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東南アジアの旅行・観光産業の可能性:成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


OPPORTUNITIES IN SOUTH EAST ASIA TRAVEL AND TOURISM INDUSTRY - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

東南アジアの旅行・観光市場は、国別、旅行タイプ別、旅行形態別に区分されています。同地域では、若年層によるアウトバウンドの増加やインバウンドの増加が見込まれており、今後も成長が期待されます。 主な... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

東南アジアの旅行・観光市場は、国別、旅行タイプ別、旅行形態別に区分されています。同地域では、若年層によるアウトバウンドの増加やインバウンドの増加が見込まれており、今後も成長が期待されます。

主なハイライト
この地域の観光産業に対する政府の注目度が高まっていることが、観光産業の大きな推進力となっています。ASEAN観光戦略計画2016-2025は、域内の観光地だけでなく、観光の質を向上させることを目的としている。
中国がASEAN地域の主要な旅行国となっているのは、その近接性と、ビザ申請の簡素化に加え、大幅に割引された旅行パッケージが利用できるためである。


主な市場動向

ASEAN地域における中国人観光客の増加

過去15年間に中国人観光客が急増したのには、いくつかの理由がある。中国は世界で最も人口の多い国であり、14億1,000万人が世界の人口の約5分の1を占めている。世界銀行によると、2017年の一人当たりGDPは8,827米ドルで、4億3千万人の強力な中産階級を有し、14億1千万人の60%が都市部に住んでいます。個人所得の絶え間ない増加により、中産階級の人々の多くは、観光やショッピングに特別な情熱を抱いています。インターネットやオンライン技術によって、飛行機やクルーズのチケット、ホテルの宿泊予約が簡単にできるようになった。多くの国による中国人観光客に対するビザの発給要件の緩和(到着ビザを含む)は、中国人の海外旅行を促した。手頃な価格の航空券や乗り継ぎ便のおかげで、海外旅行が容易になった。中国の旅行会社が効率的で専門性の高い団体旅行を企画する創造性。これには、旅行者がすべての費用を事前に支払い、指定された場所で買い物をし、中国のオンライン企業を利用して決済する、物議をかもした「ゼロドル」ツアーも含まれる。これらすべての要因、特に所得の増加は、中国のアウトバウンド観光分野での空前のブームをもたらしました。

東南アジアでは、中国人観光客の急増により、ASEAN全加盟国の観光業が活況を呈している。その理由は2つあり、1つは、これまで見てきたように、同時期に巨大な中間層を抱え第2位の経済大国に浮上した中国と、ASEAN域内観光で国際観光客の4割以上を占めるASEANの双方で所得が上昇していることである。もうひとつは、格安航空会社の台頭により、航空券が手ごろになったことである。中国人観光客は、中国にとって便利な位置にある東南アジアの国々に集まってきている。例えば、タイは過去3年間、中国からの観光客を年間1,000万人以上受け入れている。2017年にはタイの外国人観光客3,538万人のほぼ3分の1が中国からの観光客であった。他のASEAN諸国でも同様の傾向が見られ、ASEAN観光セクターの原動力となっています。

政府は観光成長のための計画を策定

ASEAN地域は、多様なレクリエーション活動や旅行の選択肢があることから、観光地としてトップクラスに位置づけられるようになりました。世界観光旅行評議会(WTTC)によると、観光部門は2016年に1197億米ドルという山のような貢献をしています。したがって、その成長見通しを改善し、維持するために、ASEAN諸国は世界の主要な観光地域になるための投資と計画を進めてきました。
ASEAN観光戦略計画2016-2025によると、地域ブロックは2025年までに、"ユニークで多様なASEAN体験を提供する質の高い観光地となり、責任ある、持続可能で包括的かつバランスのとれた観光開発に取り組み、ASEAN諸国の人々の社会経済的幸福に大きく貢献する "と公約している。2018年1月にASEAN観光フォーラム(ATF)2018と合わせて開催された第21回ASEAN観光大臣会合では、ASEAN諸国の現行の戦略計画を後押しし補完することに関連する計画とともに、多くの新しい宣言が採択されました。この計画には、ASEAN観光商品の開発、コネクティビティの強化、ASEAN地域デスティネーションマーケティングプログラムの拡大が含まれています。
計画の中で観光を改善するために取られているいくつかのステップの中で、観光のための接続性を強化し、2018年に署名されるASEAN Framework Agreement on the Facilitation of Cross Border Transport of Passengers by Road Vehicles(CBTP)です。この枠組みは、観光客の統一的な国境を越えた移動を促進し、ASEAN諸国間の陸路移動も促進することになります。また、ASEANの5カ国(カンボジア、ラオス、ミャンマー、タイ、ベトナム)と中国による「瀾滄美メコン観光都市協力連合」の設立も計画中です。

競合の状況

この地域では、多数のオンラインおよびダイレクトプレーヤーが存在するため、市場は断片化すると予想されます。Expediaのような国際的な大手プレーヤーから、Vetravelのような地元プレーヤーまでがこの業界で活動しています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMERY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Constraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Insights on Online Travel Market in ASEAN region
4.6 Insights on Outbound Travel from Other Regions

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY COUNTRY
5.1.1 Thailand
5.1.2 Vietnam
5.1.3 Singapore
5.1.4 Brunei
5.1.5 Indonesia
5.1.6 Malaysia
5.2 BY TYPE OF TRAVEL
5.2.1 Inbound
5.2.2 Outbound
5.3 BY MODE OF TRAVEL
5.3.1 Air
5.3.2 Road
5.3.3 Sea

6 INVESTMENT IN THE COUNTRY

7 KEY COMPANY PLAYERS
7.1 A Little Heaven On Earth Company Limited
7.2 Vietravel
7.3 Panorama JTB Tours Indonesia
7.4 Mayflower Holidays Sdn Bhd
7.5 Fortune Travel Pte Ltd,
7.6 Traveloka Pte. Ltd.
7.7 Panorama Destination, Tbk.*

8 APPENDIX

9 DISCLAIMER

 

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Summary

The travel and tourism market in South East Asia is segmented by Country, Type of Travel and by Mode of travel. The market is expected to observe growth due to the increasing outbound travel by young population within the region as well as growing inbound travel to the region.

