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ブルガリアの施設管理市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年~2027年)


Bulgaria Facility Management Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ブルガリアの施設管理市場は、予測期間(2022年~2027年)でCAGR3.4%を記録すると予測されています。非中核業務のアウトソーシングが重視されるようになり、不動産セクターの成長がファシリティマネジメントサー... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ブルガリアの施設管理市場は、予測期間(2022年~2027年)でCAGR3.4%を記録すると予測されています。非中核業務のアウトソーシングが重視されるようになり、不動産セクターの成長がファシリティマネジメントサービスのブルガリア市場を牽引すると予測されます。また、安全対策や環境問題に対する政府の規制により、環境に配慮した業務が行われていることも、市場を牽引する要因として期待されています。

主なハイライト
ブルガリアは、施設管理サービスのアウトソーシング市場において、その発展と高度化という点で突出しています。この地域の施設管理産業は、LPM Jsc、First facilityなどの大手ベンダーがさまざまな都市(ソフィア、ブルガスなど)で提供する統合契約によって運営されており、地元の小規模プレーヤーは単一契約と単一サービスのソリューションに焦点を当てています。しかし、この地域で起きている動きを考えると、施設管理や企業の不動産を新しい方法で活用する機会が増えています。
過去数年間、Facility Optimum BulgariaやOkin Facility Bg EOODなど、この地域で活動する複数のサービスベンダーは、特に非中核業務のアウトソーシングが好まれる最近の傾向を受けて、施設管理に対する需要の増加を活用し、そのプレゼンスを拡大することに注力してきました。また、ブルガリア国内の動きを見ると、ファシリティマネジメントと企業の不動産を革新的な方法で活用する機会が増えていることが分かります。
ブルガリアの施設管理事業は急速に発展しており、その証拠に、過去数年間で施設管理会社の数は3倍に増え、そのうち約半数はブルガリアの会社です。このビジネスは毎年約20%ずつ増加し、旧ヨーロッパ諸国の水準に一歩一歩近づいています。エンドユーザーの需要に関しては、ブルガリアの施設管理市場に対する公共部門の貢献は、主に政府の予算が限られているため、重要な施設管理サービスを継続的にアウトソーシングすることにつながっている。
ブルガリアの施設管理市場を考察すると、より高度な要件を備えた人々の需要の増加により、緩やかな成長が続いています。このシナリオは、予測期間中、市場の発展を後押しすると予測されます。現在進行中のパンデミックは、この地域の安定した市場成長をもたらしています。しかし、パンデミックによって生産が制限され、ビジネスインプットの急激な減少につながっています。
COVID-19の発生は、施設管理会社に様々なビジネスインパクトを与えています。人の移動が制限された結果、プロジェクト作業が減少し、多くの顧客拠点で活動レベルが低下しました。GI Enterprise Ltd.、KEY Facilities Management、その他といった市場の主要企業は、パンデミックによる閉鎖で悪影響を受けた。


主な市場動向

建物設備のメンテナンス部門が市場で大きなシェアを占めるでしょう。


ブルガリアでは、ファシリティマネジメントの市場が成長段階にある。同国におけるファシリティマネジメント活動の多くは、不動産活動が中心となっている。同国におけるファシリティマネジメントの発展傾向に関連する重要な問題の一つは、ヨーロッパおよび世界と比較して、ネック市場におけるファシリティサービスの需要と供給がどのように変化しているかということである。
Dragomir Stefanovが行った調査によると、ブルガリアで最も求められているFMサービスは、建物設備のメンテナンス、清掃、ビルメンテナンス、警備、不動産管理の5つであることに変わりはない。伝統的なサービスではあるが、これらのサービスはFMを理解する上で核となるものである。
実際には、国内のすべてのFM会社が最も求められている3つのサービス(建物のメンテナンス、清掃、建物設備のメンテナンス)をカバーしており、5社中4社が警備と不動産管理を提供している。また、空間計画、受付、輸送は、既存のFM会社の半数以上が提供している。
FM会社が維持管理している建物の平均面積は、敷地の目的によって大きく異なっている。最も多いのはオフィスビルで平均面積は25,600平方メートル以上、次いで商業ビル(17,000平方メートル近く)、倉庫(3,500平方メートル以上)である。


