる
カテゴリーデータ
表12 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表13 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表14 カテゴリー別のコンピュータおよび周辺機器の売上高:数量成長率2016-2021年
表15 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表16 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリューム 2016-2021
表17 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSP 2016-2021
表18 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスボリュームの成長 2016-2021
表19 カテゴリ別のコンピュータの売上高ビジネスバリューMSPの成長 2016-2021
表20 NBOのコンピュータと周辺機器の企業シェア:%ボリューム 2017-2021年
表21 コンピュータと周辺機器のLBNブランドシェア:%ボリューム2018-2021年
表22 コンピュータと周辺機器のチャネル別分布:%ボリューム2016-2021年
表23 コンピュータと周辺機器のカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表24 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表25 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高の予測:数量増加率2021-2026年
表26 コンピュータおよび周辺機器のカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
表27 コンピュータのカテゴリー別売上高の予測ビジネスボリューム 2021年~2026年
表28 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSP 2021年~2026年
表29 カテゴリ別のコンピュータの売上高の予測2021年~2026年のビジネスボリュームの成長
表30 カテゴリ別のコンピュータの売上高予測ビジネスバリューMSPの成長 2021年~2026年
ルーマニアの車載用エンターテインメント
主要データの調査結果
2021年の展開
COVID-19の継続的な存在により、車載スピーカーを含む車載エンターテイメントの売上は減少し続けている
スマートフォンの普及、デバイスを搭載した新型車の登場、新車・中古車の購入時期の遅れなどにより、カーエンタテインメントの必要性が薄れる
製品に対する意識や知識の高まりにより、高品質なブランド製品への需要が高まるが、プライベートブランドも発展しており、社会経済的に低い層に人気がある
将来性と機会
新車の購入や、輸入車の購入を抑制して国内産業を活性化するための税制上の措置により、カテゴリーの売上が減少する。
新車を購入する余裕のない消費者が車内のサウンドシステムをアップグレードすることにより、車載用スピーカーの需要が高まる
接続性を重視した新製品の開発により、カーナビゲーションの需要は減少。
カテゴリーデータ
表31 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高。数量 2016-2021
表32 カテゴリー別のカーエンタテインメントの売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表33 カテゴリー別の車載用エンターテインメントの売上高:数量成長率2016-2021年
表34 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高:金額の成長率2016-2021年
表35 NBO社のIn-Car Entertainmentの企業シェア:数量% 2017-2021年
表36 LBN社のカーエンタテインメントのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表37 車載用エンターテインメントのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表38 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの販売予測。数量 2021-2026
表39 カテゴリー別のIn-Car Entertainmentの売上高予測。金額 2021年~2026年
表40 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表41 車内エンタテイメントのカテゴリー別売上高予測:2021-2026年の金額成長率
ルーマニアのホームオーディオとシネマ
主要データの調査結果
2021年の展開
世界的な健康危機により、オンラインでの代替品、高価格、テレビへの嗜好により、消費者がこのカテゴリーから離れていくことで、全体的な需要の落ち込みが加速する
家で過ごす時間の増加に伴い、高品質なプレミアム製品への需要が増加
消費者の実店舗離れに伴うEコマースの成長
展望と機会
ホームオーディオ・シネマ製品の減少傾向は、予測期間中も継続
デジタルメディアプレーヤードックは、接続性に対する消費者の需要の高まりに対応
スピーカーの低価格化により、消費者はコスト効率よくシステムをアップグレードし、メディア消費を増やすことができる
カテゴリーデータ
表42 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表43 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表44 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表45 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高:金額の伸び率2016-2021年
表46 NBOのホームオーディオ・シネマの企業シェア:数量% 2017-2021年
表47 家庭用オーディオ・シネマのLBN社シェア:数量% 2018-2021年
表48 ホームオーディオとシネマのチャネル別分布:数量% 2017-2021年
表49 ホームオーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表50 ホームオーディオとシネマのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表51 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:数量増加率2021年~2026年
表52 家庭用オーディオ・シネマのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
ルーマニアのホームビデオ
主要データの調査結果
2021年の展開
パンデミックが売上にプラスの影響を与え、消費者は様々なロックダウンに対処するためにテレビベースのコンテンツに目を向ける
裕福な消費者層が有機ELテレビの急成長を支えている
認知度、信頼度、革新性の高いブランドが好まれ、LGとSamsungがトップの座を維持
将来性と機会
ホームエンタテインメントのハブとしてのテレビは、ホームビデオの安定した数量成長を予測期間中確保する
利便性、価格競争力、消費者心理の高まりが、テレビのEコマース化を促進する
接続性とコンテンツの需要が高まる中、インターネット対応のスマートテレビに注目が集まる
カテゴリーデータ
表53 ホームビデオのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表54 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表55 家庭用ビデオのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表56 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数:金額の成長率2016-2021年
表57 ネットワーク接続別の液晶テレビの売上高:%小売数量 2016-2021年
表58 NBO社のホームビデオのシェア。% 数量 2017年~2021年
表59 ホームビデオにおけるLBNブランドのシェア。% ボリューム 2018-2021年
表60 ホームビデオのチャンネル別分布:%数量2016-2021年
表61 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測。数量 2021-2026
表62 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:金額 2021年~2026年
表63 ホームビデオのカテゴリー別売上高予測:数量成長率2021-2026年
表64 家庭用ビデオのカテゴリー別販売台数予測:2021-2026年の金額成長率
表65 液晶テレビのネットワーク接続別売上高予測:%小売数量2021-2026年
ルーマニアのイメージングデバイス
主要データの調査結果
2021年の展開
COVID-19は、スマートフォンのカメラやビデオレコーダの高性能化により、長期的な衰退に拍車をかける
縮小する消費者層を取り込むため、小売業者はオムニチャネル化を推進
品質、性能、革新性に優れたブランドを求める消費者が増え、カテゴリーが縮小する中でグローバルプレーヤーが力をつけていく
将来性と機会
イメージングデバイスは、スマートフォンの影響で売上が減少しているが、プロ向け製品の需要は継続している
