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アラブ首長国連邦ソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクスデータブック-2024年第1四半期最新版


United Arab Emirates Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics Databook - Q1 2024 Update

PayNXT360によると、アラブ首長国連邦のソーシャルコマース産業は年率22.7%成長し、2024年には12億2657万米ドルに達すると予想されている。 ソーシャルコマース産業は予測期間中に安定した成長が見込まれ、20... もっと見る

 

 

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PayNXT360
ペイネクスト360
2024年2月5日 US$1,500
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サマリー

PayNXT360によると、アラブ首長国連邦のソーシャルコマース産業は年率22.7%成長し、2024年には12億2657万米ドルに達すると予想されている。

ソーシャルコマース産業は予測期間中に安定した成長が見込まれ、2024年から2029年の年平均成長率は18.5%を記録する。国内のソーシャルコマースのGMVは、2023年の9億9,973万米ドルから増加し、2029年には28億6,721万米ドルに達する。

首長国のソーシャルコマースは中期的に急成長が見込まれる。商品のインスピレーションや購入のためにソーシャル・チャンネルに集まる若い世代の買い物客が増加している。この傾向は2024年もさらに続くと予測され、ソーシャルコマース市場は高成長を遂げる。アラブ首長国連邦(UAE)でも、若い買い物客が高級品の購入にソーシャル・チャンネルを利用している。

拡張現実は、購入者のオンライン・ショッピング体験を促進する上で重要な役割を果たしている。例えば、バーチャル試着機能は、アラブ首長国連邦の買い物客の間で広く人気を博しました。今後、PayNXT360は首長国市場でイノベーションがさらに勢いを増すと期待している。PayNXT360は、アラブ首長国連邦のソーシャルコマース業界について、今後3~4年の堅調な成長見通しを維持している。

アラブ首長国連邦の買い物客の間でソーシャルショッピングが勢いを増している

アラブ首長国連邦では、ソーシャルメディアに費やす時間が急速に増加しています。RetailX Middle East E-commerce region 2023 レポートによると、アラブ首長国連邦では、ソーシャルメディアプラットフォームに3時間近くを費やしています。この時間は商品のリサーチに費やされ、79%の人がソーシャル・プラットフォームで購入するブランドや物を探しています。さらに、過去12ヶ月間にソーシャル・チャンネルで商品を購入したと答えた人は59%にのぼる。

Snap Inc.とHavas Media Networkの別のレポートでは、アラブ首長国連邦では消費者の54%がソーシャル・チャンネルを通じて新しい商品やブランドを発見していると述べている。また、このレポートでは、50%が商品の推奨やレビューのためにソーシャルメディア・プラットフォームを利用していることも明らかにされている。

また、Snap Inc.は、Snapchatユーザーの半数以上が、毎日買い物中に商品のメッセージや写真を友人に送っていることを明らかにした。これはブランドにとって、若い世代の嗜好や関心とつながる大きなチャンスとなる。今後、アラブ首長国連邦全域でソーシャル購買傾向が加速するため、市場は力強い成長を示すと予測される。

アラブ首長国連邦では、若い買い物客がソーシャルメディア・プラットフォームを通じて高級品を購入している。

Snap Inc.によると、衣料品はソーシャル・コマースの購入者の間で最も人気のあるショッピング・カテゴリーのひとつだが、若い世代の消費者は首長国連邦でもハイエンド商品の購入に夢中になっている。

- Snap Inc.のレポートによると、若い買い物客の45%が、高級品を購入するための発見段階でソーシャルメディア・プラットフォームを利用していることが明らかになった。さらに、84%がソーシャル・チャンネルを通じて購入を完了している。これは首長国連邦で成長するソーシャルコマース市場の強い傾向を浮き彫りにしている。高級ブランドはソーシャル・プラットフォームを活用することで、若い世代の買い物客にリーチし、UAEでの収益成長を加速させることができる。

ソーシャル・プラットフォームは、この地域の高級品の買い物客を魅了するために、拡張現実のような機能を追加している。例えば、バーチャル試着機能は、UAEの高級品購入者の81%にとって極めて重要である。成長市場への参入を目指すソーシャル・メディア・プラットフォームにとって、このような革新的な機能を提供することは、中期的な成長の助けになるだろう。

