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北米のパーソナルケアパッケージング市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


North America Personal Care Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

北米のパーソナルケアパッケージング市場は、予測期間(2021-2026年)にCAGR3.38%を記録すると予測されています。消毒やCOVID-19予防対策への注目が高まる中、顧客は持続可能で無害な成分にシフトしており、効率... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

北米のパーソナルケアパッケージング市場は、予測期間(2021-2026年)にCAGR3.38%を記録すると予測されています。消毒やCOVID-19予防対策への注目が高まる中、顧客は持続可能で無害な成分にシフトしており、効率性を優先する傾向が見られます。Amcorが2020年2月にイギリス、フランス、イタリア、ドイツ、スウェーデンの2,500人の消費者を対象に実施したオンライン調査「欧州消費者調査」では、より持続可能な生活に関して人々が変化を求めており、それによって除菌や個人衛生製品の需要増加に伴い衛生的かつ持続可能なパッケージソリューションに対する需要が発生していると報告されています。

主なハイライト
労働統計局によると、2020年、アメリカの消費者はヘアケア製品に1年間で64.7米ドルを費やすとされています。このようなヘア製品への支出は、持続可能なパーソナルケア包装市場の需要を促進します。
For Instance, 2021年8月、ロレアルの子会社であるガルニエは、米国でWhole Blends Shampoo Barsを発売しました。このデビューは、液体のものより少ない水で作られ、プラスチック包装がないことから、同ブランドのより大きなサステナビリティへの取り組みの一環です。
また、米国カリフォルニア州の雑誌「ネイルマガジン」の調査によると、ネイルサロンに通う女性の74%以上が、サロンで使用する備品ではなく、自分で道具や備品を購入していることがわかりました。
増加するチューブの需要に対応するため、様々なサプライヤーが市場で様々なコラボレーションやイノベーションを打ち出しています。For Instance, 2021年11月、化粧品、スキンケア、パーソナルケア、オーラルケア市場向けのプラスチックおよびラミネートチューブの大手プロバイダーの一つであるAlbéa Tubesは、U.T.C.GおよびeXpackUSAと提携し、美容およびパーソナルケア事業者にポストコンシューマリサイクル(PCR)プラスチックでできたメイドインアメリカチューブを提供しています。
実用的で使い勝手の良いディスペンサーや製品に対する消費者の要求が高まっていることから、化粧品会社はリサイクル可能なプラスチックや堆肥化・生分解性プラスチックの使用など、革新的なパッケージングソリューションを採用し、化粧品パッケージングの技術革新を推進しています。


主な市場動向

ヘアケアは大幅な伸びを見せる


ヘアケアブランドは、サロンでもそれ以外でも、パッケージを活用しています。小売店向けのヘアケアは競争が激しく、ヘアケアブランドは消費者との関係を構築するためにパッケージングの差別化を図っています。スキンケアに次いで、ヘアケアは化粧品市場で大きなシェアを占めています。
ほとんどのヘアケアブランドは、マットとグロスの印刷技術の相互作用を試みており、パッケージに感覚的な要素を取り入れることが多くなっています。また、スタイリングの熱による保護やツヤ出し、縮毛矯正などの目的でトリートメントオイルを使用するため、スポイト式のパッケージを採用し、正確な量を塗布することが多くなっています。
ニューヨークを拠点とするOribe Hair Careは、創業以来、角張ったラインと大胆な色使いのカスタムパッケージで、店頭での存在感を高めてきました。このブランドのパッケージも斬新で、昔ながらの複雑なデザインと、現代的で洗練されたエレガンスが融合し、ボトル、直立チューブ、瓶のすべてが香水瓶のシルエットを思わせるまとまりのあるディスプレイを実現しています。
シャンプーやヘアケア製品の開発に専念する企業も、可能な限り収益を最大化するために、小売店への進出を検討しています。例えば、2021年11月、Olaplex Holdings, Inc.はUlta Beauty Salonsと販売パートナーシップを結び、サロンを店舗として利用することで製品の小売チャネルを増やすことを目的としています。2022年1月から1,250以上のUlta店舗とulta.comで当社の小売製品を販売する予定です。
多くのヘアケアブランドが、より良いパッケージの代替品を提供するためにパートナーシップを結んでいます。また、消費者がボトルを持ち帰り、単独で購入した場合と比較して補助的な価格で詰め替えを行うことを奨励するリフィル活動への取り組みが各社で活発化しています。2020年10月、P&Gビューティは、欧州のヘッド&ショルダーズ、パンテーン、ハーバルエッセンス、オージーの各ブランドで、史上初の詰め替え用アルミボトルシステムを本格的に開始すると発表しました。このシステムは、再利用可能な100%アルミニウム製ボトルとリサイクル可能な詰め替え用パウチを採用し、プラスチック使用量を60%削減(1mLあたり、一般的なブランドボトルと比較)しているのが特徴です。シャンプーボトルの買い方、使い方、捨て方を変えるきっかけになることが期待されています。


