世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

自動車用サステイナブルプラスチックの2025-2035年:市場、プレーヤー、予測

自動車用サステイナブルプラスチックの2025-2035年:市場、プレーヤー、予測


Sustainable Plastics for Automotive 2025-2035: Market, Players, and Forecasts

自動車産業における持続可能なポリマー 自動車産業は、持続可能性を向上させるためにますます厳しくなっており、これに対処するための重要なアプローチのひとつが、持続可能な材料の選択である。自動車... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
IDTechEx
アイディーテックエックス
2025年1月22日 US$7,000
電子ファイル(1-5ユーザライセンス)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
お問合わせください 323 英語

※ 調査会社の事情により、予告なしに価格が変更になる場合がございます。
最新の価格はデータリソースまでご確認ください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

自動車産業における持続可能なポリマー
自動車産業は、持続可能性を向上させるためにますます厳しくなっており、これに対処するための重要なアプローチのひとつが、持続可能な材料の選択である。自動車産業では、乗用車に毎年1,400万トン以上のプラスチックが使用されています。IDTechExはこの新しい市場レポートで、自動車産業で利用されている持続可能なポリマー系材料について、独自の市場予測、業界分析、重要な技術評価を提供しています。
 
自動車用ポリマーの持続可能性に関する課題とは?
自動車用ポリマーの持続可能性に関する課題は多岐にわたるが、大きく2つの主要分野に分けることができる。まず、本レポートの主要な焦点は、材料の調達と選択である。これは、プラスチックやポリマー系材料の従来の直線的なライフサイクルのフロントエンドである。現在、全世界で生産されるプラスチックの大部分と、自動車産業で利用されるプラスチックのほとんどは、石油化学原料から生産されている。これは、体現炭素(これらの材料の生産から排出される炭素)が比較的高いことを意味する。石油化学産業への依存には、価格の変動、地政学的な考慮、石油産業への補助金など、他にも関連する懸念がある。
 
これに対して、リサイクル含有量の義務付けや炭素税などの新たな規制圧力が、自動車業界に持続可能性への懸念への対応を迫っている。バージンの石油化学ポリマーに代わる2つの持続可能な選択肢が存在する。再生プラスチックとバイオプラスチックである。これらのプラスチックをより大規模に採用するためには、自動車サプライチェーン全体の関係者が協力する必要がある。採用における主な課題には、材料の入手可能性、場合によっては材料特性のばらつき、コストなどがある。状況はポリマーや用途によって大きく異なる。ある種の部品、例えばポリプロピレン製の内装部品などでは、リサイクル材を導入するための課題は克服しやすい。そのため、これらは現在、自動車メーカーにとって主要なターゲットであり、短期的にも中期的にもそうであろう。しかし、あまり広く利用されていないポリマーを使用したより特殊な部品には、より大きな課題がある。バージンの特殊ポリマーに代わる持続可能な代替ポリマーの調達は難しく、複合材料の場合は、使用済み製品に対するさらなる課題となっている。これらは、自動車産業が持続可能な材料を統合するために直面している主な課題のほんの一部に過ぎない。
 
2025~2035年、乗用車における再生プラスチックとバイオプラスチックの含有量の増加。
 
再生プラスチックは、持続可能な含有量の増加において主要な役割を果たす。
メカニカルリサイクルされたプラスチックは、これらの材料の中で最も広く入手可能であり、現在自動車メーカーが自動車内で使用している範囲は限られている。メカニカルリサイクルは、化学的性質を変えることなく、プラスチックを破砕、溶融、改質することで再利用可能な材料に加工する。主な規制上の圧力としては、再生材含有率目標(例えば、自動車に25%の再生材含有率を義務付けるEU規制)がある。これらは、機械的に再生されたプラスチックを利用することで達成できる可能性が高い。再生プラスチックは、ケミカルリサイクル技術から調達することもできる。ケミカルリサイクルは、プラスチックをモノマーや原料に分解し、材料特性を回復させた再利用を可能にする。ケミカルリサイクル産業は、まだ始まったばかりである。そのため、ケミカルリサイクルされた材料を使用するには、さらに多くの課題が伴う。
 
バイオプラスチックの採用は、バイオプラスチック市場の成長次第
バイオプラスチックは、バイオ由来の原料から作られるプラスチックである。リサイクル素材と同様、採用は供給によって制限される。バイオプラスチック市場はまだ始まったばかりで、バイオプラスチック原料から得られるポリマーは限られている。さらに、バイオプラスチックの採用にはコスト増が伴う。
 
自動車メーカーは目標達成に苦戦を強いられる見通し
自動車部品に再生プラスチックとバイオプラスチックの両方が利用されることで、市場の力強い成長が期待される。2025年から2035年までの年平均成長率は、再生プラスチックが29.1%、バイオプラスチックが25.1%である。多くの主要自動車会社は、今後数十年にわたる野心的な目標を設定している。自動車に使用されると予測される持続可能なポリマー系材料は、2035年までに18%近くと、多くの自動車会社の目標を下回る見込みである。このことは、これらの目標を達成するためには、自動車関係者に大きな行動が求められることを浮き彫りにしている。
 
持続可能な複合材料と内装材
複合材料は、2つ以上の異なる構成要素から作られ、それらを組み合わせることで優れた、あるいは特殊な特性を持つ材料を作り出す。複合材料は、軽量化(この特性はEVの台頭でより重要性を増している)を目指す業界の傾向とともに、自動車設計において重要な役割を果たしている。複合材料や内装材(プラスチックレザー、代替レザー、テキスタイル)のような、より高度な材料には、他にもユニークな課題があります。強度、耐久性、美観への配慮などである。本レポートでは、自動車用途におけるこれらの素材の使用に関する分析と展望とともに、さまざまな素材について検討している。
 
持続可能なタイヤ
タイヤは高度に複合化された材料であり、自動車機能の基本である。この複合材料の性質は、持続可能性に関するいくつかの課題を提起する。本レポートでは、タイヤのすべての主要成分の持続可能な調達について、耐用年数の延長や自己修復材料の使用へのアプローチとあわせて取り上げている。
 
