水上バス市場:推進力別(完全電動、燃料式、ハイブリッド電動)、定員別(25人乗り未満、2650人乗り、51~75人乗り)、運行別(都市間、都市内)、地域別 2030年までの世界予測Water Bus Market by Propulsion (Fully Electric, Fuel-Powered, Hybrid Electric), Capacity (<25 Pax, 2650 Pax, 51-75 Pax), Operation (Intercity, Intra City), and Region Global Forecast to 2030 水上バス市場は、2024年から2030年までの予測期間中、年平均成長率5.1%で、12.2億米ドルから16.4億米ドルに成長すると予測されている。海洋分野は、国際貿易の増加、技術の進歩、より効果的でクリーンな運航を奨... もっと見る
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サマリー水上バス市場は、2024年から2030年までの予測期間中、年平均成長率5.1%で、12.2億米ドルから16.4億米ドルに成長すると予測されている。海洋分野は、国際貿易の増加、技術の進歩、より効果的でクリーンな運航を奨励する厳しい環境規則などの要因により急成長している。水上輸送のニーズは、特に新興国における経済拡大や沿岸不動産への投資によってもたらされている。Damen Shipyards Group(オランダ)、Icarus Marine(南アフリカ)、Mavi Deniz Çevre Hiz A.Ş.(トルコ)、Incat Crowther(オーストラリア)、Ares Shipyard Inc.(トルコ)などが水上バス市場で事業を展開する大手企業である。「予測期間中、水上バス市場では都市間セグメントが最大の市場シェアを占める」水上バス市場は、運行形態によって都市内セグメントと都市間セグメントに区分される。2024年には、都市間セグメントが最大の市場シェアを占めるだろう。水上バスの都市間運行は、従来の道路交通の代替となり、都市の混雑を効果的に緩和する。都市間水上バスサービスの拡大は、環境に優しい都市交通の選択肢の重視と水辺のインフラへの支出によっても支えられている。「予測期間中、50~75人乗りのセグメントが最も高いCAGRで成長すると予測される」水上バス市場は、定員ベースで25人乗り未満、26~50人乗り、51~75人乗りに区分される。水上バス市場の51~75人乗りセグメントは、定員と運行効率のバランスが最も取れているため、最速の成長が見込まれている。このサイズのレンジは、都市部の水路で機動性を発揮し、変動する乗客数に対応するのに最適である。オペレーターは、燃料費やメンテナンス費用を巧みにコントロールしながら、信頼性の高い定期サービスを自由に提供することができます。また、51〜75人乗りの水上バスは、現在の交通網に簡単に組み込むことができ、ピーク時とオフピーク時の両方の需要を効果的に満たすことができる。都市環境における効果的な中容量ボートの必要性と、持続可能な輸送ソリューションの重視の高まりが、このセグメント市場の需要を後押ししている」「予測期間中、欧州地域が市場をリードすると予測される」「欧州は、いくつかの重要な要因により、水上バス市場をリードする態勢を整えている。多数の大都市水路、洗練されたインフラ、環境に優しい輸送オプションへの強い支持など、多くの変数により、欧州市場は水上バス市場をリードすると予想される。ベニス、アムステルダム、ロンドンといった欧州の都市では、確立された水上交通網が水上バスをより広範な公共交通システムと組み合わせ、その有用性と人気を高めている。さらに、この地域の厳しい排ガス規制、電気やハイブリッド水上バスなどのグリーン技術への投資は、環境の持続可能性に対するヨーロッパのコミットメントによって推進されている。水上バスのニーズは、膨大な数の観光客と、都市の混雑緩和への関心の高まりによってさらに高まっている。水辺のインフラや創造的な交通手段に対する官民の大規模な投資とともに、こうした要因によって欧州は水分野のリーダーとしての地位を確立している。主要企業の内訳は以下の通り:ティア1-40%、ティア2-40%、ティア3-20%:Cレベル-35%、取締役-25%、その他-40% - 地域別:北米-30%、欧州-10%、アジア太平洋地域-40%、中東-10%、中南米-5%、アフリカ-5% Damen Shipyards Group(オランダ)、Icarus Marine(南アフリカ)、Mavi Deniz Çevre Hiz A.Ş.(トルコ)、Incat Crowther(オーストラリア)、Ares Shipyard Inc.(トルコ)などが水上バス市場で事業を展開する大手企業である。調査対象範囲本調査では、さまざまなセグメントとサブセグメントにわたる水上バス市場をカバーしている。推進力、容量、運用、地域に基づくさまざまなセグメントにわたって、この市場の規模と成長の可能性を推定することを目的としています。また、主要企業の会社概要、ソリューションや事業内容に関する主な考察、最近の動向、主要企業が採用した市場戦略など、詳細な競合分析も掲載しています。本レポートを購入する主な利点本レポートは、航空機客室内装品市場全体とそのサブセグメントにおける収益数の最も近い近似値に関する情報を提供することで、同市場の市場リーダー/新規参入者を支援します。本レポートは、水上バス市場のエコシステム全体をカバーしています。本レポートは、利害関係者が競争環境を理解し、ビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、利害関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します:- 高品質な水上バスサービスに対する消費者の嗜好の高まり、水上バス市場の増加に寄与する可能性のある世界的な交通ニーズの高まりなど、主要な推進要因と要因の分析:市場開拓:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、様々な地域の航空機客室内装品市場を分析しています - 市場の多様化:市場の多様化:航空機客室内装品市場における新たなソリューション、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する情報を網羅 - 競争力評価:競合企業評価:Damen Shipyards Group(オランダ)、Icarus Marine(南アフリカ)、Mavi Deniz Çevre Hiz A.Ş.(トルコ)、Incat Crowd A.Ş.(トルコ)など主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス内容を詳細に評価。(トルコ)、Incat Crowther(オーストラリア)、Ares Shipyard Inc.