世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ルクセンブルクの施設管理市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Luxembourg Facility Management Market - Growth, Trends,COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ルクセンブルクの施設管理市場は、2022年から2027年の予測期間において、2.5%を超える年平均成長率で成長すると予測されています。同国の施設管理業界は、欧州全域の大手ベンダーが提供する統合契約によって運営... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
100 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ルクセンブルクの施設管理市場は、2022年から2027年の予測期間において、2.5%を超える年平均成長率で成長すると予測されています。同国の施設管理業界は、欧州全域の大手ベンダーが提供する統合契約によって運営されており、地元の小規模プレイヤーは単一契約と単一サービスソリューションに注力しています。しかし、国中で起きているダイナミクスを考慮すると、施設管理と企業の不動産を新しい方法で活用する機会が増えています。

主なハイライト
現場での作業に対する考え方が大きく変化し、FM部門もそれに合わせて適応する必要が出てきた。テクノロジーと技術は、モバイル性と柔軟性を高めなければならず、今日の労働者は職場でのウェルビーイングに大きな期待を寄せています。同時に、ファシリティマネジャーは、サプライチェーンの混乱や資材・労働力不足への対応など、ハイブリッドワークプレイスの課題への適応も進めています。
新しいテクノロジーが登場し、期待が変化し、働き方が発展するにつれ、業界は新しいテクノロジーにうまく対応する必要があり、設備保全管理ソフトウェアソリューションプロバイダーは新しい展望を切り開くことができるようになります。また、モノのインターネット(IoT)、ビッグデータ、機械学習(ML)などの革新的な技術も重要な要素になってきています。
FM分野で事業を展開する企業は、いくつかのデジタル変革によって今も昔も破壊されながら、顧客中心のアプローチへと向かっています。例えば、これはG4Sが、顧客のニーズと要件を深く理解することを実証する統合ソリューションベースのアプローチで、すべてのハードおよびソフト施設サービスのためのシングルポイントソリューション先となり、業界を支配するのに役立つ原動力の1つとなっている。
近年では、総合的な施設管理を提供するアプローナが、2020年からルクセンブルグでセキュリティと監視の活動を開始することを発表しています。Apleona HSG Security & Service sàrlは、施設管理、内装工事に加えて、ルクセンブルクにおける同グループの第3のサービスとなります。
しかし、将来の人件費や資材の見通しが立たないため、提案の構築にはリスクが高く、プレーヤーによる長期契約の入札には大きな抑制要因となる可能性がある。また、COVID-19の発生は、施設管理会社に様々なビジネスインパクトを与えている。人の移動が制限されたことで、多くの顧客先でプロジェクト業務が減少し、活動レベルが低下している。


主な市場動向

IoTにより、施設管理チームは効率性、持続可能性、コスト削減の推進を実現


IoTは今後も重要性を増し、IoTまたはInternet of Thingsがパフォーマンスデータを生成し、国内の潜在的な故障をFMに警告することが見られるようになるであろう。FMは、どこからでもデバイスを監視し、制御することができます。例えば、SmartFMのようなG4Sのテクノロジーソリューションは、施設全体のパフォーマンスの向上、資産の効率化、コストとエネルギーの節約、生産性の向上などにつながります。
今後登場するIoTやコネクテッドオブジェクトの進歩により、より安全で正確なビル管理・メンテナンスが可能になります。より簡単に言えば、施設管理者は、システムへのリアルタイムな情報フィードバック、データ分析だけでなく、ウェブベースの自動化により、建物内の機器を制御することができるようになるというメリットがあります。
さらに、5Gはオブジェクトと機器をつなぎ、互いに通信させることができます。すると、設備管理者は単一の管理システムを持ち、1つのサイトで管理されるセントラルプラットフォームを介して制御し、APIを介して外部のアプリと連携させることができます。また、コネクテッドデバイスには多くのセンサーやメーターを含めることができ、それぞれがネットワーク上で個別に作動・停止することが可能です。OECD(経済協力開発機構)によると、ルクセンブルクの固定ブロードバンド契約は、2020年までに住民100人あたり37.57接続に達しています。
さらに、メンテナンスや修理の必要性、セキュリティーのプロセスやレポートが施設管理者にリアルタイムで通知されます。建物の運用についても、より詳細に説明されるようになります。また、システムのドキュメンテーションが充実すれば、オーナー、テナント、施設管理者間の軋轢も少なくなる。このように、IoTと5Gの登場は、国内のファシリティマネジメントに革命を起こすと期待されています。


