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中欧・東欧における有料テレビとOTTビデオ:2020-2025年の動向と予測


Pay TV and OTT video in Central and Eastern Europe: trends and forecasts 2020-2025

COVID-19のパンデミックは、中欧・東欧のペイTVおよびOTTビデオ市場に大きな影響を与えています。最も重要なのは、消費者がOTTビデオサービスにお金を払い、積み重ねていくことへの意欲を高めたことです。 ... もっと見る

 

 

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Analysys Mason
アナリシスメイソン
2021年1月19日 US$7,999
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サマリー

COVID-19のパンデミックは、中欧・東欧のペイTVおよびOTTビデオ市場に大きな影響を与えています。最も重要なのは、消費者がOTTビデオサービスにお金を払い、積み重ねていくことへの意欲を高めたことです。
 
2025年のテレビ・ビデオサービス(従来の有料テレビに事業者のOTTサービスを加えたもの)の小売収入は63億1,000万ユーロ(2020年比で2億5,600万ユーロ増)となる。
 
 
レポートに含まれる内容
  • 有料テレビの世帯数とサービス数、プレミアムOTTビデオのユーザー数、その小売収入(支出)とユーザー一人当たりの平均支出額(ASPU)の予測
  • 有料テレビのプラットフォーム別
  • ケーブル(アナログおよびデジタル)、IPTV、有料DTT、衛星放送、オペレータのOTT、オペレータのOTTとサードパーティのOTTは、OTTビデオサービスのカテゴリー別に分けて提供しています。リニアチャンネル、リニアイベント、TVoD(レンタル)、TVoD(所有)、SVoD
  • 16の個別国と中東欧全体の予測
 
地理的範囲と主要指表
  • 中央ヨーロッパと東ヨーロッパ
  • ブルガリア
  • クロアチア
  • チェコ共和国
  • エストニア
  • ハンガリー
  • ラトビア
  • リトアニア
  • モンテネグロ
  • ポーランド
  • ルーマニア
  • ロシア
  • セルビア
  • スロバキア
  • スロベニア
  • トルコ
  • ウクライナ

 



 

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Summary

この調査レポートは、中欧・東欧における有料テレビとOTTビデオの2020-2025年の動向と予測を詳細に分析しています。
 
掲載内容
  • 有料テレビの世帯数とサービス数
  • プレミアムOTTビデオのユーザー数
  • 小売収入(支出)
  • ユーザー一人当たりの平均支出額(ASPU)の予測
  • 有料テレビのプラットフォーム
  • 16の個別国と中東欧全体の予測
 
Report Summary
 
"Future revenue growth prospects for operators in Central and Eastern Europe centre around OTT video services."
 
The COVID-19 pandemic has significantly affected the pay-TV and OTT video markets in Central and Eastern Europe. Most significantly, it has increased consumers’ willingness to pay for and stack OTT video services. Retail revenue from TV and video services (traditional pay-TV plus operator OTT services) in 2025 will be EUR6.31 billion (EUR256 million higher than that in 2020).
 
This report provides:
  • forecasts for the number of pay-TV households and services, premium OTT video users, their retail revenue (spend) and average spend per user (ASPU)
  • forecasts split by pay-TV platform: cable (analogue and digital), IPTV, pay DTT, satellite and operator OTT; operator OTT and third-party OTT are split by category of OTT video service: linear channels, linear events, TVoD (rental), TVoD (ownership) and SVoD
  • forecasts for 16 individual countries and Central and Eastern Europe as a whole.

 

Geographical coverage and key metrics
Geographical coverage
 
Key performance indicators
 
Region modelled:
  • Central and Eastern Europe
  • Bulgaria
  • Croatia
  • Czech Republic
  • Estonia
  • Hungary
  • Latvia 
  • Lithuania 
  • Montenegro 
  • Poland
  • Romania
  • Russia
  • Serbia
  • Slovakia
  • Slovenia
  • Turkey
  • Ukraine
 
 
 
  • Pay-TV households and connections
  • OTT video users
  • Retail revenue (spend)
  • ASPU
Pay TV is split by the following access technologies:
  • cable (analogue and digital, CATV)
  • IPTV
  • pay digital terrestrial TV (DTT)
  • satellite (DTH)
  • operator OTT
  • third-party (non-operator) OTT
OTT video is split as follows:
  • linear – channels (paid-for and free)
  • linear – events
  • TVoD (rental and ownership)
  • SVoD (paid-for and free)222
 
 
 
 

 



 

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