目次1 はじめに 211.1 調査目的 211.2 市場定義 211.3 調査範囲 221.3.1 市場セグメンテーション 221.3.2 包含と除外 221.4 考慮した年数 231.5 考慮した通貨 231.6 利害関係者 242 調査方法 252.1 調査データ 252.1.1 二次データ 262.1.1.1 二次資料の主要データ 272.1.2 一次資料 282.1.2.1 一次資料の主要データ 282.2 要因分析 292.2.1 序論 292.2.2 需要側指標 292.2.3 供給側分析 292.3 市場規模の推定 302.4 調査手法および方法 302.4.1 ボトムアップアプローチ 302.4.1.1 市場推定ステップ 302.4.2 トップダウンアプローチ 312.5 データ整理 322.6 調査の前提条件 332.7 リスク評価 332.8 調査の限界 343 エグゼクティブサマリー 354 プレミアムインサイト 384.384.2 水上バス市場:推進力別 384.3 水上バス市場:容量別 394.4 水上バス市場:運行別 394.5 水上バス市場:国別 405 市場概要 415.1 はじめに 415.2 市場ダイナミクス 415.2.1 推進要因 425.2.1.425.2.1.2 成長する水上観光産業 425.2.1.3 持続可能で革新的な交通ソリューションに対する政府の取り組みと資金の増加 425.2.1.4 都市モビリティ戦略の強化 435.2.1.5 技術進歩の成長 435.2.2 制約 435.2.2.1 厳しい規制と安全基準 435.2.2.2 適用範囲とアクセシビリティの制限 445.2.3 可能性 445.2.3.1 水辺インフラの近代化と拡大 445.2.3.2 持続可能性への注目の高まり 445.2.445.2.4.1 高額投資の必要性 455.2.4.2 海洋産業におけるサプライチェーンの混乱 455.3 顧客ビジネスに影響を与えるトレンド/混乱 465.4 バリューチェーン分析 465.4.1 研究開発 475.4.2 原材料 475.4.3 コンポーネント/製品メーカー(OEM) 475.4.485.4.5 エンドユーザー 485.5 エコシステム分析 485.5.1 著名企業 485.5.2 民間企業および中小企業 485.5.3 エンドユーザー 485.6 マクロ経済の展望 505.6.1 はじめに 505.6.2 北米:マクロ経済の展望 505.6.3 欧州:マクロ経済の展望マクロ経済的展望 515.6.4 アジア太平洋地域:マクロ経済的展望 515.6.5 中東地域:マクロ経済的展望 515.6.6:515.6.6 中南米・アフリカ:マクロ経済見通し 525.7 価格設定分析 525.7.1 平均販売価格(推進力別、容量別) 525.7.2 指標価格分析(推進力別) 535.8 規制情勢 545.9 貿易分析 575.9.1 クルーズ船、遊覧船、フェリーボート、貨物船、バージ船、および類似船の輸入シナリオ 575.9.2 クルーズ船、遊覧船、フェリーボート、貨物船、はしけ、および類似船の輸出シナリオ 595.10 技術分析 605.10.1 主要技術 605.10.1.1 電気推進システムおよびハイブリッド推進システム 605.10.1.2 先進ナビゲーションシステム 605.10.2 補完的技術 615.10.2.1 自動ドッキングシステム 615.10.2.2 先進安全・セキュリティシステム 615.11 主要ステークホルダーと購入基準 615.11.1 購入プロセスにおける主要ステークホルダー 615.11.2 購入基準 625.12 ユースケース 635.12.1 高速2階建て旅客フェリーによる都市交通の近代化 635.12.2 ウォータータクシー・ロッテルダムのウォータータクシー・オペレーション・システム(WOS) 635.12.3 ウォータータクシーのコミュニケーション強化 635.13 主要会議・イベント(2024~2025年) 645.14 投資と資金調達シナリオ 645.15 総所有コスト 655.16 ビジネスモデル 665.17 部品表 675.18 ジェネレーティブAIの水上バス市場への影響 695.18.1 はじめに 695.18.2 上位国による海洋分野でのAIの採用 705.18.3 海洋分野へのAIの影響:ユースケース 715.18.4 水上バス市場へのAIの影響 736 産業動向 766.1 はじめに 766.2 技術動向 766.2.1 電気・ハイブリッド推進システム 766.2.2 先進ナビゲーションシステム 776.2.3 スマート制御システム 776.2.4 自律・半自律技術 786.2.5 デジタルツインシステム 786.2.6 自動ドッキングシステム 78 6.3 水上バス市場におけるメガトレンドとその影響 796.3.1 デジタル化と人工知能(AI) 796.3.2 先端材料と製造技術 796.3.3 ビッグデータ分析 796.3.4 環境モニタリングシステム 796.4 サプライチェーン分析 806.5 特許分析 817 水上バス市場(乗客定員別) 857.1 はじめに 867.2 25人乗り未満 877.2.877.3 25~50人乗り 877.3.1 低運用・維持コストへのニーズが需要を後押し 877.4 51~70人乗り 877.4.1 操縦のしやすさが需要を喚起 878 水上バス市場(運行別) 888.1 はじめに 898.2 都市間 908.2.1 都市化の進展と交通量の増加が市場成長を牽引 908.3 都市内 908.3.1 短距離輸送サービス強化のニーズが都市内運行の需要を牽引 909 水上バス市場:推進力別 919.1 はじめに 929.1.1 完全電気式 939.1.1.1 持続可能な輸送への需要の高まりが完全電動水上バスの需要を牽引 939.1.2 燃料式 939.1.2.1 燃料式水上バスの初期コストの低さが普及を後押し 939.1.3 ハイブリッド電動 949.1.3.94 10 水上バス市場(地域別) 9510.1 はじめに 9610.2 北米 9710.2.1 北米:環境要因分析 9810.2.2 米国 10110.2.2.1 レクリエーション用海上輸送の成長が市場を牽引 10110.2.3 カナダ 10310.2.3.1 持続可能な輸送への関心の高まりが水上バスの需要を喚起 10310.3 欧州 10410.3.1 欧州:PESTLE ANALYSIS 10410.3.2 英国 10910.3.2.1 内陸水路の主要ネットワークが市場を牽引する 10910.3.3 フランス 11010.3.3.1 研究開発への投資が市場を牽引する 11010.3.4 フランス 11110.3.4.1 レクリエーション用ボート需要の増加が市場を押し上げる 11110.3.5 デンマーク 11310.3.5.1 環境問題への関心の高まりと持続可能性への注目 が市場を牽引する 11310.3.6 ノルウェー 11410.3.6.1 国際海事機関のルール導入が市場を牽引する 11410.3.7 イタリア 11510.3.7.1 都市の移動性と持続可能性への関心の高まりが成長を後押し 11510.3.8 欧州 11610.4 アジア・パシフィック 11810.4.1 アジア・パシフィック:環境分析 11810.4.2 中国 12210.4.2.1 水際インフラ促進への取り組みが市場を牽引 12210.4.3 インド 12310.4.3.1 海運産業の成長が市場を押し上げる 12310.4.4 日本 12410.4.4.1 造船業の成長が市場を牽引する 12410.4.5 韓国 12510.4.5.1 排ガス規制が水上バス市場に好影響を与える 12510.4.5.2 その他のアジア太平洋地域 12710.5 中東 12810.5.1 中東:PESTLE ANALYSIS 12810.5.2 GULF COOPERATION COUNCIL(GCC) 13210.5.2.1 UAE 13210.5.2.1.1 水辺と運河の開発増加が市場を牽引 13210.5.2.2 サウジアラビア 13310.5.2.2.1 需要を牽引する手頃な価格と旅行のしやすさの向上 13310.5.3 中東その他の地域 13410.6 中南米&アフリカ 13610.6.1 