主要な側面
IDTechExは長年にわたり、持続可能なプラスチックに関する独立した技術・市場評価を提供してきた。本市場レポートには以下が含まれる:
  • 自動車用プラスチック、ポリマー別に区分した自動車用再生プラスチック、ポリマー別に区分した自動車用バイオプラスチックの10年間の市場予測
  • 市場促進要因と産業ターゲットの網羅と分析
  • 自動車用プラスチックの規制動向と、隣接する材料生産市場に影響を与える規制の分析。
  • リサイクルプラスチックとバイオベースプラスチックの用途、課題、価格分析、サプライチェーンに関する考察。
  • レザー、合成レザー、バイオベースレザー、バイオベーステキスタイル、リサイクルテキスタイル、そして菌糸や植物ベースのレザーなどの新たな代替レザーなど、持続可能な椅子張り素材。
  • タイヤ業界のマーケットリーダーの取り組みやプロジェクト、タイヤ用バイオベースエラストマー、タイヤ寿命延長のためのアプローチ、自己修復エラストマーなど、持続可能なタイヤ用材料について。
  • メカニカルリサイクル、ケミカルリサイクル、産業用堆肥化、モノマテリアル設計、タイヤと複合材料に関する特別な考慮事項、自動車メーカーと自動車解体業者の協力など、持続可能なポリマー系材料の使用終了。
  • タイヤの持続可能性を向上させるためのアプローチには、持続可能な材料調達と関連する課題が含まれる。
  • 主要企業のインタビューに基づく一次情報と市場プレイヤーのプロフィール。
  • レポート指標 詳細


