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アジア太平洋地域の美容・パーソナルケア製品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Asia-Pacific Beauty and Personal Care Products Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域の美容・パーソナルケア製品市場は、2020年に1,639億2,000万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)にはCAGR 6.38 %と予測されています。 COVID-19の流行は、アジアの消費者の消費習慣や... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域の美容・パーソナルケア製品市場は、2020年に1,639億2,000万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)にはCAGR 6.38 %と予測されています。

COVID-19の流行は、アジアの消費者の消費習慣や購買意欲に影響を与えており、COVID-19の蔓延を遅らせるために様々な政府が複数の対策を講じたため、市場成長率が若干低下しています。基本的な取り組みとしては、社会的隔離指令、営業時間の制限、渡航制限などがあります。以下は、市場に与える主な影響です。例えば、以下のようなものです。

市場の消費者は、衛生面を重視している。そのため、市場でのパンデミックの発生とともにカテゴリーが拡大し、期間中にシャワージェルの売上がエスカレートしました。さらに、2020年2月以降、「自宅でスキンケア」のWeb検索件数が100%以上増加した。

市場の主要なドライバーは、アジアの消費者の見栄えの良いパーソナルイメージへの欲求であり、個人の衛生習慣への意識も高まりました。また、消費者の健康や衛生に対する関心の高まりから、同地域では天然素材やオーガニック製品への需要が高まっています。このような要因から、メーカーはダイナミックに変化する消費者ニーズに対応するため、製品提供の改善を余儀なくされています。

インドなどのアジア諸国では、薄毛、髪のボリュームダウン、乾燥など、髪に関する悩みが増えており、ヘアケア製品は最も豊かで費用対効果の高い方法として注目されています。ヒンドゥスタン・ユニリーバは、DoveやSunsilkといった主力ブランドの好調に助けられ、市場でのリーダーシップを維持し、Patanjali Ayurvedはインド市場における2019年の売上高で最も速い成長率を記録しました。

インターネットの普及に伴い、インドではここ1~4年、消費財を購入するためのオンラインチャネルが急成長を遂げました。このカテゴリーには、Nykaa、Purplle、Nnnowなどの専門業者が参入し、e-tailingの成長を利用して、オンライン化粧品分野で大きなパイを争っています。Nykaaは、インドのオフライン店舗とオンライン店舗の両方で600以上のブランドを提供しています。

主な市場動向

スキンケア製品の普及拡大

洗顔料などのフェイシャルケアにおいて、天然成分への関心が高まっていることから、スキンケア製品の需要が大きく伸びています。さらに、肌の黒ずみや火傷などの肌トラブルに対する懸念の高まりも、調査期間中の市場成長を後押ししています。アジア太平洋地域における美容フェイスマスクの普及率は増加傾向にあり、中国が最も高い成長を遂げました。一方、インドネシアとマレーシアの両国の美容フェイスマスクの普及率は、2019年に8%強の成長を遂げました。さらに、美容・パーソナルケア製品のメーカーは、特定の消費者グループをターゲットにした製品を発売しています。例えば、2019年、ニュートロジーナは、肌を分析し、必要な場所に正確に有効成分を届ける3Dプリントのフェイスマスク「MaskiD™」を開発しました。

中国がアジア太平洋地域の化粧品市場で最大のシェアを占める

健康的で衛生的な生活に対する個人の意識の高まりが、中国全土における家庭用品(パーソナルケア製品を含む)に対する一人当たりの支出増に寄与しています。中国は世界のホットスポットの一つであり、最も変化の激しい美容市場であり、業界をリードするイノベーションを導入し、世界的なトレンドを生み出しています。UVカット、ロングラスティング、モイスチャライジング/ハイドレーティング、ボタニカル/ハーブ、ホワイトニング、アンチエイジングなどの効能をうたった製品が、相当数の製品を発売しています。ヘアスタイリングやファッション性を高めるための天然ヘアカラーの採用率の高さや、ヘアテクスチャライジング製品の人気上昇により、特定の機能(アンチエイジングなど)を持つヘアケア製品や天然ヘアカラーが大きく伸びています。

