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日本のビューティ&パーソナルケア製品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Japan Beauty and Personal Care Products Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

日本のビューティ&パーソナルケア製品市場は、予測期間中にCAGR3.5%で成長すると予測されています。 主なハイライト 日本は世界最大の化粧品およびパーソナルケア製品の市場の1つです。日本の消費者は非常... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

日本のビューティ&パーソナルケア製品市場は、予測期間中にCAGR3.5%で成長すると予測されています。

主なハイライト
日本は世界最大の化粧品およびパーソナルケア製品の市場の1つです。日本の消費者は非常に洗練されており、ヘアケア製品に配合されている化学物質についてよく理解しています。天然成分やオーガニック製品は市場で高い需要があり、主要メーカーはナチュラル/クリーン製品ラベルの付いた製品を発売しています。
日本の消費者に人気のあるアイテムは、高機能製品、即効性のあるスキンケア製品、複数の訴求特性を持つクロスオーバー製品です。日本の消費者はスキンケア製品を含む化粧品に対する一人当たりの支出額が最も高く、これが日本のビューティー・パーソナルケア市場の成長を後押ししています。


主な市場動向

オーラルケア製品の販売拡大

日本の高齢化社会と若者は、オーラルケアに高い関心を寄せています。高齢化社会の進展に伴い、入れ歯ケア用品の消費量も増加しています。企業は、年齢層別にさまざまな製品を製造しています。ライオン株式会社は、子供向けの特別な歯磨き粉を製造している日本の企業です。例えば、ライオンの「こどもハミガキ」は、フッ素ベースの子供用ハミガキです。日本人は口臭に悩まされており、そのため消費者は口臭予防剤を使用するようになっている。企業は、チューインガム、スプレー、飲み込むタイプのカプセルやドリンクなど、さまざまなタイプの口臭予防剤を製造している。

薬局・ドラッグストアは最も成長率の高い流通チャネル

薬局は化粧品の主要な流通経路であり、経済的・職業的なメリット、例えば大きな利益率や、薬局で商品を入手しやすいという消費者の視点が浸透していることが理由です。国内の化粧品会社は、このチャネルを通じて強力な流通を強化するために薬局組織と提携しており、これが予測期間中の市場成長を後押しすると思われます。例えば、2017年9月、TIGI CosmeticsはCVS Pharmacyと提携し、潜在的な消費者へのヘアケアを含むプロフェッショナルな化粧品の流通を強化しました。

競合他社の状況

日本のビューティ&パーソナルケア市場は、多数のグローバルプレイヤーおよびローカルプレイヤーによって牽引されている断片的な市場です。資生堂、マンダム、Loreal、Procter and Gamble、Unileverなどの大手企業が、革新的な製品を消費者に提供するために絶えず努力し、日本の市場を積極的に牽引しています。このような企業は、国内での主要なシェアを確保するために、小規模な企業の買収に続いて製品を発売するなどの戦略を採っている。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Personal Care
5.1.1.1 Hair Care
5.1.1.1.1 Shampoo
5.1.1.1.2 Conditioners
5.1.1.1.3 Others
5.1.1.2 Skin Care
5.1.1.2.1 Facial Care Products
5.1.1.2.2 Body Care Products
5.1.1.2.3 Lip Care Products
5.1.1.3 Bath and Shower
5.1.1.3.1 Shower Gels
5.1.1.3.2 Soaps
5.1.1.3.3 Others
5.1.1.4 Oral Care
5.1.1.4.1 Toothbrushes
5.1.1.4.2 Toothpaste
5.1.1.4.3 Mouthwashes and Rinses
5.1.1.4.4 Others
5.1.1.5 Men's Grooming Products
5.1.1.6 Deodrants and Antiperspirants
5.1.2 Beauty & Make-up / Cosmetics
5.1.2.1 Colour Cosmetics
5.1.2.1.1 Facial Make-up Products
5.1.2.1.2 Eye Make-up Products
5.1.2.1.3 Lip and Nail Make-up Products
5.1.2.1.4 Hair styling and colouring products
5.2 By Category
5.2.1 Premium Skin Care Products
5.2.2 Mass Skin Care Products
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Specialist Retail Stores
5.3.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.3 Convenience Stores
5.3.4 Pharmacies/Drug Stores
5.3.5 Online Retail Channels
5.3.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Unilever PLC
6.4.2 Procter & Gamble Co
6.4.3 Kao Corporation
6.4.4 Mandom Corporation
6.4.5 Lion Corporation
6.4.6 Shiseido Company
6.4.7 L'Oreal S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Japan Beauty and Personal Care Products Market is projected to grow at a CAGR of 3.5% during the forecast period.