ページTOPに戻る


目次

1. 要旨
1.1. 乗用車に使用される最も一般的なプラスチック
1.2. 自動車用プラスチックの動向
1.3. 自動車産業における持続可能なポリマーの必要性
1.4. 自動車用ポリマー材料の持続可能なアプローチ
1.5. 持続可能な自動車用ポリマーの市場促進要因
1.6. 持続可能性の誓約持続可能なプラスチック目標
1.7. 自動車用プラスチックに影響する主な規制
1.8. 自動車用ポリマーの循環型経済
1.9. 再生プラスチックメカニカルリサイクル
1.10. 再生プラスチックケミカルリサイクル
1.11. どの部品がリサイクル部品に置き換えられるか?
1.12. メカニカル・リサイクルおよびケミカル・リサイクルされたプラスチックの用途別供給状況
1.13. 再生ポリマーの現状
1.14. 自動車用再生プラスチックのサプライチェーン
1.15. 自動車用再生プラスチックのサプライチェーンにおける課題
1.16. 自動車用再生プラスチックの主要ティア1およびOEMユーザー
1.17. 現在の自動車ラインアップでは再生プラスチックの使用はまだ限定的
1.18. 自動車部品用バイオプラスチック
1.19. 自動車部品のバイオプラスチック代替の主要ターゲット
1.20. 自動車用バイオプラスチックの入手可能性
1.21. バイオベースポリマー主要材料サプライヤー
1.22. 自動車産業における持続可能なポリマーへの新たなアプローチ
1.23. 持続可能な自動車用複合材料
1.24. 自動車用サステイナブル内装材
1.25. 素材の比較:既存企業と新興代替企業
1.26. 大手タイヤメーカーがサステイナブルタイヤを発表
1.27. 自動車用プラスチックの使用済みオプション
1.28. 自動車用プラスチックの使用済みオプション
1.29. 自動車用タイヤの使用済みオプション
1.30. 自動車用プラスチックの将来:再生プラスチックとバイオプラスチックの2025-2035年予測
1.31. 持続可能な自動車用プラスチックの見通し 2025-2035
1.32. 会社概要
1.33. IDTechExサステイナブルポリマーポートフォリオ
1.34. IDTechEx購読でさらにアクセス
2. はじめに
2.1. 車内でのポリマー使用領域
2.2. 自動車産業で使用されるポリマーの用途と特性
2.3. 自動車用プラスチックの選択
2.4. 乗用車に使用される最も一般的なプラスチック
2.5. その他自動車用プラスチック
2.6. 自動車用プラスチックの動向
2.7. 自動車用エラストマーの動向
2.8. 電気自動車へのシフトは、軽量で長持ちする素材の必要性を高める
2.9. 車両重量に占めるポリマー系材料の割合
2.10. すべてのポリマーの使用量は2060年まで増加すると予想されている。
2.11. プラスチックの使用は自動車分野で最も急成長が見込まれる
2.12. 自動車用ポリマーの循環型経済
2.13. 自動車産業における持続可能なポリマーの必要性
2.14. CO2排出量自動車産業における炭素排出量の会計処理
2.15. CO2排出量:自動車製造の排出量は徐々に減少している
2.16. CO2排出量自動車用プラスチックのCO2排出量
2.17. 自動車用ポリマー材料の持続可能なアプローチ
2.18. 変化を起こす自動車メーカーの要求
2.19. レポートの範囲
2.20. 報告書の範囲 続き
3. 市場・規制分析
3.1. 市場促進要因
3.1.1. 概要自動車用サステイナブルポリマーの市場促進要因
3.1.2. 市場を牽引する炭素税
3.1.3. 石油価格が持続可能なポリマーの採用に与える影響(米ドル)
3.1.4. 持続可能性の誓約持続可能なプラスチック目標
3.1.5. OEMの持続可能性に関する誓約カーボンニュートラル
3.2. 自動車の持続可能性に関する規制
3.2.1. 自動車用プラスチックに影響を与える主要規制の概要
3.2.2. 持続可能なポリマーの採用に対する政府のインセンティブ
3.2.3. 持続可能なポリマーの採用に対する政府のインセンティブ(2)
3.2.4. 規制の状況欧州
3.2.5. 規制の状況欧州(使用済み自動車)
3.2.6. 規制の状況米国
3.2.7. 自動車用プラスチックのさらなる法改正を予測
3.3. ケミカルリサイクル規制と再生プラスチックへの影響
3.3.1. プラスチック廃棄物のケミカルリサイクルと溶解に関する米国の規制マップ
3.3.2. プラスチック廃棄物の高度リサイクルを支援する州法 - 共通の特徴
3.3.3. プラスチック廃棄物の高度なリサイクルを制限する州法 - 一般的な種類
3.3.4. メイン州 - プラスチック廃棄物の熱分解、水熱変換、ガス化を制限する法律
3.3.5. 自動車産業への影響まとめ
4. 自動車用サステイナブル・プラスチックス
4.1.1. 自動車部品用再生プラスチック
4.1.2. 自動車用途で高まる再生プラスチックの勢い
4.1.3. どの部品がリサイクル部品に置き換えられるか?
4.1.4. メカニカル・リサイクルおよびケミカル・リサイクルされたプラスチックの用途別供給状況
4.1.5. 再生ポリマーの現状
4.1.6. プラスチックのリサイクル投入能力(ポリマー種類別)(欧州
4.1.7. 再生プラスチック廃棄物の組成(米国)
4.1.8. リサイクル材料の入手可能性はリサイクル技術に依存する
4.1.9. 再生プラスチックの入手可能性はどう変わるのか?
4.1.10. 現在、メーカーが使用している再生プラスチックの量は?
4.1.11. OEMによる再生プラスチックの使用:ゼネラルモーターズグループ
4.1.12. 現在の自動車ラインアップでは再生プラスチックの使用はまだ限定的
4.1.13. 自動車用再生プラスチックのSWOT分析
4.1.14. 自動車用再生プラスチックのサプライチェーン
4.1.15. 自動車用再生プラスチックのサプライチェーンにおける課題
4.1.16. 自動車用再生プラスチックの主要ティア3およびティア2サプライヤー
4.1.17. 再生プラスチックのティア2サプライヤー
4.1.18. 再生プラスチックのティア2サプライヤー(2)
4.1.19. 自動車用再生プラスチックの主要ティア1およびOEMユーザー
4.1.20. Tier1 recycled plastic product examples
4.1.21. OEMによる再生プラスチックの使用
4.1.22. OEMによる再生プラスチックの使用(2)
4.1.23. 再生プラスチックの自動車用パートナーシップ
4.1.24. 自動車用メカニカル・リサイクル・プラスチック
4.1.25. メカニカル・リサイクル・プラスチックが自動車の持続可能性の鍵を握る理由
4.1.26. 再生プラスチックメカニカルリサイクル
4.1.27. 自動車におけるメカニカル・リサイクル・プラスチックの課題
4.1.28. メカニカル・リサイクル・プラスチックの比較