中南米&アフリカ:環境分析 13610.6.2 ブラジル 14010.6.2.1 スマートポートの開発が市場を牽引 14010.6.3 メキシコ 14110.6.1.1 スマートポートの開発が市場を牽引 14010.6.3.6.3 メキシコ 14110.6.3.1 都市人口の増加と観光産業の成長が成長を牽引する 14110.6.4 アフリカ 14210.6.4.1 アフリカ海洋自律研究イニシアチブ(AMARI)の立ち上げが市場を押し上げる 14211 競争環境 14411.1 はじめに 14411.2 主要プレーヤーの戦略/勝利への権利 14411.3 市場シェア分析 14511.4 収益分析 14711.5 ブランド比較 14811.6 企業評価マトリックス:主要プレーヤー、2023年 14911.6.1 星 14911.6.2 新興リーダー 14911.6.3 浸透型プレイヤー 14911.6.4 参画者 14911.7 企業フットプリント 15111.8 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 15611.8.1 進歩型企業 15611.8.2 反応型企業 15611.8.3 活発型企業 15611.8.4 出発点 15611.8.5 競争ベンチマーク:新興企業/SM(2023年) 15811.9 競争シナリオ 15911.10 取引 16011.11 その他の展開 160 12 企業プロファイル 16112.1 はじめに 16112.2 主要プレーヤー 16112.2.1 DAMEN SHIPYARDS GROUP 16112.2.1.1 事業概要 16112.2.1.2 提供する製品/ソリューション/サービス 16212.2.1.3 近年の動き 16212.2.1.3.1 取引 16212.1.3.2 その他の動き2.1.3.2 その他の動向 16312.2.1.4 MnMの見方 16312.2.1.4.1 主要な強み 16312.2.1.4.2 戦略的な選択 16312.2.1.4.3 弱点と競争上の脅威 16312.2.2 MAVI DENIZ ÇEVRE HIZ A.Ş. 16412.2.2.1 事業概要 16412.2.2.2 提供する製品/ソリューション/サービス 16412.2.2.3 MnM view 16512.2.2.3.1 主要な強み 16512.2.2.3.2 戦略的選択 16512.2.2.3.3 弱点と競争上の脅威 16512.2.3 ARES SHIPYARD INC. 16612.2.3.1 事業概要 16612.2.3.2 提供する製品/ソリューション/サービス 16612.2.3.3 MnM view 16712.2.3.3.1 主要な強み 16712.2.3.3.2 戦略的な選択 16712.2.3.3.3 弱点と競争上の脅威 16712.2.4 ICARUS MARINE (PTY) LTD. 16812.2.4.1 事業概要 16812.2.4.2 提供する製品/ソリューション/サービス 16812.2.4.3 MnMの視点 16912.2.4.3.1 主要な強み 16912.2.4.3.2 戦略的な選択 16912.2.4.3.3 弱点と競争上の脅威 16912.2.5 INCAT CROWTHER 17012.2.5.1 事業概要 17012.2.5.2 提供する製品/ソリューション/サービス 17012.2.5.1 その他の展開 17012.2.2.1 事業概要 17012.2.5.2 提供する製品/ソリューション/サービス 17012.2.3.1 主要な強み 17012.2.4.3.2 戦略的な選択 17012.2.4.3.3 弱点と競争上の脅威2.5.2.1 その他の展開 17112.2.5.3 MnM の見方 17112.2.5.3.1 主要な強み 17112.2.5.3.2 戦略的選択 17112.2.5.3.3 弱点と競争上の脅威 17112.2.6 NAVALT 17212.2.6.1 事業概要 17212.2.6.2 提供する製品/ソリューション/サービス 17212.2.7 MUNSON BOATS 17412.2.7.1 事業概要 17412.2.7.2 提供する製品/ソリューション/サービス 17412.2.8 QUER BARCELONA 17712.2.8.1 事業概要 17712.2.8.2 提供する製品/ソリューション/サービス 17712.2.9 ENP, S.A. 17912.2.9.1 事業概要 17912.2.9.2 提供する製品/ソリューション/サービス 17912.2.10 LITMUS MARINE 18012.2.10.1 事業概要 18012.2.10.2 提供する製品/ソリューション/サービス 18012.2.11 CANDELA 18212.2.11.1 事業概要 18212.2.11.2 提供する製品/ソリューション/サービス 18212.2.11.3 近況 18312.2.11.3.1 取引 18312.2.12 SWEDE SHIP 18412.2.12.1 事業概要 18412.2.12.2 提供する製品/ソリューション/サービス 18412.2.13 QINGDAO GRANDSEA BOAT CO、18512.2.13.1 事業概要 18512.2.13.2 提供する製品/ソリューション/サービス 18512.2.14 メルカンヨット 18612.2.14.1 事業概要 18612.2.14.2 提供する製品/ソリューション/サービス 18612.2.15 ストリームライン・マリンコンポジット・デベロプメンツ(STREAMLINE MARINE COMPOSITE DEVELOPMENTS LTD. 18712.2.15.1 事業概要 18712.2.15.2 提供する製品/ソリューション/サービス 18712.3 その他のプレーヤー 18812.3.1 メタルシャーク 18812.3.2 シーバブル 18912.3.3 ウォーターバス 19012.3.4 アルテミス・テクノロジー 19112.3.5 ウィラード・マリン・インク(WILLARD MARINE INC. 19212.19312.3.7 Swimbus 19312.3.8 smart own 19412.3.9 ms boat 19512.3.10 long beach transit 19613 付録 19713.1 ディスカッションガイド 19713.2 knowledgestore:マーケットサ ンドマーケッツの購読ポータル 19913.3 カスタマイズオプション 20113.4 関連レポート 20113.5 著者の詳細 203