Key Highlights
The growing government focus on the tourism industry in the region s a major driver for the industry. ASEAN Tourism Strategic Plan 2016-2025 is aimed to improve the tourism quality as well as the destinations in the region.
China is the leading country to travel in the ASEAN region due to the proximity and availability of heavily discounted travel packages along with eased visa applications.


Key Market Trends

Growing Chinses Tourists in ASEAN Region

There are several reasons for the sky-rocketing numbers of Chinese tourists during the last 15 years. China is the most populous country in the world with 1.41 billion people and they constitute roughly one-fifth of the global population. China, whose per capita GDP—according to the World Bank– was US$8,827 in 2017, has a 430-million strong middle class and 60 percent of its 1.41 billion people live in urban areas. Due to the constant increase in personal incomes, most of the middle-class people have developed a special passion for tourism and shopping. Internet or online technology has made it easy to book plane or cruise tickets and hotel accommodation. A relaxation of visa requirements for Chinese tourists, including visa-on-arrival, by many countries, has prompted Chinese to travel abroad. Affordable airline tickets and connectivity have made overseas travel easier. The creativity of Chinese tour operators in organizing efficient and highly professional group tours, including the controversial “zero-dollar” tours, in which tourists pay all expenses in advance and shop at designated places, paying using online Chinese companies. All these factors, especially rising incomes, have led to an unprecedented boom in the Chinese outbound tourism sector.

In Southeast Asia, all members of ASEAN have been enjoying a boom in their tourist sectors, due to the huge surge in the number of Chinese tourists. There are two reasons, the first is the rise of incomes in both China, which, as we have seen, emerged as the second-largest economy with a huge middle class during the same period, and also in ASEAN, which contributes more than 40% of international tourists in intra-ASEAN tourism. The second is the affordability of air travel, thanks to the mushrooming of budget airlines. Chinese tourists have been flocking to Southeast Asian countries, which are conveniently located for China. For example, Thailand has been receiving more than 10 million tourists from China annually over the last three years. Almost one-third of Thailand’s 35.38 million foreign tourists came from China in 2017. The same trend is observed for the other ASEAN countries which is a driving factor for the ASEAN Tourism sector.

Government Developing plans for Tourism Growth

The diverse range of recreational activities and travel options in the ASEAN region has made it a top tourist destination. According to the World Tourism and Travel Council (WTTC), the tourism sector contributed a mountainous USD 119.7 billion in 2016 to the region. Thus to improve and maintain its growth prospects, the ASEAN countries have been investing and planning to become a major global tourism region.
According to ASEAN Tourism Strategic Plan 2016-2025, the regional bloc has pledged that by 2025, it would “be a quality tourism destination offering a unique, diverse ASEAN experience, and will be committed to responsible, sustainable, inclusive and balanced tourism development, so as to contribute significantly to the socioeconomic well-being of ASEAN people.” The 21st Meeting of ASEAN Tourism Ministers which was held in January 2018 in conjunction with the ASEAN Tourism Forum (ATF) 2018 and saw the adoption of a number of new declarations along with plans associated to boosting and complementing the current strategic plan of ASEAN countries. The plan includes developing ASEAN tourism products, enhancing connectivity, and expanding the ASEAN regional destination-marketing program.
Among the few steps being taken to improve tourism in the plan is enhancing connectivity for tourism, an ASEAN Framework Agreement on the Facilitation of Cross Border Transport of Passengers by Road Vehicles (CBTP) being signed in 2018. This framework will facilitate the unified cross-border movement of tourists and will also promote over-land travel between ASEAN states. Another plan in works is the collaboration between five of ASEAN member states namely Cambodia, Lao PDR, Myanmar, Thailand, and Vietnam along with China in the formation of the Lancang Mekong Tourist Cities Cooperation Alliance.

Competitive Landscape

The market is expected to be fragmented with the presence of a large number of online and direct players in the region. There are major international players like Expedia, to local players like Vetravel operating in the industry.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMERY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Constraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Insights on Online Travel Market in ASEAN region
4.6 Insights on Outbound Travel from Other Regions

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY COUNTRY
5.1.1 Thailand
5.1.2 Vietnam
5.1.3 Singapore
5.1.4 Brunei
5.1.5 Indonesia
5.1.6 Malaysia
5.2 BY TYPE OF TRAVEL
5.2.1 Inbound
5.2.2 Outbound
5.3 BY MODE OF TRAVEL
5.3.1 Air
5.3.2 Road
5.3.3 Sea

6 INVESTMENT IN THE COUNTRY

7 KEY COMPANY PLAYERS
7.1 A Little Heaven On Earth Company Limited
7.2 Vietravel
7.3 Panorama JTB Tours Indonesia
7.4 Mayflower Holidays Sdn Bhd
7.5 Fortune Travel Pte Ltd,
7.6 Traveloka Pte. Ltd.
7.7 Panorama Destination, Tbk.*

8 APPENDIX

9 DISCLAIMER

 

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