レンタカー市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Car Rental Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のレンタカー市場は、2021年に767億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR3.8%を示し、2027年までに965億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る
サマリー世界のレンタカー市場は、2021年に767億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR3.8%を示し、2027年までに965億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。レンタカーとは、オンラインまたはオフラインのチャネルを通じて、あらかじめ決められた期間、一時的に自動車を借りる施設のことを指します。レンタカーサービスは、主に旅行者や自家用車を所有していない個人を対象としています。レンタカーは、自由な移動、低コストの旅行、高い所有コストの回避を可能にするため、自動車を所有するよりも費用対効果の高い代替手段であると考えられています。また、サービスプロバイダーは、利用者の利便性を高めるために、車の損傷修理、保険補償契約、娯楽システム、全地球測位システム(GPS)、Wi-Fiネットワークなど、さまざまな製品を提供しています。 世界のレンタカー市場の動向と推進要因。 世界各地の旅行・観光産業の著しい成長は、レンタカー産業の成長を促進する重要な要因のひとつです。さらに、冒険や旅行への傾倒を高める都市人口の増加も、市場成長に弾みをつけています。このため、移動の利便性を高め、費用対効果の高い旅行を実現するために、タクシーや相乗りの形態でレンタカーサービスを利用する人が増えています。 また、環境保全に対する意識の高まりとともに、政府による好ましい政策が実施されていることも、成長を促す要因となっています。先進国、新興国を問わず、政府は自動車からの排出ガスを最小限に抑え、最も経済的な交通手段のひとつとしてレンタカーサービスを推進しています。その他、ウェブサイトやスマートフォン向けアプリケーションを通じたレンタカーサービスの導入や、大衆の消費能力の向上なども、市場をさらに押し上げる要因になると予想されます。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界のレンタカー市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、予約タイプ、レンタル期間、車両タイプ、用途、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。 予約タイプ別内訳。 オフライン予約 オンライン予約 レンタル期間別構成比。 短期 長期 車種別構成比。 ラグジュアリー エグゼクティブ エコノミー SUV その他 アプリケーション別構成比 レジャー・観光 事業内容 エンドユーザー別構成比。 セルフドライブ 運転手付き 地域別構成比。 北米 米国 カナダ アジア太平洋地域 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況 世界のレンタカー業界は、大小さまざまな企業が存在し、非常に細分化されています。主なプレイヤーは以下の通りです。 エイビス・バジェット・グループInc. カーゾレント・インディア・プライベート・リミテッド エコレンタカー シクストSE ローカライザ エンタープライズ・ホールディングス エンタープライズレンタカー ヨーロッパカー The Hertz Corporation 本レポートで回答した主な質問事項 世界のレンタカー市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 主要な地域市場は? COVID-19は世界のレンタカー市場にどのような影響を及ぼしたか? 予約タイプに基づく市場の内訳は? レンタルの長さに基づく市場の内訳は? 車種別の市場構成は? アプリケーション別の市場構成は? エンドユーザー別の内訳は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 市場の主要な推進要因と課題は何か? 世界のレンタカー市場の構造および主要プレイヤーは? 市場における競争の度合いとは? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Car Rental Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Booking Type 6.1 Offline Booking 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Online Booking 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Rental Length 7.1 Short Term 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Long Term 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Vehicle Type 8.1 Luxury 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Executive 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Economy 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 SUVs 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Leisure/Tourism 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Business 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End-User 10.1 Self-Driven 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Chauffeur-Driven 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Indicators 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Avis Budget Group, Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Carzonrent India Private Limited 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 Eco rent a car 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Enterprise Holdings, Inc. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 SWOT Analysis 16.3.5 Enterprise Rent-A-Car 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.6 Europcar 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.7 Localiza 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.8 Sixt SE 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.9 The Hertz Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio
SummaryThe global car rental market reached a value of US$ 76.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 96.5 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 3.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Car Rental Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Booking Type 6.1 Offline Booking 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Online Booking 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Rental Length 7.1 Short Term 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Long Term 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Vehicle Type 8.1 Luxury 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Executive 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Economy 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 SUVs 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Leisure/Tourism 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Business 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End-User 10.1 Self-Driven 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Chauffeur-Driven 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Indicators 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Avis Budget Group, Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Carzonrent India Private Limited 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 Eco rent a car 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Enterprise Holdings, Inc. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 SWOT Analysis 16.3.5 Enterprise Rent-A-Car 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.6 Europcar 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.7 Localiza 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.8 Sixt SE 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.9 The Hertz Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社の自動車分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |