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2020年 消費者調査:アフリカにおけるOTT通信サービス


Connected Consumer Survey 2020: OTT communication services in Africa

本レポートは、アナリシス・メイソンのConnected Consumer Surveyのうち、アフリカのスマートフォンユーザーの行動、嗜好、計画に関連する部分に焦点を当てています。特に、回答者のオーバー・ザ・トップ(OTT... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2021年1月12日 US$1,499
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サマリー

本レポートは、アナリシス・メイソンのConnected Consumer Surveyのうち、アフリカのスマートフォンユーザーの行動、嗜好、計画に関連する部分に焦点を当てています。特に、回答者のオーバー・ザ・トップ(OTT)通信サービスの利用状況に焦点を当てています。
 
掲載内容
  • アフリカで最も利用されている通信アプリケーションを明らかにする。
  • OTT通信市場に残された成長のポケットを明らかにする
  • 通信アプリの中で最も利用されている機能を特定
  • 消費者がOTT通信と従来のサービスをどのように使い分けているかを分析
  • 消費者がブランドとのコミュニケーションに好んで利用するチャネルを明らかにする
 
調査対象
本調査は、2020年8月から9月にかけて実施されました。調査対象者は、アフリカのモバイルインターネット利用者を代表するようなグループを選びました。そのために、年齢、性別、地理的な広がりに関するクォータを設定しました。回答者数は、1カ国あたり最低1000人としました。
 
地理的範囲
  • エジプト
  • ケニア
  • ナイジェリア
  • 南アフリカ


 

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Summary

この調査レポートは、アナリシス・メイソンのConnected Consumer Surveyのうち、アフリカのスマートフォンユーザーの行動、嗜好、計画について詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"Facebook Messenger and WhatsApp have retained their leadership of the OTT communication market, but Telegram’s increasing popularity and the rise of new, local challengers suggest that the game is far from over."
 
This report focuses on aspects of Analysys Mason's Connected Consumer Survey that relate to the behaviour, preferences and plans of smartphone users in Africa. In particular, it focuses on respondents' usage of over-the-top (OTT) communication services.
 
This report:
  • identifies which communications apps are used the most in Africa
  • highlights the pockets of growth that remain in the OTT communication market
  • identifies which features are used the most on communication apps
  • discusses the ways in which consumers balance their use of OTT communications with that of traditional services
  • identifies consumers’ preferred channels for communicating with brands.
 
Survey data coverage
The research was conducted between August and September 2020. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using population in Africa. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were a minimum of 1000 respondents per country.
 
Geographical coverage
  • Egypt
  • Kenya
  • Nigeria
  • South Africa


 

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