SummaryThe water bus market is projected to grow from USD 1.22 billion to USD 1.64 billion, at a CAGR of 5.1% during the forecast period from 2024 to 2030. The marine sector is growing rapidly due to factors such as increased international trade, technological advancements, and stringent environmental rules that encourage more effective and clean operations. The need for water transportation is driven by economic expansion and investments in coastal properties, particularly in emerging nations. Damen Shipyards Group (Netherlands), Icarus Marine (South Africa), Mavi Deniz Çevre Hiz A.Ş. (Turkey), Incat Crowther (Australia) and Ares Shipyard Inc.(Turkey) are some of the leading players operating in the water bus market.“The Intercity segment to account for largest market share in the water bus market during the forecast period.”The water bus market has been segmented into Intracity and Intercity based on operation. The Intercity segment will contribute to the largest market share in 2024. Intercity operation of water bus is a viable substitute for conventional road transportation and effectively alleviates urban congestion. The expansion of Intercity water bus services is also supported by the emphasis on environmentally friendly urban transportation options and expenditures in waterfront infrastructure. “The 50-75 passenger segment is projected to grow at highest CAGR during the forecast period.”The water bus market has been segmented into <25 passenger, 26-50 passenger and 51-75 passenger on the basis of capacity. The 51–75 passenger segment of the water bus market is expected to grow at the fastest rate because it strikes the best balance between capacity and operational efficiency. This range of sizes is perfect for maneuvering through urban waterways and accommodating fluctuating passenger counts without the high expenses and spatial demands linked with larger boats. It gives operators the freedom to deliver dependable, regular services while skillfully controlling fuel and maintenance expenses. The 51–75 passenger water buses may also be easily integrated into current transit networks, effectively meeting both peak and off-peak demand. The necessity for effective, medium-capacity boats in urban settings and the increased emphasis on sustainable transportation solutions fuel demand for this segment market.“The European region is projected to lead the market during the forecast period.”Europe is poised to lead the water bus market due to several key factors. A number of variables, including a large number of metropolitan waterways, sophisticated infrastructure, and strong support for environmentally friendly transportation options, the European market is expected to lead the water bus market. Well-established water transport networks in European cities like Venice, Amsterdam, and London combine water buses with more extensive public transportation systems, increasing their usefulness and popularity. Furthermore, the strict emission rules of the region, investments in green technology, such as electric and hybrid water buses, are driven by Europe's commitment to environmental sustainability. The need for water buses is further increased by the huge volume of tourists and the growing attention being paid to lowering urban congestion. These factors establish Europe as a leader in the water sector, together with significant public and private investments in waterfront infrastructure and creative transportation options.Breakdown of primaries The study contains insights from various industry experts, ranging from component suppliers to Tier 1 companies and OEMs. The break-up of the primaries is as follows:• By Company Type: Tier 1–40%; Tier 2–40%; and Tier 3–20% • By Designation: C Level–35%; Directors–25%; and Others–40% • By Region: North America–30%; Europe–10%; Asia Pacific–40%; Middle East–10%; Latin America -5% and Africa -5% Damen Shipyards Group (Netherlands), Icarus Marine (South Africa), Mavi Deniz Çevre Hiz A.