自動車用サステイナブルプラスチックの2025-2035年:市場、プレーヤー、予測Sustainable Plastics for Automotive 2025-2035: Market, Players, and Forecasts 自動車産業における持続可能なポリマー 自動車産業は、持続可能性を向上させるためにますます厳しくなっており、これに対処するための重要なアプローチのひとつが、持続可能な材料の選択である。自動車... もっと見る
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サマリー
自動車産業における持続可能なポリマー
自動車産業は、持続可能性を向上させるためにますます厳しくなっており、これに対処するための重要なアプローチのひとつが、持続可能な材料の選択である。自動車産業では、乗用車に毎年1,400万トン以上のプラスチックが使用されています。IDTechExはこの新しい市場レポートで、自動車産業で利用されている持続可能なポリマー系材料について、独自の市場予測、業界分析、重要な技術評価を提供しています。
自動車用ポリマーの持続可能性に関する課題とは?
自動車用ポリマーの持続可能性に関する課題は多岐にわたるが、大きく2つの主要分野に分けることができる。まず、本レポートの主要な焦点は、材料の調達と選択である。これは、プラスチックやポリマー系材料の従来の直線的なライフサイクルのフロントエンドである。現在、全世界で生産されるプラスチックの大部分と、自動車産業で利用されるプラスチックのほとんどは、石油化学原料から生産されている。これは、体現炭素(これらの材料の生産から排出される炭素)が比較的高いことを意味する。石油化学産業への依存には、価格の変動、地政学的な考慮、石油産業への補助金など、他にも関連する懸念がある。
これに対して、リサイクル含有量の義務付けや炭素税などの新たな規制圧力が、自動車業界に持続可能性への懸念への対応を迫っている。バージンの石油化学ポリマーに代わる2つの持続可能な選択肢が存在する。再生プラスチックとバイオプラスチックである。これらのプラスチックをより大規模に採用するためには、自動車サプライチェーン全体の関係者が協力する必要がある。採用における主な課題には、材料の入手可能性、場合によっては材料特性のばらつき、コストなどがある。状況はポリマーや用途によって大きく異なる。ある種の部品、例えばポリプロピレン製の内装部品などでは、リサイクル材を導入するための課題は克服しやすい。そのため、これらは現在、自動車メーカーにとって主要なターゲットであり、短期的にも中期的にもそうであろう。しかし、あまり広く利用されていないポリマーを使用したより特殊な部品には、より大きな課題がある。バージンの特殊ポリマーに代わる持続可能な代替ポリマーの調達は難しく、複合材料の場合は、使用済み製品に対するさらなる課題となっている。これらは、自動車産業が持続可能な材料を統合するために直面している主な課題のほんの一部に過ぎない。
2025~2035年、乗用車における再生プラスチックとバイオプラスチックの含有量の増加。
再生プラスチックは、持続可能な含有量の増加において主要な役割を果たす。
メカニカルリサイクルされたプラスチックは、これらの材料の中で最も広く入手可能であり、現在自動車メーカーが自動車内で使用している範囲は限られている。メカニカルリサイクルは、化学的性質を変えることなく、プラスチックを破砕、溶融、改質することで再利用可能な材料に加工する。主な規制上の圧力としては、再生材含有率目標(例えば、自動車に25%の再生材含有率を義務付けるEU規制)がある。これらは、機械的に再生されたプラスチックを利用することで達成できる可能性が高い。再生プラスチックは、ケミカルリサイクル技術から調達することもできる。ケミカルリサイクルは、プラスチックをモノマーや原料に分解し、材料特性を回復させた再利用を可能にする。ケミカルリサイクル産業は、まだ始まったばかりである。そのため、ケミカルリサイクルされた材料を使用するには、さらに多くの課題が伴う。
バイオプラスチックの採用は、バイオプラスチック市場の成長次第
バイオプラスチックは、バイオ由来の原料から作られるプラスチックである。リサイクル素材と同様、採用は供給によって制限される。バイオプラスチック市場はまだ始まったばかりで、バイオプラスチック原料から得られるポリマーは限られている。さらに、バイオプラスチックの採用にはコスト増が伴う。
自動車メーカーは目標達成に苦戦を強いられる見通し
自動車部品に再生プラスチックとバイオプラスチックの両方が利用されることで、市場の力強い成長が期待される。2025年から2035年までの年平均成長率は、再生プラスチックが29.1%、バイオプラスチックが25.1%である。多くの主要自動車会社は、今後数十年にわたる野心的な目標を設定している。自動車に使用されると予測される持続可能なポリマー系材料は、2035年までに18%近くと、多くの自動車会社の目標を下回る見込みである。このことは、これらの目標を達成するためには、自動車関係者に大きな行動が求められることを浮き彫りにしている。
持続可能な複合材料と内装材
複合材料は、2つ以上の異なる構成要素から作られ、それらを組み合わせることで優れた、あるいは特殊な特性を持つ材料を作り出す。複合材料は、軽量化(この特性はEVの台頭でより重要性を増している)を目指す業界の傾向とともに、自動車設計において重要な役割を果たしている。複合材料や内装材(プラスチックレザー、代替レザー、テキスタイル)のような、より高度な材料には、他にもユニークな課題があります。強度、耐久性、美観への配慮などである。本レポートでは、自動車用途におけるこれらの素材の使用に関する分析と展望とともに、さまざまな素材について検討している。
持続可能なタイヤ
タイヤは高度に複合化された材料であり、自動車機能の基本である。この複合材料の性質は、持続可能性に関するいくつかの課題を提起する。本レポートでは、タイヤのすべての主要成分の持続可能な調達について、耐用年数の延長や自己修復材料の使用へのアプローチとあわせて取り上げている。
主要な側面
IDTechExは長年にわたり、持続可能なプラスチックに関する独立した技術・市場評価を提供してきた。本市場レポートには以下が含まれる:
目次
Summary
この調査レポートでは、自動車産業で利用されている持続可能なポリマー系材料について、独自の市場予測、業界分析、重要な技術評価を提供しています。
主な掲載内容(目次より抜粋)
Report Summary
Sustainable Polymers in the Automotive Industry
The automotive industry is under increasing scrutiny to improve sustainability, and one of the key approaches to addressing this is sustainable material choice. As an industry, the automotive sector uses over 14 million tonnes of plastics in passenger automotive vehicles each year. IDTechEx provides independent market forecasts, industry analysis, and critical technical assessment of the sustainable polymer-based materials being utilized in the automotive industry in this new market report.
