インドのオンライン旅行市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年〜2027年)India Online Travel Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) インドのオンライン旅行市場は、より多くのセグメントがデジタルチャネルに移行し、成熟に近づきつつあります。オンライン旅行総予約数は2桁成長し、旅行市場全体を上回ると予想されます。インターネットの出現と... もっと見る
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サマリーインドのオンライン旅行市場は、より多くのセグメントがデジタルチャネルに移行し、成熟に近づきつつあります。オンライン旅行総予約数は2桁成長し、旅行市場全体を上回ると予想されます。インターネットの出現と人工現実感(AR)の出現により、インドのオンライン旅行業界は急速に変化しており、より良い旅行価格と宿泊施設を求めてウェブの利便性に注目するインド人が増えている。インドのオンライン旅行市場の成長の大部分は、Cleartrip、MakeMyTrip、Yatraなどのオンラインポータルが提供する国際線とホテルの予約の普及が進むことに起因すると考えられます。また、インドの消費者は財布の支出額の約4%を旅行に充てると予想されることから、ユーザーの需要が増加していることも要因のひとつと考えられます。旅行と交通手段の組み合わせ、空港送迎を含むもの、ホリデーパッケージが大きく伸びている。また、政府の地方空港整備計画により、小規模な市町村への接続が促進されています。インドのオンライン旅行市場は、観光産業の拡大、各国のインターネット利用やスマートフォン利用者の増加など、いくつかの要因によって主に牽引されています。また、急速な都市化、一人当たりの所得の増加、経済成長、より充実したサービスや快適さを求める顧客のライフスタイルの変化も、市場の成長にプラスの影響を与えるでしょう。インドのオンライン旅行業界は、COVID-19の影響を大きく受けています。しかし、長期的な成長のファンダメンタルズは損なわれていない。パンデミックは大きな課題ですが、業界の統合に伴い、より強力なプレーヤーにとっては買収のチャンスでもあります。しかし、国内観光は早期に回復すると予想され、最新のデータでは、比較的早い回復を支える十分な潜在需要があることが示唆されています。インドの旅行会社では、クリスマスと年末年始の航空券と宿泊の予約が25%から30%増加したと報告されている。 主な市場動向 インドにおける観光産業の成長が市場を牽引 インドの旅行・観光産業は、同国のGDPに占める割合が7番目に高く、GDPに貢献している。インドの経済成長は過去10年間、世界で最も高い水準で推移しています。可処分所得が増加し、国内外を旅行するインド人が増えているため、経済面での前向きな発展は、同国の観光産業の推進に寄与するはずです。同時に、インド政府の支援姿勢も観光産業をさらに活性化させるだろう。2016年に開始されたインドのUDAN-Regional Connectivity Scheme(UDAN-RCS)により、より幅広い経済層が航空旅行を楽しめるようになり、インドの国内旅客数は大幅に増加しました。 インドからのインバウンドおよびアウトバウンドの海外旅行の増加を利用しようとするプレイヤーには、UAEへの進出計画を発表したMakeMyTripや、インド人が最も旅行する国際都市を中心に海外拠点を拡大しているEaseMyTripが含まれます。EaseMyTripは、国際的なプレゼンスを拡大することで、顧客により良いサービスを提供するとともに、自国外の企業との提携に消極的な現地ホテルやレストランをより良い価格で提供することが期待されます。 可処分所得が市場を牽引 インドにおけるオンライン旅行市場の成長は、人々の可処分所得の増加によってもたらされています。市場関係者は、旅行者が自分の支出能力に応じた適切な旅行決定を行えるよう、海外旅行向けの手頃なパッケージやレンタカーの割引、国際線のキャッシュバックなど、革新的な旅行・バケーションパッケージ商品を紹介している。国際観光の面では、何百万人ものインド人の可処分所得が増加していることから、海外出国者数は長年にわたって着実に増加しており、長期的な傾向として、旅行者数の増加には大きなチャンスがあることが示唆されています。出国者数の増加に伴い、インド人旅行者の国際観光支出も増加傾向にある。 競合他社の状況 本レポートでは、インドのオンライン旅行市場で事業を展開する主要な国際的企業を取り上げています。市場シェアの観点からは、現在少数の大手企業が市場を支配しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。 その他の特典 市場推定(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Industry Value Chain Analysis 4.5 Porters Five Force Analysis 4.5.1 Threat of New Entrants 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers 4.5.4 Threat of Substitute Products 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.6 Impact of COVID-19 on the Market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Service Type 5.1.1 Transportation 5.1.2 Travel Accommodation 5.1.3 Vacation Packages 5.1.4 Others 5.2 Booking Type 5.2.1 Online Travel Agencies 5.2.2 Direct Travel Suppliers 5.3 Platform 5.3.1 Desktop 5.3.2 Mobile 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Via.com 6.2.2 Booking.com 6.2.3 MakeMyTrip 6.2.4 Yatra 6.2.5 Cleartrip 6.2.6 EaseMyTrip 6.2.7 Expedia 6.2.8 Thomas Cook Ltd. 6.2.9 Cox & Kings Ltd. 6.2.10 Oyo Rooms 6.2.11 ixigo 7 FUTURE OF THE MARKET 8 DISCLAIMER
SummaryIndia's online travel market is approaching maturity, as more segments transition to digital channels. Online travel gross bookings will grow in double digits and outpace the overall travel market. With the advent of the internet and the emergence of artificial reality (AR), the online travel industry in India is changing rapidly due to which a growing number of Indians have turned to the convenience of the web for better travel prices and accommodations. Most of the growth in the Indian online travel market would come from the increasing penetration of international flight and hotel bookings offered by online portals such as Cleartrip, MakeMyTrip, Yatra, and others. An increase in user demand is also a factor as Indian consumers are expected to devote almost 4% of their wallet spends on travel. The combination of travel and transportation offers, even those which include airport transfers, as well as holiday packages are growing hugely. Air accessibility and affordability is the biggest ongoing development in India, and the government’s regional airport development program is promoting connectivity to smaller cities and towns. The online travel market in India is mainly driven by several factors that include the increasing tourism industry, along with the rising penetration of internet usage and smartphone users across various countries. In addition to this, rapid urbanization, increasing per capita income, economic growth, and changing lifestyle of the customers shifting towards more enhanced services and comfort will have a positive impact on the growth of the market. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Industry Value Chain Analysis 4.5 Porters Five Force Analysis 4.5.1 Threat of New Entrants 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers 4.5.4 Threat of Substitute Products 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.6 Impact of COVID-19 on the Market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Service Type 5.1.1 Transportation 5.1.2 Travel Accommodation 5.1.3 Vacation Packages 5.1.4 Others 5.2 Booking Type 5.2.1 Online Travel Agencies 5.2.2 Direct Travel Suppliers 5.3 Platform 5.3.1 Desktop 5.3.2 Mobile 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Via.com 6.2.2 Booking.com 6.2.3 MakeMyTrip 6.2.4 Yatra 6.2.5 Cleartrip 6.2.6 EaseMyTrip 6.2.7 Expedia 6.2.8 Thomas Cook Ltd. 6.2.9 Cox & Kings Ltd. 6.2.10 Oyo Rooms 6.2.11 ixigo 7 FUTURE OF THE MARKET 8 DISCLAIMER
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