4.1.29. メカニカル・リサイクルされたプラスチック製品を新技術がどのように改善するか
4.1.30. メカニカル・リサイクル・プラスチックの限界:透明性
4.1.31. 産業界はプラスチックを回収し、循環を生み出す必要がある
4.1.32. 材料サプライヤーメカニカル・プラスティック・リサイクルの主要企業
4.1.33. 最近のメカニカルリサイクルポリマーの価格(欧州)
4.1.34. メカニカルリサイクルポリマー価格の推移(欧州)
4.1.35. メカニカルリサイクルポリマーの価格動向(北米)
4.1.36. 自動車用ケミカル・リサイクル・プラスチック
4.1.37. ケミカルリサイクルとは?
4.1.38. 再生プラスチックケミカルリサイクル
4.1.39. リサイクルの経路再生プラスチックのサプライチェーンへの再導入
4.1.40. ケミカル・リサイクル・プラスチックの自動車への利用
4.1.41. ケミカル・プラスチック・リサイクルの主要企業
4.1.42. 自動車メーカーとケミカル・リサイクル業者のパートナーシップ
4.1.43. 自動車産業によるケミカル・リサイクルへの取り組み
4.1.44. 自動車産業によるケミカル・リサイクルへの取り組み(2)
4.1.45. 自動車産業によるケミカル・リサイクルへの取り組み(3)
4.1.46. PCおよびPC-ABSブレンドのケミカルリサイクル
4.1.47. 自動車用プラスチックのケミカルリサイクルの可能性
4.1.48. 自動車用プラスチックのケミカルリサイクルへの挑戦
4.2. 自動車部品用バイオプラスチック
4.2.1. 用語解説バイオプラスチックとは?
4.2.2. 循環経済におけるバイオプラスチック
4.2.3. 自動車部品のバイオプラスチック代替の主要ターゲット
4.2.4. 自動車用バイオプラスチックの入手可能性
4.2.5. Global bioplastics production as of2025
4.2.6. バイオベースポリマー主要企業
4.2.7. バイオプラスチックのグレードは増えているが、自動車用に特別に設計されたものはほとんどない
4.2.8. 自動車用バイオベースポリアミドの紹介
4.2.9. バイオベースモノマーとポリアミドのサプライヤー
4.2.10. 利用可能なバイオベースのモノマーとポリアミドの範囲
4.2.11. 利用可能なバイオベースのモノマーとポリアミドの範囲
4.2.12. 自動車産業におけるバイオプラスチックの用途
4.2.13. 自動車メーカー、ポリマー別バイオプラスチックを模索
4.2.14. 自動車部品用バイオプラスチックの開発パートナーシップ
4.2.15. ケーススタディルノーとスズキに採用された三菱化学のデュラビオ
4.2.16. ケーススタディトヨタとデュポン・ソロナ
4.2.17. 生物分解性ポリマーは自動車用途に使用可能か?
4.2.18. 生物分解性ポリマーは自動車用途に使用可能か?(2)
4.2.19. 自動車用バイオプラスチックの課題コストと入手性
4.2.20. グリーン・プレミアム
4.2.21. 自動車用バイオプラスチックの課題:規制とスケールアップ
4.2.22. 自動車用バイオプラスチックの課題サプライチェーンの課題
4.2.23. OEMs and Tier1 Supplier Dynamics
4.2.24. バイオプラスチックの製造コストを再生プラスチックと比較する
4.2.25. バイオプラスチックの製造コストを再生プラスチックと比較する(2)
4.2.26. 自動車用バイオプラスチックのSWOT分析
4.3. 炭素排出とプラスチックの選択
4.3.1. プラスチックの炭素排出量の評価
4.3.2. LCAに関する考察
4.3.3. 持続可能なプラスチックの使用が環境に与える影響を調査するLCA
4.3.4. ケミカルリサイクルプラスチックの炭素排出量の評価
4.3.5. ケミカルリサイクルプラスチックの炭素排出量の評価(2)
4.3.6. ケミカルリサイクルプラスチックの炭素排出量の評価(3)
4.3.7. ケミカルリサイクル排出量に対する懐疑的な見方
5. 持続可能な自動車部品用複合材料
5.1. サステイナブル自動車用複合材料の概要
5.1.1. 自動車用複合材料
5.1.2. 自動車軽量化における複合材料の重要性
5.1.3. 自動車用複合材料概要
5.2. 自動車用リサイクル炭素繊維複合材料
5.2.1. リサイクルが複合材の性能に与える影響
5.2.2. ケーススタディ再生炭素繊維の製造
5.2.3. ケーススタディ再生炭素繊維(rCF)の採用
5.2.4. 再生炭素繊維のSWOT分析
5.3. 自動車用バイオベース複合材料
5.3.1. バイオコンポジットの紹介
5.3.2. 自動車用途にバイオ複合材料を使用する利点
5.3.3. 自動車用途におけるバイオ複合材料の課題
5.3.4. 自動車用バイオコンポジット用バイオベースフィラー
5.3.5. プリプレグ複合材料フィラー繊維
5.3.6. プリプレグ複合材料製造プロセス
5.3.7. ケーススタディ自動車用Syensqoバイオベースエポキシプリプレグ
5.3.8. ケーススタディ天然繊維入りバイオ由来樹脂
5.3.9. ケーススタディ自動車用亜麻ベースのバイオ複合材料
5.3.10. ケーススタディバイオ複合材料用麻繊維
5.3.11. ケーススタディ自動車用複合材料におけるケナフ繊維
5.3.12. ケーススタディ外装部品用天然繊維複合材料
5.3.13. セルロース添加剤によるバイオ複合材料の機械的特性の改善
5.3.14. ケーススタディ自動車用複合材料の廃棄物有価化
5.3.15. 自動車用バイオベース複合材料のSWOT分析
6. 持続可能な自動車用レザーと椅子張り
6.1. 持続可能な椅子張りの概要
6.1.1. 持続可能な自動車用椅子張りの紹介
6.1.2. 持続可能な椅子張り(2)
6.1.3. 自動車用レザーの要件
6.2. 現職レザー
6.2.1. 既存の皮革技術
6.2.2. アニマルレザー概要
6.2.3. プラスチックレザー概要
6.2.4. プラスチックレザー概要 - 続き
6.2.5. プラスチックレザー自動車業界
6.2.6. 世界のプラスチックレザー生産
6.2.7. プラスチック・レザー・メーカー
6.3. 持続可能な合成皮革
6.3.1. ケーススタディフォーヴィアのエコリウム
6.3.2. 皮革用バイオベースPUの選択肢は限られている
6.3.3. 起亜 - バイオPUレザーとフォーム
6.4. バイオベースとリサイクル繊維
6.4.1. ケーススタディポールスター、シートテキスタイルにバイオベースPVCを採用
6.4.2. 自動車用繊維製品
6.4.3. バイオベース・テキスタイルの紹介
6.4.4. バイオベース・ポリアミド
6.4.5. 自動車用途に使用されるケミカルリサイクル繊維の例
6.4.6. フォルヴィアによるサステイナブルな座席
6.4.7. 再生プラスチックの自動車内装材への利用 (1)