競合他社の状況

アジア太平洋地域の美容・パーソナルケア製品市場における主要プレイヤーには、Avon Products Inc.、Beiersdorf AG、L'Oreal Group、Procter & Gamble、The Estée Lauder Companies Inc.などが挙げられます。L'Oréal SA は最も活発な企業の一つで、数多くのブランドを展開し、美容とスキンケア製品の幅広いラインアップをアジア太平洋地域に提供しています。同社は、成分、機能性、パッケージングなどの品質向上と製品イノベーションに相当な費用を投じている。これらの活発な企業は、地理的な存在感と顧客基盤を拡大するための重要な戦略として、製品イノベーションを採用している。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Personal Care Products
5.1.1.1 Hair Care Products
5.1.1.1.1 Shampoo
5.1.1.1.2 Conditioners
5.1.1.1.3 Hair Oil
5.1.1.1.4 Hair Styling and Coloring Products
5.1.1.1.5 Other Hair Care Products
5.1.1.2 Skin Care Products
5.1.1.2.1 Facial Care Products
5.1.1.2.2 Body Care Products
5.1.1.2.3 Lip Care Products
5.1.1.3 Bath and Shower
5.1.1.3.1 Shower Gels
5.1.1.3.2 Soaps
5.1.1.3.3 Bath Salts
5.1.1.3.4 Other Bath and Shower Products
5.1.1.4 Oral Care
5.1.1.4.1 Toothbrushes and Replacements
5.1.1.4.2 Toothpaste
5.1.1.4.3 Mouthwashes and Rinses
5.1.1.4.4 Other Oral Care Products
5.1.1.5 Men's Grooming Products
5.1.1.6 Deodrants and Antiperspirants
5.1.2 Cosmetics/Make-up Products
5.1.2.1 Facial Cosmetics
5.1.2.2 Eye Cosmetic Products
5.1.2.3 Lip and Nail Make-up Products
5.2 By Category
5.2.1 Mass Products
5.2.2 Premium Products
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.2 Convenience Stores
5.3.3 Specialty Stores
5.3.4 Online Channel
5.3.5 Other Distribution Channels
5.4 By Geography
5.4.1 India
5.4.2 China
5.4.3 Japan
5.4.4 Australia
5.4.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 LOreal SA
6.4.2 The Procter & Gamble
6.4.3 Beiersdorf AG
6.4.4 Avon Products Inc.
6.4.5 Unilever PLC
6.4.6 The Estee Lauder Companies Inc.
6.4.7 Shiseido Co. Ltd
6.4.8 Kao Corporation
6.4.9 Revlon Inc.
6.4.10 Oriflame Holding AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The Asia-Pacific beauty and personal care products market was valued at USD 163.92 billion in 2020, and it is projected to witness a CAGR of 6.38 % during the forecast period (2021 - 2026).

The COVID-19 pandemic has influenced Asian consumers’ spending habits and purchase decisions leading to a slight decline in the market growth, owing to various governments imposing multiple measures intended to slow down the spread of COVID-19. Some basic initiatives include social isolation directives, limitations on business opening hours, and travel restrictions. Following are some major impacts on the market. For instance:

The consumers in the market are concerned regarding hygiene. Thus, the category grew with the onset of the pandemic in the market, and the sales of shower gel escalated during the period. Furthermore, the web search incidents for “skincare at home” increased by more than 100% since February 2020.​

The key driver in the market is the desire for a presentable personal image among Asian consumers, which also led to their awareness of personal hygiene habits. The consumer’s growing concern about their health and hygiene enhanced the demand for natural or organic products in the region. Such factors compelled manufacturers to improve their product offerings to match the dynamically changing consumer requirements.

Amid the growing prevalence of hair thinning, loss of volume, dryness, and several other hair-related concerns among the consumers in Asian countries like India, hair care products are emerging as the most affluent and cost-effective way. Hindustan Unilever retained its market leadership, aided by the strong performance of its flagship brands, such as Dove and Sunsilk, while Patanjali Ayurved recorded the fastest growth rate in terms of sales in 2019 in the Indian market.

