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ロシアの美容・パーソナルケア市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Russia Beauty and Personal Care Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ロシアの美容・パーソナルケア製品市場は、予測期間中にCAGR5.09%で成長すると予測されています。 主なハイライト 未開拓の地域があること、既存の大都市・中都市の市場に新製品を投入する余地があること、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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80 英語

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サマリー

ロシアの美容・パーソナルケア製品市場は、予測期間中にCAGR5.09%で成長すると予測されています。

主なハイライト
未開拓の地域があること、既存の大都市・中都市の市場に新製品を投入する余地があること、クリミア併合とその後の経済制裁により購買力が低下していることなどが市場の特徴である。


ロシア人高・中所得者の可処分所得の高さ、外見への消費傾向、世界の10代の大部分が高齢化・若年化していること、天然物の利用研究による新しいメークアップ製品の美肌・美容面での融合、プレミアム製品などの画期的技術の研究継続、様々な新クラス製品(DDクリーム、EEクリームなど)の導入などがこの市場のドライバーとして挙げられる。




主な市場動向

概要ロシアにおけるヘアケア部門

ロシアの美容・パーソナルケア製品市場におけるヘアケア分野は、Schwarzkopf & Henkelが市場の約23%を占め、L'Oreal Russiaなどがかなり優勢である。いずれも家庭用とサロン用製品の両方で強い存在感を示しています。人口の高齢化(ロシア人の約60%は25歳から64歳)がヘアカラーとヘアスタイリング剤の市場を牽引しています。また、男女ともに都市部の人口が増加していることが、市場のすそ野をさらに広げています。しかし、ロシア・ウクライナ危機の影響による景気後退で高額なヘアケア・スタイリング用品の購入やサロン通いが減少していること、自然派志向でスタイリング用品の購入が減少していること、製品のネガティブレビューなどが、ロシアにおけるヘアケア売上のネックとなるでしょう。

ロシアにおける主要な化粧品専門店チェーン

化粧品専門小売のうち、2018年末にマグニット・コスメティック小売チェーンが15年ぶりに長期セグメントリーダーであるレトワールの収益を追い越した。収益 Magnit Cosmeticは昨年16%増、L'Etoileは-3%増となった。3位はRiv Gaucheネットワークで、売上高はわずか1%増の370億ルーブルに留まった。注目すべきは、2018年の専門小売における化粧品、香水、パーソナルケアの一般的な売上高は、10%の成長率を達成することが記録されており、これはまた、すべての中で最も急速に成長している流通チャネルとなる。

競合他社の状況

流通は、モール内や独立したパーソナルケアや美容製品の専売店を通じて浸透している一方、Eコマースはマスブランドからプレミアムブランドまで、直販の競合として台頭しています。したがって、大手企業はあらゆる形態の流通チャネルで存在感を示そうと努めている。また、美容・化粧品分野でのイノベーションの余地も高い。ロシアの美容・パーソナルケア市場の大手企業は、L'Oreal Group、Procter & Gamble、Beiersdorf AG、Avon Products, Inc、Unilever、The Estée Lauder Companies Inc、Shiseido Company, Limitedなどである。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Personal Care
5.1.1.1 Hair Care
5.1.1.1.1 Shampoo
5.1.1.1.2 Conditioner
5.1.1.1.3 Hair Oil
5.1.1.1.4 Others
5.1.1.2 Skin Care
5.1.1.2.1 Facial Care
5.1.1.2.2 Body Care
5.1.1.2.3 Lip Care
5.1.1.3 Bath and Shower
5.1.1.3.1 Soaps
5.1.1.3.2 Shower Gels
5.1.1.3.3 Bath Salts
5.1.1.3.4 Bathing Accessories
5.1.1.3.5 Others
5.1.1.4 Oral Care
5.1.1.4.1 Toothbrushes and Replacements
5.1.1.4.2 Toothpaste
5.1.1.4.3 Mouthwashes and Rinses
5.1.1.4.4 Others
5.1.1.5 Men's Grooming
5.1.1.6 Deodrants and Antiperspirants
5.1.2 Beauty & Make-up / Cosmetics Market
5.1.2.1 Colour Cosmetics
5.1.2.1.1 Facial Make-up Products
5.1.2.1.2 Eye Make-up Products
5.1.2.1.3 Lip and Nail Make-up Products
5.1.2.1.4 Hair styling and coloring products
5.2 By Category
5.2.1 Premium Skin Care Products
5.2.2 Mass Skin Care Products
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Specialist Retail Stores
5.3.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.3 Convenience Stores
5.3.4 Pharmacies/Drug Stores
5.3.5 Online Retail Channels
5.3.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Procter & Gamble Co.
6.4.2 Revlon
6.4.3 Oriflame Cosmetics SA
6.4.4 Avon Products, Inc
6.4.5 Unilever PLC
6.4.6 Beiersdorf AG
6.4.7 L'Oreal S.A.
6.4.8 Shiseido Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Russia beauty and personal care products market is forecasted to grow at a CAGR of 5.09% during the forecast period.

