世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ラテンアメリカの旅行・観光産業の可能性 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


OPPORTUNITIES IN LATIN AMERICA TRAVEL AND TOURISM INDUSTRY - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ラテンアメリカの旅行・観光産業は、同地域におけるインターネットの普及率の上昇、各国の経済状況の改善、その結果、国内外への旅行の利便性が向上したことにより成長が見込まれています。 主なハイライト ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
100 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ラテンアメリカの旅行・観光産業は、同地域におけるインターネットの普及率の上昇、各国の経済状況の改善、その結果、国内外への旅行の利便性が向上したことにより成長が見込まれています。

主なハイライト
アウトバウンド旅行が業界成長の主な理由です。アルゼンチンはブラジルと並んでアウトバウンドツアーの成長率が最も高く、アメリカ大陸が最も好まれる目的地となっています。
国民の可処分所得の増加と中産階級の増加により、経済が低迷していた時期にも観光業が盛んであった。


主な市場動向

観光による経済効果の拡大

ラテンアメリカでは、観光は経済発展、雇用創出、さらには環境保護に最も貢献するものの一つとなっている。世界旅行ツーリズム協議会(WTTC)が発表した数字によると、ラテンアメリカは世界で4番目に重要な観光地域であることが示されている。観光は1577万8000人の雇用(雇用全体の7.6%)をもたらし、それぞれのGDPに3487億ドルの貢献をしている。世界観光機関(UNWTO)によると、国際観光客の到着数は7%増加した。

中南米は旅行先として際立っています。メキシコ、ペルー、コロンビア、チリ、アルゼンチンといった国々が新たな投資を行い、ノルウェー航空のような新しい国際的な旅行プレーヤーがこの地域で台頭しています。UNWTOは、ラテンアメリカが2027年までに7820万人の観光客を受け入れ、地域経済に820億米ドルを生み出すと予測しています。

中産階級の台頭は、ラテンアメリカの経済拡大を考える上で最も重要な成果の一つです。貧困が解消されたことで、人々は自分たちの生活についてより深く考え、別の視点を持つことができるようになりました。経済成長は、アウトバウンド旅行市場の成長を語る上で大きな役割を担っています。つまり、中産階級の台頭は、ほんの数年前までは生きていくのがやっとだった人々に、少しずつ機会を与えているのです。確かに、ここ数年、ほとんどのラテンアメリカ諸国は経済の減速を経験しています。しかし、観光客はラテンアメリカの内外を問わず、旅行する価値のあるアウトバウンドの目的地を探し続けているのです。

市場成長を牽引するアウトバウンドトラベル

海外旅行が5%プラスとなった2018年、アメリカ大陸からのアウトバウンドは堅調な伸びを見せました。北米のアウトバウンド旅行が4%増加したのに対し、中南米は海外旅行が8%増加し、2倍の勢いでした。中南米は2018年の最初の8ヶ月間、海外旅行が8%増加し、北米を上回りました。大きな要因の一つは、2017年に減少したものの、1月から8月にかけて力強く回復したメキシコのアウトバウンド旅行市場の高い成長である。この好転の理由は、2017年に減少したものの2018年に強く回復したアメリカへの訪問が増加したことである。ヨーロッパへの旅行が引き続き成長の原動力となった北米と比べ、ラテンアメリカ人は主にアメリカ大陸内の目的地へ向かった。

中南米の観光市場に関しては、ノンストップで数字が伸びています。2016年には、アメリカ合衆国の全訪問者の約36%がLATAMからの訪問者でした。これは、全世界のどの地域よりも、この地域からの観光客が多いことを意味します。また、彼らは2016年にアメリカだけで600億ドルもの利益を生んでいます。これは、海外旅行者が国内で消費した総額のほぼ1/4にあたります。アルゼンチンは、ラテンアメリカで最もアウトバウンド旅行が盛んな国です。同国は最近16.6%以上の成長を遂げ、主に他のラテンアメリカ諸国に集中している。2番目に大きな成長率を誇るのはブラジルで、2018年のアウトバウンド旅行では14.2%増となりました。ブラジル人はアメリカやカナダに行くことが多く、特にビザの制度が改善された後です。

競合の状況

ラテンアメリカの旅行・観光業界は、北米やオーストラリアなどの国際市場から活躍するプレーヤーが、現地の旅行・ツアーオペレーターと競合しています。このため、市場は競争が激しく、予測期間中も競争は続くと思われる。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMERY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Constraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Insights on Online Travel Market in Latin America region
4.6 Insights on Outbound Travel from Other Regions

