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中東・北アフリカにおける有料テレビとOTTビデオ:2020-2025年の動向と予測


Pay TV and OTT video in the Middle East and North Africa: trends and forecasts 2020-2025

MENA地域におけるテレビ・ビデオサービスの小売売上高は、2025年までの5年間で16%増加し、2025年には43億米ドルに達すると予測しています。   "従来の有料テレビサービスのASPUは急速に低... もっと見る

 

 

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Analysys Mason
アナリシスメイソン
2021年3月23日 US$7,999
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サマリー

MENA地域におけるテレビ・ビデオサービスの小売売上高は、2025年までの5年間で16%増加し、2025年には43億米ドルに達すると予測しています。
 
"従来の有料テレビサービスのASPUは急速に低下する:2020年の月額21.7米ドルから2025年には16.5米ドルに低下するが、これは従来の有料テレビの加入者数の大幅な増加によって相殺されるだろう"と述べています。
 
中東・北アフリカ(MENA)の有料テレビおよびOTTビデオサービス市場は、2020年の37億米ドルから2025年には43億米ドルの小売収入を生み出すと予測しています。この予測レポートでは、中東・北アフリカ地域の消費者支出のシェアを獲得するために競争しているIPTV、ケーブル、衛星、OTTビデオサービスの相対的な強さを分析しています。
 
 
レポートに含まれる内容
  • 有料テレビの世帯数とサービス数、プレミアムOTTビデオユーザー数、その小売収入(支出)とユーザー一人当たりの平均支出(ASPU)
  • 有料テレビのプラットフォーム別:ケーブル(アナログおよびデジタル)、IPTV、有料DTT、衛星(DTH)、オペレーターOTT、オペレーターOTTとサードパーティOTTは、OTTビデオサービスのカテゴリー別:リニアチャンネル、リニアイベント、TVoD(レンタル)、TVoD(所有)、SVoD
  • 予測を、5つの個別国とMENA全体について提供しています。

 



 

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Summary

この調査レポートは、中東・北アフリカにおける有料テレビとOTTビデオについて詳細に調査・分析しています。
 
掲載内容
  • 有料テレビの世帯数とサービス数
  • プレミアムOTTビデオユーザー数
  • ユーザー一人当たりの平均支出(ASPU)
 
掲載国
  • エジプト 
  • オマーン
  • カタール
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
 
 
Report Summary
 
The total retail revenue generated by TV and video services in the MENA region will grow by 16% in the 5 years to 2025, reaching USD4.3 billion by 2025. This forecast report analyses the relative strength of IPTV, cable, satellite and OTT video services as they compete for a share of consumer spending in the region.
 
"ASPU for traditional pay-TV services will decline rapidly: falling from USD21.7 per month in 2020 to USD16.5 in 2025, but this will be offset by a significant increase in the number of traditional pay-TV subscribers."
 
The pay-TV and OTT video services market in the Middle East and North Africa (MENA) will generate USD4.3 billion in retail revenue by 2025 up from USD3.7 billion in 2020. This forecast report analyses the relative strength of IPTV, cable, satellite and OTT video services as they compete for a share of consumer spending in the region.
 
This report provides:
  • forecasts for the number of pay-TV households and services, the number of premium OTT video users, their retail revenue (spend) and average spend per user (ASPU)
  • forecasts split by pay-TV platform: cable (analogue and digital), IPTV, pay DTT, satellite (DTH) and operator OTT; operator OTT and third-party OTT are split by category of OTT video service: linear channels, linear events, TVoD (rental), TVoD (ownership) and SVoD
  • forecasts for five individual countries and MENA as a whole.
 
Geographical coverage and key metrics
 
Geographical coverage
Key metrics
Regions modelled:
  • Middle East and North Africa (MENA)
 
Countries modelled individually
  • Egypt (NEW)
  • Oman
  • Qatar
  • Saudi Arabia
  • UAE
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • Pay-TV households and connections
  • OTT video users
  • Retail revenue (spend)
  • ASPU
 
Pay TV is split by the following access technologies:
  • cable (analogue and digital, CATV)
  • IPTV
  • pay digital terrestrial TV (DTT)
  • satellite (DTH)
  • operator OTT
  • third-party (non-operator) OTT
 
OTT video is split as follows:
  • linear – channels (paid-for and free)
  • linear – events
  • TVoD (rental and ownership)
  • SVoD (paid-for and free)

 



 

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