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ドイツのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクスデータブック-2024年第1四半期最新版


Germany Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics Databook - Q1 2024 Update

PayNXT360によると、ドイツのソーシャルコマース産業は年率14.6%成長し、2024年には138億5,135万米ドルに達すると予想されている。 ソーシャルコマース産業は予測期間中に安定した成長が見込まれ、2024年から... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
PayNXT360
ペイネクスト360
2024年2月5日 US$1,500
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サマリー

PayNXT360によると、ドイツのソーシャルコマース産業は年率14.6%成長し、2024年には138億5,135万米ドルに達すると予想されている。

ソーシャルコマース産業は予測期間中に安定した成長が見込まれ、2024年から2029年の年平均成長率は12.1%を記録する。同国のソーシャルコマースのGMVは、2023年の120億8,276万米ドルから増加し、2029年には245億2,030万米ドルに達する。

ドイツ市場では、中期的にソーシャル・バイイングのトレンドが安定したペースで増加すると予想される。この成長分野に参入するため、ソーシャルメディア・プラットフォームはドイツで新しいソーシャルコマース機能を立ち上げている。この傾向は中期的にさらに続くと予測され、今後3~4年間はこの分野の技術革新と競争環境が促進される。市場が成長を記録する中、eコマース・プラットフォームもドイツ市場での売上と収益の成長を支援するため、自社のプラットフォームにソーシャルコマース機能を追加しています。全体として、PayNXT360は、今後3~4年間のドイツのソーシャルコマース市場の堅調な成長見通しを維持しています。

ソーシャルプラットフォームは提携を拡大し、ドイツ市場でアプリ内課金機能を立ち上げつつある

ソーシャルメディアプラットフォームは、拡大するソーシャルコマースのトレンドを取り込み、収益成長を加速させるため、提携関係を拡大し、ドイツ市場で新たなアプリ内課金機能を立ち上げています。

- 例えばTikTokは、2023年12月にTicketmasterとの戦略的提携を延長した。この提携延長により、ティックトックはユーザーがイベントを発見し、アプリ内でチケットを購入できるようになった。同社は当初、2022年に米国市場でソーシャル購入機能を開始し、現在はドイツを含むグローバル市場でサービスを拡大している。

PayNXT360は、短期的・中期的な観点から、TikTokが欧州市場でこのような機能をさらに立ち上げることで、この分野への投資を促進し、今後3~4年の業界の成長につながると期待している。

Eコマース・プラットフォームはソーシャルコマース機能を追加し、収益成長を加速させている。

若い世代の買い物客の間でソーシャル購買の傾向が高まり、Eコマース・プラットフォームは売上を失っている。その結果、友人やインフルエンサーの推薦によって購入を決定する若い買い物客を引きつけるために、企業はプラットフォームに新しいソーシャルコマース機能を追加している。

- アマゾンは2023年10月、ドイツで「友達に相談」機能を開始した。これにより、買い物客はアドバイスを求める人にメッセージを送ることができる。メッセージには新しい体験へのリンクが含まれており、友人はコメントや絵文字を使って表示された商品に反応することができる。この機能により、アマゾンはアマゾン以外のユーザーを取り込むことができ、新たなユーザーをプラットフォームに誘導できる可能性がある。というのも、友人からの問い合わせに返信するには、サインインする必要があるからだ。

今後、PayNXT360は、アマゾンがこのようなソーシャル・コマース機能をeコマース・プラットフォームに追加し、ドイツにおける今後3~4年の成長をサポートすると予想している。

本レポートは、ソーシャルコマース業界の詳細なデータ分析を提供し、市場機会とリスクを網羅しています。国別の50以上のKPIを掲載し、ソーシャルコマース市場のダイナミクス、市場規模や予測、市場シェアの統計などを包括的に把握することができます。

PayNXT360の調査手法は業界のベストプラクティスに基づいています。独自の分析プラットフォームを活用した偏りのない分析により、新たなビジネスチャンスや投資市場に関する詳細な見解を提供します。

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目次

1.本レポートについて
1.1.概要
1.2.方法論
1.3.ソーシャルコマースの定義
1.4.免責事項

2.ドイツのEコマース産業の市場規模と主要業績指標による今後の成長ダイナミクス
2.1.ドイツのEコマース - 商品総額の動向分析、2020年~2029年
2.2.ドイツeコマース:トランザクション当たり平均金額の動向分析、2020年~2029年
2.3.ドイツのEコマース:トランザクション量のトレンド分析、2020年~2029年

3.ドイツソーシャルコマース産業の主要業績指標別市場規模および今後の成長動向
3.1.ドイツのソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020年~2029年
3.2.ドイツソーシャルコマース:トランザクション当たり平均金額の動向分析、2020年~2029年
3.3.ドイツのソーシャルコマース:トランザクション量トレンド分析、2020-2029年
3.4.ドイツのソーシャルコマース市場:主要企業別シェア分析、2023年

4.ドイツソーシャルコマース産業の場所別市場規模・予測
4.1.ドイツのソーシャルコマース市場:場所別シェア(%)、2023年
4.2.ドイツソーシャルコマース:クロスボーダー別商品総額動向分析、2020-2029年
4.3.ドイツ国内別ソーシャルコマース-商品総額動向分析、2020年~2029年

5.ドイツソーシャルコマース産業:製品カテゴリー別市場規模・予測
5.1.ドイツのソーシャルコマース市場:製品カテゴリー別シェア(%), 2023
5.2.ドイツソーシャルコマース衣料品・フットウェア:商品総額動向分析、2020-2029年
5.3.ドイツソーシャルコマース:ビューティー&パーソナルケア商品総額動向分析、2020-2029年
5.4.ドイツ ソーシャルコマース 食品・食料品:商品総額動向分析、2020-2029年
5.5.ドイツ ソーシャルコマース 家電・エレクトロニクス:商品総額動向分析、2020-2029年
5.6.ドイツソーシャルコマース家庭用品:商品総額トレンド分析、2020-2029年
5.7.ドイツ ソーシャルコマース旅行:商品総額動向分析、2020-2029年
5.8.ドイツ ソーシャルコマース宿泊施設:商品総額動向分析、2020-2029年

6.ドイツソーシャルコマース産業の市場規模推移と予測:エンドユーザー消費者セグメント別
6.1.ドイツソーシャルコマース市場:エンドユーズセグメント別シェア(%), 2023
6.2.ドイツソーシャルコマースB2Cセグメント商品総額動向分析、2020年~2029年
6.3.ドイツのソーシャルコマースB2Bセグメント:商品総額動向分析、2020年~2029年
6.4.ドイツのソーシャルコマースC2Cセグメント:商品総額動向分析、2020年~2029年

7.ドイツソーシャルコマース産業の市場規模推移と予測:エンドユースデバイス別
7.1.ドイツソーシャルコマース市場:エンドユースデバイス別シェア(%), 2023
7.2.ドイツのモバイル別ソーシャルコマース-商品総額動向分析、2020-2029年
7.3.ドイツのデスクトップ別ソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020年~2029年

8.ドイツのソーシャルコマース産業の都市別市場規模・予測
8.1.ドイツのソーシャルコマース市場:都市別シェア(%), 2023
8.2.ドイツのTier-1都市別ソーシャルコマース-商品総額動向分析、2020-2029年
8.3.ドイツのTier-2都市別ソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020年~2029年
8.4.ドイツのティア3都市別ソーシャルコマース-商品総額トレンド分析、2020-2029年

9.ドイツソーシャルコマース産業の市場規模推移と予測:支払方法別
9.1.ドイツソーシャルコマース市場 支払い方法別シェア(%), 2023
9.2.ドイツ・ソーシャルコマースにおけるクレジットカード決済-商品総額動向分析、2020年~2029年
9.3.ドイツのデビットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額動向分析、2020-2029年
9.4.ドイツの銀行振込によるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020-2029年
9.5.ドイツのプリペイドカードによるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020~2029年
9.6.ドイツのデジタル&モバイルウォレットによるソーシャルコマース決済:商品総額動向分析、2020~2029年
9.7.ドイツ ソーシャルコマース決済:その他のデジタル決済別商品総額動向分析、2020~2029年
9.8.ドイツの現金によるソーシャルコマース決済-商品総額動向分析、2020~2029年

10.ドイツソーシャルコマース産業のプラットフォーム別市場規模・予測
10.1.ドイツソーシャルコマース市場:プラットフォーム方式別シェア(%), 2023
10.2.ドイツソーシャルコマースプラットフォーム別動画コマース(ライブストリーム+事前録画)-商品総額動向分析、2020-2029年
10.3.ドイツのソーシャルコマースプラットフォーム:ソーシャルネットワーク主導型コマース別商品総額動向分析、2020年~2029年
10.4.ドイツのソーシャル再販によるソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額動向分析、2020~2029年
10.5.ドイツのソーシャルコマースプラットフォーム:グループ購入別商品総額動向分析、2020~2029年
10.6.ドイツの商品レビュープラットフォーム別ソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額動向分析、2020-2029年

11.ドイツソーシャルコマース産業のコンテンツ別市場規模・予測
11.1.ドイツソーシャルコマース市場コンテンツ別シェア(%)、2023年
11.2.ドイツソーシャルコマースコンテンツ(ライブ配信者別)商品総額推移分析、2020年~2029年
11.3.ドイツソーシャルコマースコンテンツ:ゲームストリーマー別商品総額動向分析、2020年~2029年
11.4.ドイツ ソーシャルコマースコンテンツ:リール別商品総額動向分析、2020~2029年
11.5.ドイツ インフルエンサー別ソーシャルコマースコンテンツ:商品総額動向分析、2020~2029年
11.6.ドイツ ストーリー別ソーシャルコマースコンテンツ総商品価値動向分析、2020年~2029年

12.ドイツソーシャルコマース産業の市場規模・予測:消費者属性・行動別
12.1.ドイツのソーシャルコマース支出額シェア(年齢層別)、2023年
12.2.ドイツの年齢層別ソーシャルコマース-Z世代(15~27歳)-商品総額動向分析、2020~2029年
12.3.ドイツの年齢階級別ソーシャルコマース-ミレニアル世代(28~44歳)-商品総額動向分析、2020~2029年
12.4.ドイツのソーシャルコマース:年齢階級別-X世代(45~60歳)商品総額動向分析、2020~2029年
12.5.ドイツのソーシャルコマース:ベビーブーマー(60歳以上)商品総額動向分析、2020~2029年
12.6.ドイツの所得水準別ソーシャルコマースシェア、2023年
12.7.ドイツのソーシャルコマースシェア(男女別)、2023年

13.参考資料
13.1.PayNXT360について
13.2.関連リサーチ

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図表リスト

表1: ドイツのeコマース - 商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表2: ドイツのEコマース-トランザクションあたりの平均価値動向分析(米ドル)、2020-2029年
表3:ドイツの電子商取引-取引量(百万件)、2020年~2029年
表4:ドイツのソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表5:ドイツのソーシャルコマース-トランザクションあたりの平均価値動向分析(米ドル)、2020年~2029年
表6:ドイツのソーシャルコマース-取引量(百万件)、2020-2029年
表7:ドイツのソーシャルコマース:クロスボーダー別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表8:ドイツ国内ソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表9:ドイツ衣料品・履物別ソーシャルコマース商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表10:ドイツ ソーシャルコマース 美容・パーソナルケア商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表11:ドイツ ソーシャルコマース 食品・食料品 - 商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表12:ドイツソーシャルコマース 家電・エレクトロニクス商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表13:ドイツソーシャルコマース家庭用品-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表14:ドイツ ソーシャルコマース旅行:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表15:ドイツ宿泊施設ソーシャルコマース商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表16:ドイツのソーシャルコマースB2Cセグメント-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表17:ドイツのソーシャルコマースB2Bセグメント-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表18:ドイツのソーシャルコマースC2Cセグメント-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表19:ドイツのモバイル別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表20:ドイツのデスクトップ別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表21:ドイツのTier-1都市別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表22:ドイツのTier-2都市別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表23:ドイツのTier-3都市別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表24:ドイツのクレジットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表25:ドイツのデビットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表26:ドイツの銀行振込によるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 27:ドイツのプリペイドカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 28:ドイツ ソーシャルコマース決済:デジタル&モバイルウォレット別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表29:ドイツのソーシャルコマース決済:その他のデジタル決済別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表30:ドイツの現金によるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表31:ドイツのビデオコマース(ライブストリーム+録画)別ソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 32:ドイツのソーシャルコマースプラットフォーム:ソーシャルネットワーク主導型コマース別商品総額(百万米ドル)、2020~2029年
表 33:ドイツのソーシャルコマースプラットフォーム:ソーシャル再販別商品総額(百万米ドル)、2020~2029年
表 34:ドイツのソーシャルコマースプラットフォーム:グループ購入別-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 35:ドイツのソーシャルコマースプラットフォーム:商品レビュープラットフォーム別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 36:ドイツのライブストリーマー別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 37:ドイツ ソーシャルコマースコンテンツ:ゲームストリーマー別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表38:ドイツ ソーシャルコマースコンテンツ:リール別商品総額(百万米ドル)、2020~2029年
表39:ドイツ インフルエンサー別ソーシャルコマースコンテンツ商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表40:ドイツ ストーリー別ソーシャルコマースコンテンツ商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 41:ドイツの年齢層別ソーシャルコマース-Z世代(15~27歳)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表42:ドイツの年齢層別ソーシャルコマースドイツのソーシャルコマース:年齢階級別-ミレニアル世代(28~44歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表43:ドイツの年齢層別ソーシャルコマースドイツのソーシャルコマース:年齢階級別-X世代(45~60歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表44:ドイツの年齢層別ソーシャルコマースドイツ年齢階級別ソーシャルコマース-ベビーブーマー(60歳以上)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年

 

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Summary

According to PayNXT360, social commerce industry in Germany is expected to grow by 14.6% on annual basis to reach US$13,851.35 million in 2024.

The social commerce industry is expected to grow steadily over the forecast period, recording a CAGR of 12.1% during 2024-2029. The social commerce GMV in the country will increase from US$12,082.76 million in 2023 to reach US$24,520.30 million by 2029.

The trend of social buying is expected to increase at a steady pace over the medium term in the German market. To tap into the growing sector, social media platforms are launching new social commerce features in Germany. This trend is projected to continue further over the medium term, driving innovation and competitive landscape in the sector over the next three to four years. With the market poised to record growth, e-commerce platforms are also adding social commerce capabilities to their platforms to aid sales and revenue growth in the German market. Overall, PayNXT360 maintains a robust growth outlook for the social commerce market in Germany over the next three to four years.

Social platforms are extending their partnerships to launch in-app buying features in the German market

To tap into the growing trend of social buying and accelerate revenue growth, social media platforms are launching new in-app buying features in the German market through extended collaborations.

• TikTok, for instance, extended its strategic partnership with Ticketmaster in December 2023. With the extended collaboration, TikTok is allowing users to discover events and buy tickets in-app. The firm initially launched the social buying feature in the United States market in 2022 and is now expanding the service in global markets, including Germany.

From the short to medium-term perspective, PayNXT360 expects TikTok to launch more such features in the European market, thereby driving investment in the sector and subsequently aiding the industry growth over the next three to four years.

E-commerce platforms are adding social commerce functionality to accelerate revenue growth

With the trend of social buying rising among young generation shoppers, e-commerce platforms are losing sales. Consequently, to attract young shoppers, who make purchase decisions through friends' and influencers' recommendations, firms are adding new social commerce features to their platforms.

• Amazon, in October 2023, launched the Consult-a-Friend feature in Germany. This enables shoppers to send a message to people whose advice they seek. The message includes a link to new experiences, where friends can react to products shown using commentary or emojis. The feature will also enable Amazon to tap into non-Amazon users, potentially driving new users to the platform. This is because, for replying to any query from a friend, people need to be signed in.

Going forward, PayNXT360 expects Amazon to launch more such social commerce capabilities to its e-commerce platform, supporting the sector growth over the next three to four years in Germany.

This report provides a detailed data centric analysis of social commerce industry, covering market opportunities and risks. With over 50+ KPIs at country level, this report provides a comprehensive understanding of social commerce market dynamics, market size and forecast, and market share statistics.

PayNXT360’s research methodology is based on industry best practices. Its unbiased analysis leverages a proprietary analytics platform to offer a detailed view on emerging business and investment market opportunities.



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Table of Contents

1. About this Report
1.1. Summary
1.2. Methodology
1.3. Social Commerce Definitions
1.4. Disclaimer

2. Germany Ecommerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
2.1. Germany Ecommerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
2.2. Germany Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
2.3. Germany Ecommerce – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

3. Germany Social Commerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
3.1. Germany Social Commerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
3.2. Germany Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
3.3. Germany Social Commerce – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029
3.4. Germany Social Commerce Market Share Analysis by Key Players, 2023

4. Germany Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Location
4.1. Germany Social Commerce Market Share by Location (%), 2023
4.2. Germany Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
4.3. Germany Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

5. Germany Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Product Categories
5.1. Germany Social Commerce Market Share by Product Categories (%), 2023
5.2. Germany Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.3. Germany Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.4. Germany Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.5. Germany Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.6. Germany Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.7. Germany Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.8. Germany Social Commerce Accommodation – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

6. Germany Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Consumer Segment
6.1. Germany Social Commerce Market Share by End Use Segment (%), 2023
6.2. Germany Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
6.3. Germany Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
6.4. Germany Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

7. Germany Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Device
7.1. Germany Social Commerce Market Share by End Use Device (%), 2023
7.2. Germany Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
7.3. Germany Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

8. Germany Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Cities
8.1. Germany Social Commerce Market Share by Cities (%), 2023
8.2. Germany Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
8.3. Germany Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
8.4. Germany Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

9. Germany Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Payment Method
9.1. Germany Social Commerce Market Share by Payment Method (%), 2023
9.2. Germany Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.3. Germany Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.4. Germany Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.5. Germany Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.6. Germany Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.7. Germany Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.8. Germany Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

10. Germany Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Platforms
10.1. Germany Social Commerce Market Share by Platforms Method (%), 2023
10.2. Germany Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.3. Germany Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.4. Germany Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.5. Germany Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.6. Germany Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

11. Germany Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Contents
11.1. Germany Social Commerce Market Share by Contents (%), 2023
11.2. Germany Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.3. Germany Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.4. Germany Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.5. Germany Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.6. Germany Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

12. Germany Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Consumer Demographics & Behaviour
12.1. Germany Social Commerce Spend Share by Age Group, 2023
12.2. Germany Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.3. Germany Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.4. Germany Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.5. Germany Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.6. Germany Social Commerce Share by Income Level, 2023
12.7. Germany Social Commerce Share by Gender, 2023

13. Further Reading
13.1. About PayNXT360
13.2. Related Research

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List of Tables/Graphs

Table 1: Germany Ecommerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 2: Germany Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 3: Germany Ecommerce – Transaction Volume (Million), 2020-2029
Table 4: Germany Social Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 5: Germany Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 6: Germany Social Commerce – Transaction Volume (Million), 2020-2029
Table 7: Germany Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 8: Germany Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 9: Germany Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 10: Germany Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 11: Germany Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 12: Germany Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 13: Germany Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 14: Germany Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 15: Germany Social Commerce Accommodation – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 16: Germany Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 17: Germany Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 18: Germany Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 19: Germany Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 20: Germany Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 21: Germany Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 22: Germany Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 23: Germany Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 24: Germany Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 25: Germany Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 26: Germany Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 27: Germany Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 28: Germany Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 29: Germany Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 30: Germany Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 31: Germany Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 32: Germany Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 33: Germany Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 34: Germany Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 35: Germany Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 36: Germany Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 37: Germany Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 38: Germany Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 39: Germany Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 40: Germany Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 41: Germany Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 42: Germany Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 43: Germany Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 44: Germany Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029

 

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