アラブ首長国連邦では、ソーシャルコマース・プラットフォームの収益が大きく伸びている。

アラブ首長国連邦でソーシャル購買のトレンドが高まる中、プラットフォームは同国で力強い成長期を迎えており、2023年1~6月の間に大幅な収益増を記録している。

- アジア太平洋地域のソーシャルコマース向けソフトウェアプラットフォームの大手であるSleekFlowは、2023年上半期にアラブ首長国連邦での収益が5倍に増加したことを報告した。同社は中東で好調なだけでなく、今後2年間の新たな収益の約20%がUAEからもたらされると予測されている。UAEでの著しい成長は、Chalhoub GroupのThe Greenhouseが運営するL'Occitane ME's Accelerator Programとの戦略的提携によるものだ。この提携により、SleekFlowの多用途ソーシャルコマース・プラットフォームがUAEに正式に導入され、同地域の小売シーンに大きなインパクトを与えることになった。

アラブ首長国連邦市場でSleekFlowが達成した成長は、成長市場の証です。今後、PayNXT360は、今後3~4年の間に、より多くの地域およびグローバルプラットフォームが市場に参入することを期待しています。

本レポートは、ソーシャルコマース業界の詳細なデータ中心の分析を提供し、市場機会とリスクを網羅しています。国別に50以上のKPIを掲載し、ソーシャルコマース市場のダイナミクス、市場規模や予測、市場シェア統計などを包括的に把握することができます。

PayNXT360の調査手法は業界のベストプラクティスに基づいています。独自の分析プラットフォームを活用した偏りのない分析により、新たなビジネスチャンスや投資市場に関する詳細な見解を提供します。

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目次

1.本レポートについて
1.1.概要
1.2.方法論
1.3.ソーシャルコマースの定義
1.4.免責事項

2.アラブ首長国連邦のeコマース産業:主要業績指標による市場規模と今後の成長動向
2.1.アラブ首長国連邦のEコマース:商品総額動向分析、2020年~2029年
2.2.アラブ首長国連邦のEコマース:トランザクションあたり平均金額の動向分析、2020年~2029年
2.3.アラブ首長国連邦のEコマース:トランザクション量トレンド分析、2020年~2029年

3.アラブ首長国連邦のソーシャルコマース産業:主要業績指標による市場規模推移と今後の成長動向
3.1.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020年~2029年
3.2.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース:トランザクションあたり平均金額の動向分析、2020年~2029年
3.3.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース:トランザクション量トレンド分析、2020年~2029年
3.4.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース市場:主要企業別シェア分析、2023年

4.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース産業の場所別市場規模・予測
4.1.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース市場:所在地別シェア(%)、2023年
4.2.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース:クロスボーダー別商品総額動向分析、2020-2029年
4.3.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース国内市場別商品総額動向分析、2020年~2029年

5.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース産業:製品カテゴリー別市場規模・予測
5.1.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース市場:製品カテゴリー別シェア(%), 2023
5.2.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース衣料品・フットウェア:商品総額動向分析、2020年~2029年
5.3.アラブ首長国連邦のソーシャルコマース:美容・パーソナルケア商品総額動向分析、2020-2029年
5.4.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース:食品&グロサリー商品総額動向分析、2020-2029年
5.5.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020-2029年
5.6.アラブ首長国連邦 ソーシャルコマース 家電製品・エレクトロニクス:商品総額動向分析、2020-2029年
5.7.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020-2029年
5.8.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース宿泊施設:商品総額動向分析、2020-2029年

6.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース産業:最終消費者セグメント別市場規模・予測
6.1.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース市場:エンドユーズセグメント別シェア(%), 2023
6.2.アラブ首長国連邦ソーシャルコマースB2Cセグメント商品総額動向分析、2020年~2029年
6.3.アラブ首長国連邦ソーシャルコマースB2Bセグメント商品総額動向分析、2020年~2029年
6.4.アラブ首長国連邦ソーシャルコマースC2Cセグメント:商品総額動向分析、2020年~2029年

7.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース産業:エンドユースデバイス別市場規模・予測
7.1.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース市場:エンドユースデバイス別シェア(%), 2023
7.2.アラブ首長国連邦のモバイル別ソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020年~2029年
7.3.アラブ首長国連邦のデスクトップ別ソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020年~2029年

