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パーソナルケアパッケージング市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Personal Care Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

パーソナルケアパッケージング市場は、2020年に273.1億米ドル、2026年には354.7億米ドルに達し、2021年から2026年の間にCAGR4.66%を記録すると予測されています。COVID-19の蔓延は、サプライチェーンの混乱により... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

パーソナルケアパッケージング市場は、2020年に273.1億米ドル、2026年には354.7億米ドルに達し、2021年から2026年の間にCAGR4.66%を記録すると予測されています。COVID-19の蔓延は、サプライチェーンの混乱により市場に悪影響を及ぼし、世界的に工場閉鎖の長期化を招きました。ボトル、カートン、ポンプメーカーがパーソナルケア企業に提供することは、ロジスティック的に困難な状況となっています。

主なハイライト
ほとんどの国で、政府はパーソナルケア産業を必需品のカテゴリーに分類し、その機能を認めている。しかし、箔、包装材、印刷機、練炭/ガス(ボイラーを動かすのに必要)などのユーティリティ消耗品を製造する補助装置の運用については明確になっていない。
一次容器、二次フレキシブルパウチ、キャップとクロージャ、ノズルの形態のプラスチックは、化粧品産業で使用される主要な包装材料の一つである。プラスチックチューブは、液体・固体・半固体の材料を保存し、製品を一定の割合で吐出することができるため、化粧品業界では主要な容器の1つとなっています。
チューブの需要増加に対応するため、さまざまなサプライヤーが市場でさまざまなコラボレーションやイノベーションを打ち出しています。例えば、2021年11月、化粧品、スキンケア、パーソナルケア、オーラルケア市場向けのプラスチックおよびラミネートチューブの大手プロバイダーの1つであるAlbéa Tubes社は、U.T.C.GおよびeXpackUSAと提携し、消費者から回収したプラスチック(PCR)を使用したメイドインアメリカチューブを美容およびパーソナルケア事業者に提供することに成功しました。
さらに2021年11月、ディオールは化粧品パッケージングサプライヤーCosmogenのTense Tubeを選び、Capture Totale Super Potent Eye Serumをビジネス化しました。LVMH傘下の高級ブランドによるこの新製品のイノベーションは、顔と手の接触を避けながら目の輪郭部分にフィットする人間工学に基づいた金属製アプリケーターにより、新鮮なインパクトを与えています。
パーソナルケア製品のパッケージング市場は、COVID-19の世界的な流行により、需要が大きく落ち込んでいます。一部の製品カテゴリーは、市場で安定した製品需要を維持しました。しかし、特定のカテゴリーでは需要の減少が見られました。例えば、自宅待機期間中、人々は自宅待機を始め、通勤を控えたため、洗髪のサイクルが長くなり、シャンプーの需要に影響を及ぼした。