Ş. (Turkey), Incat Crowther (Australia) and Ares Shipyard Inc.(Turkey) are some of the leading players operating in the water bus market .Research CoverageThe study covers the water bus market across various segments and subsegments. It aims at estimating the size and growth potential of this market across different segments based on propulsion, capacity, operation and region. This study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to their solutions and business offerings, recent developments undertaken by them, and key market strategies adopted by them. Key benefits of buying this report: This report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall aircraft cabin interiors market and its subsegments. The report covers the entire ecosystem of the water bus market . It will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report will also help stakeholders understand the pulse of the market and provide them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.The report provides insights on the following pointers: • Analysis of key drivers and factors, such as increasing consumer preference for high-quality water bus services, rising global traffic need that could contribute to an increase in water bus market .• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the aircraft cabin interiors market across varied regions • Market Diversification: Exhaustive information about new solutions, untapped geographies, recent developments, and investments in aircraft cabin interiors market• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players like Damen Shipyards Group (Netherlands), Icarus Marine (South Africa), Mavi Deniz Çevre Hiz A.Ş. (Turkey), Incat Crowther (Australia) and Ares Shipyard Inc.(Turkey) among others in the water bus market. Table of Contents1 INTRODUCTION 211.1 STUDY OBJECTIVES 211.2 MARKET DEFINITION 211.3 STUDY SCOPE 221.3.1 MARKET SEGMENTATION 221.3.2 INCLUSIONS & EXCLUSIONS 221.4 YEARS CONSIDERED 231.5 CURRENCY CONSIDERED 231.6 STAKEHOLDERS 242 RESEARCH METHODOLOGY 252.1 RESEARCH DATA 252.1.1 SECONDARY DATA 262.1.1.1 Key data from secondary sources 272.1.2 PRIMARY DATA 282.1.2.1 Key data from primary sources 282.2 FACTOR ANALYSIS 292.2.1 INTRODUCTION 292.2.2 DEMAND-SIDE INDICATORS 292.2.3 SUPPLY-SIDE ANALYSIS 292.3 MARKET SIZE ESTIMATION 302.4 RESEARCH APPROACH AND METHODOLOGY 302.4.1 BOTTOM-UP APPROACH 302.4.1.1 Market estimation steps 302.4.2 TOP-DOWN APPROACH 312.5 DATA TRIANGULATION 322.6 RESEARCH ASSUMPTIONS 332.7 RISK ASSESSMENT 332.8 RESEARCH LIMITATIONS 343 EXECUTIVE SUMMARY 354 PREMIUM INSIGHTS 384.