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欧州オンライン旅行市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Europe Online Travel Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

オンライン旅行とは、航空券やレンタカー、パッケージなどの旅行手配を専門に行うウェブサイトを通じて、オンラインで予約する旅行のことです。欧州のオンライン旅行市場は、同地域におけるオンライン旅行の普及... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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130 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

オンライン旅行とは、航空券やレンタカー、パッケージなどの旅行手配を専門に行うウェブサイトを通じて、オンラインで予約する旅行のことです。欧州のオンライン旅行市場は、同地域におけるオンライン旅行の普及率の上昇と、ビジネス旅行者の嗜好の高まりにより、力強い成長が見込まれています。オンライン予約は市場全体よりも急速に拡大しており、オンライン予約の成長の大部分は、サプライヤーやOTAのモバイルプラットフォームからもたらされています。欧州では、観光産業への注力は雇用の拡大と包括的な成長のための重要な柱のひとつと考えられています。近年、ソーシャルメディアプラットフォームは、オンライン旅行会社にとって顕著なマーケティング機会として浮上しています。ソーシャルメディアが消費者に広く利用されているため、消費者の好みや関心が容易に把握でき、旅行会社は旅行体験を選ぶ可能性が高く、旅行パッケージを購入できる消費者にターゲットを絞ることができます。これらの要因は、オンライン旅行会社に顧客の要望や行動に関する高度に包括的なインサイトを提供しています。

COVID-19の大流行により、欧州のオンライン旅行業界は、特に2020年に需要が急減しています。世界中でコロナウイルスが広範囲に発生したため、多くの国で完全な封鎖が行われ、国境が封鎖された。さらに、航空業界の閉鎖や旅行中にコロナウイルスに感染する恐れが高まったことで、人々は自宅にとどまるようになりました。これらの要因はすべて、市場の成長にマイナスの影響を与えています。しかし、市場は2022年以降に著しい成長を遂げながら、2021年には立ち直ると予測されています。

主な市場動向

旅行予約の携帯電話へのシフト

ここ数年、旅行の調査や予約にデスクトップパソコンを使わず、携帯端末を利用する消費者が増えていることが確認されています。スマートフォンの普及率が上昇し、お客様がオンラインやモバイルでの支払いに慣れるにつれて、スマートフォンでの予約が市場でより支持されるようになっています。この業界は、技術の進歩により、過去10年間に様々な変化を遂げてきました。オンライン旅行会社のサービスモデルは、1つのプラットフォームを通じて複数のサービスを提供するものです。旅行予約のプロセスは、物理的な予約からウェブ予約へと劇的な変化を遂げ、今やモバイル・プラットフォームとなっている。

着実に成長するドイツのオンライン旅行市場

好調な経済と高い消費意欲を持つドイツは、ヨーロッパ最大の旅行市場です。ドイツ人の大多数は依然としてオフラインで旅行を予約していますが、オンラインとモバイルは急速に成長しています。ドイツのオンライン旅行市場は、オフラインの流通の人気とツアーオペレーターの主導的な役割により、他のヨーロッパ諸国よりも成長が緩やかでした。モバイルが牽引するデジタル予約の成長は、今後も市場全体を上回ると思われます。オンライン旅行の普及率は比較的低いものの、ドイツの旅行者はモバイル技術をいち早く導入している。スマートフォンの普及率が高く、5Gデバイスの利用可能性が高まっていることから、音声ベースのサービスや拡張現実などの新機能を含む、旅行中の新しいタイプの顧客インタラクションの採用が進むと思われます。

競合他社の状況

本レポートでは、欧州のオンライン旅行市場で事業を展開する国際的な主要プレイヤーを取り上げています。市場シェアの観点からは、現在少数の主要プレーヤーが市場を支配しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Porters Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Service Type
5.1.1 Transportation
5.1.2 Travel Accommodation
5.1.3 Vacation Packages
5.1.4 Others
5.2 Booking Type
5.2.1 Online Travel Agencies
5.2.2 Direct Travel Suppliers
5.3 Platform
5.3.1 Desktop
5.3.2 Mobile
5.4 Country
5.4.1 United Kingdom
5.4.2 Germany
5.4.3 France
5.4.4 Italy
5.4.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Booking.com
6.2.2 Expedia
6.2.3 HRS
6.2.4 Orbitz
6.2.5 Agoda
6.2.6 DER.com
6.2.7 ZenHotels.com
6.2.8 eDreams
6.2.9 lastminute.com
6.2.10 Opodo
6.2.11 Unique Villas
6.2.12 Hostelworld Group Plc
6.2.13 Airbnb
6.2.14 TUI AG

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER

 

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Summary

Online travel is the type of travel that is booked online through a website that has the specialty in making the travel arrangements such as flight tickets, car rentals, and packages. The online travel market in Europe is expected to observe strong growth due to the increasing online travel penetration in the region along with increasing preference from business travelers. Online bookings are advancing faster than the overall market with most of the online growth coming from suppliers' and OTAs' mobile platforms. In Europe, a focus on tourism is seen as one of the key pillars for job growth and inclusive growth. Social media platforms have emerged as a prominent marketing opportunity for online travel companies in recent years. Given the large-scale use of social media by consumers, their preferences and interests are easily tracked which helps travel companies to target those that are likely to opt for travel experiences and who can also afford travel packages. These factors offer online travel companies a highly comprehensive insight into customer wants and behavior.

With the emergence of the COVID-19 pandemic, Europe online travel industry has experienced a sharp fall in the demand, especially in 2020. The widespread outbreak of the coronavirus around the world has resulted in complete lockdown in numerous countries and the sealing of the borders. Moreover, the shutdown of airline industry and the increasing fear of catching coronavirus while traveling has pushed people to stay at their homes. All these factors have negatively impacted the growth of the market. However, the market is projected to bounce back in 2021 while growing at a significant rate from 2022 onwards.

Key Market Trends

Shift Towards Mobile Phones for Travel Booking

Over the last few years, it has been observed that there is an increasing number of consumers moving away from using desktop computers and using their mobile devices to research and book travel. Booking via smartphones is gaining more traction in the market, as smartphone penetration rises, and customers get more used to paying online and mobile. The industry has undergone a number of changes over the past decade, due to advances in technology. Service models of online travel agents provide multiple services through a single platform. The travel booking process has undergone a dramatic shift from physical booking to web booking and is now a mobile platform.

Online Travel Market in Germany Growing Steadily

Germany, with its strong economy and high consumer confidence, is Europe’s largest travel market. While the majority of Germans still book travel offline, online and mobile are growing quickly. Germany’s online travel market has grown more slowly than some other European countries due to the popularity of offline distribution and the leading role of tour operators. Digital booking growth, now fueled by mobile, will continue to outpace the overall market. Despite relatively low online travel penetration, German travelers have been quick to adopt mobile technology. High smartphone penetration and the growing availability of 5G devices will drive the adoption of new types of customer interactions throughout the travel journey, including emerging features such as voice-based services and augmented reality.

Competitive Landscape

The report covers major international players operating in the European online travel market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Porters Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Service Type
5.1.1 Transportation
5.1.2 Travel Accommodation
5.1.3 Vacation Packages
5.1.4 Others
5.2 Booking Type
5.2.1 Online Travel Agencies
5.2.2 Direct Travel Suppliers
5.3 Platform
5.3.1 Desktop
5.3.2 Mobile
5.4 Country
5.4.1 United Kingdom
5.4.2 Germany
5.4.3 France
5.4.4 Italy
5.4.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Booking.com
6.2.2 Expedia
6.2.3 HRS
6.2.4 Orbitz
6.2.5 Agoda
6.2.6 DER.com
6.2.7 ZenHotels.com
6.2.8 eDreams
6.2.9 lastminute.com
6.2.10 Opodo
6.2.11 Unique Villas
6.2.12 Hostelworld Group Plc
6.2.13 Airbnb
6.2.14 TUI AG

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER

 

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2024/11/15 10:26

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