6.4.8. 再生プラスチックの自動車内装材への利用(2)
6.4.9. バイオプラスチック・テキスタイルの自動車内装材への利用
6.5. 新たな代替レザー
6.5.1. 新たな代替レザーの紹介
6.5.2. 新たな代替レザーは持続可能性にどう対処できるか
6.5.3. 新たな代替レザーの技術
6.5.4. 持続可能な代替レザーの比較 - 生産工程
6.5.5. サステイナブルな代替レザー - 企業の概況
6.5.6. 植物由来の皮革 - 製品の説明と商業分析
6.5.7. 植物由来の皮革 - 企業の概況
6.5.8. ケーススタディフォン・ホルツハウゼンとキュプラのコラボレーション
6.5.9. 植物由来の皮革SWOT分析
6.5.10. 菌糸体レザー - 製品概要と商業分析
6.5.11. 菌糸体レザーSWOT分析
6.5.12. 植物性レザー価格とプラスチック含有量
6.5.13. バイオベースの代替レザーの比較 - 物理的特性と性能
6.5.14. 持続可能な代替レザーの比較 - 市販品の価格
6.5.15. ケーススタディフォルクスワーゲンとリボルテックのパートナーシップ
6.5.16. 素材の比較:既存企業と新興代替企業
6.5.17. バイオベースレザー代替技術のIDTechExベンチマーク
6.5.18. マーケットリーダー分析
6.5.19. マーケットリーダー分析方法論
6.5.20. マーケットリーダー製品別の詳細な材料特性
6.5.21. マーケットリーダー製品別の詳細な材料特性
6.5.22. 自動車用新興レザーの展望
6.5.23. 自動車用新興レザーの展望(2)
7. 自動車用サステイナブルタイヤ
7.1. 自動車用タイヤの概要
7.1.1. タイヤ構成
7.1.2. タイヤ構成
7.1.3. タイヤの持続可能性の3つの側面
7.1.4. タイヤ産業プロジェクト(TIP)
7.2. タイヤのリサイクル素材とバイオベース素材
7.2.1. 大手タイヤメーカーがサステイナブルタイヤを発表
7.2.2. リサイクル原料はどこから供給されているのですか?
7.2.3. リサイクル原料はどこから供給されているのですか?
7.2.4. 環境面でのメリット
7.2.5. 回収カーボンブラック
7.2.6. 回収カーボンブラック
7.2.7. 回収カーボンブラック
7.2.8. 再生カーボンブラックをタイヤに使用する際の課題
7.2.9. 回収カーボンブラックの市場情報
7.2.10. 熱分解による持続可能なカーボンブラック
7.2.11. タイヤに使用されるエラストマー
7.2.12. タイヤ用エラストマー調達への持続可能なアプローチ
7.2.13. バイオベースのエラストマー原料
7.2.14. タイヤ用サステイナブル素材の課題と機会のまとめ
7.2.15. タイヤに使用されるバイオベースのゴム
7.2.16. もみ殻灰(RHA)由来のシリカ
7.2.17. 市販RHAシリカ
7.2.18. タイヤ用サステイナブル・プラスチック
7.2.19. タイヤ用サステイナブル・スチール
7.2.20. タイヤ用サステイナブル・スチール(2)
7.2.21. タイヤ用持続可能な添加剤
7.3. タイヤの寿命を延ばす
7.3.1. タイヤの技術革新は長寿命が目標
7.3.2. リトレッドによるタイヤ寿命の延長
7.3.3. タイヤのリトレッド
7.3.4. タイヤ・路面摩耗粉(TRWP)
7.3.5. 自己修復エラストマー
7.3.6. グッドイヤー・リチャージ・コンセプト・タイヤ
8. 持続可能なポリマー系材料の使用期限
8.1. サステイナブル・プラスチックのエンド・オブ・ライフ
8.1.1. 使用済み:自動車メーカーへの配慮
8.1.2. 使用済み製品リサイクル
8.1.3. 使用済み:産業コンポスト
8.1.4. 終末期の選択肢
8.1.5. リサイクル可能な単一素材設計
8.1.6. 単一素材設計の利点と課題
8.1.7. 終末期の選択肢:メカニカル・リサイクル
8.1.8. 終末期の選択肢:ケミカルリサイクル
8.1.9. 終末期の選択肢:産業コンポスト
8.1.10. 自動車解体業者とリサイクル業者
8.2. タイヤのリサイクルと使用済みタイヤ
8.2.1. タイヤのリサイクル技術
8.2.2. タイヤリサイクルのための熱分解
8.2.3. Pyrolysis products:回収カーボンブラック (rCB)
8.2.4. 熱分解製品タイヤ熱分解油
8.2.5. 再生タイヤ由来スチール(タイヤ由来スチール)
8.2.6. タイヤの機械的リサイクル
8.2.7. リサイクル方法の利点と欠点
8.2.8. タイヤリサイクルの先端技術
8.2.9. タイヤリサイクルにおける最近の主なパートナーシップ
8.3. 自動車用複合材料の耐用年数
8.3.1. 炭素繊維のリサイクル
8.3.2. 自動車用複合材のリサイクル
8.3.3. 炭素繊維複合材料のリサイクル性の向上
8.3.4. 炭素繊維のリサイクル各社
9. 予測
9.1. Automotive Plastic Forecast2025-2035
9.2. Automotive Plastic Forecast2025-2035:分析
9.3. Automotive plastic forecast2025-2035
9.4. Recycled Plastic for Automotive Forecast2025-2035
9.5. Recycled Plastic for Automotive Forecast2025-2035:分析
9.6. Bioplastics for Automotive Forecast2025-2035
9.7. Forecast of Global Production of key Automotive Bioplastics2025-2035
9.8. Bioplastics for Automotive Forecast2025-2035
10. 会社概要
10.1. アクアフィル
10.2. アウリア・ソリューションズ
10.3. BASF
10.4. Bcomp
10.5. プロドライブ
10.6. チロマー
10.7. フォルヴィア
10.8. ヘクセル
10.9. コンプオリーブ
10.10. Röchlingバイオブルーム
10.11. イノヴィン
10.12. プリズマ・リニューアブル・コンポジット
10.13. 起亜
10.14. インテバ製品
10.15. ソヨン・イーファ
10.16. グレコ
10.17. ブラスケン
10.18. ボレアリス
10.19. 三菱化学株式会社
10.20. トリンセオ
10.21. UBQマテリアル
11. 付録
11.1. Tire recycling各社 and plant capacities
11.2. Tire recycling各社 and plant capacities
11.3. Tire recycling各社 and plant capacities

