2020年 消費者調査:中東におけるOTT通信サービスConnected Consumer Survey 2020: OTT communication services in the Middle East 本レポートでは、Analysys MasonのConnected Consumer Surveyのうち、中東のスマートフォンユーザーの行動、嗜好、計画に関連する部分に焦点を当てています。特に、回答者のオーバー・ザ・トップ(OTT)通信サ... もっと見る
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サマリー
本レポートでは、Analysys MasonのConnected Consumer Surveyのうち、中東のスマートフォンユーザーの行動、嗜好、計画に関連する部分に焦点を当てています。特に、回答者のオーバー・ザ・トップ(OTT)通信サービスの利用に焦点を当てています。
掲載内容
調査対象
本調査は、2020年8月から9月にかけて実施されました。調査対象者は、中東地域のモバイルインターネット利用者を代表するように選定しました。そのために、年齢、性別、地理的な広がりに関するクォータを設定しました。回答者数は、1カ国あたり750人以上としました。
対象地域
Summary
この調査レポートでは、中東のスマートフォンユーザーの行動、嗜好、計画について詳細に調査・分析しています。
Report Sumary
"Operator-sponsored OTT VoIP services are popular with the large expat population in the region."
This report focuses on aspects of Analysys Mason's Connected Consumer Survey that relate to the behaviour, preferences and plans of smartphone users in the Middle East. In particular, it focuses on respondents' usage of over-the-top (OTT) communication services.
This report:
Survey data coverage
The research was conducted between August and September 2020. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using population in the Middle East. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were a minimum of 750 respondents per country.
Geographical coverage
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よくあるご質問Analysys Mason社はどのような調査会社ですか?Analysys Mason (アナリシスメイソン)は、英国に本社をおく通信市場全般を対象とする調査会社で、ネットワーク技術や通信用ソフトウェアなど、幅広い通信市場に関する調査レポートの出版やカスタム... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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