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インド・ソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス データブック-2024年第1四半期最新版


India Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics Databook - Q1 2024 Update

PayNXT360によると、インドのソーシャルコマース産業は年率34.1%の成長を遂げ、2024年には72億7,797万米ドルに達すると予想されている。 ソーシャルコマース産業は予測期間中に安定した成長が見込まれ、2024... もっと見る

 

 

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PayNXT360
ペイネクスト360
2024年2月5日 US$1,500
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サマリー

PayNXT360によると、インドのソーシャルコマース産業は年率34.1%の成長を遂げ、2024年には72億7,797万米ドルに達すると予想されている。

ソーシャルコマース産業は予測期間中に安定した成長が見込まれ、2024年~2029年のCAGRは28.9%を記録する。国内のソーシャルコマースのGMVは、2023年の53億7,532万米ドルから増加し、2029年には256億9,306万米ドルに達する。

スマートフォンとインターネットの普及率の上昇がソーシャルコマース市場の成長を牽引している。この傾向はインド市場でも中期的にさらに続くと予測される。消費や所得水準の向上といった要因も、2024年の市場成長を支えるだろう。成長分野を開拓するため、ソーシャルコマース・プラットフォームは中期的にマーケティング支出を増やすと予想される。

さらに、企業はベンチャー・キャピタルやプライベート・エクイティによる資金調達ラウンドを実施し、インドにおけるオンライン購入者のためのサービスを改善し、シームレスなショッピング体験を提供することが期待される。2024年には、ソーシャルコマース・プラットフォームも人工知能を活用してビジネスの成長を促進すると予測されている。PayNXT360は、今後3~4年間のインドのソーシャルコマース業界の成長見通しをポジティブなものとしている。

ソーシャルコマースの新興企業は、プラットフォームをさらに改善し、新しい製品カテゴリーに参入するために資本ラウンドを調達している。

この分野が力強い成長を遂げ、ソーシャル・コマースの購入者数が増加する中、新興企業はシームレスなショッピング体験を実現するために資金を調達しており、同時に新たな業種への進出や拡大も進めている。

- 例えばWoovlyは、2023年11月にSony Innovation Fund、ViNners、SOSV、RTAFなどの投資家から資金調達を行ったと発表した。2020年に設立された同社は、ここ数四半期で新規ユーザー登録数が大きく伸びている。同スタートアップは特に、2023年11月までの過去18ヶ月間でユーザーベースが600%急増したと主張している。この成長の要因は、マイクロ・インフルエンサーとナノ・インフルエンサーである。また、短い動画コンテンツがプラットフォーム上のエンゲージメントを高め、売上を促進している。

今後、同社はインドのより多くの市場にリーチを広げると同時に、ファッション、家庭装飾品、その他のライフスタイル・カテゴリーなどの新しい製品カテゴリーにも参入する予定だ。インドでは、WoovlyはMyntra、Flipkart、Amazonといった大手eコマースプラットフォームと競合している。PayNXT360は、短中期的な観点から、このような新興企業がベンチャーキャピタルやプライベートエクイティから資金を調達し、この分野の競争環境を促進することを期待している。

新興企業は人工知能を活用し、急成長するソーシャルコマース分野で市場シェアを獲得しつつある

オンライン購入者により良いショッピング体験を提供するため、インドでは人工知能のような新時代のテクノロジーを採用するプラットフォームが増えていると予想される。この傾向は、インド市場における中期的なソーシャルコマース産業の成長をさらに後押しするだろう。

- 革新的なソーシャルコマースの新興企業であるBook My Makeupは、美容サービスを提供するAI主導のプラットフォームを立ち上げた。このプラットフォームは、新時代の技術を通じて、拡張現実を利用したメイクアップの試用、カスタマイズされた美容の推奨、バーチャル相談などの機能を導入している。これらの機能は、美容サービスをユーザーにとってより魅力的で、パーソナライズされた便利なものにするという同社の戦略の一環である。

PayNXT360は今後、インドのソーシャルコマース市場でこのような革新的な新興企業がさらに登場すると予想している。これにより、この分野の競争環境が改善されると同時に、今後3~4年間の業界の成長も促進されるだろう。

競争が激化する中、世界のソーシャルコマース・プラットフォームがインドでの事業を停止している。

同市場は今後3~4年で大きく成長する見通しだが、同分野の競争もこの1年で大幅に激化している。その結果、グローバル・プラットフォームはインドでの事業を停止し、コア市場への注力を強めている。

- Naverが買収したソーシャルコマース・プラットフォームのPoshmarkは、2023年10月にインドでの事業を停止すると発表した。これは、競争が急速に激化している時期の出来事である。ポッシュマークは、インド以外にもオーストラリアやイギリスなどの国際市場での事業も停止している。

- ポッシュマークは、中期的には米国やカナダなどの中核市場に注力する計画であることを明らかにした。同社は特に、2021年にインドでの事業を拡大した。インドやその他の市場からの撤退を決定した背景には、同プラットフォームの人気が低迷していることがある。

競争の激化に伴い、このようなグローバル・プロバイダーは中期的にインド市場から撤退する可能性がある一方、今後3〜4年の間に中核市場への投資を増やすかもしれない。

本レポートでは、ソーシャルコマース業界の市場機会とリスクを網羅し、データ中心の詳細な分析を提供しています。国別の50以上のKPIを掲載し、ソーシャルコマース市場のダイナミクス、市場規模・予測、市場シェア統計などを包括的に把握することができます。

PayNXT360の調査手法は業界のベストプラクティスに基づいています。独自の分析プラットフォームを活用した偏りのない分析により、新たなビジネスチャンスや投資市場に関する詳細な見解を提供します。

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目次

1.本レポートについて
1.1.概要
1.2.方法論
1.3.ソーシャルコマースの定義
1.4.免責事項

2.インドEコマース産業の市場規模と主要業績指標による今後の成長ダイナミクス
2.1.インドのEコマース - 商品総額の動向分析、2020年~2029年
2.2.インドeコマース:トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020年~2029年
2.3.インドeコマース:トランザクション量トレンド分析、2020-2029年

3.インドソーシャルコマース産業の主要業績指標別市場規模推移と今後の成長動向
3.1.インドソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020年~2029年
3.2.インドソーシャルコマース:トランザクションあたりの平均価値動向分析、2020年~2029年
3.3.インドのソーシャルコマース:取引量トレンド分析、2020-2029年
3.4.インドのソーシャルコマース市場:主要企業別シェア分析、2023年

4.インドのソーシャルコマース産業市場規模・地域別予測
4.1.インドのソーシャルコマース市場:場所別シェア(%)、2023年
4.2.インドソーシャルコマース:クロスボーダー別商品総額動向分析、2020-2029年
4.3.インド国内ソーシャルコマース-商品総額動向分析、2020年~2029年

5.インドソーシャルコマース産業の製品カテゴリー別市場規模・予測
5.1.インドソーシャルコマース市場:製品カテゴリー別シェア(%), 2023
5.2.インドソーシャルコマース衣料品・履物:商品総額動向分析、2020-2029年
5.3.インドソーシャルコマース:美容・パーソナルケア商品総額動向分析、2020-2029年
5.4.インドソーシャルコマース 食品・食料品:商品総額動向分析、2020-2029年
5.5.インドソーシャルコマース 家電・エレクトロニクス:商品荒利率動向分析、2020-2029年
5.6.インドソーシャルコマース家庭用品:商品総額トレンド分析、2020-2029年
5.7.インド・ソーシャルコマース旅行:商品総額トレンド分析、2020-2029年
5.8.インド ソーシャルコマース宿泊施設:商品総額トレンド分析、2020-2029年

6.インドソーシャルコマース産業の市場規模推移と予測:エンドユーザー消費者セグメント別
6.1.インドソーシャルコマース市場:エンドユーズセグメント別シェア(%), 2023
6.2.インドソーシャルコマースB2Cセグメント商品総額動向分析、2020年~2029年
6.3.インドソーシャルコマースB2B市場:商品総額動向分析、2020年~2029年
6.4.インドソーシャルコマースC2Cセグメント:商品総額動向分析、2020~2029年

7.インドソーシャルコマース産業の市場規模推移と予測:エンドユースデバイス別
7.1.インドソーシャルコマース市場:エンドユースデバイス別シェア(%), 2023
7.2.インドのモバイル別ソーシャルコマース-商品総額動向分析、2020-2029年
7.3.インド・ソーシャルコマース:デスクトップ別商品総額動向分析、2020年~2029年

8.インドソーシャルコマース産業の都市別市場規模・予測
8.1.インドのソーシャルコマース市場:都市別シェア(%), 2023
8.2.インド・ソーシャルコマース:ティア1都市別商品総額動向分析(2020年~2029年
8.3.インド・ソーシャルコマース:ティア2都市別商品総額動向分析、2020年~2029年
8.4.インドのTier-3都市別ソーシャルコマース-商品総額トレンド分析、2020~2029年

9.インドソーシャルコマース産業の市場規模推移と予測:支払方法別
9.1.インドソーシャルコマース市場 支払い方法別シェア(%), 2023
9.2.インドソーシャルコマースにおけるクレジットカード決済-商品総額動向分析、2020-2029年
9.3.インドソーシャルコマースにおけるデビットカード決済-商品総額動向分析、2020-2029年
9.4.インドの銀行振込によるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020~2029年
9.5.インドのプリペイドカードによるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020~2029年
9.6.インドのデジタル&モバイルウォレットによるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020~2029年
9.7.インド ソーシャルコマース決済:その他のデジタル決済別商品総額動向分析、2020~2029年
9.8.インドの現金によるソーシャルコマース決済-商品総額動向分析、2020~2029年

10.インドソーシャルコマース産業のプラットフォーム別市場規模・予測
10.1.インドのソーシャルコマース市場:プラットフォーム方式別シェア(%), 2023年
10.2.インドソーシャルコマースプラットフォーム別動画コマース(ライブストリーム+録画)-商品総額動向分析、2020-2029年
10.3.インドのソーシャルコマースプラットフォーム:ソーシャルネットワーク主導型コマース別商品総額動向分析、2020年~2029年
10.4.ソーシャル再販によるインドソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額トレンド分析、2020~2029年
10.5.インドのソーシャルコマースプラットフォーム:グループ購入別商品総額動向分析、2020~2029年
10.6.インドのソーシャルコマースプラットフォーム:商品レビュープラットフォーム別商品総額動向分析、2020年~2029年

11.インドソーシャルコマース産業のコンテンツ別市場規模・予測
11.1.インドソーシャルコマース市場コンテンツ別シェア(%), 2023
11.2.インドソーシャルコマースライブ配信者別コンテンツ-商品総額動向分析、2020年~2029年
11.3.インドソーシャルコマースコンテンツ:ゲームストリーマー別商品総額動向分析、2020年~2029年
11.4.リール別インドソーシャルコマースコンテンツ-商品総額トレンド分析、2020~2029年
11.5.インド インフルエンサー別ソーシャルコマースコンテンツ商品総額推移分析、2020~2029年
11.6.インド ストーリー別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額トレンド分析、2020-2029年

12.インドソーシャルコマース産業の市場規模・予測:消費者属性・行動別
12.1.インド・ソーシャルコマース消費額の年齢層別シェア(2023年
12.2.インドのソーシャルコマース(年齢層別)-Z世代(15~27歳)-商品総額動向分析、2020~2029年
12.3.インド年齢階級別ソーシャルコマース-ミレニアル世代(28~44歳)-商品総額動向分析、2020~2029年
12.4.インド年齢階級別ソーシャルコマース-X世代(45~60歳)-商品総額トレンド分析、2020~2029年
12.5.インド年齢階級別ソーシャルコマース-ベビーブーマー(60歳以上)-商品総額動向分析、2020~2029年
12.6.インドの所得水準別ソーシャルコマースシェア、2023年
12.7.インド・ソーシャルコマース男女別シェア(2023年

13.参考資料
13.1.PayNXT360について
13.2.関連リサーチ

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図表リスト

表1: インドのEコマース - 商品総額 (百万米ドル), 2020-2029
表2: インドのEコマース-トランザクションあたりの平均価値動向分析(米ドル)、2020-2029年
表3:インドの電子商取引-取引量(百万件)、2020-2029年
表4:インドのソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表5:インドのソーシャルコマース-トランザクション1件当たりの平均価値動向分析(米ドル)、2020-2029年
表6:インドのソーシャルコマース-取引量(百万件)、2020-2029年
表7:インドのソーシャルコマース:クロスボーダー別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表8:インド国内ソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表9:インドソーシャルコマース衣料品・履物別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表10:インド・ソーシャルコマース 美容・パーソナルケア商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表11:インドソーシャルコマース 食品・食料品 - 商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表12:インドソーシャルコマース 家電・エレクトロニクス:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表13:インドソーシャルコマース家庭用品:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表14:インド ソーシャルコマース旅行:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表15:インドソーシャルコマース宿泊施設-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表16:インドソーシャルコマースB2Cセグメント商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表17:インドソーシャルコマースB2Bセグメント商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表18:インドのソーシャルコマースC2Cセグメント-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表19:インドのモバイル別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表20:インドのソーシャルコマース:デスクトップ別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表21:インドのTier-1都市別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表22:インドTier-2都市別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表23:インド第3都市別ソーシャルコマース商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表24:インドのクレジットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表25:インドのデビットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表26:インド銀行送金によるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表27:インドのプリペイドカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表28:インド ソーシャルコマース決済:デジタル&モバイルウォレット別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表29:インドのソーシャルコマース決済:その他のデジタル決済別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表30:インドの現金によるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表31:インドのソーシャルコマースプラットフォーム:ビデオコマース(ライブストリーム+録画)別-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 32:インドのソーシャルコマースプラットフォーム:ソーシャルネットワーク主導型コマース別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 33:インドのソーシャルコマースプラットフォーム:ソーシャル再販別商品総額(百万米ドル)、2020~2029年
表 34:インドのソーシャルコマースプラットフォーム:グループ購入別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表35:製品レビュープラットフォーム別インドソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 36:ライブストリーマー別インドソーシャルコマースコンテンツ-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 37:インド ソーシャルコマースコンテンツ:ゲームストリーマー別商品総額(百万米ドル)、2020~2029年
表38:インド ソーシャルコマースコンテンツ:リール別商品総額(百万米ドル)、2020~2029年
表39:インフルエンサー別インドソーシャルコマースコンテンツ商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表40:インド ストーリー別ソーシャルコマースコンテンツ商品総額(百万米ドル)、2020~2029年
表41:インドのソーシャルコマース(年齢層別)-Z世代(15~27歳)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表42:インドの年齢層別ソーシャルコマースインドのソーシャルコマース:ミレニアル世代(28~44歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表43:インドの年齢層別ソーシャルコマースインドのソーシャルコマース:年齢階級別-X世代(45~60歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表44:インドの年齢層別ソーシャルコマースインド年齢階級別ソーシャルコマース-ベビーブーマー(60歳以上)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年

 

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Summary

According to PayNXT360, social commerce industry in India is expected to grow by 34.1% on annual basis to reach US$7,207.97 million in 2024.

The social commerce industry is expected to grow steadily over the forecast period, recording a CAGR of 28.9% during 2024-2029. The social commerce GMV in the country will increase from US$5,375.32 million in 2023 to reach US$25,693.06 million by 2029.

The rising smartphone and internet penetration is driving the growth of the social commerce market. The trend is projected to continue further over the medium term in the Indian market. Factors like increasing consumption and income levels will also support the market growth in 2024. To tap into the growing sector, social commerce platforms are expected to increase their marketing spending over the medium term.

Furthermore, firms are also expected to raise venture capital and private equity funding rounds to improve their offerings and create seamless shopping experiences for online buyers in India. In 2024, social commerce platforms are also projected to leverage artificial intelligence to drive business growth. Overall, PayNXT360 maintains a positive growth outlook for the social commerce industry in India over the next three to four years.

Social commerce startups are raising capital rounds to further improve their platform and enter new product categories

Amid the strong growth in the sector and rising number of social commerce buyers, startups are raising funding to create seamless shopping experience, while also expanding and entering into new verticals.

• Woovly, for instance, announced that the firm had raised funding from investors like Sony Innovation Fund, ViNners, SOSV, and RTAF in November 2023. The firm, founded in 2020, has experienced strong growth in new user registration over the last few quarters. The startup, notably, claims that the user base has surged by 600% over the last 18 months, leading to November 2023. The growth has been attributed to micro and nano influencers. The short video content has also driven engagement on the platform, driving sales.

Going forward, the firm is planning to expand its reach to more markets in India, while also entering into new product categories such as fashion, home décor, and other lifestyle categories. In India, Woovly is competing with major e-commerce platforms such as Myntra, Flipkart, and Amazon. From the short to medium-term perspective, PayNXT360 expects more such startups to raise venture capital and private equity funding, driving the competitive landscape in the sector.

Startups are leveraging artificial intelligence to gain market share in the fast-growing social commerce sector

To drive better shopping experiences for online buyers, an increasing number of platforms are expected to embrace new-age technologies such as artificial intelligence in India. This trend will further support the growth of the social commerce industry over the medium term in the Indian market.

• Book My Makeup, an innovative social commerce startup, launched an AI-driven platform offering beauty services. Through new-age tech, the platform has introduced features like augmented reality makeup trials, customized beauty recommendations, and virtual consultations. These features are part of the firm’s strategy to make beauty services more engaging, personalized, and convenient for users.

Going forward, PayNXT360 expects more such innovative startups to emerge in the Indian social commerce market. This will aid the competitive landscape in the sector, while also driving the growth of the industry over the next three to four years.

Global social commerce platforms are shutting operations in India amid growing competition in the sector

Although the market is poised to grow significantly over the next three to four years, competition in the sector has also surged substantially over the last 12 months. Consequently, global platforms are ceasing operations in India, while focusing more on their core markets.

• Poshmark, the social commerce platform acquired by Naver, announced that the firm is ceasing operations in India in October 2023. This comes at a time when the competitive landscape is growing rapidly. Alongside India, the firm also shut operations in other international markets like Australia and the United Kingdom.

• Poshmark revealed that it plans to focus on the core markets like the United States and Canada over the medium term. The firm, notably, expanded operations in India in 2021. The decision to exit the Indian and other markets is driven by the waning popularity, as the platform had less than 500,000 active users across these three international markets.

With rising competition, more such global providers might exit the Indian market over the medium term, while increasing their investment in the core markets over the next three to four years.

This report provides a detailed data centric analysis of social commerce industry, covering market opportunities and risks. With over 50+ KPIs at country level, this report provides a comprehensive understanding of social commerce market dynamics, market size and forecast, and market share statistics.

PayNXT360’s research methodology is based on industry best practices. Its unbiased analysis leverages a proprietary analytics platform to offer a detailed view on emerging business and investment market opportunities.



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Table of Contents

1. About this Report
1.1. Summary
1.2. Methodology
1.3. Social Commerce Definitions
1.4. Disclaimer

2. India Ecommerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
2.1. India Ecommerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
2.2. India Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
2.3. India Ecommerce – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

3. India Social Commerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
3.1. India Social Commerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
3.2. India Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
3.3. India Social Commerce – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029
3.4. India Social Commerce Market Share Analysis by Key Players, 2023

4. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Location
4.1. India Social Commerce Market Share by Location (%), 2023
4.2. India Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
4.3. India Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

5. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Product Categories
5.1. India Social Commerce Market Share by Product Categories (%), 2023
5.2. India Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.3. India Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.4. India Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.5. India Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.6. India Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.7. India Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.8. India Social Commerce Accommodation – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

6. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Consumer Segment
6.1. India Social Commerce Market Share by End Use Segment (%), 2023
6.2. India Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
6.3. India Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
6.4. India Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

7. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Device
7.1. India Social Commerce Market Share by End Use Device (%), 2023
7.2. India Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
7.3. India Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

8. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Cities
8.1. India Social Commerce Market Share by Cities (%), 2023
8.2. India Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
8.3. India Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
8.4. India Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

9. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Payment Method
9.1. India Social Commerce Market Share by Payment Method (%), 2023
9.2. India Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.3. India Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.4. India Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.5. India Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.6. India Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.7. India Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.8. India Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

10. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Platforms
10.1. India Social Commerce Market Share by Platforms Method (%), 2023
10.2. India Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.3. India Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.4. India Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.5. India Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.6. India Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

11. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Contents
11.1. India Social Commerce Market Share by Contents (%), 2023
11.2. India Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.3. India Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.4. India Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.5. India Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.6. India Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

12. India Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Consumer Demographics & Behaviour
12.1. India Social Commerce Spend Share by Age Group, 2023
12.2. India Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.3. India Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.4. India Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.5. India Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.6. India Social Commerce Share by Income Level, 2023
12.7. India Social Commerce Share by Gender, 2023

13. Further Reading
13.1. About PayNXT360
13.2. Related Research

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List of Tables/Graphs

Table 1: India Ecommerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 2: India Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 3: India Ecommerce – Transaction Volume (Million), 2020-2029
Table 4: India Social Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 5: India Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 6: India Social Commerce – Transaction Volume (Million), 2020-2029
Table 7: India Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 8: India Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 9: India Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 10: India Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 11: India Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 12: India Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 13: India Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 14: India Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 15: India Social Commerce Accommodation – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 16: India Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 17: India Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 18: India Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 19: India Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 20: India Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 21: India Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 22: India Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 23: India Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 24: India Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 25: India Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 26: India Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 27: India Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 28: India Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 29: India Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 30: India Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 31: India Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 32: India Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 33: India Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 34: India Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 35: India Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 36: India Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 37: India Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 38: India Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 39: India Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 40: India Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 41: India Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 42: India Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 43: India Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 44: India Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029

 

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