What are the sustainability challenges for automotive polymers?
The sustainability challenges for automotive polymers are wide-ranging but can broadly be split into two key areas. The first and major focus of the report is material sourcing and choice. This is the front end of a conventional linear lifecycle of plastics and polymer-based materials. Currently, the vast majority of all plastics produced globally, and almost all utilized in the automotive industry are produced from petrochemical feedstocks. This means that the embodied carbon (the carbon emitted from the production of these materials) is relatively high. Reliance on the petrochemical industry has other associated concerns that include price fluctuations, geopolitical considerations, and the subsidizing of the oil industry.
In response to this, new regulatory pressures including recycled content mandates and carbon taxes are putting pressure on the automotive industry to address sustainability concerns. Two sustainable alternatives to virgin petrochemical polymers exist. These are recycled plastic and bioplastics. Stakeholders across the automotive supply chain will need to collaborate together to allow the adoption of these plastics at a larger scale. The key challenges in adoption include material availability, in some cases variable material properties, and costs. The situation varies significantly by polymer and application. For certain components, for example, mono-material polypropylene interior components, the challenges to introducing recycled content are more straightforward to overcome. As such these are currently the major target for automotive manufacturers and will remain so for the short and medium term. However, more specialized components made from less widely utilized polymers present greater challenges. Sustainable alternatives to virgin specialized polymers are harder to source and in the case of composite materials present further challenges to end-of-life. These highlight just some of the key challenges that the automotive industry is facing in order to integrate sustainable materials.
Growth in recycled and bioplastic content in passenger cars 2025-2035.
Recycled plastics will play a major role in increasing sustainable content
Mechanically recycled plastics are the most widely available of these materials and are currently being used by automakers to a limited extent within vehicles. Mechanical recycling processes plastics into reusable materials by shredding, melting, and reforming without altering chemistry. The key regulatory pressures include recycled content targets (for example EU regulations mandating 25% recycled content for vehicles). These are most likely to be met by utilizing mechanically recycled plastic. Recycled plastic can also be sourced from chemical recycling technologies. Chemical recycling breaks plastics into monomers or raw materials, enabling reuse with restored material properties. The chemical recycling industry is much more nascent. As such, using chemically recycled material comes with many additional challenges.
Bioplastics adoption will depend on the growth of the bioplastics market
Bioplastics are plastics that are derived from bio-based feedstocks. As with recycled content, the adoption will be limited by supply. The bioplastics market is nascent and limited polymers are available from bioplastic feedstocks. Additionally, increased costs are associated with adoption of bioplastics.
Automakers are expected to struggle to meet targets with forecast trends
Strong market growth is expected with both recycled plastics and bioplastics being utilized in automotive components. With CAGRs for recycled content and bioplastics content at 29.1% and 25.1% respectively between 2025 and 2035. Many key automotive companies have set ambitious targets over the next decades. The sustainable polymer-based materials forecast to be utilized in automotive vehicles will remain below many of the stated targets of automotive companies at close to 18% by 2035. This highlights that significant action will be required from automotive stakeholders to achieve these goals.
Sustainable composites and upholstery
Composite materials are made from two or more distinct constituents, that combine to create a material with superior or specialized characteristics. Composites are playing a key role in automotive vehicle design with industry trends towards lightweighting (a property becoming more relevant with the rise of EVs). More advanced materials such as composites and upholstery (plastic leathers, leather alternatives, and textiles) come with other unique challenges. These include strength, durability, and aesthetic considerations. A wide array of materials are explored within the report alongside analysis and outlook for the use of these materials for automotive applications.
Sustainable Tires
Tires are highly composite materials that are fundamental to automotive function. This composite nature presents several sustainability challenges. Sustainable sourcing of all of the key components of tires is covered within the report as well as approaches to extending useful life and using self-healing materials.
Key Aspects
IDTechEx has a longstanding history of providing an independent technical and market assessment of sustainable plastics. This market report includes:
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