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN WATER BUS MARKET 384.2 WATER BUS MARKET, BY PROPULSION 384.3 WATER BUS MARKET, BY CAPACITY 394.4 WATER BUS MARKET, BY OPERATION 394.5 WATER BUS MARKET, BY COUNTRY 405 MARKET OVERVIEW 415.1 INTRODUCTION 415.2 MARKET DYNAMICS 415.2.1 DRIVERS 425.2.1.1 Need for alternative travel options due to growing urbanization and population 425.2.1.2 Growing water tourism industry 425.2.1.3 Rise in government initiatives and funding for sustainable and innovative transportation solutions 425.2.1.4 Enhanced urban mobility strategies 435.2.1.5 Growth in technological advancements 435.2.2 RESTRAINTS 435.2.2.1 Stringent regulatory and safety standards 435.2.2.2 Limited coverage and accessibility 445.2.3 OPPORTUNITIES 445.2.3.1 Modernization and expansion of waterfront infrastructure 445.2.3.2 Increasing focus on sustainability 445.2.4 CHALLENGES 455.2.4.1 Need for high investments 455.2.4.2 Supply chain disruptions in marine industry 455.3 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 465.4 VALUE CHAIN ANALYSIS 465.4.1 RESEARCH & DEVELOPMENT 475.4.2 RAW MATERIALS 475.4.3 COMPONENT/PRODUCT MANUFACTURERS (OEMS) 475.4.4 ASSEMBLERS & INTEGRATORS 485.4.5 END USERS 485.5 ECOSYSTEM ANALYSIS 485.5.1 PROMINENT COMPANIES 485.5.2 PRIVATE AND SMALL ENTERPRISES 485.5.3 END USERS 485.6 MACROECONOMIC OUTLOOK 505.6.1 INTRODUCTION 505.6.2 NORTH AMERICA: MACROECONOMIC OUTLOOK 505.6.3 EUROPE: MACROECONOMIC OUTLOOK 515.6.4 ASIA PACIFIC: MACROECONOMIC OUTLOOK 515.6.5 MIDDLE EAST: MACROECONOMIC OUTLOOK 515.6.6 LATIN AMERICA & AFRICA: MACROECONOMIC OUTLOOK 525.7 PRICING ANALYSIS 525.7.1 AVERAGE SELLING PRICE, BY PROPULSION AND CAPACITY 525.7.2 INDICATIVE PRICING ANALYSIS, BY PROPULSION 535.8 REGULATORY LANDSCAPE 545.9 TRADE ANALYSIS 575.9.1 IMPORT SCENARIO OF CRUISE SHIPS, EXCURSION BOATS, FERRYBOATS, CARGO SHIPS, BARGES, AND SIMILAR VESSELS 575.9.2 EXPORT SCENARIO OF CRUISE SHIPS, EXCURSION BOATS, FERRYBOATS, CARGO SHIPS, BARGES, AND SIMILAR VESSELS 595.10 TECHNOLOGY ANALYSIS 605.10.1 KEY TECHNOLOGIES 605.10.1.1 Electric and hybrid propulsion systems 605.10.1.2 Advanced navigation systems 605.10.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 615.10.2.1 Automated docking systems 615.10.2.2 Advanced safety and security systems 615.11 KEY STAKEHOLDERS & BUYING CRITERIA 615.11.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 615.11.2 BUYING CRITERIA 625.12 USE CASES 635.12.1 MODERNIZING CITY TRANSIT WITH HIGH-SPEED, DOUBLE-DECKER PASSENGER FERRY 635.12.2 WATERTAXI OPERATION SYSTEMS (WOS) FOR WATERTAXI ROTTERDAM 635.12.3 ENHANCEMENT OF COMMUNICATION OF WATER TAXIS 635.13 KEY CONFERENCES & EVENTS, 2024–2025 645.14 INVESTMENTS AND FUNDING SCENARIO 645.15 TOTAL COST OF OWNERSHIP 655.16 BUSINESS MODELS 665.17 BILL OF MATERIALS 675.18 IMPACT OF GENERATIVE AI ON WATER BUS MARKET 695.18.1 INTRODUCTION 695.18.2 ADOPTION OF AI IN MARINE BY TOP COUNTRIES 705.18.3 IMPACT OF AI ON MARINE SECTOR: USE CASES 715.18.4 IMPACT OF AI ON WATER BUS MARKET 736 INDUSTRY TRENDS 766.1 INTRODUCTION 766.2 TECHNOLOGY TRENDS 766.2.1 ELECTRIC AND HYBRID PROPULSION SYSTEMS 766.2.2 ADVANCED NAVIGATION SYSTEMS 776.2.3 SMART CONTROL SYSTEMS 776.2.4 AUTONOMOUS AND SEMI-AUTONOMOUS TECHNOLOGIES 786.2.5 DIGITAL TWIN SYSTEMS 786.2.6 AUTOMATED DOCKING SYSTEMS 78 6.3 MEGATRENDS AND THEIR IMPACT ON WATER BUS MARKET 796.3.1 DIGITALIZATION AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) 796.3.2 ADVANCED MATERIALS AND MANUFACTURING TECHNOLOGIES 796.3.3 BIG DATA ANALYTICS 796.3.4 ENVIRONMENTAL MONITORING SYSTEMS 796.4 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 806.5 PATENT ANALYSIS 817 WATER BUS MARKET, BY CAPACITY 857.1 INTRODUCTION 867.2 <25 PAX 877.2.1 CHANGING PASSENGER DEMANDS AND OPERATIONAL REQUIREMENTS TO