世界の香料市場規模調査&予測:タイプ別(天然、合成)、最終用途産業別(香料{食品&飲料、医薬品、その他}、香料{高級香料、化粧品&パーソナルケア、ホーム&フロアケア、その他})、地域別分析、2023-2030年Global Flavors and Fragrances Market Size study & Forecast, by Type (Natural, Synthetic), By End-use Industry (Flavors {Food & Beverages, Pharmaceuticals, Others}, Fragrances {Fine Fragrances, Cosmetics & Personal Care, Home & Floor Care, Others}), and Regional Analysis, 2023-2030 世界の香料市場は2022年に約271億1,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。香料は、食品や飲料、パーソナルケア製品、家庭用品、医薬品など、さまざ... もっと見る
サマリー世界の香料市場は2022年に約271億1,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。香料は、食品や飲料、パーソナルケア製品、家庭用品、医薬品など、さまざまな製品に風味や香りを強化したり付加したりするために使用される物質である。フレーバーは食品や飲料に味や風味を加えるために使用される物質を指し、フレグランスは様々な製品に香りや芳香を加えるために使用される。ラクトン、酸、エステル、ケトン、アルコール、アルデヒドなどがフレーバーやフレグランスを作るために使われる。これらは、魅力的な香りを加えたり、甘み、酸味、ピリッとした味、その他の風味のプロファイルを加えるなど、溶質の特性を変化させることで価値を高めるために製品に添加される物質である。これらの製品の天然同等物は、動植物由来の成分から作られている。アルコール、グリセロール、プロピレングリコールは、人工的なエステルと組み合わされ、合成エッセンスや香料を作り出す。ベーカリー、スナック菓子、乳製品、ソース、製菓では、食品や飲料の風味を改善するために香料が添加される。香料市場は、コンビニエンス・フードに対する消費者の嗜好の変化、天然製品の採用傾向の高まり、可処分所得の増加、非食品用途での香料使用の増加などの要因により拡大している。加えて、急成長する化粧品産業は、世界中で市場成長の触媒として作用している。香水、化粧品、トイレタリー製品、石鹸、洗剤の需要は世界的に増加している。Indian Brand Equity Foundationによると、インドの美容・化粧品・グルーミング市場は、2016年の65億米ドルから2025年には200億米ドルに達すると予測されている。その結果、この市場規模の拡大は美白製品に対する需要の高まりを表している。同様に、オーストラリアの衛生・パーソナルケア・特殊製品産業協会(ACCORD)は、オーストラリアにおける業界の売上高は2018年に263億米ドルで、2017年から0.9%増加したと推定している。さらに、パーソナルケア業界におけるオーガニック物質への嗜好の高まりにより、天然の香りはより安全で健康的、治療的な代替品として考えられている。合成香水の需要も、その強力で長持ちする嗅覚的特質の結果として伸びている。香水の生産者は、化粧品における特徴的な香りの需要を満たすために新しいアイデアを導入している。例えば2019年、ジボダンは美的効果と健康効果の両方を備えた化粧品成分Sensitylを発売した。 したがって、これらの前述の要因は、推定期間中の香料市場の成長を推進している。さらに、小売業界のデジタル化や食品・飲料業界の拡大は、予測期間中にさまざまな有利な機会をもたらす。しかし、品質と規制基準の遵守と原料の限られた利用可能性が、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長に挑戦している。 世界の香料市場の調査対象となる主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカです。アジア太平洋地域は、食品・飲料、化粧品・ホームケア産業の急速な発展、栄養価の高い健康食品に対する消費者の増加、これらの官能改善製品に対する膨大な需要により、2022年の市場を支配した。一方、欧州は予測される年月の間、著しい成長率で発展すると予想される。多国籍メーカーの大半の存在、酒類ベースの飲料に使用されるフレーバーに対する高い需要、可処分所得の増加が、この地域全体の市場需要を大きく押し上げている。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: ジボダン(スイス) インターナショナル・フレーバー・アンド・フレグランス(IFF)(米国) シムライズAG(ドイツ) ロベール・グループ(フランス) ケリーグループ(アイルランド) センシエント・テクノロジーズ(米国) Firmenich SA(スイス) 高砂香料工業(日本) T.長谷川香料(日本日本 アーチャー・ダニエル・ミッドランド・カンパニー(米国) 市場における最近の動き 2021年12月、ジボダンは世界的なテイスト&ウェルビーイング事業の幅を広げるため、米国を拠点とするナチュラルカラーブランド、DDW, the Colour Houseの買収を完了した。 2021年7月、Sensient Technologies CorporationはFlavour Solutions, Inc.の資産を買収した。Flavour Solutions, Inc.は食品、飲料、栄養補助食品業界にフレーバーとフレーバー技術を提供している。この事業の買収により、センシエントのフレーバー・ポートフォリオは、香ばしい反応フレーバー、天然保存期間延長剤技術、より多くの甘味増強・減塩味覚調整技術プラットフォーム、従来のフレーバー提供の拡大が加わり、成長する、 世界の香料市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - タイプ, 最終用途産業, 地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: タイプ別 天然 合成 最終用途産業別 香料 食品・飲料 医薬品 その他 フレグランス ファインフレグランス 化粧品・パーソナルケア ホーム&フロアケア その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Flavors and Fragrances Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Flavors and Fragrances Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Flavors and Fragrances Market, by End-use Industry, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Flavors and Fragrances Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Flavors and Fragrances Market Dynamics 3.1. Flavors and Fragrances Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rapidly growing cosmetic industry 3.1.1.2. Rising inclination toward the adoption of natural products 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Compliance with quality and regulatory standards 3.1.2.2. Limited availability of raw materials 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Digitalization of the retail industry 3.1.3.2. Expansion of the food and beverage industry Chapter 4. Global Flavors and Fragrances Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Flavors and Fragrances Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Flavors and Fragrances Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Flavors and