 

 

ページTOPに戻る


 

Summary

この調査レポートでは、自動車産業で利用されている持続可能なポリマー系材料について、独自の市場予測、業界分析、重要な技術評価を提供しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 自動車用サステイナブルプラスチック
  • 自動車部品用サステイナブル・コンポジット
  • 自動車用サステイナブルレザーと内装材
  • 自動車用サステイナブルタイヤ
  • 持続可能なポリマー系材料の使用済み製品
 
Report Summary
Sustainable Polymers in the Automotive Industry
The automotive industry is under increasing scrutiny to improve sustainability, and one of the key approaches to addressing this is sustainable material choice. As an industry, the automotive sector uses over 14 million tonnes of plastics in passenger automotive vehicles each year. IDTechEx provides independent market forecasts, industry analysis, and critical technical assessment of the sustainable polymer-based materials being utilized in the automotive industry in this new market report.
 
What are the sustainability challenges for automotive polymers?
The sustainability challenges for automotive polymers are wide-ranging but can broadly be split into two key areas. The first and major focus of the report is material sourcing and choice. This is the front end of a conventional linear lifecycle of plastics and polymer-based materials. Currently, the vast majority of all plastics produced globally, and almost all utilized in the automotive industry are produced from petrochemical feedstocks. This means that the embodied carbon (the carbon emitted from the production of these materials) is relatively high. Reliance on the petrochemical industry has other associated concerns that include price fluctuations, geopolitical considerations, and the subsidizing of the oil industry.
 
In response to this, new regulatory pressures including recycled content mandates and carbon taxes are putting pressure on the automotive industry to address sustainability concerns. Two sustainable alternatives to virgin petrochemical polymers exist. These are recycled plastic and bioplastics. Stakeholders across the automotive supply chain will need to collaborate together to allow the adoption of these plastics at a larger scale. The key challenges in adoption include material availability, in some cases variable material properties, and costs. The situation varies significantly by polymer and application. For certain components, for example, mono-material polypropylene interior components, the challenges to introducing recycled content are more straightforward to overcome. As such these are currently the major target for automotive manufacturers and will remain so for the short and medium term. However, more specialized components made from less widely utilized polymers present greater challenges. Sustainable alternatives to virgin specialized polymers are harder to source and in the case of composite materials present further challenges to end-of-life. These highlight just some of the key challenges that the automotive industry is facing in order to integrate sustainable materials.
 
Growth in recycled and bioplastic content in passenger cars 2025-2035.
 
Recycled plastics will play a major role in increasing sustainable content
Mechanically recycled plastics are the most widely available of these materials and are currently being used by automakers to a limited extent within vehicles. Mechanical recycling processes plastics into reusable materials by shredding, melting, and reforming without altering chemistry. The key regulatory pressures include recycled content targets (for example EU regulations mandating 25% recycled content for vehicles). These are most likely to be met by utilizing mechanically recycled plastic. Recycled plastic can also be sourced from chemical recycling technologies. Chemical recycling breaks plastics into monomers or raw materials, enabling reuse with restored material properties. The chemical recycling industry is much more nascent. As such, using chemically recycled material comes with many additional challenges.
 
Bioplastics adoption will depend on the growth of the bioplastics market
Bioplastics are plastics that are derived from bio-based feedstocks. As with recycled content, the adoption will be limited by supply. The bioplastics market is nascent and limited polymers are available from bioplastic feedstocks. Additionally, increased costs are associated with adoption of bioplastics.
 
Automakers are expected to struggle to meet targets with forecast trends
Strong market growth is expected with both recycled plastics and bioplastics being utilized in automotive components. With CAGRs for recycled content and bioplastics content at 29.1% and 25.1% respectively between 2025 and 2035. Many key automotive companies have set ambitious targets over the next decades. The sustainable polymer-based materials forecast to be utilized in automotive vehicles will remain below many of the stated targets of automotive companies at close to 18% by 2035. This highlights that significant action will be required from automotive stakeholders to achieve these goals.
 
Sustainable composites and upholstery
Composite materials are made from two or more distinct constituents, that combine to create a material with superior or specialized characteristics. Composites are playing a key role in automotive vehicle design with industry trends towards lightweighting (a property becoming more relevant with the rise of EVs). More advanced materials such as composites and upholstery (plastic leathers, leather alternatives, and textiles) come with other unique challenges. These include strength, durability, and aesthetic considerations. A wide array of materials are explored within the report alongside analysis and outlook for the use of these materials for automotive applications.
 
Sustainable Tires
Tires are highly composite materials that are fundamental to automotive function. This composite nature presents several sustainability challenges. Sustainable sourcing of all of the key components of tires is covered within the report as well as approaches to extending useful life and using self-healing materials.
 