主な市場動向

ヘアケアが大きなシェアを占めると予想


ヘアケアブランドは、サロンでもそれ以外でも、パッケージを活用しています。小売店向けのヘアケア製品は競争が激しく、ヘアケアブランドは消費者との関係を構築するためにパッケージングの差別化を図っています。ほとんどのヘアケアブランドは、マットとグロスの印刷技術の相互作用を試みており、パッケージに感覚的な要素を取り入れることが多くなっています。スタイリングの熱を防ぎ、ツヤを与え、縮れを抑えるためにトリートメントオイルを使用することで、スポイト式のパッケージが使用されることが多くなっています。
日本の美容業界の大手企業は、欧州での事業展開を積極的に推進しています。例えば、東京に本社を置く花王のヘアケアブランド「Guhl」は、サステイナブルな製品への需要の高まりに着目しています。ドイツ、オーストリア、スイス、オランダで販売されている花王のヘアケアブランド「Guhl」は、新しいサステナブルパッケージを発売しました。つまり、シャンプーボトルの50%が再生ポリエチレンテレフタレート(rPET)製になりました。さらに、コンディショナーのボトルには100%ポリプロピレン(PP)を使用し、完全にリサイクルできるようになりました。
多くのヘアケアブランドは、より良いパッケージの代替品を提供するためにパートナーシップを結んでいます。企業は、製品を単独で購入する代わりに、消費者がボトルを持ち帰り、補助的な価格で詰め替えることを奨励する詰め替えの取り組みにますます力を入れています。2020年10月、P&Gビューティは、欧州のヘッド&ショルダーズ、パンテーン、ハーバルエッセンス、オージーの各ブランドで、史上初の詰め替え用アルミボトルシステムを本格展開することを発表しました。このシステムは、再利用可能な100%アルミニウム製ボトルとリサイクル可能な詰め替え用パウチを採用し、プラスチック使用量を60%削減(1mLあたり、一般的なブランドボトルと比較)しているのが特徴です。シャンプーボトルの買い方、使い方、捨て方を変えるきっかけになることが期待されています。
McKernan Inc.は、ヘアケア製品のパッケージングに使用される容器や栓を数多く取り揃えています。同社は、PET、HDPE、LPDE、PVC、PPを扱っています。これらのボトルには、旅行用やサンプル用の小さなサイズから、多くのシャンプーやコンディショナーに見られるような経済的な大きなサイズまで、さまざまなものがあります。ガラス瓶を使ったパッケージングは、ヘアセラムやオイルに最適です。また、ジェル、保湿クリーム、コンディショニングトリートメント、ヘアセラム、スタイリングワックスに最適な折りたたみ式のチューブやセットのラインアップもあります。折りたたみ式チューブは、パーマネントおよび一時的なヘアカラーリング用途やヘアグリッターにも使用されています。
2019年11月、ロレアルはヘアケア製品のパウチパッケージに移行しました。同社はProAmpacと協力し、よりサステナブルで柔軟性のある独自のパッケージを開発した。ロレアルの「REDKEN Flash Lift Bonder」では、内袋とツイストタイを備えた硬い容器を、特徴的な注ぎ口を含む単一の柔軟なパッケージに変更しました。さらに、国際的な美容室チェーンであるToni & Guyは、より「大人」な消費者にアピールするために新しいパッケージデザインを開発しました。彼らは、このブランドのサロンと密接な関係を持ち、本物のサロン・ブランド製品を購入することへの安心感を求めているのです。


アジア太平洋地域が大きなシェアを占めると予想される


中国のパーソナルケア市場は、ここ数年で最も急成長している分野の1つであり、ますます熱心な消費者ベースの恩恵を受けて、調査対象市場の成長を増強しています。
中国国家統計局(NBS)によると、2021年11月の中国における化粧品の小売売上高は309億9000万人民元にのぼります。また、化粧品業界は2020年の最初の数ヶ月間、Covid-19の大流行により大幅な減収を経験し、消費財販売全般に影響を及ぼしたとしています。しかし、中国の効果的なパンデミック管理により、小売取引額はすぐに回復した。また、男性のスキンケアに対する意識の変化が、中国における男性用化粧品市場の活況を促進しています。
化粧品やパーソナルケア製品への消費支出は拡大を続けており、加工・包装された高価な製品を採用する傾向が強まっています。スキンケアと装飾用化粧品は健全に成長しており、フェイシャルケアとメディカルスキンケアは旺盛な需要を目の当たりにしています。さらに、アンチエイジング製品や環境汚染対策用製品も成長の可能性があります。
Tmall Innovation Centerによると、90年代以降の若い女性は、中国の化粧品分野の成長を牽引する最も重要な消費者グループになっています。90年代以降の世代は独立した消費力を持ち、この層の美容とスキンケアへの関心が同時に高まり、大きな成長につながっています。このことが、中国の化粧品パッケージ市場の成長を後押ししています。
高級品への需要の高まりは、ポンプボトルやスポイトの成長を促すと予想されます。スポイトメーカーのVirospackは、複数の国内ブランドがプレミアムケアカテゴリーに参入し始めていることから、中国の潜在力が高まっていると考えています。


競合他社の状況

パーソナルケアパッケージング市場は、主要地域に多くのプレーヤーが存在するため、非常に断片化されています。世界および地域レベルで複数の中堅・中小規模のメーカーが存在するため、市場は高い競争力を維持しています。市場はさまざまな合併やパートナーシップも目撃しています。主なプレイヤーは、Amcor PLC、AptarGroup Inc.、Gerresheimer AG、Albea SA、Silgan Holdings Inc.等です。


