世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

レンタカー市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Car Rental Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のレンタカー市場は、2021年に767億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR3.8%を示し、2027年までに965億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
145 英語

 

サマリー

世界のレンタカー市場は、2021年に767億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR3.8%を示し、2027年までに965億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

レンタカーとは、オンラインまたはオフラインのチャネルを通じて、あらかじめ決められた期間、一時的に自動車を借りる施設のことを指します。レンタカーサービスは、主に旅行者や自家用車を所有していない個人を対象としています。レンタカーは、自由な移動、低コストの旅行、高い所有コストの回避を可能にするため、自動車を所有するよりも費用対効果の高い代替手段であると考えられています。また、サービスプロバイダーは、利用者の利便性を高めるために、車の損傷修理、保険補償契約、娯楽システム、全地球測位システム(GPS)、Wi-Fiネットワークなど、さまざまな製品を提供しています。

世界のレンタカー市場の動向と推進要因。

世界各地の旅行・観光産業の著しい成長は、レンタカー産業の成長を促進する重要な要因のひとつです。さらに、冒険や旅行への傾倒を高める都市人口の増加も、市場成長に弾みをつけています。このため、移動の利便性を高め、費用対効果の高い旅行を実現するために、タクシーや相乗りの形態でレンタカーサービスを利用する人が増えています。

また、環境保全に対する意識の高まりとともに、政府による好ましい政策が実施されていることも、成長を促す要因となっています。先進国、新興国を問わず、政府は自動車からの排出ガスを最小限に抑え、最も経済的な交通手段のひとつとしてレンタカーサービスを推進しています。その他、ウェブサイトやスマートフォン向けアプリケーションを通じたレンタカーサービスの導入や、大衆の消費能力の向上なども、市場をさらに押し上げる要因になると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のレンタカー市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、予約タイプ、レンタル期間、車両タイプ、用途、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

予約タイプ別内訳。

オフライン予約
オンライン予約

レンタル期間別構成比。

短期
長期

車種別構成比。

ラグジュアリー
エグゼクティブ
エコノミー
SUV
その他

アプリケーション別構成比

レジャー・観光
事業内容

エンドユーザー別構成比。

セルフドライブ
運転手付き

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
アジア太平洋地域
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
世界のレンタカー業界は、大小さまざまな企業が存在し、非常に細分化されています。主なプレイヤーは以下の通りです。

エイビス・バジェット・グループInc.
カーゾレント・インディア・プライベート・リミテッド
エコレンタカー
シクストSE
ローカライザ
エンタープライズ・ホールディングス
エンタープライズレンタカー
ヨーロッパカー
The Hertz Corporation 本レポートで回答した主な質問事項

世界のレンタカー市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域市場は?
COVID-19は世界のレンタカー市場にどのような影響を及ぼしたか?
予約タイプに基づく市場の内訳は?
レンタルの長さに基づく市場の内訳は?
車種別の市場構成は?
アプリケーション別の市場構成は?
エンドユーザー別の内訳は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
市場の主要な推進要因と課題は何か?
世界のレンタカー市場の構造および主要プレイヤーは?
市場における競争の度合いとは?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Car Rental Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Booking Type
6.1 Offline Booking
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Online Booking
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Rental Length
7.1 Short Term
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Long Term
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Vehicle Type
8.1 Luxury
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Executive
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Economy
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 SUVs
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Leisure/Tourism
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Business
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End-User
10.1 Self-Driven
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Chauffeur-Driven
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Indicators
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Avis Budget Group, Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Carzonrent India Private Limited
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Eco rent a car
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Enterprise Holdings, Inc.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 SWOT Analysis
16.3.5 Enterprise Rent-A-Car
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.6 Europcar
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.7 Localiza
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.8 Sixt SE
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.9 The Hertz Corporation
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global car rental market reached a value of US$ 76.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 96.5 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 3.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Car rental refers to the facility of renting automobiles temporarily for a predefined period through online or offline channels. Car rental services are primarily aimed at serving travelers and individuals who do not own private vehicles. Renting automobiles is considered to be a more cost-effective alternative to owning a vehicle as it offers freedom of movement, low-cost traveling and enables the evasion of high ownership costs. The service providers also offer various other products, such as car damage repair, insurance compensation policies, entertainment systems, global positioning systems (GPS) and Wi-Fi networks, for providing enhanced convenience to users.

Global Car Rental Market Trends and Drivers:

Significant growth in the travel and tourism industry across the globe is one of the key factors driving the growth of the car rental industry. Furthermore, the rising urban population with increasing inclination toward adventure and travel is also providing a boost to the market growth. In line with this, individuals are adopting car rental services in the form of taxis and carpooling for increased mobility and cost-effective traveling.

The implementation of favorable government policies, along with the increasing awareness regarding environment conservation, is acting as another growth-inducing factor. Governments of both the developed and emerging economies are emphasizing on minimizing their vehicular emissions and promoting car rental services as one of the most economical modes of transportation. Other factors, including the introduction of car rental services through websites and smartphone-based applications, coupled with increasing expenditure capacities of the masses, are expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global car rental market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on booking type, rental length, vehicle type, application and end-user.

Breakup by Booking Type:

Offline Booking
Online Booking

Breakup by Rental Length:

Short Term
Long Term

Breakup by Vehicle Type:

Luxury
Executive
Economy
SUVs
Others

Breakup by Application:

Leisure/Tourism
Business

Breakup by End-User:

Self-Driven
Chauffeur-Driven

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The global car rental industry is highly fragmented with the presence of several small and large players. Some of the major players in the market are:

Avis Budget Group, Inc.
Carzonrent India Private Limited
Eco rent a car
Sixt SE
Localiza
Enterprise Holdings, Inc.
Enterprise Rent-A-Car
Europcar
The Hertz Corporation Key Questions Answered in This Report:

How has the global car rental market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global car rental market?
What is the breakup of the market based on the booking type?
What is the breakup of the market based on the rental length?
What is the breakup of the market based on the vehicle type?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end-user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the market?
What is the structure of the global car rental market and who are the key players?
What is the degree of competition in the market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Car Rental Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Booking Type
6.1 Offline Booking
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Online Booking
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Rental Length
7.1 Short Term
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Long Term
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Vehicle Type
8.1 Luxury
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Executive
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Economy
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 SUVs
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Leisure/Tourism
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Business
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End-User
10.1 Self-Driven
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Chauffeur-Driven
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Indicators
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Avis Budget Group, Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Carzonrent India Private Limited
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Eco rent a car
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Enterprise Holdings, Inc.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 SWOT Analysis
16.3.5 Enterprise Rent-A-Car
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.6 Europcar
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.7 Localiza
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.8 Sixt SE
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.9 The Hertz Corporation
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited.社の自動車分野での最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る