Key Aspects
IDTechEx has a longstanding history of providing an independent technical and market assessment of sustainable plastics. This market report includes:
  • 10-year market forecasts for automotive plastics, recycled plastic for automotive segmented by polymer, and bioplastics for automotive segmented by polymer.
  • Coverage and analysis of the market drivers and industry targets.
  • Analysis of trends in regulatory space for automotive plastics alongside analysis of regulations that affect adjacent material production markets.
  • Recycled and bio-based plastics including applications, challenges, pricing analysis, and supply chain considerations.
  • Sustainable upholstery materials including leather, synthetic leather, bio-based leather, bio-based and recycled textiles, and emerging alternative leathers such as mycelium and plant-based leather.
  • Coverage of sustainable materials for tires including the actions and projects of the market leaders of the tire industry, Bio-based elastomers for tires, approaches for extending tire lifespan, and self-healing elastomers.
  • End-of-life for sustainable polymer-based materials including, mechanical recycling, chemical recycling, industrial composting, mono-material design, special considerations for tires and composites, and collaboration between automotive manufacturers and automotive dismantlers.
  • Approaches for improving tire sustainability include sustainable sourcing of materials and associated challenges.
  • Interview-based primary information and market player profiles from key companies.
  • Report Metrics Details


ページTOPに戻る


Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Most common plastics used in passenger vehicles
1.2. Trends in automotive plastics
1.3. The need for sustainable polymers in automotive
1.4. Sustainable approaches to automotive polymer-based materials
1.5. Market drivers for sustainable polymers for automotive
1.6. Sustainability pledges: Sustainable plastic targets
1.7. Key regulations affecting automotive plastics
1.8. Circular economy for automotive polymers
1.9. Recycled plastic: Mechanical recyclate
1.10. Recycled plastic: Chemical recyclate
1.11. Which components can be replaced with recycled content?
1.12. Availability of mechanically and chemically recycled plastics by application
1.13. Current availability of recycled polymers
1.14. The recycled plastics supply chain for automotive applications
1.15. Challenges in the recycled plastics supply chain for automotive applications
1.16. Key tier 1 and OEM users of recycled plastic for automotive
1.17. Recycled plastic use remains limited in current automotive lineups
1.18. Bioplastics for automotive parts
1.19. Key targets for bioplastic replacements for automotive components
1.20. Availability of bioplastics for automotive applications
1.21. Bio-based polymers: Key material suppliers
1.22. Additional approaches to sustainable polymers in automotive
1.23. Sustainable automotive composites
1.24. Sustainable upholstery for automotive
1.25. Material comparison: Incumbents and emerging alternatives
1.26. Sustainable tires released by major tire manufacturers
1.27. End-of-life options for automotive plastics
1.28. End-of-life options for automotive plastics
1.29. End-of-life options for car tires
1.30. The future of automotive plastic content: Recycled plastic and bioplastics forecast 2025-2035
1.31. Outlook for sustainable automotive plastics 2025-2035
1.32. Company Profiles
1.33. IDTechEx sustainable polymers portfolio
1.34. Access More With an IDTechEx Subscription
2. INTRODUCTION
2.1. Areas of polymer use within vehicles
2.2. Polymers used in the automotive industry by application and properties
2.3. Selecting plastics for automotive applications
2.4. Most common plastics used in passenger vehicles
2.5. Other automotive plastics
2.6. Trends in automotive plastics
2.7. Trends in automotive elastomers
2.8. The shift to electric vehicles enhances the need for lightweight, long-lasting materials
2.9. Polymer-based materials as a percentage of vehicle weight
2.10. The use of all polymers is expected to increase through 2060
2.11. Plastics use is expected to grow fastest in the automotive sector
2.12. Circular economy for automotive polymers
2.13. The need for sustainable polymers in automotive
2.14. CO2 emissions: Accounting for carbon emissions in the automotive industry
2.15. CO2 emissions: Automotive manufacturing emissions are slowly decreasing
2.16. CO2 emissions: Embodied carbon emissions for automotive plastics
2.17. Sustainable approaches to automotive polymer-based materials
2.18. Making the change: The requirements of automotive manufacturers
2.19. Scope of the report
2.20. Report scope continued
3. MARKET AND REGULATORY ANALYSIS
3.1. Market Drivers
3.1.1. Overview: Market drivers of sustainable polymers for automotive
3.1.2. Carbon taxes as a market driver
3.1.3. The impact of oil price on the adoption of sustainable polymers (US$)
3.1.4. Sustainability pledges: Sustainable plastic targets
3.1.5. OEM sustainability pledges: Carbon neutrality
3.2. Regulatory Landscape for Automotive Sustainability
3.2.1. Overview of key regulations affecting automotive plastics
3.2.2. Government incentives for the adoption of sustainable polymers
3.2.3. Government incentives for the adoption of sustainable polymers (2)
3.2.4. Regulatory landscape: Europe
3.2.5. Regulatory landscape: Europe (end-of-life vehicles)
3.2.6. Regulatory landscape: USA
3.2.7. Anticipating further legislative change for automotive plastics
3.3. Regulations Affecting Chemical Recycling and Impact on Recycled Plastics
3.3.1. Map of US regulations on chemical recycling and dissolution of plastic waste
3.3.2. State laws supporting advanced recycling of plastic waste - common features
3.3.3. State laws restricting advanced recycling of plastic waste - common types
3.3.4. Maine - legislation restricting pyrolysis, hydrothermal conversion, gasification of plastic waste
3.3.5. Summary of impact on the automotive industry
4. SUSTAINABLE PLASTICS FOR AUTOMOTIVE
4.1.1. Recycled Plastic for Automotive Components
4.1.2. Growing momentum for recycled plastics in automotive applications
4.1.3. Which components can be replaced with recycled content?
4.1.4. Availability of mechanically and chemically recycled plastics by application
4.1.5. Current availability of recycled polymers
4.1.6. Total installed plastics recycling input capacity by polymer type (Europe)
4.1.7. Composition of recycled plastic waste (USA)
4.1.8. Availability of recycled material is dependent on recycling technology
4.1.9. How will the availability of recycled plastic change?
4.1.10. How much recycled plastic is currently being used by manufacturers?
4.1.11. Recycled plastic usage by OEMs: General Motors Group
4.1.12. Recycled plastic use remains limited in current automotive lineups
4.1.13. SWOT analysis for recycled plastic for automotive
4.1.14. The recycled plastics supply chain for automotive applications
4.1.15. Challenges in the recycled plastics supply chain for automotive applications
4.1.16. Key Tier 3 and Tier 2 suppliers of recycled plastic for automotive
4.1.17. Tier 2 suppliers of recycled plastics
4.1.18. Tier 2 suppliers of recycled plastics (2)
4.1.19. Key tier 1 and OEM users of recycled plastic for automotive
4.1.20. Tier 1 recycled plastic product examples
4.1.21. Recycled plastic usage by OEMs
4.1.22. Recycled plastic usage by OEMs (2)
4.1.23. Automotive partnerships for recycled plastics
4.1.24. Mechanically Recycled Plastics for Automotive
4.1.25. Why mechanically recycled plastics are key to automotive sustainability
4.1.26. Recycled plastic: Mechanical recyclate
4.1.27. Challenges for mechanically-recycled plastics in automobiles
4.1.28. Comparing mechanically recycled plastics
4.1.29. How new technologies can improve mechanically recycled plastic products
4.1.30. Limitations of mechanically recycled plastic: Transparency
4.1.31. Industry needs to recover plastics to create circularity
4.1.32. Material suppliers: Key players in mechanical plastics recycling
4.1.33. Recent price of mechanically recycled polymers (Europe)
4.1.34. Trends in mechanically recycled polymer prices (Europe)
4.1.35. Trends in mechanically recycled polymer prices (North America)
4.1.36. Chemically Recycled Plastic for Automotive
4.1.37. What is Chemical Recycling?
4.1.38. Recycled plastic: Chemical recyclate
4.1.39. Recycling pathways: How recycled plastics re-enter the supply chain
4.1.40. Utilization of chemically recycled plastic for automotive
4.1.41. Key players in chemical plastics recycling
4.1.42. Partnerships between automotive manufacturers and chemical recyclers
4.1.43. Engagement with chemical recycling by the automotive industry
4.1.44. Engagement with chemical recycling by the automotive industry (2)
4.1.45. Engagement with chemical recycling by the automotive industry (3)
4.1.46. Chemical recycling for PC and PC-ABS blends
4.1.47. Opportunities for chemical recycling for automotive plastics
4.1.48. Challenges for chemical recycling for automotive plastics
4.2. Bioplastics for Automotive Components
4.2.1. Terminology: What are bioplastics?
4.2.2. Bioplastics in the circular economy
4.2.3. Key targets for bioplastic replacements for automotive components
4.2.4. Availability of bioplastics for automotive applications
4.2.5. Global bioplastics production as of 2025
4.2.6. Bio-based polymers: Key companies
4.2.7. Range of bioplastic grades is growing but few designed specifically for automotive use
4.2.8. Introduction to bio-based polyamides for automotive
4.2.9. Bio-based monomer and polyamide suppliers
4.2.10. Range of available bio-based monomers and polyamides