2021年8月 パーソナルケア大手のユニリーバが、これまで廃棄物として扱われていたポストコンシューマー樹脂素材を積層したサステナブルブラックパッケージを開発。同社は、パーソナルケア、美容、化粧品、ホームケア、食品に適した持続可能な黒色プラスチックパッケージを実現するために、多層のポストコンシューマ樹脂設計を採用していました。この技術革新により、黒色プラスチック廃棄物をこれらのカテゴリーで新しいパッケージングに再利用することが可能になりました。
2021年4月 - ブランドを消費者に直接届けることに特化した著名なテクノロジープラットフォームであるTHG plcは、新しいリサイクルイニシアチブ「recycle: me by THG(エコ)」を開始しました。これは、ユーザーがブランドに関係なく、使用済みの美容製品をすべてTHGに戻してリサイクルすることができるようにするものです。THG の recycle: me プロジェクトは、使用済み美容製品のプラスチック製エンドオブライフが環境的に持続可能な扱いを受けるように設計されています。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact due to COVID-19 on the Personal Care Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Consumption of Personal Care Products With Growing Disposable Income
5.1.2 Growing Focus on Innovative and Attractive Packaging
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Costs of R&D and Manufacturing of New Packaging Solution

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Material Type
6.1.1 Plastic
6.1.2 Glass
6.1.3 Metal
6.1.4 Paper
6.2 Packaging Type
6.2.1 Plastic Bottles and Containers
6.2.2 Glass Bottles and Containers
6.2.3 Metal Containers
6.2.4 Folding Cartons
6.2.5 Corrugated Boxes
6.2.6 Tube and Stick
6.2.7 Caps and Closures
6.2.8 Pump and Dispenser
6.2.9 Flexible Plastic Packaging
6.2.10 Other Packaging Types
6.3 Product Type
6.3.1 Oral Care
6.3.2 Hair Care
6.3.3 Color Cosmetics
6.3.4 Skin Care
6.3.5 Men's Grooming
6.3.6 Deodorants
6.3.7 Other Products Type
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.1.1 United States
6.4.1.2 Canada
6.4.2 Europe
6.4.2.1 United Kingdom
6.4.2.2 Germany
6.4.2.3 France
6.4.2.4 Italy
6.4.2.5 Spain
6.4.2.6 Rest of the Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.3.1 China
6.4.3.2 India
6.4.3.3 Japan
6.4.3.4 Australia
6.4.3.5 South Korea
6.4.3.6 Indonesia
6.4.3.7 Thailand
6.4.3.8 Rest of Asia Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.4.1 Brazil
6.4.4.2 Mexico
6.4.4.3 Argentina
6.4.4.4 Rest of Latin America
6.4.5 Middle East and Africa
6.4.5.1 United Arab Emirates
6.4.5.2 Saudi Arabia
6.4.5.3 South Africa
6.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles*
7.1.1 Albea SA
7.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
7.1.3 RPC Group Plc (Berry Global Group)
7.1.4 Silgan Holdings Inc.
7.1.5 DS Smith PLC
7.1.6 Graham Packaging Company
7.1.7 Libo Cosmetics Company Ltd
7.1.8 AptarGroup Inc.
7.1.9 Amcor PLC
7.1.10 Cosmopak Ltd
7.1.11 Quadpack Industries SA
7.1.12 Rieke Packaging Systems Ltd
7.1.13 Gerresheimer AG
7.1.14 Raepak Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Personal Care Packaging Market was valued at USD 27.31 billion in 2020, and it is expected to reach USD 35.47 billion by 2026, registering a CAGR of 4.66% during the period of 2021-2026. The spread of COVID-19 negatively impacted the market due to disruptions in the supply chain, resulting in extended factory closures globally. Logistically, it has been difficult for bottles, cartons, and pump makers to provide to personal care companies.