アマチュアがスマートフォンに移行しても、プロの需要は売上を維持している
Vloggingの成長はメーカーにとってチャンス
カテゴリーデータ
表66 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高数量 2016-2021
表67 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高金額 2016-2021年
表68 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表69 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高:% Value Growth 2016-2021
表70 NBO社のイメージングデバイスの企業シェア:数量% 2017-2021年
表71 LBN社 イメージングデバイスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表72 イメージングデバイスのチャネル別分布:%数量2016-2021年
表73 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表74 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測。金額 2021年~2026年
表75 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表76 イメージングデバイスのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
ルーマニアのポータブルプレーヤー
主要データの調査結果
2021年の展開
スマートフォンへの対応とスマートスピーカーが若年層のワイヤレススピーカー需要を後押し
家庭学習が電子書籍端末への関心を高め、同カテゴリーはプラス成長を維持
ワイヤレススピーカーの差別化ツールとしての製品デザイン
将来性と機会
予測期間中、ポータブルプレーヤーの回復は遅い
メーカーはAI技術と耐久性に投資し、ワイヤレススピーカーの新製品開発に活力を与える
e-readerは、子供たちが学校に通うようになり、スマートフォンとの厳しい競争に直面することで、負のトレンドが再開される
カテゴリーデータ
表77 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表78 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高金額 2016-2021
表79 カテゴリー別ポータブルプレーヤーの売上高:数量成長率2016-2021年
表80 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売:金額の成長率2016-2021年
表81 ポータブルプレーヤーのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表82 LBN社のポータブルプレーヤーのブランドシェア:数量% 2017-2021年
表83 ポータブルプレーヤーのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表84 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表85 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別販売台数予測。金額 2021年~2026年
表86 カテゴリー別のポータブルプレーヤーの販売予測:体積成長率2021-2026年
表87 ポータブルプレーヤーのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年
ルーマニアの携帯電話
主要データの調査結果
2021年の展開
COVID-19の流行や実店舗の閉鎖に対応してオンライン化を進め、保証期間を延長
機能向上によるスマートフォンの人気上昇
サムスン電子が首位を維持する一方、Vivoがルーマニアで正式に事業を開始し、2021年に3つの新モデルを投入
展望と機会
ルーマニア人が最新のイノベーションを受け入れ、新技術が利用可能になるにつれ、プレミアム化が進む
スマートフォンでは、特に低・中所得者層に訴求する中国ブランドとの競争が激化
より低価格の製品でより多くの人々を惹きつけようとする業界関係者の努力により、イノベーションは中価格帯にも及んでいる
カテゴリーデータ
表88 携帯電話のカテゴリー別販売台数数量 2016-2021
表89 カテゴリー別の携帯電話の販売台数金額 2016-2021
表90 カテゴリー別の携帯電話の売上高:数量成長率2016-2021年
表91 カテゴリー別の携帯電話の販売台数:金額の成長率2016-2021年
表92 スマートフォンの画面サイズ別売上高:%小売数量2018-2021年
表93 NBO社の携帯電話の企業シェア:% 数量 2017-2021年
表94 LBN社の携帯電話のブランドシェア:数量% 2018-2021年
表95 携帯電話のチャネル別分布:% 数量 2017-2021
表96 携帯電話のカテゴリー別販売台数予測。数量 2021年~2026年
表97 カテゴリー別の携帯電話の販売台数の予測金額 2021年~2026年
表98 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:数量成長率2021-2026年
表99 カテゴリー別の携帯電話の売上高予測:金額成長率2021-2026年
表100 スマートフォンの画面サイズ別販売台数予測:小売台数% 2021年~2026年
ルーマニアのウェアラブル・エレクトロニクス
主要データの調査結果
2021年の動向
2021年には、ウイルスの影響で活動が制限されているものの、規制が緩和され、カテゴリーは回復する
2021年、ウェアラブル・エレクトロニクス分野のEコマースは力強い成長を遂げる
このカテゴリーでは、性別や子供向けの製品などのセグメント化が進み、デザインや価格の幅が広がっている。
展望と機会
制限が緩和されたことで、消費者が再び屋外や自然の中にいることを楽しむようになり、ウェアラブル・エレクトロニクスへの需要が再び高まる
より複雑なモニタリングに焦点を当てたイノベーション
このカテゴリーでは、製品の多様化と革新が進み、大手企業によるマーケティング、広告、スポンサー活動も活発化している
カテゴリーデータ
表101 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高。数量 2016-2021
表102 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量 2016-2021金額 2016-2021
表103 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:数量成長率2016-2021年
表104 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高:金額の成長率2016-2021年
表105 ウェアラブルエレクトロニクスのNBO社シェア:数量% 2017-2021年
表106 LBN社のウェアラブルエレクトロニクスのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表107 ウェアラブルエレクトロニクスのチャネル別分布:数量% 2016-2021年
表108 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測。数量 2021年~2026年
表109 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測金額 2021年~2026年
表110 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:体積成長率2021-2026年
表111 ウェアラブルエレクトロニクスのカテゴリー別売上高予測:2021年~2026年の金額成長率
ルーマニアのヘッドホン
主要データの調査結果
2021年の展開
COVID-19にもかかわらず、ゲームを中心としたワイヤレスヘッドバンドが成長
2021年にはTWSのイヤホンが、これらの製品の普及に伴い、力強い成長を遂げる
HuaweiやGioteckの新製品が競争を激化させ、消費者の選択の幅を広げる
見通しと機会
ルーマニアにおけるTWS型イヤホンの予測期間中の良好な見通し
イノベーションが今後の成功とカテゴリーの発展の鍵となる
Myriaの発売をきっかけにプライベートブランドの存在感が高まる
カテゴリーデータ
表112 カテゴリー別ヘッドフォンの売上高数量 2016-2021
表113 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高金額 2016-2021
表114 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:数量成長率2016-2021年
表115 カテゴリー別のヘッドフォンの売上高:金額の成長率2016-2021年
表116 NBO社のヘッドフォンの企業シェア:数量% 2017-2021年
表117 LBN社のヘッドフォンのブランドシェア:数量% 2018-2021年
表118 ヘッドホンのチャネル別分布:数量% 2016~2021年
表119 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数予測。数量 2021-2026
表120 ヘッドホンのカテゴリー別売上高の予測金額 2021年~2026年
表121 ヘッドホンのカテゴリー別販売台数の予測:体積成長率2021-2026年
表122 ヘッドホンのカテゴリー別売上高予測:金額成長率2021-2026年

 

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Summary

The Coronavirus (COVID-19) crisis which began in March 2020 led to the depreciation of the national currency, supply chain disruptions, restrictions on distribution channels, diminishing purchasing power and price increases, all of which forced many consumers to postpone purchases of consumer electronics, especially perceived as non-essential items. However, some categories benefited from growing demand for home entertainment devices to cope with potential boredom and anxiety during the global p...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Romania report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Table of Contents

Consumer Electronics in Romania
Euromonitor International
August 2021

List Of Contents And Tables

CONSUMER ELECTRONICS IN ROMANIA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer electronics in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer electronics?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2017-2021
Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2018-2021
Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
COMPUTERS AND PERIPHERALS IN ROMANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Working and studying from home boost sales of computer and peripherals in 2021
Home schooling boosts sales of tablets for children
Premium products gain more ground while alleviation of stock disruptions from 2020 further boost category sales
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Lenovo Group maintains the lead while Huawei aims to become a more relevant player
Higher priced computers register rising sales
The COVID-19 effect wears off for tablets as the health crisis alleviates and children return to school
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2016-2021
Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2016-2021
Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2016-2021
Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2016-2021
Table 18 Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2016-2021
Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2016-2021
Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2017-2021
Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2018-2021
Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2016-2021
Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2021-2026
Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2021-2026
Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2021-2026
Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Busines Volume Growth 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2021-2026
IN-CAR ENTERTAINMENT IN ROMANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Ongoing presence of COVID-19 continues to diminish sales of in-car entertainment, including in-car speakers
Growth in smartphones, new car models with integrated devices and delayed purchases of new and used cars negate the need for in-car entertainment
Growing product awareness and knowledge increase demand for good quality branded devices although private label also develops and is popular among lower socioeconomic groups
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Purchases of new cars as well as tax initiatives to discourage purchases of imported cars and boost the national industry diminish category sales
Rising demand for in-car speakers as consumers unable to afford to purchase a new car upgrade their in-car sound systems
New product developments focus on connectivity diminishing demand for in-car navigation over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2016-2021
Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2016-2021
Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2017-2021
Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2018-2021
Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2016-2021
Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2021-2026
Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2021-2026
Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME AUDIO AND CINEMA IN ROMANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Global health crisis exacerbates drop in overall demand as online alternatives, high prices and preference for TVs see consumers move away from the category