8.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース産業の都市別市場規模・予測
8.1.アラブ首長国連邦の都市別ソーシャルコマース市場シェア(%), 2023年
8.2.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース:Tier1都市別商品総額動向分析、2020年~2029年
8.3.アラブ首長国連邦都市別ソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020年~2029年
8.4.アラブ首長国連邦第3都市別ソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020~2029年

9.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース産業:支払方法別市場規模・予測
9.1.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース市場 支払い方法別シェア(%), 2023年
9.2.アラブ首長国連邦のクレジットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額動向分析、2020年~2029年
9.3.アラブ首長国連邦のデビットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額動向分析、2020-2029年
9.4.アラブ首長国連邦の銀行振込によるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020~2029年
9.5.アラブ首長国連邦のプリペイドカードによるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020~2029年
9.6.アラブ首長国連邦のデジタル&モバイルウォレットによるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020~2029年
9.7.アラブ首長国連邦のソーシャルコマース決済(その他デジタル決済別):商品総額動向分析、2020~2029年
9.8.アラブ首長国連邦の現金によるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020~2029年

10.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース産業の市場規模推移と予測:プラットフォーム別
10.1.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース市場:プラットフォーム方式別シェア(%)、2023年
10.2.アラブ首長国連邦ソーシャルコマースプラットフォーム別動画コマース(ライブストリーム+事前録画)-商品総額動向分析、2020年~2029年
10.3.アラブ首長国連邦 ソーシャルネットワーク主導型ソーシャルコマースプラットフォーム:商品総額動向分析、2020年~2029年
10.4.アラブ首長国連邦 ソーシャル再販によるソーシャルコマースプラットフォーム:商品総額動向分析、2020~2029年
10.5.アラブ首長国連邦ソーシャルコマースプラットフォーム:グループ購入別商品総額動向分析、2020~2029年
10.6.アラブ首長国連邦ソーシャルコマースプラットフォーム:商品レビュープラットフォーム別商品総額動向分析、2020~2029年

11.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース産業のコンテンツ別市場規模・予測
11.1.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース市場:コンテンツ別シェア(%)、2023年
11.2.アラブ首長国連邦ソーシャルコマースコンテンツ(ライブ配信者別)商品総額推移分析、2020年~2029年
11.3.アラブ首長国連邦 ソーシャルコマースコンテンツ:ゲームストリーマー別商品総額動向分析、2020年~2029年
11.4.アラブ首長国連邦 ソーシャルコマースコンテンツ:リール別商品総額動向分析、2020~2029年
11.5.アラブ首長国連邦 ソーシャルコマースコンテンツ:インフルエンサー別商品総額推移分析、2020~2029年
11.6.アラブ首長国連邦 ストーリー別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額トレンド分析、2020年~2029年

12.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース産業の市場規模・予測:消費者人口動態・行動別
12.1.アラブ首長国連邦のソーシャルコマース支出額シェア(年齢層別)、2023年
12.2.アラブ首長国連邦ソーシャルコマース年齢層別-Z世代(15~27歳)商品総額動向分析、2020~2029年
12.3.アラブ首長国連邦年齢階級別ソーシャルコマース-ミレニアル世代(28~44歳)商品総額動向分析、2020~2029年
12.4.アラブ首長国連邦年齢階級別ソーシャルコマース-X世代(45~60歳)商品総額動向分析、2020~2029年
12.5.アラブ首長国連邦年齢階級別ソーシャルコマース-ベビーブーマー(60歳以上)-商品総額動向分析、2020年~2029年
12.6.アラブ首長国連邦の所得水準別ソーシャルコマースシェア、2023年
12.7.アラブ首長国連邦のソーシャルコマースシェア(男女別)、2023年

13.参考資料
13.1.PayNXT360について
13.2.関連リサーチ

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図表リスト

表1: アラブ首長国連邦のEコマース - 商品総額 (百万米ドル), 2020-2029
表2: アラブ首長国連邦のeコマース-トランザクションあたりの平均価値動向分析(米ドル)、2020年~2029年
表3:アラブ首長国連邦の電子商取引-取引量(百万件)、2020年~2029年
表4:アラブ首長国連邦のソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表5:アラブ首長国連邦のソーシャルコマース-トランザクションあたりの平均価値動向分析(米ドル)、2020-2029年
表6:アラブ首長国連邦のソーシャルコマース-取引量(百万件)、2020年-2029年
表7:アラブ首長国連邦のソーシャルコマース:クロスボーダー別商品総額(百万米ドル)、2020年-2029年
表8:アラブ首長国連邦国内ソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表9:アラブ首長国連邦のソーシャルコマース:衣料品と履物-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表10:アラブ首長国連邦ソーシャルコマース:美容&パーソナルケア商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表11:アラブ首長国連邦 ソーシャルコマース 食品・食料品 - 商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表12:アラブ首長国連邦ソーシャルコマース 家電製品・エレクトロニクス:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表13:アラブ首長国連邦のソーシャルコマース 家電製品:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表14:アラブ首長国連邦ソーシャルコマース旅行:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表15:アラブ首長国連邦のソーシャルコマース宿泊施設-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表16: アラブ首長国連邦のソーシャルコマースB2Cセグメント商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表17:アラブ首長国連邦ソーシャルコマースB2Bセグメント商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表18: アラブ首長国連邦ソーシャルコマースC2Cセグメント商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表19:アラブ首長国連邦のモバイル別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表20:アラブ首長国連邦のデスクトップ別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表21:アラブ首長国連邦のTier-1都市別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表22:アラブ首長国連邦ソーシャルコマース:Tier2都市別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表23:アラブ首長国連邦のTier-3都市別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表24:アラブ首長国連邦のクレジットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表25:アラブ首長国連邦のデビットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表26:アラブ首長国連邦の銀行送金によるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表27:アラブ首長国連邦のプリペイドカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表28:アラブ首長国連邦のソーシャルコマース:デジタル&モバイルウォレット別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表29:アラブ首長国連邦のソーシャルコマース決済:その他のデジタル決済別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表30:アラブ首長国連邦のソーシャルコマース決済アラブ首長国連邦の現金によるソーシャルコマース決済:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表31:アラブ首長国連邦のソーシャルコマースプラットフォームアラブ首長国連邦のソーシャルコマースプラットフォーム:ビデオコマース(ライブストリーム+録画)別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表32:アラブ首長国連邦のソーシャルコマースプラットフォームアラブ首長国連邦ソーシャルコマースプラットフォーム:ソーシャルネットワーク主導型コマース別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表33:アラブ首長国連邦のソーシャルコマースプラットフォームアラブ首長国連邦ソーシャルコマースプラットフォーム:ソーシャル再販別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表34:アラブ首長国連邦 ソーシャルコマースプラットフォーム:グループ購入別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表35:アラブ首長国連邦のソーシャルコマースプラットフォームアラブ首長国連邦のソーシャルコマースプラットフォーム:商品レビュープラットフォーム別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表36:アラブ首長国連邦のソーシャルコマースコンテンツアラブ首長国連邦 ソーシャルコマースコンテンツ:ライブストリーマー別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表37:アラブ首長国連邦のソーシャルコマースコンテンツアラブ首長国連邦 ソーシャルコマースコンテンツ:ゲームストリーマー別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表38:アラブ首長国連邦 ソーシャルコマースコンテンツ:リール別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表39:アラブ首長国連邦のソーシャルコマースコンテンツアラブ首長国連邦 ソーシャルコマースコンテンツ:インフルエンサー別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表40:アラブ首長国連邦のソーシャルコマースコンテンツアラブ首長国連邦ソーシャルコマースコンテンツ:ストーリー別商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表41:アラブ首長国連邦のソーシャルコマースアラブ首長国連邦のソーシャルコマース:年齢階級別-Z世代(15~27歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表42:アラブ首長国連邦のソーシャルコマース:年齢階級別-ミレニアル世代(28~44歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表43:アラブ首長国連邦年齢階級別ソーシャルコマース-X世代(45歳~60歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表44:アラブ首長国連邦のソーシャルコマース:ベビーブーマー(60歳以上)の年齢階級別商品総額動向分析 (百万米ドル), 2020-2029

 

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Summary

According to PayNXT360, social commerce industry in United Arab Emirates is expected to grow by 22.7% on annual basis to reach US$1,226.57 million in 2024.

The social commerce industry is expected to grow steadily over the forecast period, recording a CAGR of 18.5% during 2024-2029. The social commerce GMV in the country will increase from US$999.73 million in 2023 to reach US$2,867.21 million by 2029.

