世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ベルギーの施設管理市場:成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年~2027年)


Belgium Facility Management Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ベルギーの施設管理市場は、2022年から2027年の予測期間において、3%を超える年平均成長率で成長すると予測されています。同国のファシリティマネジメント業界は、ヨーロッパ全域の大手ベンダーが提供する統合契... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
100 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ベルギーの施設管理市場は、2022年から2027年の予測期間において、3%を超える年平均成長率で成長すると予測されています。同国のファシリティマネジメント業界は、ヨーロッパ全域の大手ベンダーが提供する統合契約によって運営されており、地元の小規模プレイヤーは単一契約と単一サービスソリューションに注力しています。しかし、同国全体で起きているダイナミクスを考慮すると、施設管理や企業の不動産を新たな方法で活用する機会が増えているのです。

主なハイライト
また、ファシリティマネジメント(FM)には、建物管理、組織のインフラ管理、組織内の職場環境全体の調和を図るための管理手法やテクニックが含まれます。このシステムは、組織のサービスを標準化し、プロセスを合理化します。
さらに、公共部門の顧客はサプライヤーの数を減らし、コストを削減することに熱心であるため、バンドルサービス契約は公共支出削減の恩恵を受けると予想されます。これは、継続的に業務を簡素化する様々な公共機関の動きとも一致しています。トータルファシリティマネジメント(TFM)に対するニーズが高まる中、この地域の公共機関は、コアビジネス以外の業務をすべて1つのサービスプロバイダーに委託し、コアビジネスにより集中できるようにする傾向が強まっています。
例えば、近年ではクール・サービス・マネジメント社が、ベルギーのゲントにあるボルボ・カーズのソフトFMサービスの提供を開始したと発表しました。このパートナーシップには、清掃、内装備品(カーペットやタオルなど)、害虫駆除などの業務が含まれています。
さらに、欧州政府によるインフラ整備の推進は、国内の建設会社に多くの機会を与えることに重点を置いており、全国規模の開発プロジェクトの主要な受け手となることが期待される小規模な企業もある。このことは、今後、現地の有力な施設管理事業者を生み出すことにつながると考えられます。2022年以降、大規模プロジェクトでは、現地パートナーの確保により、海外からの投資も期待される。
しかし、同国の公共部門は、ファシリティマネジメント事業者に長期契約を求め始めている。それでも、将来の人件費や資材に関する確実性がないため、提案の構築はよりリスクが高い。このことは、プレーヤーによる長期契約の入札の大きな抑制要因になりうる。また、COVID-19の発生は、施設管理会社に様々なビジネスインパクトを与えている。人の移動が制限されたことで、多くの顧客先でプロジェクト業務が減少し、活動レベルが低下している。


主な市場動向

商業用セグメントが市場で大きなシェアを占める。


商業施設は、ITや通信、メーカー、その他のサービスプロバイダーなど、ビジネスサービスによって建設または使用されるオフィスビルを対象としています。商業施設では、必要な設備やインテリアを提供するため、装飾や管理が重要視され、それが国内の商業セクターの市場をけん引しています。
施設管理市場は、ベルギーのベンダーと商業団体との間で複数のパートナーシップ活動が目撃されています。例えば、2020年には、KPMGベルギーとプラノンが戦略的提携を結び、不動産分野とサステナビリティサービスにおける協業が実現しました。プラノンは統合ワークスペース管理ソリューション(IWMS)で、企業の不動産管理者、施設管理者、サービスプロバイダーがビジネスと職場のパフォーマンスを最適化できるよう支援しています。
COVID-19の普及により、ほとんどの業界、特にIT・通信業界の社屋でワークスペースの大量閉鎖と在宅勤務政策の実施が余儀なくされ、市場にマイナスの影響を及ぼしました。しかし、一部の企業にとって、新常態とは、短期的な修正、新しい勤務形態、長期的なデザインのアップグレードを通じてオフィスをウイルスから守ることであり、衛生を職場計画の中核に据えることであるのかもしれません。そのため、この地域ではCOVID-19清掃サービスなどのソフトサービスがプラスの影響を受けています。
さらに、スマートビルやその他のIoT技術の確立に関心が集まっていることも、IoTベースの施設管理を導入し、国内のスマートビルの成長を加速させるために、市場のベンダーにさまざまな機会を提供しています。
ハイブリッドワークが叫ばれる中、長期入居が可能なモダンなオフィスは、投資家から高い支持を得ています。業界リーダーのビジネスセンスの向上や、様々な産業からの経済の多様化により、同国におけるファシリティマネジメントサービスの需要が高まると予想されます。