Key Highlights
In most countries, the governments put the personal care industry under the essential commodity category, allowing them to function. Still, there is no clarity on the operation of ancillary units that make the foil, packaging material, printers, and utility consumables, like briquettes/gases (required to run boilers).
Plastic in the form of primary containers, secondary flexible pouches, caps and closure, and the nozzle is one of the major packaging materials used by the cosmetic industry. The plastic tube is one of the major containers in the cosmetic industry as it is able to store liquid-solid and semi-solid materials and able dispense products in the controlled proportions.
In order to cater to the increasing demand for tubes, various suppliers have come up with different collaborations and innovations in the market. For instance, in November 2021, Albéa Tubes, one of the major providers of plastic and laminate tubes for the cosmetic, skincare, personal care, and oral care markets, partnered with U.T.C.G and eXpackUSA to offer Made in America tubes made from post-consumer recycled (PCR) plastics to beauty and personal care businesses.
Additionally, in November 2021, Dior chose the Tense Tube from cosmetic packaging supplier Cosmogen to business its Capture Totale Super Potent Eye Serum. The new product innovation from the LVMH-owned luxury label provides a fresh impact due to its ergonomic metal applicator, which fits the eye contour area while avoiding contact between the face and hands.
The personal care product packaging market is seeing a significant slump in demand due to the global outbreak of COVID-19. Certain product categories maintained a stable product demand in the market. However, certain categories observed a decline in demand. For instance, during the home quarantine period, people started staying home and reduced traveling to work resulted in longer cycles of hair wash, impacting the shampoo demand.


Key Market Trends

Hair Care is Expected to Hold Significant Share


Haircare brands use packaging to their advantage, both in the salon and beyond. Haircare for the retail segment is highly competitive, and hair care brands are relying on packaging differentiation to forge a connection with consumers. Most hair care brands experiment with the interplay of matte and gloss printing techniques and are increasingly incorporating sensory elements into their packaging. The use of treatment oils for added heat styling protection, imparting shine, or decreasing frizz has led to the increased use of dropper packaging as a dosing and precision application method.
Many Japanese beauty giants are keen to push forward their presence in Europe. For instance, Kao’s haircare brand based in Tokyo, Guhl, is tapping into rising demand for sustainable products. Guhl, a Kao-owned hair care player available in Germany, Austria, Switzerland, and the Netherlands, has launched a new sustainable packaging, meaning its shampoo bottles now consist of 50% recycled Polyethylene terephthalate (rPET). Moreover, the conditioner bottles used were made of 100% polypropylene (PP) and therefore were fully recyclable.
Many hair care brands are entering partnerships to provide better packaging alternatives. Companies are increasingly engaging in refilling initiatives that encourage consumers to bring back their bottles and refill them at a subsidized price instead of purchasing the product independently. In October 2020, P&G Beauty announced its first-ever refillable aluminum bottle system to launch at-scale, with its Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences, and Aussie brands in Europe. The refill system uses a new reusable 100% aluminum bottle and recyclable refill pouch, made using 60% less plastic (per mL versus standard brand bottle). It is expected to pave the way in changing the way consumers buy, use and dispose of their shampoo bottles.
McKernan Inc. offers a large selection of containers and closures for hair care products packaging. The company carries PET, HDPE, LPDE, PVC, and PP. These bottles range from smaller, travel, or sample sizes up to the larger, economy sizes seen with many shampoos and conditioners. Packaging through glass bottles is of great use with hair serums and oils. The company also carries a line of collapsible tubes and sets perfect for gel, moisturizing creams, conditioning treatments, hair serums, and styling waxes. Collapsible tubes are also used for permanent and temporary hair coloring applications and hair glitter.
In November 2019, L’Oréal moved to a pouch package for hair care products. The company collaborated with ProAmpac to develop a unique and more sustainable, flexible package. For L’Oréal’s REDKEN Flash Lift Bonder, the supplier replaced a rigid container with an inner bag and twisted tie with a single flexible package that includes a distinctive pour spout. Moreover, Toni & Guy, an international chain of hairdressing salons, has developed new packaging designs to appeal to more ‘grown-up’ consumers. They relate closely to the brand’s salon and want reassurance for purchasing a genuine salon brand product.