DRIVE MARKET 877.3 25–50 PAX 877.3.1 NEED FOR LOW OPERATIONAL AND MAINTENANCE COSTS TO BOOST DEMAND 877.4 51–70 PAX 877.4.1 NEED FOR EASE OF MANEUVERABILITY TO SPUR DEMAND 878 WATER BUS MARKET, BY OPERATION 888.1 INTRODUCTION 898.2 INTERCITY 908.2.1 GROWING URBANIZATION AND INCREASED TRAFFIC TO DRIVE MARKET GROWTH 908.3 INTRA CITY 908.3.1 NEED FOR ENHANCED SHORT-HAUL TRANSPORT SERVICES TO DRIVE DEMAND FOR INTRACITY OPERATIONS 909 WATER BUS MARKET, BY PROPULSION 919.1 INTRODUCTION 929.1.1 FULLY ELECTRIC 939.1.1.1 Increasing demand for sustainable transportation to drive demand for fully electric water buses 939.1.2 FUEL POWERED 939.1.2.1 Low initial cost of fuel-powered water buses to boost their popularity 939.1.3 HYBRID ELECTRIC 949.1.3.1 Hybrid electric water buses use electric and combustion engines to optimize energy use 94 10 WATER BUS MARKET, BY REGION 9510.1 INTRODUCTION 9610.2 NORTH AMERICA 9710.2.1 NORTH AMERICA: PESTLE ANALYSIS 9810.2.2 US 10110.2.2.1 Growth in recreational sea transport to drive market 10110.2.3 CANADA 10310.2.3.1 Rising emphasis on sustainable transportation to spur demand for water buses 10310.3 EUROPE 10410.3.1 EUROPE: PESTLE ANALYSIS 10410.3.2 UK 10910.3.2.1 Presence of major network of inland waterways to drive market 10910.3.3 FRANCE 11010.3.3.1 Increased investment in R&D to drive market 11010.3.4 FRANCE 11110.3.4.1 Increased demand for recreational boating to boost market 11110.3.5 DENMARK 11310.3.5.1 Increasing environmental concerns and focus on sustainability to drive market 11310.3.6 NORWAY 11410.3.6.1 International maritime organization rule implementation to drive market 11410.3.7 ITALY 11510.3.7.1 Increasing urban mobility and sustainability concerns to boost growth 11510.3.8 REST OF EUROPE 11610.4 ASIA PACIFIC 11810.4.1 ASIA PACIFIC: PESTLE ANALYSIS 11810.4.2 CHINA 12210.4.2.1 Initiatives to promote waterfront infrastructure to drive market 12210.4.3 INDIA 12310.4.3.1 Growth of maritime industry to boost market 12310.4.4 JAPAN 12410.4.4.1 Growth of shipbuilding industry to drive market 12410.4.5 SOUTH KOREA 12510.4.5.1 Emission control regulations to positively impact water bus market 12510.4.5.2 Rest of Asia Pacific 12710.5 MIDDLE EAST 12810.5.1 MIDDLE EAST: PESTLE ANALYSIS 12810.5.2 GULF COOPERATION COUNCIL (GCC) 13210.5.2.1 UAE 13210.5.2.1.1 Increasing development of waterfronts and canals to drive market 13210.5.2.2 Saudi Arabia 13310.5.2.2.1 Increasing affordability and ease of travel to drive demand 13310.5.3 REST OF MIDDLE EAST 13410.6 LATIN AMERICA & AFRICA 13610.6.1 LATIN AMERICA & AFRICA: PESTLE ANALYSIS 13610.6.2 BRAZIL 14010.6.2.1 Development of smart ports to drive market 14010.6.3 MEXICO 14110.6.3.1 Rise in urban populations and growth in tourism to drive growth 14110.6.4 AFRICA 14210.6.4.1 Launch of African Marine Autonomous Research Initiative (AMARI) to boost market 14211 COMPETITIVE LANDSCAPE 14411.1 INTRODUCTION 14411.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN 14411.3 MARKET SHARE ANALYSIS 14511.4 REVENUE ANALYSIS 14711.5 BRAND COMPARISON 14811.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 14911.6.1 STARS 14911.6.2 EMERGING LEADERS 14911.6.3 PERVASIVE PLAYERS 14911.6.4 PARTICIPANTS 14911.7 COMPANY FOOTPRINT 15111.8 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 15611.8.1 PROGRESSIVE COMPANIES 15611.8.2 RESPONSIVE COMPANIES 15611.8.3 DYNAMIC COMPANIES 15611.8.4 STARTING BLOCKS 15611.8.