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西欧におけるペイTVとOTTビデオ:2021-2026年の動向と予測


Pay TV and OTT video in Western Europe: trends and forecasts 2021–2026

本レポートでは、2026年までの西欧における従来の有料テレビおよびOTTビデオサービスへの消費者支出の要因と変化について検証しています。また、16カ国の予測を詳細なレベルで掲載しています。   ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2021年10月29日 US$7,999
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サマリー

本レポートでは、2026年までの西欧における従来の有料テレビおよびOTTビデオサービスへの消費者支出の要因と変化について検証しています。また、16カ国の予測を詳細なレベルで掲載しています。
 
掲載内容
  • 有料テレビの世帯数およびサービス数、プレミアムOTTビデオのユーザー数、小売売上高(支出)およびユーザー一人当たりの平均支出額(ASPU)を予測しています。
  • 有料テレビプラットフォーム別の予測:ケーブル(アナログおよびデジタル)、IPTV、有料DTT、衛星放送、オペレーターOTT、オペレーターOTTとサードパーティOTTは、OTTビデオサービスのカテゴリー別に分けています(リニアチャンネル、リニアイベント、TVoD(レンタル)、TVoD(所有)、SVoD)。
  • 16カ国および西欧全体の予測に加え、5カ国については詳細な情報を掲載しています。
 
地理的範囲と主要指標
地理的範囲
 
モデルとした地域
  • 西ヨーロッパ
 
個別にモデル化された国(太字の国については追加の詳細な情報が提供されています)。
  • オーストリア
  • ベルギー
  • デンマーク
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • ギリシャ
  • アイルランド
  • イタリア
  • オランダ
  • ノルウェー
  • ポルトガル
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • 英国
 
主要指標
  • 有料テレビ世帯数および接続数
  • OTTビデオユーザー
  • 小売収入(支出)
  • ASPU
 
有料テレビは、以下のアクセス技術によって分けられています:
  • ケーブル(アナログおよびデジタル、CATV)
  • IPTV
  • 有料 地上デジタルテレビ(DTT)
  • 衛星(DTH)
  • オペレーター OTT
  • サードパーティ(非オペレーター) OTT
 
OTTビデオは、以下のように分けられています:
  • リニア - チャンネル(有料および無料)
  • リニア - イベント
  • TVoD - (レンタルおよび所有)
  • SVoD (有料および無料) 


 

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Summary

この調査レポートでは、2026年までの西欧における従来の有料テレビおよびOTTビデオサービスへの消費者支出の要因と変化について検証しています。また、16カ国の予測を詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"Consumer spending on third-party OTT video will grow from EUR20.4 billion in 2021 to EUR33.6 billion in 2026; this will be the key driver of the overall increase in spending on TV and video services."
 
This report examines the drivers and shifts in consumer spending on traditional pay-TV and OTT video services in Western Europe to 2026. It includes forecasts for 16 countries at a granular level.
 
This report provides:
  • forecasts for the number of pay-TV households and services, the number of premium OTT video users, their retail revenue (spend) and average spend per user (ASPU)
  • forecasts split by pay-TV platform: cable (analogue and digital), IPTV, pay DTT, satellite and operator OTT; operator OTT and third-party OTT are split by category of OTT video service – linear channels, linear events, TVoD (rental), TVoD (ownership) and SVoD
  • forecasts for 16 individual countries and Western Europe as a whole, with additional in-depth coverage for 5 countries.
 
Geographical coverage and key metrics
Geographical coverage
 
Region modelled:
  • Western Europe
 
Countries modelled individually (additional in-depth coverage is provided for those in bold):
  • Austria
  • Belgium
  • Denmark
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Greece
  • Ireland
  • Italy
  • Netherlands
  • Norway
  • Portugal
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
  • UK
 
Key metrics
  • Pay-TV households and connections
  • OTT video users
  • Retail revenue (spend)
  • ASPU
 
Pay TV is split by the following access technologies:
  • cable (analogue and digital, CATV)
  • IPTV
  • pay digital terrestrial TV (DTT)
  • satellite (DTH)
  • operator OTT
  • third-party (non-operator) OTT
 
OTT video is split as follows:
  • linear – channels (paid-for and free)
  • linear – events
  • TVoD – (rental and ownership)
  • SVoD (paid-for and free)


 

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