Key Highlights
The market is characterized by pockets of regions which are un-penetrated, more scope of introducing new products in existing large and mid-sized city markets, and an undermined purchasing power because of the Crimea annexation and subsequent economic sanctions.


High disposable income of high and mid-income Russians, an inclination to spend on appearance, a large section of the world’s teens growing older, younger, a large section of the country’s population being older and ageing, a union of for skin-benefiting and beautifying aspects in new makeup products through research into use of natural products, continuation of research on breakthrough technologies for premium and other products, introduction of a range of new product classes (DD and EE creams, etc.) are some of the drivers of this market.




Key Market Trends

Overview: Hair Care Segment in Russia

The hair care segment of the Russia beauty and personal care products market is fairly dominated by Schwarzkopf & Henkel, claiming around 23% of the market, L’Oreal Russia, and others. Both have a strong presence in both home-based and salon products. An aging population (almost 60% of Russians are aged between 25 to 64) is driving the hair colorant and hair styling market. An increasingly urban population of both men and women is further expanding the scope of the market. However, an economic slowdown in the wake of Russia-Ukraine crisis leading to the declining purchase of high-value hair care and styling items and salon visits, preference for natural products leading to decline in styling product purchase, and negative reviewing of products will form the bottlenecks in hair care sales in Russia.

Leading Specialized Cosmetic Chains In Russia

Among the specialized cosmetic retail, the Magnit Cosmetic retail chain at the end of 2018 for the first time in 15 years overtook the revenue of the long-term segment leader, L'Etoile. Revenue Magnit Cosmetic grew last year by 16%, and L'Etuali - by 3%. The third place is reserved for the Riv Gauche network, whose sales increased by only 1%, to 37 billion rubles. Notably, general sales of cosmetics, perfumes and personal care in specialized retail in 2018 were recorded to attain a growth rate of 10% which also makes it the fastest-growing channel of distribution among all.

Competitive Landscape

Distribution is pervasive through exclusive stores of personal care and beauty products in malls or standalone, while e-commerce is emerging as a competitor to direct sales for all mass and premium brands. Hence, major players are seeking to make a presence in all forms of distributing channels. Also, the scope of innovation in the beauty and cosmetics range is high. The leading players in the Russia beauty and personal care market are L'Oreal Group, Procter & Gamble, Beiersdorf AG, Avon Products, Inc., Unilever, The Estée Lauder Companies Inc., Shiseido Company, Limited, etc.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Personal Care
5.1.1.1 Hair Care
5.1.1.1.1 Shampoo
5.1.1.1.2 Conditioner
5.1.1.1.3 Hair Oil
5.1.1.1.4 Others
5.1.1.2 Skin Care
5.1.1.2.1 Facial Care
5.1.1.2.2 Body Care
5.1.1.2.3 Lip Care
5.1.1.3 Bath and Shower
5.1.1.3.1 Soaps
5.1.1.3.2 Shower Gels
5.1.1.3.3 Bath Salts
5.1.1.3.4 Bathing Accessories
5.1.1.3.5 Others
5.1.1.4 Oral Care
5.1.1.4.1 Toothbrushes and Replacements
5.1.1.4.2 Toothpaste
5.1.1.4.3 Mouthwashes and Rinses
5.1.1.4.4 Others
5.1.1.5 Men's Grooming
5.1.1.6 Deodrants and Antiperspirants
5.1.2 Beauty & Make-up / Cosmetics Market
5.1.2.1 Colour Cosmetics
5.1.2.1.1 Facial Make-up Products
5.1.2.1.2 Eye Make-up Products
5.1.2.1.3 Lip and Nail Make-up Products
5.1.2.1.4 Hair styling and coloring products
5.2 By Category
5.2.1 Premium Skin Care Products
5.2.2 Mass Skin Care Products
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Specialist Retail Stores
5.3.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.3 Convenience Stores
5.3.4 Pharmacies/Drug Stores
5.3.5 Online Retail Channels
5.3.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Procter & Gamble Co.
6.4.2 Revlon
6.4.3 Oriflame Cosmetics SA
6.4.4 Avon Products, Inc
6.4.5 Unilever PLC
6.4.6 Beiersdorf AG
6.4.7 L'Oreal S.A.
6.4.8 Shiseido Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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