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: STARTUPS/SMES, 2023 15811.9 COMPETITIVE SCENARIO 15911.10 DEALS 16011.11 OTHER DEVELOPMENTS 160 12 COMPANY PROFILES 16112.1 INTRODUCTION 16112.2 KEY PLAYERS 16112.2.1 DAMEN SHIPYARDS GROUP 16112.2.1.1 Business overview 16112.2.1.2 Products/Solutions/Services offered 16212.2.1.3 Recent developments 16212.2.1.3.1 Deals 16212.2.1.3.2 Other developments 16312.2.1.4 MnM view 16312.2.1.4.1 Key strengths 16312.2.1.4.2 Strategic choices 16312.2.1.4.3 Weaknesses & competitive threats 16312.2.2 MAVI DENIZ ÇEVRE HIZ A.Ş. 16412.2.2.1 Business overview 16412.2.2.2 Products/Solutions/Services offered 16412.2.2.3 MnM view 16512.2.2.3.1 Key strengths 16512.2.2.3.2 Strategic choices 16512.2.2.3.3 Weaknesses & competitive threats 16512.2.3 ARES SHIPYARD INC. 16612.2.3.1 Business overview 16612.2.3.2 Products/Solutions/Services offered 16612.2.3.3 MnM view 16712.2.3.3.1 Key strengths 16712.2.3.3.2 Strategic choices made 16712.2.3.3.3 Weaknesses & competitive threats 16712.2.4 ICARUS MARINE (PTY) LTD. 16812.2.4.1 Business overview 16812.2.4.2 Products/Solutions/Services offered 16812.2.4.3 MnM view 16912.2.4.3.1 Key strengths 16912.2.4.3.2 Strategic choices made 16912.2.4.3.3 Weaknesses & competitive threats 16912.2.5 INCAT CROWTHER 17012.2.5.1 Business overview 17012.2.5.2 Products/Solutions/Services offered 17012.2.5.2.1 Other developments 17112.2.5.3 MnM view 17112.2.5.3.1 Key strengths 17112.2.5.3.2 Strategic choices 17112.2.5.3.3 Weaknesses & competitive threats 17112.2.6 NAVALT 17212.2.6.1 Business overview 17212.2.6.2 Products/Solutions/Services offered 17212.2.7 MUNSON BOATS 17412.2.7.1 Business overview 17412.2.7.2 Products/Solutions/Services offered 17412.2.8 QUER BARCELONA 17712.2.8.1 Business overview 17712.2.8.2 Products/Solutions/Services offered 17712.2.9 ENP, S.A. 17912.2.9.1 Business overview 17912.2.9.2 Products/Solutions/Services offered 17912.2.10 LITMUS MARINE 18012.2.10.1 Business overview 18012.2.10.2 Products/Solutions/Services offered 18012.2.11 CANDELA 18212.2.11.1 Business overview 18212.2.11.2 Products/Solutions/Services offered 18212.2.11.3 Recent developments 18312.2.11.3.1 Deals 18312.2.12 SWEDE SHIP 18412.2.12.1 Business overview 18412.2.12.2 Products/Solutions/Services offered 18412.2.13 QINGDAO GRANDSEA BOAT CO., LTD 18512.2.13.1 Business overview 18512.2.13.2 Products/Solutions/Services offered 18512.2.14 MERCAN YACHTING 18612.2.14.1 Business overview 18612.2.14.2 Products/Solutions/Services offered 18612.2.15 STREAMLINE MARINE COMPOSITE DEVELOPMENTS LTD. 18712.2.15.1 Business overview 18712.2.15.2 Products/Solutions/Services offered 18712.3 OTHER PLAYERS 18812.3.1 METAL SHARK 18812.3.2 SEABUBBLES 18912.3.3 WATERBUS 19012.3.4 ARTEMIS TECHNOLOGIES 19112.3.5 WILLARD MARINE INC. 19212.3.6 HYKE (HYDROLIFT SMART CITY FERRIES AS) 19312.3.7 SWIMBUS 19312.3.8 SMART OWN 19412.3.9 MS BOAT 19512.3.10 LONG BEACH TRANSIT 19613 APPENDIX 19713.1 DISCUSSION GUIDE 19713.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 19913.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 20113.4 RELATED REPORTS 20113.5 AUTHOR DETAILS 203
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