世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

キューバの観光とホテル市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年~2027年)


Cuba Tourism and Hotel Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

観光はキューバ経済にとって不可欠な要素であり、観光客数が年々増加していることから、観光・ホテル市場は長年にわたり成長基調にあります。キューバは、その美しい景観やビーチなど様々な要因から、レジャーを... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
130 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

観光はキューバ経済にとって不可欠な要素であり、観光客数が年々増加していることから、観光・ホテル市場は長年にわたり成長基調にあります。キューバは、その美しい景観やビーチなど様々な要因から、レジャーを楽しむ観光客が増加しており、観光業によるGDPのシェア拡大やホテル市場への投資拡大が記録されるようになってきています。キューバ政府は、観光開発の一環として、国際的なホテルチェーンに新たな機会を提供するという戦略的かつ賢明な決定を行い、大手ツアーオペレーターや国際航空会社との強い業務提携を実現し、観光市場のさらなる拡大を後押ししています。2015年に再開された米国(US)との国交は、キューバの旅行先としての人気急上昇に大きく寄与しています。これにより、観光市場が拡大し、島内のホテル業界のさらなる拡大に貢献しました。

キューバの好調な観光部門は、主にレジャー旅行部門が牽引しており、島国の様々なホテルや宿泊施設の急増につながっています。エコツーリズムを促進するための様々な取り組みや、ハイエンド観光の主要な目的地としてのイメージを考慮し、ホテル市場は過去10年間にいくつかの投資により拡大しました。持続可能な社会の実現に向け、ホテル、リゾート、ヴィラなどの宿泊施設は、効果的な発電、淡水化、下水処理、ゴミ処理システムなどの対策を通じて自然環境の保護に注力し、環境の持続可能性を維持するために手を取り合ってきました。

COVID-19は、台頭する世界の観光・ホテル産業に、被害を最小限に抑えるための計画を立てる暇もないほど早いスピードで影響を及ぼしました。パンデミックは、ウイルスの迅速な拡散のために、ホテル産業が世界中で閉鎖され、業界をより無計画な危機へと導きました。米国、イタリア、英国、フランス、ドイツなど、キューバへの国際観光客の主要な市場は、初期にウイルスの影響を受けた国の一つであり、多くの国による国際旅行の一時禁止(ほとんどの地域で2020年半ばまで続く)が、この年の入国者数の減少を招いた。信頼回復と観光・ホテル市場の成長回復に向けた国の前向きな姿勢により、ウイルスの深刻度が下がれば、状況は好転し、調査した市場も成長軌道に乗ることが予想されます。

主な市場動向

キューバへの観光客の増加が市場を牽引

観光市場は、初期のレビュー期間(2017年~2018年)に緩やかな成長率を記録しましたが、米国の制裁の影響により、同国への総入国者数は減少しました。この減少傾向は、2020年初頭に島国を襲った突然のCOVID-19パンデミックに支えられたものです。この間、同国は約110万人の観光客の足跡を記録するにとどまり、これは例年に比べ400万人以上少ない。しかし、同国の観光地は市場に自信をもたらしており、特にハバナ、バラデロ、トリニダード、ビニャーレスなどはキューバで最も人気のある観光地であり、ゲストを迎える準備は万端整っています。キューバの首都ハバナは、スペイン植民地時代の建築物や、1920年代に建てられた国会議事堂などの象徴的なランドマークがあり、建築好きの何人かを国々へ呼び寄せている。同様に、ハバナ旧市街(ハバナ・ビエハ)、マレコン、モロ城、国立美術館も必見のスポットとして、観光客を惹きつけています。

観光市場の拡大が同国のホテル市場の拡大を促す

キューバへの観光客の増加に伴い、キューバのホテル市場も拡大しています。過去数十年にわたり、キューバのホテル市場は拡大基調にあります。観光客の到着は近年増加傾向にあり(2020年はCOVID-19の流行により減少)、キューバへの到着は楽観的で印象的に成長しました。この国は、順調に到着客を増やしながら、世界の成長率に沿った流れを続けています。増加する観光客に対応するため、ホテル市場はキューバの総ベッド供給数の伸びを記録しています。キューバのホテル市場は、観光客の増加に対応するため、総ベッド数の増加を記録しています。このように、ホテル市場は予測期間中も緩やかながらも堅調な成長を続けると予想されます。

競合他社の状況

本レポートでは、キューバの観光およびホテル市場で事業を展開する国際的な主要企業を取り上げています。市場シェアの観点からは、現在、少数の主要プレイヤーが市場を支配しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Outlook
4.1.1 Tourism Market Outlook
4.1.2 Hotel Market Outlook
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Market Opportunities
4.5 Government Initiatives to Promote Tourism and Investments in the Hotel Market
4.6 Porter's Five Forces Analysis
4.7 Technological Innovations in the Hotel Industry
4.8 Brief on the Hotel Market's Key Performance Indicators (KPIs)
4.8.1 Average Daily Rate (ADR)
4.8.2 Occupancy Rate (OR)
4.8.3 Revenue Per Available Room (RevPAR)
4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Market Segmentation - Tourism
5.1.1 Domestic Tourism
5.1.2 International Tourism
5.2 Market Segmentation - Hotel
5.2.1 Budget and Economy Hotels
5.2.2 Mid and Upper Mid-scale Hotels
5.2.3 Luxury Hotels
5.2.4 Others (Homestays, Hostels, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Melia Hotels International
6.2.2 Grupo Cubanacan
6.2.3 Blue Diamond Hotels & Resorts
6.2.4 Iberostar Hotels & Resorts
6.2.5 Gran Caribe Grupo Hotelero
6.2.6 Blau Hotels & Resorts
6.2.7 Barcelo Hotels & Resorts
6.2.8 Accor Hotels
6.2.9 Be Live Hotels
6.2.10 Kempinski Hotels
6.2.11 Other Prominent Hotel Brands/Chains*