4.2.11. Range of available bio-based monomers and polyamides
4.2.12. Uses of bioplastics in commercial automotive applications
4.2.13. Automotive companies exploring bioplastics by polymer
4.2.14. Partnerships developing bioplastics for automotive components
4.2.15. Case study: Durabio by Mitsubishi chemical used in Renault and Suzuki
4.2.16. Case study: Toyota and DuPont Sorona
4.2.17. Can bio-degradable polymers be used for automotive applications?
4.2.18. Can bio-degradable polymers be used for automotive applications? (2)
4.2.19. Challenges for automotive bioplastics: Cost and availability
4.2.20. The green premium
4.2.21. Challenges for automotive bioplastics: Regulations and scale-up
4.2.22. Challenges for automotive bioplastics: Supply chain challenges
4.2.23. OEMs and Tier 1 Supplier Dynamics
4.2.24. Comparing the costs of bioplastic production with recycled plastic
4.2.25. Comparing the costs of bioplastic production with recycled plastic (2)
4.2.26. SWOT analysis for bioplastics for automotive
4.3. Carbon Emissions and Plastic Choice
4.3.1. Evaluating the carbon emissions of plastic sources
4.3.2. Considerations for LCAs
4.3.3. LCAs investigating the environmental impact of using sustainable plastic
4.3.4. Assessing the carbon emissions of chemically recycled plastic
4.3.5. Assessing the carbon emissions of chemically recycled plastic (2)
4.3.6. Assessing the carbon emissions of chemically recycled plastic (3)
4.3.7. A more skeptical view on chemical recycling emissions
5. SUSTAINABLE COMPOSITES FOR AUTOMOTIVE COMPONENTS
5.1. Sustainable Automotive Composites Overview
5.1.1. Automotive composites
5.1.2. The importance of composites for vehicle weight reduction
5.1.3. Automotive composites overview
5.2. Recycled Carbon Fiber Composites for Automotive
5.2.1. Impact of recycling on composite performance
5.2.2. Case study: Producing recycled carbon fiber
5.2.3. Case study: Adoption of recycled carbon fiber (rCF)
5.2.4. SWOT analysis for recycled carbon fiber
5.3. Bio-based Composites for Automotive
5.3.1. Introduction to bio-composites
5.3.2. Advantages of using bio-composites for automotive applications
5.3.3. Challenges of using bio-composites for automotive applications
5.3.4. Bio-based fillers for automotive bio-composites
5.3.5. Pre-preg composites: Filler textiles
5.3.6. Pre-preg composites: Production process
5.3.7. Case study: Syensqo bio-based epoxy prepreg for automotive applications
5.3.8. Case study: Bio-derived resins with natural fibers
5.3.9. Case study: Flax-based bio-composites for automotive applications
5.3.10. Case study: Hemp fibers for bio-composites
5.3.11. Case study: Kenaf fibers in automotive composites
5.3.12. Case study: Natural fiber composites for exterior components
5.3.13. Improving mechanical properties of bio-composites with cellulose additives
5.3.14. Case study: Waste valorization for automotive composites
5.3.15. SWOT analysis for bio-based composites for automotive
6. SUSTAINABLE LEATHER AND UPHOLSTERY FOR AUTOMOTIVE
6.1. Sustainable Upholstery Overview
6.1.1. Introduction to sustainable upholstery for automotive
6.1.2. Introduction to sustainable upholstery (2)
6.1.3. Requirements for automotive leather
6.2. Incumbent Leather
6.2.1. Incumbent leather technologies
6.2.2. Animal leather overview
6.2.3. Plastic leather overview
6.2.4. Plastic leather overview - continued
6.2.5. Plastic leather in the automotive industry
6.2.6. Global plastic leather production
6.2.7. Company landscape for plastic leather producers
6.3. Sustainable Synthetic Leather
6.3.1. Case study: Ecorium by Forvia
6.3.2. Limited options for bio-based PU for leather
6.3.3. Kia - bio-PU leather and foams
6.4. Bio-based and Recycled Textiles
6.4.1. Case study: Polestar uses bio-based PVC for seat textiles
6.4.2. Textiles in automotive
6.4.3. Bio-based textiles introduction
6.4.4. Bio-based polyamides
6.4.5. Examples of chemically recycled textiles used in automotive applications
6.4.6. Sustainable seating by Forvia
6.4.7. Uses of recycled plastics for upholstery for automotive applications (1)
6.4.8. Uses of recycled plastics for upholstery for automotive applications (2)
6.4.9. Uses of bioplastic textiles for upholstery for automotive applications
6.5. Emerging Alternative Leathers
6.5.1. Introduction to emerging alternative leathers
6.5.2. How emerging alternative leathers could address sustainability
6.5.3. Technologies for emerging alternative leathers
6.5.4. Comparison of sustainable alternative leathers - production processes
6.5.5. Sustainable alternative leathers - company landscape
6.5.6. Plant-based leather - product description and commercial analysis
6.5.7. Plant-based leather - company landscape
6.5.8. Case study: Von Holzhausen collaboration with Cupra
6.5.9. Plant-based leather: SWOT analysis
6.5.10. Mycelium leather - product description and commercial analysis
6.5.11. Mycelium leather: SWOT analysis
6.5.12. Plant based leather: Price vs plastic content
6.5.13. Comparison of bio-based leather alternatives - physical properties and performance
6.5.14. Comparison of sustainable alternative leathers - price of commercial products
6.5.15. Case study: Volkswagen-Revoltech partnership
6.5.16. Material comparison: Incumbents and emerging alternatives
6.5.17. IDTechEx benchmarking of bio-based leather alternative technologies
6.5.18. Market leaders: Analysis
6.5.19. Market leaders: Analysis methodology
6.5.20. Market leaders: Detailed material properties by product
6.5.21. Market leaders: Detailed material properties by product
6.5.22. Outlook for emerging leathers in automotive
6.5.23. Outlook for emerging leathers in automotive (2)
7. SUSTAINABLE TIRES FOR AUTOMOTIVE
7.1. Automotive Tires Overview
7.1.1. Tire composition
7.1.2. Tire composition
7.1.3. The three aspects of tire sustainability
7.1.4. The Tire Industry Project (TIP)
7.2. Recycled and Bio-based Materials for Tires
7.2.1. Sustainable tires released by major tire manufacturers
7.2.2. Where is the recycled content coming from?
7.2.3. Where is the recycled content coming from?
7.2.4. Environmental benefits
7.2.5. Recovered carbon black
7.2.6. Recovered carbon black
7.2.7. Recovered carbon black
7.2.8. Challenges of using recycled carbon black in tires
7.2.9. Market information for recovered carbon black
7.2.10. Sustainable carbon black from pyrolysis
7.2.11. Elastomers used in tires
7.2.12. Sustainable approaches to sourcing elastomers for tires
7.2.13. Bio-based feedstocks for elastomers
7.2.14. Summary of challenges and opportunities for sustainable materials for tires
7.2.15. Bio-based rubber used in tires
7.2.16. Silica from rice husk ash (RHA)
7.2.17. Commercial RHA silica
7.2.18. Sustainable plastics for tires
7.2.19. Sustainable steel for use in tires
7.2.20. Sustainable steel for use in tires (2)
7.2.21. Sustainable additives for tires
7.3. Extending Tire Lifespan
7.3.1. Tire innovation targets longevity
7.3.2. Extending tire life through retreading
7.3.3. Tire retreading
7.3.4. Tire and road wear particles (TRWP)
7.3.5. Self-healing elastomers
7.3.6. Goodyear recharge concept tire
8. END-OF-LIFE FOR SUSTAINABLE POLYMER-BASED MATERIALS
8.1. End-of-Life for Sustainable Plastics
8.1.1. End-of-life: Considerations for auto manufacturers
8.1.2. End-of-life: Recycling
8.1.3. End-of-life: Industrial composting
8.1.4. The end-of-life options
8.1.5. Mono-material design for recyclability
8.1.6. Advantages and challenges of mono-material design
8.1.7. The end-of-life options: Mechanical recycling
8.1.8. The end-of-life options: Chemical recycling
8.1.9. The end-of-life options: Industrial composting
8.1.10. Automotive dismantlers and recyclers
8.2. Tire Recycling and End-of-Life
8.2.1. Technologies for tire recycling
8.2.2. Pyrolysis for tire recycling
8.2.3. Pyrolysis products: Recovered carbon black (rCB)
8.2.4. Pyrolysis products: Tire pyrolysis oil
8.2.5. Steel from recycled tires (tire derived steel)
8.2.6. Mechanical recycling of tires
8.2.7. Advantages and disadvantages of recycling methods
8.2.8. Advanced technologies for tire recycling
8.2.9. Key recent partnerships in tire recycling
8.3. End-of-life for Automotive Composites
8.3.1. Carbon fiber recycling
8.3.2. Recycling automotive composites
8.3.3. Improving the recyclability of carbon fiber composites
8.3.4. Carbon fiber recycling companies
9. FORECASTS
9.1. Automotive Plastic Forecast 2025-2035
9.2. Automotive Plastic Forecast 2025-2035: Analysis
9.3. Automotive plastic forecast 2025-2035
9.4. Recycled Plastic for Automotive Forecast 2025-2035
9.5. Recycled Plastic for Automotive Forecast 2025-2035: Analysis
9.6. Bioplastics for Automotive Forecast 2025-2035
9.7. Forecast of Global Production of key Automotive Bioplastics 2025-2035
9.8. Bioplastics for Automotive Forecast 2025-2035
10. COMPANY PROFILES
10.1. Aquafil
10.2. Auria Solutions
10.3. BASF
10.4. Bcomp
10.5. Prodrive
10.6. Tyromer
10.7. Forvia
10.8. Hexcel
10.9. CompOlive
10.10. Röchling Biobloom
10.11. Inovyn
10.12. Prisma Renewable Composites
10.13. Kia
10.14. Inteva Products
10.15. Seoyon E-Hwa
10.16. GRECO
10.17. Braskem
10.18. Borealis
10.19. Mitsubishi Chemical Corporation
10.20. Trinseo
10.21. UBQ Materials
11. APPENDIX
11.1. Tire recycling companies and plant capacities
11.2. Tire recycling companies and plant capacities
11.3. Tire recycling companies and plant capacities

 

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(自動車)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


IDTechEx社はどのような調査会社ですか?


IDTechExはセンサ技術や3D印刷、電気自動車などの先端技術・材料市場を対象に広範かつ詳細な調査を行っています。データリソースはIDTechExの調査レポートおよび委託調査(個別調査)を取り扱う日... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/01/28 10:26

156.13 円

163.55 円

197.26 円

ページTOPに戻る