商業施設におけるITサポート需要の増加が市場成長を牽引する見通し


今後、ユーザーのニーズや期待に応えるため、ソフトウェア、財務、人事、ファシリティマネジメントなどのマーケティングサービスの需要が高まると考えられる。今のところ、国内のさまざまなFM関連サービスにおいて、供給が需要を上回っている。
注目すべきは、回答者の10分の1が「情報技術サポート」というサービスも需要があると回答し、6.7%が「空間計画」を含んでいることである。数年前までは、これらのサービスはFMの範疇にはなかったが、現在ではITサポート施設のファシリティマネジメントの成長トレンドとして、深刻な可能性を持っている。
ITサポート」は、同業他社が提供するサービスの中で、需要との関係で順位が後方に位置している。この事実は、このサービスが比較的新しいサービスであり、導入の可能性があること、またFM会社から適切な資格とスキルを持ったスタッフを集めることが、現在の市場の課題の一つであることを物語っています。
ブルガリアのCEOは、ブルガリア市場で優れたサービスを提供し続け、文化的な理解、コラボレーション、新しいファシリティマネジメント技術やアプローチの実践的なノウハウを特徴とする革新的な「先頭集団」ビジネスソリューションを提供し、ファシリティマネジメントの重要性を示していると述べている。
ESRI Bulgariaによると、施設管理の専門家は、建物や施設を管理するためのITツールにGISを取り入れることが増えています。その理由は、対象物の空間的な位置が施設管理にとって非常に重要であることに隠されている。
適切な教育を受けた専門家の不足、サービスに関する法的枠組みの不備と国家規制の弱さ、FM分野のスタッフ訓練の基準の欠如、不公平な競争、契約当局側の不正確さ、サービスの質や内容に対する期待値の頻繁な変化が、ITによる施設管理の成長を阻害している。


競合他社の状況

ブルガリアのファシリティマネジメント市場は、規模の異なる限られた企業が存在し、統合されています。今後、投資の拡大や新規企業の参入により、市場の拡大が見込まれています。


2021年10月 - SAPは、ソフィアの新築Aクラスオフィスビル「パークレーンオフィスセンター」を4900万ユーロで取得。購入価格は資産利回り7.5%に相当する。これは、2021年のブルガリアのオフィス不動産市場におけるこれまでの最大の投資案件である
2022年2月 - 統合パッケージングソリューションプロバイダーのマルチバックは、ブルガリアのボズリシテの生産施設の拡張を発表した。最大5,000m2の面積を持つこの拡張プロジェクトには、新しい生産施設と組立施設、そして近代的なオフィスが建設される予定です。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Facility Management Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Trend Toward Commoditization of FM
5.1.2 Increasing Investments on Infrastructure Developments
5.2 Market Restraints
5.2.1 Diminishing Profit Margins and Ongoing Changes in Macro-environment

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type of Facility Management Type
6.1.1 Inhouse Facility Management
6.1.2 Outsourced Facility Mangement
6.1.2.1 Single FM
6.1.2.2 Bundled FM
6.1.2.3 Integrated FM
6.2 By Offering Type
6.2.1 Hard FM
6.2.2 Soft FM
6.3 By End User
6.3.1 Commercial
6.3.2 Institutional
6.3.3 Public/Infrastructure
6.3.4 Industrial
6.3.5 Others

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 GI Enterprise Ltd.
7.1.2 KEY Facilities Management
7.1.3 First Facility Bulgaria EOOD
7.1.4 Mundus Services AD
7.1.5 Landmark Property Management Jsc
7.1.6 OKIN Facility
7.1.7 Global Facility Services Ltd.
7.1.8 Bulgarian Home Care Ltd
7.1.9 HOMDY
7.1.10 Apleona HSG EOOD

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Bulgaria Facility Management Market is anticipated to record a CAGR of 3.4%, over the forecast period (2022 - 2027). The growing emphasis on outsourcing non-core operations and growth in the real estate sector is expected to drive the Bulgaria market for facility management services. Along with this the government regulation on safety measures and environmental concerns to follow green practices is expected to drive the market.

Key Highlights
Bulgaria has its prominence in outsourced markets for facility management services in terms of development and sophistication. The region's facility management industry operates with integrated contracts provided by significant vendors such as LPM Jsc, First facility, etc. across various cities (such as Sofia, Burgas), and small local players focus on single contracts and single-service solutions. However, given the dynamics occurring across the region, there are increasing opportunities to leverage facility management and corporate real estate in new ways.
Over the past years, several service vendors operating in the region such as Facility Optimum Bulgaria, Okin Facility Bg EOOD have been focused on expanding their presence to leverage the increasing demand for facility management, especially with the recent trend favoring the outsourcing of non-core operations. Further, the Bulgaria has been witnessing increased opportunities to leverage facility management and corporate real estate in innovative ways, given the dynamics across the country.
Facility Management in Bulgaria develops quickly and the proof is the fact that the number of FM companies has been increased 3 times during the last years and almost a half of them are Bulgarian companies. This business is going to increase with approximately 20% yearly and step by step approaches the levels of the old European countries. In terms of the end-user demand, the public sector's contribution toward the facility management market in the Bulgaria, is primarily driven by the government's constrained budgets that lead to the continuous outsourcing of essential facility management services.
Considering the market for Bulgaria facility management, it has been subjected to moderate growth due to the rise in demand for people with an improved requirement. This scenario is projected to bolster the development of the market during the forecast period. The ongoing pandemic has resulted in steady market growth in the region. However, the pandemic has resulted in limited production, leading to a sharp decline in business inputs. ​
The outbreak of COVID-19 has had a mixed business impact on facilities management firms. The restrictions on the movement of people resulted in a decline in project work and a decreased level of activity across many customer sites. Significant players in the market, such as GI Enterprise Ltd., KEY Facilities Management ,and others, were adversely affected due to the pandemic lockdown.