With the increasing penetration of the internet, the online channels for the purchase of consumer goods witnessed a rapid growth in the last there or four years in India. This category attracted a few specialists, like Nykaa, Purplle, Nnnow, etc., who are utilizing the increasing e-tailing growth and vying for a significant pie in the online cosmetics space. Nykaa offers more than 600 brands in both offline and online stores in India.

Key Market Trends

Increased Penetration of Skin Care Products

The market has witnessed a significant demand for skin care products due to increasing interest in natural formulations in facial care regimes, such as cleansers. Moreover, increased concerns regarding skin problems like skin blackening and burn are also driving the market growth during the study period. Growing at an increasing rate, the beauty face mask penetration in the Asia-Pacific region experienced the highest growth in China. In contrast, beauty face mask penetration in both Indonesia and Malaysia grew by just over eight percent in 2019. Furthermore, manufacturers of beauty and personal care products are launching products targeted at specific consumer groups. For instance, in 2019, Neutrogena developed a 3D-printed face mask, MaskiD™, to analyze skin and deliver active ingredients exactly where it is needed.

China Holds the Largest Share in the Asia-Pacific Cosmetics Products Market

The increasing awareness about a healthier lifestyle among individuals for healthy and hygienic living has contributed to the increase in per capita expenditure on household products (including personal care products) across China. China is one of the world’s hotspots and fastest-changing beauty markets, introducing industry-leading innovations and setting trends globally. Products with claims, such as UV protection, long-lasting, moisturizing/hydrating, botanical/herbal, whitening, and anti-aging, accounted for a considerable number of product launches. Haircare products having specific functions (such as anti-aging) and natural hair colorants are witnessing significant growth, owing to the high adoption rate of natural hair color to enhance hair styling and fashionable statements and the growing popularity of hair texturizing products.

Competitive Landscape

Some of the major key players in the beauty and personal care products market in Asia- Pacific are Avon Products Inc., Beiersdorf AG, L'Oreal Group, Procter & Gamble, and The Estée Lauder Companies Inc. L'Oréal SA is one of the most active companies, with numerous brand offerings and a broad range of beauty and skincare products across the region. The company has spent considerably on improving quality and product innovation in terms of ingredients, functionality, and packaging. These active companies have adopted product innovation as their key strategy to increase their geographical presence and customer base.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Personal Care Products
5.1.1.1 Hair Care Products
5.1.1.1.1 Shampoo
5.1.1.1.2 Conditioners
5.1.1.1.3 Hair Oil
5.1.1.1.4 Hair Styling and Coloring Products
5.1.1.1.5 Other Hair Care Products
5.1.1.2 Skin Care Products
5.1.1.2.1 Facial Care Products
5.1.1.2.2 Body Care Products
5.1.1.2.3 Lip Care Products
5.1.1.3 Bath and Shower
5.1.1.3.1 Shower Gels
5.1.1.3.2 Soaps
5.1.1.3.3 Bath Salts
5.1.1.3.4 Other Bath and Shower Products
5.1.1.4 Oral Care
5.1.1.4.1 Toothbrushes and Replacements
5.1.1.4.2 Toothpaste
5.1.1.4.3 Mouthwashes and Rinses
5.1.1.4.4 Other Oral Care Products
5.1.1.5 Men's Grooming Products
5.1.1.6 Deodrants and Antiperspirants
5.1.2 Cosmetics/Make-up Products
5.1.2.1 Facial Cosmetics
5.1.2.2 Eye Cosmetic Products
5.1.2.3 Lip and Nail Make-up Products
5.2 By Category
5.2.1 Mass Products
5.2.2 Premium Products
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.2 Convenience Stores
5.3.3 Specialty Stores
5.3.4 Online Channel
5.3.5 Other Distribution Channels
5.4 By Geography
5.4.1 India
5.4.2 China
5.4.3 Japan
5.4.4 Australia
5.4.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 LOreal SA
6.4.2 The Procter & Gamble
6.4.3 Beiersdorf AG
6.4.4 Avon Products Inc.
6.4.5 Unilever PLC
6.4.6 The Estee Lauder Companies Inc.
6.4.7 Shiseido Co. Ltd
6.4.8 Kao Corporation
6.4.9 Revlon Inc.
6.4.10 Oriflame Holding AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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