ビッグデータにより、施設管理チームは効率性、持続可能性、コスト削減を推進できるようになる


ファシリティマネジメントは、ここ数年で急速に進化しており、ベルギー業界に広範な変化をもたらしています。データ、破壊、アメニティの進化、新しいワークプレイスコンセプトに関連するトレンドが人気を集め、この地域でファシリティマネジメントのパラダイムシフトが起こっています。
ベルギー市場のトレンドは、単一サービスからバンドルサービスへ、さらに統合ファシリティマネジメントのアプローチへと進展しています。これにより、幅広いサービスと長期契約が可能となり、付加価値が高まり、品質と規模の経済性が向上し、専門性が求められるアウトソーシングサービスへの需要が高まっています。
FMのアウトソーシングは、公共部門、小売、専門サービス、ヘルスケア、テクノロジー、物流、製造、教育など、さまざまな分野で成功裏に利用されています。FMサービスが面倒を見る分野は多岐にわたり、主にその種類、企業の規模、運営するセクターによって異なります。これは、1つのサイズですべてに対応できるものではありません。単一のサービスソリューションプロバイダーだけを必要とする組織もあれば、バンドルサービスの提供や完全なファシリティマネジメントソリューションを求める大企業もあるでしょう。
この地域のベンダーは、顧客に複数の利点を提供するバンドルサービスを提供しています。例えば、PTSGはバンドル・サービスを通じて、顧客に複合的な能力を提供しています。例えば、PTSGが提供するバンドルサービスでは、複数の専門分野にわたるサービスを提供することができ、その結果、1つの窓口ですべてのサービスを受けることができ、資産管理により集中的に取り組み、建物を最高の状態で運用し、関連コストを削減することができます。バンドルサービスを提供することで、PTSGが提供するすべてのサービスに対するコンプライアンスを確保することができます。


競合他社の状況

ベルギーの施設管理市場は、主に国内ベンダーと新規参入企業によって適度に細分化されており、競争環境を形成している。主要プレイヤーは、様々な戦略的M&A、技術革新、研究開発への投資拡大を通じて、市場拡大を目指すようになっています。


2021年10月にCBRE IMは、ベルギーで15万平方メートルの物流施設を取得したと発表しました。これは、ベルギー市場にとって最大の単一資産物流案件の1つです。ヘント市にあるこの倉庫は、Heylen Warehousesからセール・アンド・リースバック取引で取得しました。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Trend Toward Commoditization of FM
5.1.2 Renewed Emphasis on Workplace Optimization and Productivity
5.2 Market Restraints
5.2.1 Diminishing Profit Margins and Ongoing Changes in Macro-environment

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type of Facility Management Type
6.1.1 Inhouse Facility Management
6.1.2 Outsourced Facility Management
6.1.2.1 Single FM
6.1.2.2 Bundled FM
6.1.2.3 Integrated FM
6.2 By Offering Type
6.2.1 Hard FM
6.2.2 Soft FM
6.3 By End-User
6.3.1 Commercial
6.3.2 Institutional
6.3.3 Public/Infrastructure
6.3.4 Industrial
6.3.5 Other End-User

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 CBRE Group
7.1.2 G4S Facilities Management
7.1.3 ISS World Belgium
7.1.4 JLL Limited Belgium
7.1.5 Vinci Facilities Limited Belgium
7.1.6 Facilicom Solutions
7.1.7 Prorest Catering
7.1.8 Axxi4you
7.1.9 ATALIAN Global Services Belgium
7.1.10 AAXE SRL
7.1.11 Dienstenaanhuis
7.1.12 SARCO
7.1.13 Aronia

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Belgium Facility Management Market is expected to grow at a CAGR of above 3% over the forecast period 2022 to 2027. The country's facility management industry operates with integrated contracts provided by significant vendors across Europe, and small local players focus on single contracts and single-service solutions. However, given the dynamics occurring across the country, there are increasing opportunities to leverage facility management and corporate real estate in new ways.

Key Highlights
Moreover, facility management (FM) includes management methods and techniques for building management, infrastructure management for an organization, and overall harmonization of the work environment in an organization. This system standardizes services and streamlines processes for an organization.
Furthermore, bundled service contracts are expected to benefit from the public spending cuts, as the public sector clients are keen on reducing the number of suppliers and cut costs. This is also in line with the developments in various public sector bodies that continually simplify their operations. As the need for total facilities management (TFM) continues to grow, the public sector organizations belonging to the region are increasingly outsourcing all 'non-core business activities to one service provider, enabling greater focus on core business.
For instance, in recent years, Coor Service Management announced that it has started delivering soft FM services to Volvo Cars in Gent, Belgium. The partnership includes responsibility for cleaning, interior fittings (such as carpets and towels) and pest control at the site.
Further, the infrastructure push from the European government is focused on giving more opportunities to local construction firms in the country, with small-scale businesses that are expected to be principal recipients of nationwide development projects. This is likely to help for creating influential local facility management participants in the future. With the availability of more vital local partners, the market is expected to bring foreign partners to invest in massive projects in a post-2022 scenario.
However, the public sector in the country has started looking for longer-term contracts from facility management suppliers. Still, the lack of certainty regarding future labor costs and materials makes it riskier to build propositions. This could act as a significant restraint for the bidding process for long-term contracts by the players. Also, the outbreak of COVID-19 has had a mixed business impact on facilities management firms. The restrictions on the movement of people resulted in a decline in project work and a decreased level of activity across many customer sites.