プラスチックが主な市場シェアを占める


プラスチックは、低コスト、軽量、柔軟性、耐久性などの理由から、パーソナルケア製品のパッケージにおいて重要な素材となっています。パーソナルケア製品の場合、プラスチックは飛散防止や「こぼれない」ボトル、ジャー、チューブ、キャップ、クロージャーの製造に最適な素材です。
PMMI(Packaging Machinery Manufacturers Institute)によると、ボトル、ジャー、コンパクト、チューブなどのプラスチックパッケージの市場シェアは61%で、ボトルが最もよく使われる美容・パーソナルケア製品では、市場の30%を占めているとのことです。
パーソナルケア製品のボトルは、HDPEから製造されたものが最も一般的で、価格も安く、経済的で衝撃に強く、水分のバリア性を維持することができます。ローションボトルにはさまざまな形やサイズ、形態があるが、キャップ付きのチューブで保管されるローションもある。このチューブは、サイズにもよるが、通常プラスチック製である。しかし、またプラスチックで作られているローションボトルがありますが、代わりにキャップの上、彼らはポンプディスペンサーを持っています。これは、キャップをねじ込むのが面倒な人や、キャップをめくり上げるのが面倒な人など、多くの人にとって便利なものです。
環境問題に取り組むGerresheimer Plastic Packagingは、消費者使用後のリサイクル材をさまざまに混合したPETシリーズを提供しています。最大で100%R-PET製の化粧品ボトルを製造することができる。リサイクル素材を使用するだけでなく、ゲレスハイマーは、バイオマテリアルを使用することで、顧客の温室効果ガス排出量削減に貢献することにも意欲的である。バイオマテリアルは、従来のPE/PETに代わる再生可能な材料です。サトウキビはバイオマテリアルの原料となる物質の一つで、サトウキビからエタノールを取り、グリーンエチレンに変換した後、重合プラントへ行き、グリーンPE/PETに変換されるのです。
さらに、バージンプラスチックの使用を完全になくすために、サトウキビを主原料とするバイオプラスチックなど、他の材料の研究も進めており、石油系バージンプラスチックの代替品となる日も近いと思われる。


競合他社の状況

北米のパーソナルケアパッケージング市場は、Amcor、AptarGroup Inc.、Gerresheimer AG、RPC Group Plc (Berry Global Group) Silgan Holdings Inc.などの企業が存在し、非常に断片化しています。 北米の包装業界では、大幅な研究開発投資、持続可能性への推進、デジタル化によって市場の規模を拡大しています。


2021年6月~ アムコア、超透明・耐熱フィルムを生産する新機種を発売。AmPrimaラインは、機械方向配向技術を使用し、リサイクル対応ソリューションで競合他社が追随できない速度で稼働できるフィルムを生産する。
2021年1月~ シルガンホールディングス株式会社は、Bondi Sandsブランドが新たに発売したセルフタンニングシリーズ「Pure」で提携した。この製品は、Silgan Dispensing の EZ'R フォーマーを使用しており、ポリプロピレン(PP)ストリームで 100% リサイクル可能で、プラスチック成分のみから作られる、市場初のフォームアプリケーションを特徴としています。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyer
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Consumption of Personal Care Products With Growing Disposable Income
5.1.2 Growing Focus on Innovative and Attractive Packaging
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Costs of R&D and Manufacturing of New Packaging Solution