Fragrances Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Flavors and Fragrances Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Natural 5.4.2. Synthetic Chapter 6. Global Flavors and Fragrances Market, by End-use Industry 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Flavors and Fragrances Market by End-use Industry, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Flavors and Fragrances Market Estimates & Forecasts by End-use Industry 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Flavors and Fragrances Market, Sub-Segment Analysis 6.4.1. Flavors 6.4.1.1. Food & Beverages 6.4.1.2. Pharmaceuticals 6.4.1.3. Others 6.4.2. Fragrances 6.4.2.1. Fine Fragrances 6.4.2.2. Cosmetics & Personal Care 6.4.2.3. Home & Floor Care 6.4.2.4. Others Chapter 7. Global Flavors and Fragrances Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Flavors and Fragrances Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Flavors and Fragrances Market 7.4.1. U.S. Flavors and Fragrances Market 7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. End-use Industry breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Flavors and Fragrances Market 7.5. Europe Flavors and Fragrances Market Snapshot 7.5.1. U.K. Flavors and Fragrances Market 7.5.2. Germany Flavors and Fragrances Market 7.5.3. France Flavors and Fragrances Market 7.5.4. Spain Flavors and Fragrances Market 7.5.5. Italy Flavors and Fragrances Market 7.5.6. Rest of Europe Flavors and Fragrances Market 7.6. Asia-Pacific Flavors and Fragrances Market Snapshot 7.6.1. China Flavors and Fragrances Market 7.6.2. India Flavors and Fragrances Market 7.6.3. Japan Flavors and Fragrances Market 7.6.4. Australia Flavors and Fragrances Market 7.6.5. South Korea Flavors and Fragrances Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Flavors and Fragrances Market 7.7. Latin America Flavors and Fragrances Market Snapshot 7.7.1. Brazil Flavors and Fragrances Market 7.7.2. Mexico Flavors and Fragrances Market 7.8. Middle East & Africa Flavors and Fragrances Market 7.8.1. Saudi Arabia Flavors and Fragrances Market 7.8.2. South Africa Flavors and Fragrances Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Flavors and Fragrances Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Givaudan (Switzerland) 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. International Flavors and Fragrances (IFF) (U.S.) 8.3.3. Symrise AG (Germany) 8.3.4. Robertet Group (France) 8.3.5. Kerry Group plc (Ireland) 8.3.6. Sensient Technologies (U.S.) 8.3.7. Firmenich SA (Switzerland) 8.3.8. Takasago International Corp (Japan) 8.3.9. T. Hasegawa Co., Ltd. (Japan) 8.3.10. Archer Daniel Midland Company (U.S.) Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
SummaryGlobal Flavors and Fragrances Market is valued at approximately USD 27.11 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.7% over the forecast period 2023-2030. Flavors and fragrances are substances used to enhance or add flavor and aroma to various products, including food and beverages, personal care products, household products, and pharmaceuticals. Flavors refer to the substances used to add taste and flavor to food and beverages, while fragrances are used to add scent or aroma to various products. Lactones, acids, esters, ketones, alcohol, and aldehydes are used to create flavors and fragrances. They are substances that are added to products to increase value by changing the properties of the solute, such as adding an appealing fragrance or adding sweet, sour, tangy, or other flavor profiles. These products' natural equivalents are made from components derived from plants and animals. Alcohol, glycerol, or propylene glycol are combined with artificial esters to create synthetic essences or flavorings. In bakeries, snacks, dairy products, sauces, and confectionery, flavors are added to improve the flavor of food and beverages. The Flavors and Fragrances Market is expanding owing ot the factors such as the changing consumer preference toward convenience foods, rising inclination toward the adoption of natural products, increasing disposable income, and growing use of flavors and fragrances in non-food applications. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Flavors and Fragrances Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Flavors and Fragrances Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Flavors and Fragrances Market, by End-use Industry, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Flavors and Fragrances Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Flavors and Fragrances Market Dynamics 3.1. Flavors and Fragrances Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rapidly growing cosmetic industry 3.1.1.2. Rising inclination toward the adoption of natural products 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Compliance with quality and regulatory standards 3.1.2.2. Limited availability of raw materials 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Digitalization of the retail industry 3.1.3.2. Expansion of the food and beverage industry Chapter 4. Global Flavors and Fragrances Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Flavors and Fragrances Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Flavors and Fragrances Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Flavors and Fragrances Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Flavors and Fragrances Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Natural 5.4.2. Synthetic Chapter 6. Global Flavors and Fragrances Market, by End-use Industry 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Flavors and Fragrances Market by End-use Industry, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Flavors and Fragrances Market Estimates & Forecasts by End-use Industry 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Flavors and Fragrances Market, Sub-Segment Analysis 6.4.1. Flavors 6.4.1.1. Food & Beverages 6.4.1.2. Pharmaceuticals 6.4.1.3. Others 6.4.2. Fragrances 6.4.2.1. Fine Fragrances 6.4.2.2. Cosmetics & Personal Care 6.4.2.3. Home & Floor Care 6.4.2.4. Others Chapter 7. Global Flavors and Fragrances Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Flavors and Fragrances Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Flavors and Fragrances Market 7.4.1. U.S. Flavors and Fragrances Market 7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. End-use Industry breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Flavors and Fragrances Market 7.5. Europe Flavors and Fragrances Market Snapshot 7.5.1. U.K. Flavors and Fragrances Market 7.5.2. Germany Flavors and Fragrances Market 7.5.3. France Flavors and Fragrances Market 7.5.4. Spain Flavors and Fragrances Market 7.5.5. Italy Flavors and Fragrances Market 7.5.6. Rest of Europe Flavors and Fragrances Market 7.6. Asia-Pacific Flavors and Fragrances Market Snapshot 7.6.1. China Flavors and Fragrances Market 7.6.2. India Flavors and Fragrances Market 7.6.3. Japan Flavors and Fragrances Market 7.6.4. Australia Flavors and Fragrances Market 7.6.5. South Korea Flavors and Fragrances Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Flavors and Fragrances Market 7.7. Latin America Flavors and Fragrances Market Snapshot 7.7.1. Brazil Flavors and Fragrances Market 7.7.2. Mexico Flavors and Fragrances Market 7.8. Middle East & Africa Flavors and Fragrances Market 7.8.1. Saudi Arabia Flavors and Fragrances Market 7.8.2. South Africa Flavors and Fragrances Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Flavors and Fragrances Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Givaudan (Switzerland) 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. International Flavors and Fragrances (IFF) (U.S.) 8.3.3. Symrise AG (Germany) 8.3.4. Robertet Group (France) 8.3.5. Kerry Group plc (Ireland) 8.3.6. Sensient Technologies (U.S.) 8.3.7. Firmenich SA (Switzerland) 8.3.8. Takasago International Corp (Japan) 8.3.9. T. Hasegawa Co., Ltd. (Japan) 8.3.10. Archer Daniel Midland Company (U.S.) Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |