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北米のクリスマスツリー市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


North America Christmas Tree Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

北米のクリスマスツリー市場は、予測期間(2021年~2026年)において、約4.3%のCAGR(年率)で推移すると推定されます。COVID-19や2008年の不況により、クリスマスツリーが不足しています。これは、木を育てるに... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

北米のクリスマスツリー市場は、予測期間(2021年~2026年)において、約4.3%のCAGR(年率)で推移すると推定されます。COVID-19や2008年の不況により、クリスマスツリーが不足しています。これは、木を育てるには8年から12年かかるためで、2008年の不況のピーク時には、農家は通常のレベルで木を植える動機がほとんどありませんでした。これらの要因が重なり、昨年はクリスマスツリーが手に入りにくく、価格も高くなっていました。それゆえ、COVID-19は市場に大きな影響を与えたのです。ミレニアル世代の間では、人工的なクリスマスツリーと比較して、環境維持に対する意識が高まっており、また、昨年の不況以降、生産におけるパラダイムシフトも相まって、この地域では、近年、生のカットされた本物のクリスマスツリーの売上が増加しています。さらに、2019年に米国で販売された本物のクリスマスツリーの平均価格は、1本あたり81.0米ドルであり、これに対して偽物のクリスマスツリーは107.0米ドルでした。2019年のクリスマスツリーの最大市場は米国でした。全米クリスマスツリー協会によると、2018年のクリスマスツリーの小売販売額は25.6億米ドルに達し、2016年の20.4億米ドルから約25.5%増加しました。さらに、2018年の販売量は、前年に比べて平均価格が5.0米ドル上昇したにもかかわらず、約500万本増加したと、全米クリスマスツリー協会のエグゼクティブ・ディレクターであるティム・オコナー氏は述べています。

主な市場動向

環境維持への意識の高まり

本物のクリスマスツリーの需要が拡大しているのは、ミレニアル世代の家庭が生分解性やリサイクル可能なものを求めるようになり、環境意識が消費者の購買意思決定に影響を与えていることが主な要因と考えられます。これは、一度植えた木が成長するのに7〜10年かかることから、この地域の国内供給が不足していることを裏付けています。カナダ東部で植えられた木は、毎年かなりの部分が米国に出荷されていますが、運命共同体としての需要は依然として輸出を上回っています。また、本物のクリスマスツリーは、環境に影響を与えることなく長期間リサイクルすることができ、マルチング材やバイオ燃料としても利用することができます。全米クリスマスツリー協会によると、2018年の米国では、本物のクリスマスツリーの平均価格が81.0米ドルに達したものの、同年中の需要は横ばいで推移し、一方で、平均価格107.0米ドルのPVCツリーは同年中に2,110万本の販売を目撃しました。カナダでは、2015年以降、需要が15%近く伸びており、シニア農家によるオペレーションが不足する中で農家数が減少しているため、若い農家の新しい波が国内のドキュメントギャップを埋めることで、今後の需要増に対応して国内供給を安定させることが期待されています。さらに、2018年には、本物のクリスマスツリーを購入する傾向が復活したことを受けて、アマゾンがダグラスファーやノーフォーク島の松などの生木を地域全体に出荷し始めました。

クリスマスツリーの最大の市場は米国

2019年の北米におけるクリスマスツリーの最大市場は、引き続き米国であった。全米クリスマスツリー協会によると、同国における本物のクリスマスツリーの小売販売総額は、2015年の13.2億米ドルと比較して、2018年には25.6億米ドルに達しました。また、同協会によると、2018年に購入された本物のクリスマスツリーは2,620万本で、Choose & Cut Farmなどの小売チェーンが32.0%と最も高いシェアを占め、次いでWalmart、Home Depot、Loews chooseなどが24%のシェアを占め、小売地が17.0%、ナーサリー、ガーデンセンターが13.0%などとなっています。さらに、ミレニアル世代の消費者が伝統的で環境に配慮した持続可能なツリーを好む傾向が強まっていることから、予測期間中、本物のクリスマスツリーの市場は成長すると予想されます。

競争状況

北米のクリスマスツリー市場は非常に細分化されており、多くの企業が毎年クリスマスツリーを供給しています。これらの企業は、国内の戦略的な場所でフランチャイズを展開し、大きな市場シェアを獲得しようとしています。さらに、一部のプレイヤーは、北米のすべての主要国で高まる需要に対応するため、広範な流通ネットワークと小売店とのパートナーシップを運営しています。本物のクリスマスツリーを販売している最も活発な企業には、JG Brands社、Mr.Jingle's Christmas Trees社、Big John's Trees社、Tree Towne Christmas Trees社、Santa's Trees社、Grobe's Nursery and Garden Centre社、Z & Z Christmas Trees社、Bastein Christmas Tree Farm社などがあります。

その他の特典

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of Substitutes
4.4.4 Threat of New Entrants
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Douglas Fir
5.1.2 Noble Fir
5.1.3 Fraser Fir
5.1.4 Balsam Fir
5.1.5 Other Types
5.2 By Geography
5.2.1 United States
5.2.2 Canada
5.2.3 Mexico
5.2.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 J.G Brands
6.3.2 Mr. Jingle's Christmas Trees
6.3.3 Big John's Trees
6.3.4 Tree Towne Christmas Trees
6.3.5 Grobe's Nursery and Garden Centre
6.3.6 Santa's Trees
6.3.7 Bastein Christmas Tree Farm
6.3.8 Z & Z Christmas Trees
6.3.9 Saanichton Christmas Tree Farm