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Material Type
6.1.1 Plastic
6.1.2 Glass
6.1.3 Metal
6.1.4 Paper
6.2 By Packaging Type
6.2.1 Plastic Bottles and Container
6.2.2 Glass Bottles and Containers
6.2.3 Metal Containers
6.2.4 Folding Cartons
6.2.5 Corrugated Boxes
6.2.6 Tube and Stick
6.2.7 Caps and Closures
6.2.8 Pump and Dispenser
6.2.9 Flexible Plastic Packaging
6.2.10 Other Packaging Types
6.3 By Product Type
6.3.1 Oral Care
6.3.2 Hair Care
6.3.3 Color Cosmetics
6.3.4 Skin Care
6.3.5 Men's Grooming
6.3.6 Deodorants
6.3.7 Other Products Types
6.4 By Country
6.4.1 United States
6.4.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Albea SA
7.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
7.1.3 RPC Group Plc (Berry Global Group)
7.1.4 Silgan Holdings Inc.
7.1.5 DS Smith PLC
7.1.6 Graham Packaging Company
7.1.7 Libo Cosmetics Company Ltd
7.1.8 AptarGroup Inc.
7.1.9 Amcor PLC
7.1.10 Cosmopak Ltd
7.1.11 Quadpack Industries SA
7.1.12 Rieke Packaging Systems Ltd
7.1.13 Gerresheimer AG
7.1.14 Raepak Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The North America Personal Care Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.38% during the forecast period (2021-2026). With a heightened focus on disinfection and COVID-19 prevention measures, customers have been shifting toward sustainable, non-toxic ingredients and are observed prioritizing efficiency. Amcor's European consumer research, an online survey conducted in February 2020 of 2,500 consumers across the United Kingdom, France, Italy, Germany, and Sweden, reported that people want to make a difference when it comes to more sustainable living, thereby generating demand for hygienic and sustainable packaging solutions as a result of increased demand for sanitization and personal hygiene products.

Key Highlights
According to the Bureau of Labor Statistics, in 2020, American consumers spent between 64.7 U.S. dollars in a year on hair care products. Such spending on hair products will drive the demand for the sustainable personal care packaging market.
For Instance, in August 2021, Garnier, a subsidiary of L'Oréal, introduced Whole Blends Shampoo Bars in the United States. The debut is part of the brand's greater sustainability effort, as they are made with less water than their liquid counterparts and have no plastic packaging.
Further, according to a survey conducted by the Nail Magazine, a prominent magazine based in California, the United States, more than 74% of the women who visit nail salons buy their own supplies, tools, and equipment rather than using salon supplies.
In order to cater to the increasing demand for tubes, various suppliers have come up with different collaborations and innovations in the market. For Instance, in November 2021, Albéa Tubes, one of the major providers of plastic and laminate tubes for the cosmetic, skincare, personal care, and oral care markets, partnered with U.T.C.G and eXpackUSA to offer Made in America tubes made from post-consumer recycled (PCR) plastics to beauty and personal care businesses.
The increasing demand from consumers for practical and user-friendly dispensing solutions and products is prompting cosmetic companies to adopt innovative packaging solutions such as the use of recyclable plastic and compostable and biodegradable plastics, thereby driving the innovations in cosmetic packaging.


Key Market Trends

Haircare Will Observe a Significant Growth


Haircare brands use packaging to their advantage, both in the salon and beyond. Haircare for the retail segment is highly competitive, and hair care brands are relying on packaging differentiation to forge a connection with consumers. After skincare, hair care commands a significant share of the cosmetic market.
Most hair care brands experiment with the interplay of matte and gloss printing techniques and are increasingly incorporating sensory elements into their packaging. The use of treatment oils for added heat styling protection, imparting shine, or decreasing frizz has led to the increased use of dropper packaging as a dosing and precision application method.
Oribe Hair Care, based in New York, recently cultivated a distinctive shelf presence with its angularly lined, boldly-hued, custom packaging since its inception. The brand also has innovative packaging, which blends old-world intricacy with sleekly modern engineered elegance, and all the bottles, upright tubes, and sophisticated jars deliver a cohesive display suggestive of perfume bottle silhouettes.
Companies dedicated to the development of shampoos and hair care products have also been looking to expand into retail stores to maximize any possible revenue. For instance, in November 2021, Olaplex Holdings, Inc. formed a distribution partnership with Ulta Beauty Salons, designed around increasing retail channels for their products by using the salons as stores. The Company’s retail products will be available in more than 1,250 Ulta stores and on ulta.com from January 2022.
Many hair care brands are entering into partnerships to provide better packaging alternatives. Companies are increasingly engaging in refilling initiatives that encourage consumers to bring back their bottles and refill them at a subsidized price, compared to if they would have purchased the product independently. In October 2020, P&G Beauty announced its first-ever refillable aluminum bottle system to launch at-scale, with its Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences, and Aussie brands in Europe. The refill system uses a new reusable 100% aluminum bottle and recyclable refill pouch, made using 60% less plastic (per mL versus standard brand bottle). It is expected to pave the way in changing the way consumers buy, use and dispose of their shampoo bottles.


Plastic to Hold Major Market Share


Plastic is a prominent material in personal care product packaging due to its low cost, lightweight, flexibility, durability, and other factors. For personal care products, plastics are a material of choice for manufacturing shatterproof and “no-spill” bottles, jars, tubes, caps, and closures.
According to the Packaging Machinery Manufacturers Institute (PMMI), at 61% market share, plastic packaging, such as bottles, jars, compacts, and tubes, dominate in beauty and other personal care products, where bottles are the most commonly used containers, accounting for 30% of the market.
Personal care product bottles produced from HDPE are the most common and least expensive, which are economical, impact-resistant, and maintain a good moisture barrier. Lotion bottles come in all different shapes, sizes, and forms, whereas some lotions are kept in capped tubes. These tubes are usually made from plastic, depending on their size. However, there are lotion bottles that are also made of plastic, but instead of the capped tops, they have pump dispensers. This is helpful for many people who do not want to have to screw a top on and off or not want to flip up a cap.
Gerresheimer Plastic Packaging, which is committed to environmental concerns, offers PET ranges with different mixtures of post-consumer recycled materials. It can produce cosmetic bottles made of up to 100% R-PET. Besides using recycled materials, Gerresheimer is also motivated to help its customers reduce greenhouse gas emissions by using biomaterials. Biomaterials are renewable alternatives to conventional PE/PET. Sugarcane is one of the substances used to make biomaterials, where ethanol is taken from the sugarcane plant, and after converting into green ethylene, it goes to the polymerization plants, where it is converted into green PE/PET.
Moreover, to fully eliminate the use of virgin plastic, companies are exploring other materials, including bioplastic made primarily from sugarcane, which will very soon provide viable alternatives to virgin petro-based plastics.


Competitive Landscape

The North America Personal Care Packaging Market is highly fragmented due to the presence of players, like Amcor, AptarGroup Inc.​, Gerresheimer AG​, RPC Group Plc (Berry Global Group)​ Silgan Holdings Inc. are up-scaling the market with substantial R&D investments, drive towards the sustainability and digitization of the packaging industry in North America.


June 2021- Amcor launched new machines that will produce ultra-clear and heat resistance films. The AmPrima line uses machine-direction orientation technology to produce films that can run at speeds that competitors are unable to match in a recycle-ready solution.
Jan 2021- Silgan Holdings Inc. partnered with Bondi Sands on the brand’s newly launched self-tanning range, Pure. It makes use of Silgan Dispensing’s EZ’R foamer, which features a first-to-market foam application that is 100% recyclable in polypropylene (PP) streams and made entirely from plastic components.​


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyer
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Consumption of Personal Care Products With Growing Disposable Income
5.1.2 Growing Focus on Innovative and Attractive Packaging
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Costs of R&D and Manufacturing of New Packaging Solution

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Material Type
6.1.1 Plastic
6.1.2 Glass
6.1.3 Metal
6.1.4 Paper
6.2 By Packaging Type
6.2.1 Plastic Bottles and Container
6.2.2 Glass Bottles and Containers
6.2.3 Metal Containers
6.2.4 Folding Cartons
6.2.5 Corrugated Boxes
6.2.6 Tube and Stick
6.2.7 Caps and Closures
6.2.8 Pump and Dispenser
6.2.9 Flexible Plastic Packaging
6.2.10 Other Packaging Types
6.3 By Product Type
6.3.1 Oral Care
6.3.2 Hair Care
6.3.3 Color Cosmetics
6.3.4 Skin Care
6.3.5 Men's Grooming
6.3.6 Deodorants
6.3.7 Other Products Types
6.4 By Country
6.4.1 United States
6.4.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Albea SA
7.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
7.1.3 RPC Group Plc (Berry Global Group)
7.1.4 Silgan Holdings Inc.
7.1.5 DS Smith PLC
7.1.6 Graham Packaging Company
7.1.7 Libo Cosmetics Company Ltd
7.1.8 AptarGroup Inc.
7.1.9 Amcor PLC
7.1.10 Cosmopak Ltd
7.1.11 Quadpack Industries SA
7.1.12 Rieke Packaging Systems Ltd
7.1.13 Gerresheimer AG
7.1.14 Raepak Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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