ファシリティマネジメントのコモディティ化は、国内で需要の高まりを目撃している


FMのアウトソーシングには多大な収入の可能性があるにもかかわらず、国内ではサービスのコモディティ化が進んでおり、オーガニックな成長は困難な状況にあります。生産性、ユーザーエクスペリエンス、持続可能性に焦点を当てたサービス統合と高度なアドバイザリーサービスが、このビジネスの常識になるだろう。CBREグループによると、テクノロジーは管理されたワークスペースやコワーキングへの関心を高めており、入居者の60%が今後3年間にサービスオフィスが宿泊ニーズの管理の一翼を担うとみている。
コワーキングは、多数の異なる組織、企業、個人がスペースを共有するもので、スペースや設備が第三者によって提供される管理ワークスペースと同様のものです。コワーキング革命は、プロフェッショナルやクリエイターの間で高まっている、自律性、上下関係のなさ、柔軟性、コミュニティへの要求を反映していると言われている。
企業の不動産と施設管理は、ビジネスの成功にますます欠かせないものとなってきています。その傾向は、商業、教育、工業、レクリエーション、住宅、小売、交通インフラなどの建築環境の変化によりもたらされています。また、時間、コスト、品質の管理を通じて、一貫性、継続的な改善、信頼性に焦点を当てることで、ビジネスの成功に貢献しています。企業業績を向上させるためには、建築環境の各セクターにおけるファシリティマネジメントを研究する必要があります。
効率的なファシリティマネジメントソリューションは、生産性に焦点を当てた特定のツールや機能の使用により、生産性を最適化します。これらのソリューションは、エントリーレベルの従業員からトップレベルの管理者まで、あらゆるタイプの組織に適しています。
しかし、ファシリティマネジメントは、国内では破壊の機運が高まっています。例えば、デジタルの成熟度やテクノロジーの浸透度という点では、生産設備のメンテナンスなど他の業務に遅れをとっています。設備管理のためのテクノロジーはあっても、部門内のデジタル技術の不足、他の指導者の優先順位、恒常的なコスト削減の重視などが、採用の妨げになっています。このような背景から、設備管理のアウトソーシング業界では、すでにこの業務に直接的・間接的に携わっていた有力なサプライヤーが注目されています。より大きなシェアを獲得するために、いくつかの既存企業は、統合的な施設管理サービスを開発しました。


競合他社の状況

ルクセンブルクの施設管理市場は適度に細分化されており、ベンダーは主に同国に進出している地域ブランド、国内ブランド、新規参入企業によって競争環境が形成されています。大手企業は、様々な戦略的M&Aや技術革新、研究開発への投資拡大を通じて、市場拡大を目指す動きを強めています。


2022年1月:ImmobelとTotalEnergiesは、Immobelによるルクセンブルグの2区画の取得に関する合意を発表。この住宅プロジェクトは、Immobelの持続可能な都市開発および変革戦略に完全に適合し、幅広い品質のアパートを提供し、首都における住宅需要の高まりに対応するものである。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Trend Toward Commoditization of FM
5.1.2 Renewed Emphasis on Workplace Optimization and Productivity
5.2 Market Restraints
5.2.1 Diminishing Profit Margins and Ongoing Changes in Macro-environment

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type of Facility Management Type
6.1.1 Inhouse Facility Management
6.1.2 Outsourced Facility Management
6.1.2.1 Single FM
6.1.2.2 Bundled FM
6.1.2.3 Integrated FM
6.2 By Offering Type
6.2.1 Hard FM
6.2.2 Soft FM
6.3 End User
6.3.1 Commercial
6.3.2 Institutional
6.3.3 Public/Infrastructure
6.3.4 Industrial
6.3.5 Others

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 CBRE Luxembourg
7.1.2 ISS Luxembourg
7.1.3 Cushman & Wakefield
7.1.4 G4S Luxembourg
7.1.5 Atalian Global Services Luxembourg
7.1.6 Samsic Luxembourg
7.1.7 Sodexo
7.1.8 Apleona
7.1.9 Den Hausmeeschter SRL
7.1.10 H.B.H. SA
7.1.11 Dussmann Service SRL
7.1.12 HAGATEC RENOVATION SARL

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Luxembourg Facility Management Market is expected to grow at a CAGR of above 2.5% over the forecast period 2022 to 2027. The country's facility management industry operates with integrated contracts provided by significant vendors across Europe, and small local players focus on single contracts and single-service solutions. However, given the dynamics occurring across the country, there are increasing opportunities to leverage facility management and corporate real estate in new ways.

Key Highlights
Approaches to on-site working shifted dramatically, and the FM sector needed to adapt accordingly. Technology and techniques have had to become increasingly mobile and flexible, and there is a heightened expectation from today’s workforce about their wellbeing at work. At the same time, facilities managers are still adapting to challenges of the hybrid workplace such as dealing with supply-chain disruptions and material and labour shortages.
As new technologies emerge, expectations change, and working practices develop, the industry must react to successfully meet the new technologies, which are opening new vistas for facility maintenance management software solution providers. Also, innovative technologies such as the Internet of Things (IoT), Big Data, and Machine Learning (ML) have become a critical part.
Companies operating in the FM sector are moving towards a customer-centric approach with several digital transformations disrupting it now and then. For instance, this is among the driving forces for G4S to become a single point solutions destination for all hard and soft facility services, with an integrated solution-based approach that demonstrates an in-depth understanding of customers’ needs and requirements, helping to dominate in the industry.
In recent years, Apleona, a provider of integrated facilities management, has announced the launch of its security and surveillance activities in Luxembourg, from 2020. Apleona HSG Security & Service sàrl is the group's third service in Luxembourg, in addition to facility management and interior fittings.
However, the lack of certainty regarding future labor costs and materials makes it riskier to build propositions, which could act as a significant restraint for the bidding process for long-term contracts by the players. Also, the outbreak of COVID-19 has had a mixed business impact on facilities management firms. The restrictions on the movement of people resulted in a decline in project work and a decreased level of activity across many customer sites.