Key Highlights
Japan is one of the largest markets for cosmetic and personal care products across the globe. Japanese consumers are extremely sophisticated and well informed regarding the chemical formulations in hair products. Natural ingredients and organic formulations are witnessing high demand in the market, which is driving key manufacturers to launch products with natural/clean product labels.
Popular items for Japanese consumers are high-performance products, quick-acting skincare products, and crossover products with multi-appeal attributes. Japanese consumers have the highest per capita expenditure on cosmetics including skin care products which in turn is boosting the growth of beauty and personal care market in the country.


Key Market Trends

Increasing Sales of Oral Care Products

Japanese aging population and youth are highly concerned about their oral care. With the increase in the aging population of Japan, the consumption of denture care products is also increasing. Companies are producing different products for different age groups. Lion Corporation is a Japanese company producing special toothpaste for kids. For instance, Lion Kodomo Toothpaste is a fluoride-based toothpaste for kids. The Japanese population suffers from bad breath, which is leading consumers to use breath freshener. Companies are producing different types of breath fresheners, like chewing gum, spray, and swallowable capsules and drinks.

Pharmacy/ Drug Stores is the Fastest Growing Distribution Channel

Pharmacy is a key distribution channel for cosmetic products iowing to economic and professional benefits, such as large profit margins and penetrating the consumer’s perspective towards good product availability at such stores. The cosmetic companies in the country are partnering with pharmacy organizations to empower the strong distribution through this channel, which is likely to boost the market growth over the forecast period. For instance, In September 2017, TIGI Cosmetics partnered with CVS Pharmacy to enhance the distribution of professional cosmetic products, including hair care to potential consumers.

Competitive Landscape

The Beauty and Personal Care Market in Japan is a fragmented market which is led by numerous global as well as local players. The major players such as Shiseido company, Mandom Corporation, Loreal, Procter and Gamble, Unilever and others are actively driving the market in the nation with their constant efforts in providing consumers with their innovative products. The strategies adopted by active companies include product launches followed by acquiring small players to so as to hold a major share in the country.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Personal Care
5.1.1.1 Hair Care
5.1.1.1.1 Shampoo
5.1.1.1.2 Conditioners
5.1.1.1.3 Others
5.1.1.2 Skin Care
5.1.1.2.1 Facial Care Products
5.1.1.2.2 Body Care Products
5.1.1.2.3 Lip Care Products
5.1.1.3 Bath and Shower
5.1.1.3.1 Shower Gels
5.1.1.3.2 Soaps
5.1.1.3.3 Others
5.1.1.4 Oral Care
5.1.1.4.1 Toothbrushes
5.1.1.4.2 Toothpaste
5.1.1.4.3 Mouthwashes and Rinses
5.1.1.4.4 Others
5.1.1.5 Men's Grooming Products
5.1.1.6 Deodrants and Antiperspirants
5.1.2 Beauty & Make-up / Cosmetics
5.1.2.1 Colour Cosmetics
5.1.2.1.1 Facial Make-up Products
5.1.2.1.2 Eye Make-up Products
5.1.2.1.3 Lip and Nail Make-up Products
5.1.2.1.4 Hair styling and colouring products
5.2 By Category
5.2.1 Premium Skin Care Products
5.2.2 Mass Skin Care Products
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Specialist Retail Stores
5.3.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.3 Convenience Stores
5.3.4 Pharmacies/Drug Stores
5.3.5 Online Retail Channels
5.3.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Unilever PLC
6.4.2 Procter & Gamble Co
6.4.3 Kao Corporation
6.4.4 Mandom Corporation
6.4.5 Lion Corporation
6.4.6 Shiseido Company
6.4.7 L'Oreal S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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