Rising demand for quality premium products stimulated by more time spent at home
Growth in e-commerce as consumers avoid bricks and mortar stores
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Declining trend for home audio and cinema products continues over the forecast period
Digital media player docks meet rising consumer demand for connectivity
Lower prices of speakers enable consumers to cost-effectively upgrade their systems and boost their media consumption
CATEGORY DATA
Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2016-2021
Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2016-2021
Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2017-2021
Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2018-2021
Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2017-2021
Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2021-2026
Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2021-2026
Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2021-2026
HOME VIDEO IN ROMANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
The pandemic positively impacts sales as consumers turn to TV-based content to cope with various lockdowns
Affluent consumer base helps OLED TVs continue its fast growth performance
Preference for recognised, trusted and innovative brands sustains leading positions for LG and Samsung
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The TV as a home entertainment hub secures steady volume growth for home video over the forecast period
Convenience, competitive prices and rising consumer confidence stimulate shift to e-commerce for televisions
Focus on internet smart TVs as demand for connectivity and content grows
CATEGORY DATA
Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2016-2021
Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2016-2021
Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2016-2021
Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2017-2021
Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2018-2021
Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2016-2021
Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2021-2026
Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2021-2026
Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2021-2026
IMAGING DEVICES IN ROMANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
COVID-19 exacerbates long-term decline set in motion by growing sophistication of smartphone cameras and video recorders
Retailers increase omnichannel presence to capture shrinking consumer base
Global players grow in strength in a shrinking category as savvy consumers focus on brands renowned for quality, performance and innovation
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smartphones continues to cannibalise sales of imaging devices, although demand remains in place for more professional products
Demand from professionals maintains sales as amateurs move to smartphones
Growth in vlogging offers opportunities for manufacturers
CATEGORY DATA
Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2016-2021
Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2016-2021
Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2017-2021
Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2018-2021
Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2016-2021
Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2021-2026
Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2021-2026
Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2021-2026
PORTABLE PLAYERS IN ROMANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Smartphone compatibility and smart speakers boost demand for wireless speakers among young consumers
Home-schooling stimulates interest in e-readers helping the category to remain in positive growth territory
Product design as a differentiation tool for wireless speakers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Slow rebound for portable players over the forecast period
Manufacturers invest in AI technology and durability to add dynamism to new product developments in wireless speakers
Resumption of negative trend for e-readers as children return to school and the category faces stiff competition from smartphones
CATEGORY DATA
Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2016-2021
Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2016-2021
Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2017-2021
Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2016-2021
Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2021-2026
Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2021-2026
Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2021-2026
MOBILE PHONES IN ROMANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Industry players embrace online in response to the ongoing COVID-19 pandemic and the closure of bricks and mortar stores and extend warranties
Growing popularity of smartphones thanks to improving features
Samsung Electronics retains lead while Vivo officially launches in Romania and introduces three new models in 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Ongoing premiumisation as Romanians embrace the latest innovation and new technology becomes available
Intensifying competition in smartphones particularly from Chinese brands that appeal to low- and middle-income demographics
Innovation extends to the mid-priced segment as industry players attempt to attract a wider audience with lower priced products
CATEGORY DATA
Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2016-2021
Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2016-2021
Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2018-2021
Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2017-2021
Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2018-2021
Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2017-2021
Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2021-2026
Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2021-2026
Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2021-2026
Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2021-2026
WEARABLE ELECTRONICS IN ROMANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Category rebounds in 2021 as restrictions ease though the ongoing presence of the virus continues to curtail activities
Strong growth for e-commerce in wearable electronics during 2021
Category benefits from greater segmentation and wider design and price ranges with particular segmentation around gender and products designed for children
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
A loosening of restrictions reignites demand for wearable electronics as consumers enjoy being outdoors and in nature once more
Innovation focusing on more complex monitoring
Category sees greater product diversification and innovation as well as more marketing, advertising and sponsorship activities by the leading players
CATEGORY DATA
Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2016-2021
Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2016-2021
Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2017-2021
Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2018-2021
Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2016-2021
Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2021-2026
Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2021-2026
Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2021-2026
HEADPHONES IN ROMANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Gaming-centric wireless headbands growing in spite of COVID-19
Strong growth for TWS earbuds in 2021 as these products become more widely available
New launches by Huawei and Gioteck boost the competition and widen consumer choice
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Good prospects for TWS earbuds in Romania over the forecast period
Innovation is key to future success and the category’s development
Increasing private label presence in the wake of Myria’s launch
CATEGORY DATA
Table 112 Sales of Headphones by Category: Volume 2016-2021
Table 113 Sales of Headphones by Category: Value 2016-2021
Table 114 Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2016-2021
Table 115 Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 116 NBO Company Shares of Headphones: % Volume 2017-2021
Table 117 LBN Brand Shares of Headphones: % Volume 2018-2021
Table 118 Distribution of Headphones by Channel: % Volume 2016-2021
Table 119 Forecast Sales of Headphones by Category: Volume 2021-2026
Table 120 Forecast Sales of Headphones by Category: Value 2021-2026
Table 121 Forecast Sales of Headphones by Category: % Volume Growth 2021-2026
Table 122 Forecast Sales of Headphones by Category: % Value Growth 2021-2026

 

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