Summary
OTT動画サービス市場の成熟に伴い、すべてのサービスタイプが顧客数と収益の安定を模索している。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「OTT動画サービス:購入と知覚価値」は、サブスクリプションビデオオンデマンド(SVOD)、広告付き無料動画配信(AVOD)、都度課金型動画配信(TVOD)などの動画サービスの現在の理解、採用、消費者の利用について査定し、平均消費金額、家庭毎のサービス数、採用促進要因、OTTサービス解約について記載している。
As the OTT video service market matures, services of all types are searching for ways to stabilize their customer base and revenues. This study examines current perceptions, adoption, and use among consumers for SVOD, AVOD, and TVOD OTT video services, including average amount spent, number of services taken per household, drivers of adoption, and OTT service churn.
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Table of Contents
Executive Summary
OTT Service Adoption
Perceived Value of Video Content
Service Feature Expectations at Incremental Pricing
Monthly Expenditure on Video Entertainment
Service Trials and Conversions
Service Provider Perceptions
Appendix