7 MARKET OPPORTUNITIES & FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET​

 

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Summary

The North American Christmas tree market is estimated to witness a CAGR of around 4.3%, during the forecast period (2021-2026). The COVID-19 and 2008 recession have led to a shortage of Christmas trees because growing trees take 8 to 12 years, and at the height of the recession in 2008, farmers had little incentive to plant trees at their typical levels. A combination of these factors has made Christmas trees harder to find and more expensive in the past year. Hence, COVID-19 had a significant impact on the market. A growing awareness of environmental sustainability among the millennials, when compared to artificial variants, coupled with a paradigm shift in production since the last recession, has augmented the sales of fresh-cut real Christmas trees in the region, in recent years. Moreover, price-competitiveness of the real trees, which were sold at an average price of USD 81.0 per tree in the United States, as against USD 107.0 for a fake tree in 2019, aided by wider accessibility to freshly cut farm trees through both online and offline retail platforms, are expected to further drive the sales of real Christmas trees in the region, during the forecast period. The United States was the largest market for Christmas trees in 2019. According to the National Christmas Tree Association, the retail sales value of the Christmas trees reached USD 2.56 billion in 2018, an increase of about 25.5% from USD 2.04 billion in 2016. Moreover, the sales volume in 2018 rose by almost 5 million, despite a rise in average prices by USD 5.0 when compared to the previous year, as stated by Tim O’Connor, Executive Director of The National Christmas Tree Association.

Key Market Trends

Growing Consciousness Toward Environmental Sustainability

The growing demand for real Christmas trees can be primarily attributed to environmental consciousness driving the purchase decisions of consumers, as millennial households are increasingly looking for biodegradable and recyclable options. This further corroborates a shortage in the domestic supply in the region, as trees once planted need 7 to 10 years to grow. Although a sizeable portion of trees planted in eastern Canada is shipped to the United States every year, demand in the destined market still outpaces the exports. Real Christmas trees can also be recycled for a considerable amount of time without any underlying threat to the environment and can also be turned into mulch or biofuel. According to the National Christmas Tree Association, although the average price of a real Christmas tree reached USD 81.0 in the United States in 2018, it was followed by an unchanged demand during the year, while a PVC tree costing USD 107.0, on average, witnessed 21.1 million sales during the same year. In Canada, the demand has grown by almost 15% since 2015, and with a declining number of farms amid a shortage in operations by senior farmers, a new wave of young farmers is expected to fill the documented gap in the country, thus, stabilizing the domestic supply in response to the growing demand in the coming years. Moreover, in 2018, Amazon responded to the reinvigorated trend of purchasing real Christmas trees by beginning to ship live trees, including Douglas firs and Norfolk Island pines, across the region.

United States the Largest Market for Christmas Trees

The United States remained the largest market for Christmas trees in North America in 2019. As per the National Christmas Tree Association, the total retail sales of real Christmas trees in the country reached USD 2.56 billion in 2018, when compared to USD 1.32 billion in 2015. The Association also reported that 26.2 million real Christmas trees were purchased in 2018 and retail chains such as Choose & Cut Farm contributed to the highest share of 32.0% followed by Walmart, Home Depot, and Loews choose contributed a share of 24% in the retail sales during the same year, retail lots with 17.0%, nurseries, and garden centers 13.0%, and others. Furthermore, the growing inclination of millennial consumers towards traditional and environmentally sustainable trees is further anticipated to lead the market for real Christmas trees to grow, during the forecast period.

Competitive Landscape

The market for Christmas trees in North America is highly fragmented, as numerous players occupy the market with annual supplies of Christmas trees throughout the region. The players are vying for a significant market share by expanding franchises in strategic locations across the country. Moreover, some players operate an extensive distribution network and retail partnerships to cater to the growing demand across all major countries in North America. Some of the most active companies selling real Christmas trees include JG Brands, Mr. Jingle's Christmas Trees, Big John's Trees, Tree Towne Christmas Trees, Santa's Trees, Grobe's Nursery and Garden Centre, Z & Z Christmas Trees, and Bastein Christmas Tree Farm, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of Substitutes
4.4.4 Threat of New Entrants
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Douglas Fir
5.1.2 Noble Fir
5.1.3 Fraser Fir
5.1.4 Balsam Fir
5.1.5 Other Types
5.2 By Geography
5.2.1 United States
5.2.2 Canada
5.2.3 Mexico
5.2.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 J.G Brands
6.3.2 Mr. Jingle's Christmas Trees
6.3.3 Big John's Trees
6.3.4 Tree Towne Christmas Trees
6.3.5 Grobe's Nursery and Garden Centre
6.3.6 Santa's Trees
6.3.7 Bastein Christmas Tree Farm
6.3.8 Z & Z Christmas Trees
6.3.9 Saanichton Christmas Tree Farm

7 MARKET OPPORTUNITIES & FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET​

 

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