Key Market Trends

IoT Allows Facility Management Teams to Drive for Efficiency, Sustainability, and Cost Savings


IoT will continue to grow in importance, where IoT or the Internet of Things will be seen to generate performance data alerting FMs to potential breakdowns in the country. FMs can monitor and control the devices from anywhere. For instance, G4S's technology solutions like SmartFM can lead to improvement in overall facility performance, efficiency of assets, cost and energy savings and increased productivity.
Advances in IoT and connected objects that are coming in the future, will enable more secure and accurate building management and maintenance. In simpler terms, the facility managers will be able to benefit from real-time information feedback to the system, to analyze data, but also to control the equipment in a building, with web-based automation.
Furthermore, 5G will connect objects and equipment together, and make them communicate with each other. The facility manager can then have a single management system, controlled via a central platform maintained on a single site and linked to external apps via APIs. A connected device can also include many sensors and metres, each of which can be separately engaged or disabled over the network. According to OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development), fixed broadband subscription in Luxembourg reached 37.57 connections per 100 inhabitants by 2020.
In addition, the facility manager will be notified in real time of maintenance and repair needs, as well as security processes and reporting. The building's operation will also be described in greater detail. Also, better system documentation will lessen conflicts among owners, tenants, and facility managers. In this way, IoT and the advent of 5G is expected to revolutionize facility management in the country.


Commoditization of Facility Management is witnessing increasing demand in the country


Despite the tremendous income potential of outsourced FM, services are becoming more commoditized across the country, and organic growth is difficult to come by. Service integration and advanced advisory services focusing on productivity, user experience, and sustainability will become the norm in the business. According to CBRE Group, technology is fueling interest in managed workspace and co-working, with 60% of occupiers believing serviced offices will play a part in managing their accommodation needs in the next three years.
Co-working will entail numerous different organizations, businesses, and individuals sharing space, similar to managed workspace, where space and facilities are provided by a third party. The co-working revolution, as it has been labelled, reflects a growing demand among professionals and creatives for autonomy, a lack of hierarchy, flexibility, and community.
Corporate real estate and facilities management are becoming increasingly vital to business success. Its trend is driven by changes in the built environment, which includes commercial, educational, industrial, recreational, residential, retail, and transportation infrastructure. It also helps businesses succeed by focusing on consistency, continuous improvement, and dependability through time, cost, and quality management. To improve corporate performance, facilities management in each sector of the built environment must be studied.
An efficient facility management solution optimizes the productivity through the use of specific productivity-focused tools and functions. These solutions are suitable for all types of organizations, from entry-level employees to top-level management.
However, Facilities management is ripe for disruption in the country. For instance, in terms of digital maturity and penetration of technology, it lags behind other tasks such as production equipment maintenance. Although technology is available for facilities management, a lack of digital skills inside the department, other leadership priorities, and an emphasis on constant cost cutting have all stymied adoption. These considerations have made the facilities management outsourcing industry appealing to prominent suppliers who were already involved in this role, either directly or indirectly. In order to gain a larger share of the market, several incumbents have developed an integrated facilities management offering.


Competitive Landscape

Luxembourg Facility Management market is moderately fragmented with vendors mostly being regional brands having presence in the country, domestic brands, as well as new entrants, which form a competitive landscape. The major players are increasingly seeking market expansion through various strategic mergers and acquisitions, innovation, increasing investments in research and development.


January 2022: Immobel and TotalEnergies announced an agreement concerning the acquisition of two plots in Luxembourg by Immobel. The residential project fits perfectly into Immobel’s sustainable urban development and transformation strategy, offering a wide range of quality apartments, meeting the growing demand for housing in the capital.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Trend Toward Commoditization of FM
5.1.2 Renewed Emphasis on Workplace Optimization and Productivity
5.2 Market Restraints
5.2.1 Diminishing Profit Margins and Ongoing Changes in Macro-environment

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type of Facility Management Type
6.1.1 Inhouse Facility Management
6.1.2 Outsourced Facility Management
6.1.2.1 Single FM
6.1.2.2 Bundled FM
6.1.2.3 Integrated FM
6.2 By Offering Type
6.2.1 Hard FM
6.2.2 Soft FM
6.3 End User
6.3.1 Commercial
6.3.2 Institutional
6.3.3 Public/Infrastructure
6.3.4 Industrial
6.3.5 Others

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 CBRE Luxembourg
7.1.2 ISS Luxembourg
7.1.3 Cushman & Wakefield
7.1.4 G4S Luxembourg
7.1.5 Atalian Global Services Luxembourg
7.1.6 Samsic Luxembourg
7.1.7 Sodexo
7.1.8 Apleona
7.1.9 Den Hausmeeschter SRL
7.1.10 H.B.H. SA
7.1.11 Dussmann Service SRL
7.1.12 HAGATEC RENOVATION SARL

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る