Asia Pacific is Expected to Hold Significant Share


The personal care market in China has been one of the fastest-growing sectors in the last few years, benefitting from an increasingly engaged consumer base, which is augmenting the growth of the market studied.
According to China's National Bureau of Statistics (NBS), the retail sales of cosmetics in China amounted to CNY 30.99 billion in November 2021. It also states that the cosmetics industry witnessed a significant decrease in revenue during the first months of 2020 due to the Covid-19 pandemic, which affected consumer goods sales in general. However, due to China's effective pandemic management, the retail trade value quickly recovered. In addition, the changing attitude among men toward skincare fosters the booming of the men's cosmetics market in China.
Consumer spending on cosmetics and personal care products continues to grow, which is facilitating the trend toward adopting processed, packaged, and expensive products. Skincare and decorative cosmetics are growing soundly, with facial care and medical skincare witnessing a robust demand. Moreover, growth potential is also provided by anti-aging products and those intended to protect against environmental pollution.
According to Tmall Innovation Center, the young women of the post-90s generation have become the most crucial consumer group driving growth in China's cosmetic sector. The post-90s generation has independent consuming power, and a simultaneous surge of interest in beauty and skincare amongst this demographic has translated into significant growth. This is aiding the growth of the cosmetic packaging market in the country.
The increase in demand for luxury products is anticipated to drive growth of pump bottles and droppers. The dropper maker Virospack believes in China's increasing potential as multiple domestic brands are beginning to position themselves into the premium care category.


Competitive Landscape

The personal care packaging market is highly fragmented, as many players are present across the key regions. The presence of several medium and small-scale manufacturers on a global and regional level is keeping the market at a high rivalry position. The market is witnessing various mergers and partnerships as well. Key players include Amcor PLC, AptarGroup Inc., Gerresheimer AG, Albea SA, Silgan Holdings Inc., etc.


August 2021 - Personal care major Unilever developed sustainable black packaging made from layered post-consumer resin materials, which was previously treated as waste. The company had used a multilayer post-consumer resin design to achieve sustainable black plastic packaging suitable for personal care, beauty, cosmetics, home care, and food products. This innovation enables black plastic waste to be re-used in new packaging across these categories.
April 2021 - THG plc, a prominent technology platform specializing in taking brands direct to consumers, has launched a new recycling initiative called recycle: me by THG (eco) that will allow users to submit all used beauty products back to THG to be recycled, regardless of brand. THG's recycle: me project was designed to ensure that plastic end-of-life of used beauty products is treated environmentally sustainable.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact due to COVID-19 on the Personal Care Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Consumption of Personal Care Products With Growing Disposable Income
5.1.2 Growing Focus on Innovative and Attractive Packaging
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Costs of R&D and Manufacturing of New Packaging Solution

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Material Type
6.1.1 Plastic
6.1.2 Glass
6.1.3 Metal
6.1.4 Paper
6.2 Packaging Type
6.2.1 Plastic Bottles and Containers
6.2.2 Glass Bottles and Containers
6.2.3 Metal Containers
6.2.4 Folding Cartons
6.2.5 Corrugated Boxes
6.2.6 Tube and Stick
6.2.7 Caps and Closures
6.2.8 Pump and Dispenser
6.2.9 Flexible Plastic Packaging
6.2.10 Other Packaging Types
6.3 Product Type
6.3.1 Oral Care
6.3.2 Hair Care
6.3.3 Color Cosmetics
6.3.4 Skin Care
6.3.5 Men's Grooming
6.3.6 Deodorants
6.3.7 Other Products Type
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.1.1 United States
6.4.1.2 Canada
6.4.2 Europe
6.4.2.1 United Kingdom
6.4.2.2 Germany
6.4.2.3 France
6.4.2.4 Italy
6.4.2.5 Spain
6.4.2.6 Rest of the Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.3.1 China
6.4.3.2 India
6.4.3.3 Japan
6.4.3.4 Australia
6.4.3.5 South Korea
6.4.3.6 Indonesia
6.4.3.7 Thailand
6.4.3.8 Rest of Asia Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.4.1 Brazil
6.4.4.2 Mexico
6.4.4.3 Argentina
6.4.4.4 Rest of Latin America
6.4.5 Middle East and Africa
6.4.5.1 United Arab Emirates
6.4.5.2 Saudi Arabia
6.4.5.3 South Africa
6.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles*
7.1.1 Albea SA
7.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
7.1.3 RPC Group Plc (Berry Global Group)
7.1.4 Silgan Holdings Inc.
7.1.5 DS Smith PLC
7.1.6 Graham Packaging Company
7.1.7 Libo Cosmetics Company Ltd
7.1.8 AptarGroup Inc.
7.1.9 Amcor PLC
7.1.10 Cosmopak Ltd
7.1.11 Quadpack Industries SA
7.1.12 Rieke Packaging Systems Ltd
7.1.13 Gerresheimer AG
7.1.14 Raepak Ltd

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9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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