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY COUNTRY
5.1.1 Brazil
5.1.2 Mexico
5.1.3 Colombia
5.1.4 Chile
5.1.5 Argentina
5.1.6 Peru
5.1.7 Others
5.2 BY TYPE OF TRAVEL
5.2.1 Inbound
5.2.2 Outbound
5.3 BY MODE OF TRAVEL
5.3.1 Air
5.3.2 Road
5.3.3 Sea

6 INVESTMENT IN THE COUNTRY

7 KEY COMPANY PLAYERS
7.1 Tangol SRL
7.2 TripAdvisor LLC
7.3 Condor Travel
7.4 Across Argentina
7.5 Latin American Escapes, Inc.
7.6 Cox & Kings Travel
7.7 South America Odyssey*

8 APPENDIX

9 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Latin America travel and tourism industry is expected to see growth due to the increasing internet penetration in the region, improving economic status of the countries and as a result more availability and ability to travel across and within the country.

Key Highlights
Outbound travel is a major reason for the industry's growth. Argentina along with Brazil have the highest growth in outbound tour with Americas being the most favored destination.
The increasing disposable income among the population and the growing middle class has helped the tourism sector flourish even when the economy was sluggish.


Key Market Trends

Growing Economic Impact of Tourism

In Latin America tourism has become one of the most important contributors to economic development, job creation and even environmental protection. Numbers given by the World Travel and Tourism Council (WTTC), show that the subcontinent stands as the fourth most important touristic region in the world. Tourism provides 15,778,000 jobs (7.6% of total employment) and contributes 348.7 billion dollars to respective GDPs. International tourist arrivals increased by 7%, according to the World Tourism Organization (UNWTO).

Latin America stands out as a travel destination. Countries like Mexico, Peru, Colombia, Chile and Argentina have made new investments, and new international travel players, such as Norwegian Airlines, are emerging in the region. UNWTO forecasts that Latin America will receive 78.2 million tourists by 2027, generating USD 82 billion for the local economy.

The rise of the middle class is one of the most important achievements when it comes to the economic expansion in Latin America. The reduction of poverty allowed people see further and have other perspectives over their own lives. Economic growth plays a big role when talking about the growth of outbound travel market. This means that the rise of the middle class slowly opens up opportunities for people who could barely get by just a few years ago. It’s true that most Latin American countries experienced an economic slowdown over the past few years. However, tourists keep searching for outbound destinations that are worth the trip inside and outside of Latin America.

Outbound Travel driving the Market Growth

With 5% more international trips, outbound travel from the Americas has shown solid growth in 2018 with a plus of 5%. While North American outbound travel increased by 4%, Latin America was twice as strong with 8% more international trips. Latin America outperformed North America during the first 8 months of the year 2018 with 8% more international trips. One of the significant factors was high growth in the Mexican outbound travel market, which declined in th eyear 2017 but recovered strongly between January and August. The reason for this turnaround was an increase in visits to the US, which dropped in 2017 but recovered strongly in 2018. Compared to North America, where trips to Europe remained the growth driver, Latin Americans mainly headed to destinations within the Americas.

When it comes to Latin American tourism market, numbers are growing nonstop. In 2016, nearly 36% of all visitors in the United States of America came from LATAM. This means more tourists from the region than any other region of the whole world. They also generated a profit of 60 billion dollars in 2016 for the United States alone. This is almost one forth of the total amount spent by international travelers in the country. Argentina is the leading outbound travel country in Latin America. The country had more than 16.6% growth recently, mainly focused in other Latin American countries. The second biggest growth-rate comes from Brazil, with 14.2% increase in outbound travel in 2018. Brazilians are going to United States and Canada – especially after an improved system for visas was implemented.

Competitive Landscape

The Latin America Travel and Tourism industry has a number of players active from international markets like North America and Australia competing with the local travel and tour operators. This makes the market competitive and the market is expected to remain competitive over the forecasted period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMERY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Constraints
4.3 Opportunities
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.5 Insights on Online Travel Market in Latin America region
4.6 Insights on Outbound Travel from Other Regions

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY COUNTRY
5.1.1 Brazil
5.1.2 Mexico
5.1.3 Colombia
5.1.4 Chile
5.1.5 Argentina
5.1.6 Peru
5.1.7 Others
5.2 BY TYPE OF TRAVEL
5.2.1 Inbound
5.2.2 Outbound
5.3 BY MODE OF TRAVEL
5.3.1 Air
5.3.2 Road
5.3.3 Sea

6 INVESTMENT IN THE COUNTRY

7 KEY COMPANY PLAYERS
7.1 Tangol SRL
7.2 TripAdvisor LLC
7.3 Condor Travel
7.4 Across Argentina
7.5 Latin American Escapes, Inc.
7.6 Cox & Kings Travel
7.7 South America Odyssey*

8 APPENDIX

9 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(travel)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る