Key Market Trends

Commercial Segment to hold significant share in the market


The commercial entities cover office buildings constructed or occupied by business services, such as corporate offices of IT and communication, of manufacturers and other service providers. Owing to the provision of necessary fitments and interiors and commercial buildings, decoration and management have gained significant importance, thereby driving the market in the country's commercial sector.
The Facility Management market is witnessing multiple partnership activities between the vendors and the commercial entities in Belgium. For instance, in 2020, KPMG Belgium and Planon formed a strategic alliance, a collaboration in the real estate sector and sustainability services. With its Integrated Workspace Management Solution (IWMS), Planon supports corporate real estate managers, facility managers, and service providers in optimizing their business and workplace performance.
The spread of COVID-19 forced the mass closure of workspace and the implementation of work-from-home policies in most industries, especially in the corporate buildings of the IT and telecommunication sector, which negatively affected the market. However, for some businesses, the new normal initially may mean virus-proofing their offices through short-term fixes, new working patterns, and long-term design upgrades that put hygiene at the core of workplace planning. Therefore, this has positively impact soft services, such as COVID-19 cleaning services, in the region.
Moreover, the gaining interest to establish smart buildings and other IoT technologies is also providing various opportunities for the vendors in the market to introduce IoT-based facility management and accelerate the growth for smart buildings in the country.
Modern offices with long-term tenants remain highly sought-after by investors despite all the discussions surrounding hybrid working. The growing business acumen among industry leaders and diversification of the economy from various industries is expected to increase the demand for facility management services in the country.


Big Data Allows Facility Management Teams to Drive for Efficiency, Sustainability, and Cost Savings


Facility management has been evolving rapidly over the past several years, resulting in widespread changes to the Belgium industry. Facility management is undergoing a paradigm shift in the region as trends related to data, disruption, evolving amenities, and new workplace concepts are gaining traction and becoming more popular.
The trends in the Belgium market are for a progression from single services to bundled services and further toward the integrated facilities management approach. This offers a broad scope of services and longer-term contracts, adding value, driving better quality and economies of scale, and increasing the demand for outsourced services, where specialist expertise is required.
The outsourced FM has been successfully used in various sectors, including the public sector, retail, professional services, healthcare, technology, logistics, manufacturing, and education. The areas that FM services look after vary widely and primarily depend on its type, the size of the company, and the sector in which it operates. This is not a one size fits all approach. Some organizations will only require a single service solution provider, whereas other big organizations will be looking for a bundled services offering or complete facilities management solution.
Vendors in the region have been providing bundled services to their customers that offer multiple advantages for clients. For example, PTSG, through its bundled services, provides a multi-disciplinary capability for clients. This often gives them a complete specialist services solution, with the following benefits: one single point of contact for all the services, a more focused approach toward the servicing of their assets, keeping the building(s) in first-class operational order, and associated cost savings. By offering a bundled service, the company can ensure compliance with all services provided by PTSG.


Competitive Landscape

Belgium Facility Management market is moderately fragmented with mostly domestic vendors, as well as new entrants, which form a competitive landscape. The major players are increasingly seeking market expansion through various strategic mergers and acquisitions, innovation, increasing investments in research and development.


October 2021: CBRE IM has announced that it has acquired 150,000sqm logistics complex in Belgium representing one of the largest single asset logistics deals for the Belgium market. THe firm acquired the warehouse complex in Ghent via a sale-and-leaseback transaction from Heylen Warehouses.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Trend Toward Commoditization of FM
5.1.2 Renewed Emphasis on Workplace Optimization and Productivity
5.2 Market Restraints
5.2.1 Diminishing Profit Margins and Ongoing Changes in Macro-environment

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type of Facility Management Type
6.1.1 Inhouse Facility Management
6.1.2 Outsourced Facility Management
6.1.2.1 Single FM
6.1.2.2 Bundled FM
6.1.2.3 Integrated FM
6.2 By Offering Type
6.2.1 Hard FM
6.2.2 Soft FM
6.3 By End-User
6.3.1 Commercial
6.3.2 Institutional
6.3.3 Public/Infrastructure
6.3.4 Industrial
6.3.5 Other End-User

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 CBRE Group
7.1.2 G4S Facilities Management
7.1.3 ISS World Belgium
7.1.4 JLL Limited Belgium
7.1.5 Vinci Facilities Limited Belgium
7.1.6 Facilicom Solutions
7.1.7 Prorest Catering
7.1.8 Axxi4you
7.1.9 ATALIAN Global Services Belgium
7.1.10 AAXE SRL
7.1.11 Dienstenaanhuis
7.1.12 SARCO
7.1.13 Aronia

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る