Emirati social commerce is expected to grow at a rapid rate over the medium term. An increasing number of young generation shoppers are flocking to social channels for product inspiration and purchases. This trend is projected to continue further in 2024, resulting in a high-growth period for the social commerce market. In the UAE, young shoppers are also using social channels for high-end purchases.

Augmented reality has played a crucial role in driving online shopping experiences for buyers. The virtual try-on feature, for instance, gained widespread popularity among shoppers in the United Arab Emirates. Going forward, PayNXT360 expects innovation to gain further momentum in the Emirati market. Overall, PayNXT360 maintains a robust growth outlook for the social commerce industry in the UAE over the next three to four years.

Social shopping is gaining strong momentum among shoppers in the United Arab Emirates

The time spent on social media is rising at a rapid rate in the Emirati nation. According to the RetailX Middle East E-commerce region 2023 report, people are spending nearly three hours on social media platforms in the UAE. This time is spent researching products, with 79% of the people looking for brands or things to purchase on social platforms. Furthermore, 59% of the people have stated that they bought products on social channels over the last 12 months.

In another report, from Snap Inc. and Havas Media Network, 54% of the consumers stated that they are discovering new products and brands through social channels in the United Arab Emirates. The report also revealed that 50% used social media platforms for product recommendations and reviews.

Snap Inc. also revealed that over half of Snapchat users send messages and pictures of products to their friends while they are shopping every day. This presents a huge opportunity for brands to connect with the preferences and interests of the younger generation. Going forward, the market is projected to report strong growth, as the social buying trend is poised to accelerate across the United Arab Emirates.

Young shoppers are making high-end purchases through social media platforms in the Emirates

While clothing is one of the most popular shopping categories among social commerce buyers, young generation consumers are also into buying high-end products in the Emirates, according to Snap Inc.

• The report from Snap Inc. revealed that 45% of young shoppers are using social media platforms in the discovery phase for luxury buys. Furthermore, 84% are completing the purchase through social channels. This highlights a strong trend in the growing social commerce market in the Emirates. Luxury brands can tap into social platforms to reach young generation shoppers and accelerate their revenue growth in the UAE.

Social platforms have added features like augmented reality to entice luxury shoppers in the region. The virtual try-on feature, for instance, has been crucial for 81% of luxury shoppers in the UAE. For social media platforms looking to tap into the growing market, offering such innovative features can aid growth over the medium term.

Social commerce platforms have reported strong revenue growth in the United Arab Emirates

Amid the growing trend of social buying in the Emirates, platforms are enjoying a strong growth period in the country, registering significant revenue increases during the first six months of 2023.

• SleekFlow, a leading software platform for social commerce in the Asia-Pacific region, reported an impressive fivefold increase in revenue in the UAE during the first half of 2023. Not only has the company done well in the Middle East, but it is projected that around 20% of the new revenue over the next two years will come from the UAE. The significant growth in the UAE is attributed to their strategic collaboration with L’Occitane ME’s Accelerator Program, which is powered by Chalhoub Group’s The Greenhouse. This partnership officially brought SleekFlow's versatile social commerce platform to the UAE, making a significant impact on the retail scene in the region.

The growth achieved by SleekFlow in the United Arab Emirates market is a testament to the growing market. Going forward, PayNXT360 expects more regional and global platforms to enter the market over the next three to four years.

This report provides a detailed data centric analysis of social commerce industry, covering market opportunities and risks. With over 50+ KPIs at country level, this report provides a comprehensive understanding of social commerce market dynamics, market size and forecast, and market share statistics.

PayNXT360’s research methodology is based on industry best practices. Its unbiased analysis leverages a proprietary analytics platform to offer a detailed view on emerging business and investment market opportunities.