7 FUTURE OUTLOOK OF THE INDUSTRY

8 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Tourism has been an integral part of Cuba’s economy and with its year-on-year growth in the number of visitors, tourism and hotel markets have been on a growth track over the years. Cuba has been attracting a growing number of leisure tourists with its beautiful landscapes, beaches, and many other factors which is helping it record increasing market share from tourism to its GDP and more investments into the hotel market. The government’s strategic and intelligent decision to open new opportunities to international hotel chains as a part of the development of tourism in Cuba has resulted in strong operational ties to large tour operators and international airlines, which helped the tourism market expand further. The diplomatic relations with the United States (US), which were re-established in 2015, have largely helped Cuba to fast-growing in popularity as a travel destination. This helped the tourism market to grow and help the hotel industry expand further on the island.

The strong tourism sector in Cuba, which has predominantly been driven by the leisure travel segment majorly, has led to a spike in various hotel and accommodation facilities in the island nation. Considering the various efforts that have been carried out to facilitate ecotourism and owing to the country’s image as a leading destination for high-end tourism, the hotel market has expanded with several investments during the past decade. With the nation’s interest to promote more sustainable practices, the accommodation facilities, including hotels, resorts, and villas have joined hands in maintaining environmental sustainability by focusing on protection of the natural environment through measures, such as effective electricity generation, water desalination, sewage treatment, and garbage disposal system.

COVID-19 has impacted the rising global tourism and hotel industry in a faster manner without leaving time to plan to minimize the damage. The pandemic led the industry toward more unplanned crisis, owing to the faster spreading of the virus, the hotel industry was shut worldwide. The significant markets, such as the United States, Italy, the United Kingdom, France, and Germany, for the international tourist arrivals to Cuba were among the countries, which are affected by the virus in the initial days itself, and the temporary ban on international travel by many countries, which continued till mid-2020 at most regions, resulted in a drop in number of arrivals to the nation during the year. With the country’s positive approach to rebuild trust and to regain growth in tourism and hotel market, the situation is expected to get better, and the market studied is expected to get back to the growth track once the severity of the virus goes down.

Key Market Trends

Increasing Tourist Arrivals to Cuba is Driving the Market

The tourism market recorded a moderate growth rate during the early review period (2017-2018), but owing to the effects of US sanctions, total arrivals to the nation dropped. This downtrend was supported by the sudden COVID-19 pandemic which hit the island nation in early 2020. During the period, the country recorded only about 1.1 million tourist footfalls, which is more than 4 million lesser as compared to previous years. However, the tourist attractions in the country are bringing confidence to the market, especially Havana, Varadero, Trinidad, and Vinales, which are the most popular tourist destinations in Cuba and are well prepared to welcome guests. Havana, the capital of Cuba, with its Spanish colonial architecture, and iconic landmarks such as the National Capitol Building from the 1920s, has been attracting several architectural lovers to the nations. Similarly, Old Havana (Habana Vieja), The Malecón, Castillo de Los Tres Reyes del Morro, and the National Museum of Fine Arts are serving as a must-see in the city and have been attracting tourists.

Growing Tourism Market is Encouraging Expansion of the Hotel Market in the Country

The hotel market in Cuba is growing with the increasing number of tourists to the country. The hotel market is on an expansion path in the nation over the past decades. Tourist arrivals have been on an upward trend during recent years (which reduced in 2020 due to the COVID-19 pandemic), and arrivals to Cuba have been optimistic and grew impressively. The nation continues to flow in line with the global growth rate while increasing its arrivals steadily. To accommodate the growing number of tourists, the hotel market has been recording a growth in total number of bed supply in Cuba. Over the years, the number of establishments in the market increased gradually offering more scope for the establishment of new hotels. Thus, the hotel market is anticipated to continue to grow over the forecast period as well with a slow yet sturdy growth rate.

Competitive Landscape

The report covers major international players operating in the Cuba tourism and hotel market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Outlook
4.1.1 Tourism Market Outlook
4.1.2 Hotel Market Outlook
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Market Opportunities
4.5 Government Initiatives to Promote Tourism and Investments in the Hotel Market
4.6 Porter's Five Forces Analysis
4.7 Technological Innovations in the Hotel Industry
4.8 Brief on the Hotel Market's Key Performance Indicators (KPIs)
4.8.1 Average Daily Rate (ADR)
4.8.2 Occupancy Rate (OR)
4.8.3 Revenue Per Available Room (RevPAR)
4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Market Segmentation - Tourism
5.1.1 Domestic Tourism
5.1.2 International Tourism
5.2 Market Segmentation - Hotel
5.2.1 Budget and Economy Hotels
5.2.2 Mid and Upper Mid-scale Hotels
5.2.3 Luxury Hotels
5.2.4 Others (Homestays, Hostels, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Melia Hotels International
6.2.2 Grupo Cubanacan
6.2.3 Blue Diamond Hotels & Resorts
6.2.4 Iberostar Hotels & Resorts
6.2.5 Gran Caribe Grupo Hotelero
6.2.6 Blau Hotels & Resorts
6.2.7 Barcelo Hotels & Resorts
6.2.8 Accor Hotels
6.2.9 Be Live Hotels
6.2.10 Kempinski Hotels
6.2.11 Other Prominent Hotel Brands/Chains*

7 FUTURE OUTLOOK OF THE INDUSTRY

8 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(covid19)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る