Key Market Trends

Maintenance of Building Installations Segment to hold significant share in the market


The market for facility management is in the growing phase in the Bulgaria country. Most of the facility management activities in the country are centered on real estate activities. One of the key issues related to the trends in the development of FM in the country is how the demand and supply of facility services on the neck market are changing compared to the European and global.
As per the survey conducted by Dragomir Stefanov, the five most sought-after FM services in Bulgaria continue to be the maintenance of building installations, cleaning, building maintenance, security, and property management. Although traditional, these services are at the core of the understanding of FM.
In practice, all FM companies in the country cover the three most sought-after services (building maintenance, cleaning, and maintenance of building installations), and four out of five provide security and property management. Spatial planning, reception, and transport are also offered by more than half of the existing FM companies.
The average area of the buildings maintained by the FM companies is very different, depending on the purpose of the sites. The largest are office buildings with an average area of over 25,600 square meters, followed by commercial buildings (nearly 17,000 square meters) and warehouses (over 3,500 square meters).


Increase in demand for IT support in Commercial is Expected to Gain the Market Growth


There will be an increasing demand for software, financial, HR, and facility management marketing services in order to better meet the needs and expectations of users. For now, supply is ahead of demand in a variety of FM-related services in the country.
It is noteworthy that every tenth of respondents indicated that the service "information technology support" is also in demand, and 6.7% include "spatial planning". Until a few years ago, these services did not fall within the scope of FM, but today they have serious potential for facility management growth trends in IT support facilities.
The service "IT support", is positioned further back in the ranking of activities offered by companies in the industry in relation to demand. This fact concludes that this is a relatively new service with potential for implementation and attracting staff with appropriate qualifications and skills from FM companies is one of the current challenges for the market.
Key Facilities Management Bulgaria CEO in the recent interviews mentioned that the company continues to sustain a superior service position in the Bulgarian market, one which delivers innovative “head of the pack” business solutions characterised by strong cultural understanding, collaboration, and practical know-how of new Facility Management technologies and approaches, signifying the importance of facility management.
As per ESRI Bulgaria, Facility management experts increasingly include GIS in the IT tools, by which they manage buildings and facilities. The reason is hidden in the fact that spatial location of the objects is very important for the facility management.
Lack of sufficiently trained specialists with appropriate education, poor legislative framework of the service and weak state regulation, lack of standards for staff training in the field of FM, unfair competition, incorrectness on the part of the contracting authorities and frequent change of their expectations towards the quality and content of the services received are restraints to the growth of IT support facility management.


Competitive Landscape

The Bulgaria Facility Management Market is consolidated with the presence of limited firms of different sizes. The market is anticipated to grow with increased investments and the emergence of new companies in the market.


October 2021 - SAP acquired the newly built Class A office building Park Lane Office Center in Sofia for EUR 49 million. The purchase price is equivalent to a 7.5% asset yield. This is the largest investment deal on the Bulgarian office property market so far in 2021
February 2022 - Integrated packaging solutions provider Multivac has announced the expansion of the production facility in Bozhurishte, Bulgaria. With an area covering up to 5,000m2, the expansion project will include the construction of new production and assembly facilities, as well as modern offices.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Facility Management Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Trend Toward Commoditization of FM
5.1.2 Increasing Investments on Infrastructure Developments
5.2 Market Restraints
5.2.1 Diminishing Profit Margins and Ongoing Changes in Macro-environment

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type of Facility Management Type
6.1.1 Inhouse Facility Management
6.1.2 Outsourced Facility Mangement
6.1.2.1 Single FM
6.1.2.2 Bundled FM
6.1.2.3 Integrated FM
6.2 By Offering Type
6.2.1 Hard FM
6.2.2 Soft FM
6.3 By End User
6.3.1 Commercial
6.3.2 Institutional
6.3.3 Public/Infrastructure
6.3.4 Industrial
6.3.5 Others

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 GI Enterprise Ltd.
7.1.2 KEY Facilities Management
7.1.3 First Facility Bulgaria EOOD
7.1.4 Mundus Services AD
7.1.5 Landmark Property Management Jsc
7.1.6 OKIN Facility
7.1.7 Global Facility Services Ltd.
7.1.8 Bulgarian Home Care Ltd
7.1.9 HOMDY
7.1.10 Apleona HSG EOOD

8 INVESTMENT ANALYSIS

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