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Table of Contents

1. About this Report
1.1. Summary
1.2. Methodology
1.3. Social Commerce Definitions
1.4. Disclaimer

2. United Arab Emirates Ecommerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
2.1. United Arab Emirates Ecommerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
2.2. United Arab Emirates Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
2.3. United Arab Emirates Ecommerce – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

3. United Arab Emirates Social Commerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
3.1. United Arab Emirates Social Commerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
3.2. United Arab Emirates Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
3.3. United Arab Emirates Social Commerce – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029
3.4. United Arab Emirates Social Commerce Market Share Analysis by Key Players, 2023

4. United Arab Emirates Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Location
4.1. United Arab Emirates Social Commerce Market Share by Location (%), 2023
4.2. United Arab Emirates Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
4.3. United Arab Emirates Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

5. United Arab Emirates Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Product Categories
5.1. United Arab Emirates Social Commerce Market Share by Product Categories (%), 2023
5.2. United Arab Emirates Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.3. United Arab Emirates Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.4. United Arab Emirates Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.5. United Arab Emirates Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.6. United Arab Emirates Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.7. United Arab Emirates Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.8. United Arab Emirates Social Commerce Accommodation – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

6. United Arab Emirates Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Consumer Segment
6.1. United Arab Emirates Social Commerce Market Share by End Use Segment (%), 2023
6.2. United Arab Emirates Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
6.3. United Arab Emirates Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
6.4. United Arab Emirates Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

7. United Arab Emirates Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Device
7.1. United Arab Emirates Social Commerce Market Share by End Use Device (%), 2023
7.2. United Arab Emirates Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
7.3. United Arab Emirates Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

8. United Arab Emirates Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Cities
8.1. United Arab Emirates Social Commerce Market Share by Cities (%), 2023
8.2. United Arab Emirates Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
8.3. United Arab Emirates Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
8.4. United Arab Emirates Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

9. United Arab Emirates Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Payment Method
9.1. United Arab Emirates Social Commerce Market Share by Payment Method (%), 2023
9.2. United Arab Emirates Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.3. United Arab Emirates Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.4. United Arab Emirates Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.5. United Arab Emirates Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.6. United Arab Emirates Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.7. United Arab Emirates Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.8. United Arab Emirates Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

10. United Arab Emirates Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Platforms
10.1. United Arab Emirates Social Commerce Market Share by Platforms Method (%), 2023
10.2. United Arab Emirates Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.3. United Arab Emirates Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.4. United Arab Emirates Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.5. United Arab Emirates Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.6. United Arab Emirates Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

11. United Arab Emirates Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Contents
11.1. United Arab Emirates Social Commerce Market Share by Contents (%), 2023
11.2. United Arab Emirates Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.3. United Arab Emirates Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.4. United Arab Emirates Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.5. United Arab Emirates Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.6. United Arab Emirates Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

12. United Arab Emirates Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Consumer Demographics & Behaviour
12.1. United Arab Emirates Social Commerce Spend Share by Age Group, 2023
12.2. United Arab Emirates Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.3. United Arab Emirates Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.4. United Arab Emirates Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.5. United Arab Emirates Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.6. United Arab Emirates Social Commerce Share by Income Level, 2023
12.7. United Arab Emirates Social Commerce Share by Gender, 2023

13. Further Reading
13.1. About PayNXT360
13.2. Related Research

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List of Tables/Graphs

Table 1: United Arab Emirates Ecommerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 2: United Arab Emirates Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 3: United Arab Emirates Ecommerce – Transaction Volume (Million), 2020-2029
Table 4: United Arab Emirates Social Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 5: United Arab Emirates Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 6: United Arab Emirates Social Commerce – Transaction Volume (Million), 2020-2029
Table 7: United Arab Emirates Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 8: United Arab Emirates Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 9: United Arab Emirates Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 10: United Arab Emirates Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 11: United Arab Emirates Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 12: United Arab Emirates Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 13: United Arab Emirates Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 14: United Arab Emirates Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 15: United Arab Emirates Social Commerce Accommodation – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 16: United Arab Emirates Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 17: United Arab Emirates Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 18: United Arab Emirates Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 19: United Arab Emirates Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 20: United Arab Emirates Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 21: United Arab Emirates Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 22: United Arab Emirates Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 23: United Arab Emirates Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 24: United Arab Emirates Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 25: United Arab Emirates Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 26: United Arab Emirates Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 27: United Arab Emirates Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 28: United Arab Emirates Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 29: United Arab Emirates Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 30: United Arab Emirates Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 31: United Arab Emirates Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 32: United Arab Emirates Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 33: United Arab Emirates Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 34: United Arab Emirates Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 35: United Arab Emirates Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 36: United Arab Emirates Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 37: United Arab Emirates Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 38: United Arab Emirates Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 39: United Arab Emirates Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 40: United Arab Emirates Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 41: United Arab Emirates Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 42: United Arab Emirates Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 43: United Arab Emirates Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 44: United Arab Emirates Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029

 

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