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アジア太平洋地域の新興国における有料テレビとOTTビデオ:2020-2025年の動向と予測


Pay TV and OTT video in emerging Asia-Pacific: trends and forecasts 2020-2025

アジア太平洋地域の新興国(EMAP)における従来の有料テレビ市場が生み出す収益は、2022年に295億米ドルでピークに達し、その後10年間は徐々に減少していくと考えられます。   この予測レポート... もっと見る

 

 

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Analysys Mason
アナリシスメイソン
2021年3月8日 US$7,999
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サマリー

アジア太平洋地域の新興国(EMAP)における従来の有料テレビ市場が生み出す収益は、2022年に295億米ドルでピークに達し、その後10年間は徐々に減少していくと考えられます。
 
この予測レポートでは、この地域の消費者支出のシェアを奪い合うIPTV、ケーブル、衛星、OTTビデオの相対的な強みを分析しています。
 
レポートに含まれる内容
  • 有料テレビの世帯数とサービス数、プレミアムOTTビデオのユーザー数、その小売収入(支出)とユーザー一人当たりの平均支出(ASPU)の予測
  • ケーブル(アナログおよびデジタル)、IPTV、有料DTT、衛星(DTH)、オペレーターOTT。オペレーターOTTとサードパーティOTTは、OTTビデオサービスのカテゴリー別に分けて提供しています。リニアチャンネル、リニアイベント、TVoD(レンタル)、TVoD(所有)、SVoD
  • 予測を、8つの国とEMAP地域全体について行っています
 
地域範囲
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • マレーシア
  • ミャンマー
  • タイ
  • フィリピン
  • ベトナム
 


 

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Summary

この調査レポートでは、消費者支出のシェアを奪い合うIPTV、ケーブル、衛星、OTTビデオの相対的な強みを詳細に調査・分析しています。
 
掲載内容
  • 有料テレビの世帯数とサービス数、プレミアムOTTビデオのユーザー数、その小売収入(支出)とユーザー一人当たりの平均支出(ASPU)
  • ケーブル(アナログおよびデジタル)、IPTV、有料DTT、衛星(DTH)、オペレーターOTT。オペレーターOTTとサードパーティOTTは、OTTビデオサービス、リニアチャンネル、リニアイベント、TVoD(レンタル)、TVoD(所有)、SVoD
 
Report Summary
 
"China accounted for 74% of the total TV and video retail revenue in EMAP in 2020; this will grow to 77% by 2025."
 
The revenue generated by the traditional pay-TV market in emerging Asia–Pacific (EMAP) will peak at USD29.5 billion in 2022, and will then gradually decline for the rest of the decade. This forecast report analyses the relative strengths of IPTV, cable, satellite and OTT video as they compete for a share of consumer spending in the region.
 
This report provides:
  • forecasts for the number of pay-TV households and services, the number of premium OTT video users, their retail revenue (spend) and average spend per user (ASPU)
  • forecasts split by pay-TV platform: cable (analogue and digital), IPTV, pay DTT, satellite (DTH) and operator OTT; operator OTT and third-party OTT are split by category of OTT video service – linear channels, linear events, TVoD (rental), TVoD (ownership) and SVoD
  • forecasts for eight individual countries and the EMAP region as a whole.
 
Geographical coverage and key metrics
 
Geographical coverage Key metrics
Regions modelled:
  • Emerging Asia–Pacific (EMAP)
 
Countries modelled individually
(additional in-depth coverage is provided for those in bold)
  • China
  • India
  • Indonesia
  • Malaysia
  • Myanmar 
  • Thailand
  • Philippines
  • Vietnam

 

 

 

 

  • Pay-TV households and connections
  • OTT video users
  • Retail revenue (spend)
  • ASPU
 
Pay TV is split by the following access technologies:
  • cable (analogue and digital, CATV)
  • IPTV
  • pay digital terrestrial TV (DTT)
  • satellite (DTH)
  • operator OTT
  • third-party (non-operator) OTT
 
OTT video is split as follows:
  • linear – channels (paid-for and free)
  • linear – events
  • TVoD (rental and ownership)
  • SVoD (paid-for and free)
 


 

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