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マイクロEV 2025-2045:電動二輪車、三輪車、マイクロカー

マイクロEV 2025-2045:電動二輪車、三輪車、マイクロカー


Micro EVs 2025-2045: Electric Two-Wheelers, Three-Wheelers, and Microcars

IDTechExのレポート「超小型EV 2025-2045年:電動二輪車、三輪車、マイクロカー」は、急成長する超小型EV業界を深く詳細に分析し、超小型EVが2045年までに900億米ドル市場になることを詳述しています。IDTechE... もっと見る

 

 

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IDTechEx
アイディーテックエックス
2025年2月19日 US$7,000
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サマリー

IDTechExのレポート「超小型EV 2025-2045年:電動二輪車、三輪車、マイクロカー」は、急成長する超小型EV業界を深く詳細に分析し、超小型EVが2045年までに900億米ドル市場になることを詳述しています。IDTechExは本レポートにおいて、電動モペット、モーターサイクル、三輪車、マイクロカーの包括的なデータベースを構築し、主要地域における市場規模や販売台数の動向、バッテリー技術、車両性能などを明らかにしている。世界の主要市場全体の20年予測では、業界に到来しつつある変革を浮き彫りにしている。
 
超小型EV市場は2045年までに900億米ドル規模に成長する: 出典:IDTechEx
 
マイクロEVとは何か?
マイクロEVの標準的な定義はないが、この用語は、人口密度の高い都市部をシームレスに移動できる小型車両を表すのに使われる。IDTechExは、マイクロEVを電動二輪車(モペット、スクーター、オートバイ)、三輪車、マイクロカーと定義している。
 
マイクロEVは、市街地やその周辺での短距離移動用に設計されており、時速80km以下の低速で走行する。二輪車、三輪車、マイクロカーは、小型であることと相まって、早期電動化の理想的な候補であり、より小型のバッテリーとモーターを低コストで必要とする。このように、二輪車、三輪車、マイクロカーは、モビリティ産業における電動化の「低ぶら下がり果実」なのである。
 
IDTechExの「マイクロEV 2025-2045:電動二輪車、三輪車、マイクロカー」レポートによると、マイクロEVの需要は現在、かつてないほど急速に伸びている。中国やインドなどのアジア市場では、二輪車や三輪車は日常的な交通手段として、モビリティ文化全体の中で長い間定着している。しかし、世界がパリ協定の目標やその他の持続可能な目標を達成しようと努力する中で、電動化はこれらのセグメントへの進出を急速に進めている。
 
欧州や米国のような小規模市場では、マイクロEVが都市部での使用に適していることが、普及の主な原動力となっている。EVは交通渋滞の影響を受けにくく、駐車場も少なくて済む。また、ラスト・マイル・デリバリーやロジスティクスといった商業用途にも大いに役立つ。世界の貨物や電子商取引の需要は2050年までに倍増するとみられており、この分野でも超小型EVのビジネスチャンスは急速に拡大するだろう。
 
IDTechExのレポートでは、上記の全地域における各タイプの超小型EVの普及を、パワークラスとバッテリー技術によってさらに細分化して予測している。また、商業用途での使用の増加が超小型EV市場にどのような影響を与える可能性があるか、そのような用途を念頭に置いた新型モデルの設計方法についても詳述している。
 
マイクロEVの種類と仕様、出典:IDTechEx IDTechEx
 
マイクロEVの状況はどのように変化しているのか?
超小型EVはすでに、他のどのカテゴリーよりも電動化が進んでいる。IDTechExの新しいレポートによると、2023年に販売される小型車(二輪車、三輪車、マイクロカー)の4分の1以上が電気自動車になるという。しかし、小型EV業界とその周辺では現在、この数字をさらに押し上げるような変化が起きている。
 
ひとつは、各国政府が超小型EVの販売に積極的に取り組んでいることだ。これは、小型EVがすでに普及しているアジア経済に限ったことではない。それどころか、世界のほぼすべての地域で、内燃式モデルよりも電気式モデルを選択する顧客に対して、何らかの購入補助金や助成金を支給している。特にインドでは、補助金制度によって電動スクーターがガソリン車よりも安くなることが多く、成功を収めている!その他の政府政策には、充電インフラやバッテリー生産への資金援助、標準化や認証の強化などがある。
 
IDTechExの「マイクロEV 2025-2045:電動二輪車、三輪車、マイクロカー」でも、マイクロEVのバッテリーに大きな変化が訪れると予測しており、リチウムイオンが業界の将来において重要な役割を果たすとされている。現在の超小型EV市場では、鉛酸(Pb-acid)バッテリーが依然として大きな存在感を示しており、特にアジア市場では2輪車や3輪車に多く使用されている。鉛蓄電池は、リチウムイオン技術が成熟する以前にマイクロEV産業の発展を牽引したものであり、その低価格と入手のしやすさから現在でもよく使われている。
 
鉛蓄電池には欠点があり、特に環境への悪影響が大きい。鉛や酸の廃棄物が適切に処理されなかったり、リサイクルされなかったりすると、地中や水域に溶出する可能性がある。そのため各国政府は、鉛蓄電池を搭載した超小型EVを補助金の対象外とし、代わりにリチウムイオン電池の使用を奨励するなど、鉛蓄電池の使用抑制を目指してきた。同時に、サイクル寿命、エネルギー密度、充電時間といった点で、鉛蓄電池の性能はリチウムイオンよりはるかに劣っているため、OEMや顧客も変化を望んでいるはずだ。しかし、このような状況にもかかわらず、これらのバッテリーは低コストであるため、今日まで使用され続けている。
 
しかし、リチウムイオン電池のコストは現在急速に低下しており、マイクロEV業界の勢力図が変わりつつある。リチウムイオン駆動の超小型EVは年々コスト競争力を増しており、この技術の採用を検討するOEMは世界的に増えている。IDTechExのレポートによると、Li-ionは間もなくPb-acidを追い抜き、超小型EVの主流バッテリー技術になる。本レポートでは、世界各地域における鉛蓄電池とリチウムイオンの各車両タイプにおける市場シェアを細分化している。
 
2023年のマイクロEVのEV販売シェア、出典:IDTechEx: IDTechEx
 
「超小型EVの2025-2045年:電動二輪車、三輪車、マイクロカー」は、上記のトレンドとそれ以上をまとめ、超小型EVとモビリティ産業全体の近未来に横たわる変革を浮き彫りにしている。IDTechExのレポートでは、世界の主要市場(中国、インド、東南アジア、欧州、米国、その他の地域)における重要な規制と販売動向について考察している。バッテリー技術、モーター出力、価格設定の分析を含め、各地域の主要プレーヤーとモデルをベンチマークしている。地域別、パワークラス別、電池化学別に分類した20年間の詳細予測により、超小型EVの成長に寄与する主な要因に関する洞察を提供します。
 
主要な側面
本レポートは、以下のようなマイクロEV市場に関する重要な市場情報を提供します:
 
超小型EVの成長促進要因
  • 超小型EVの種類
  • 都市における超小型EVの需要
  • 超小型EVの商業用途
  • 超小型EVの普及を促進する規制
 
詳細な市場規模と分析
  • 各主要地域における電動二輪車、電動三輪車、超小型車の販売台数内訳と動向
  • 各市場におけるOEMの市場シェア
  • バッテリー、モーター、価格など、主要なマイクロEVモデルの性能ベンチマーク
  • 主要OEMのケーススタディ
 
技術動向
  • バッテリーと電気モーターのサイズ分析
  • 電池技術の利用(リチウムイオンと鉛酸の比較、リチウムイオンの化学的性質、Naイオン)
  • モーター技術の活用
 
市場予測
  • マイクロEVの世界販売台数、電池需要、市場規模を、車種別(電動二輪車、三輪車、マイクロカー)、地域別、パワークラス別、電池技術別にきめ細かく20年予測
  • 地域別(中国、インド、東南アジア、欧州、米国、その他の地域)詳細予測
 

 



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目次

1.
EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Report Findings
1.2. マイクロEVの紹介
1.3. マイクロEVの種類
1.4. 本レポートの対象となるマイクロEVとは?
1.
5
. EV革命は小型車で起きている
1.6. 電動化は三輪車とマイクロカーでより速く起きている
1.7:
市場の大半を占める低出力の電動二輪車
1.9. 電動二輪車市場を支配する中国
1.10. 電動二輪車の普及が進む
1.11. 規制の影響を受ける中国の電動二輪車
1.12:急成長する電動二輪車市場
1.13. 二輪車用バッテリーのサイズは依然として小さい
1.14. 電動二輪車では鉛蓄電池が依然として重要な役割を果たす
1.15. 三輪車の多様な役割
1.16.三輪車の本場としてのアジア
1.17. 三輪車では
鉛蓄電池が
主流
1.18. 一般的な自動車とは異なる特徴を持つマイクロカー
1.19. マイクロカーの平均航続距離
1.20. マイクロカーは地域によって異なる
1.
21.
欧州でマイクロカーが増加
1.23. 2045年までにマイクロEVの販売台数が年間6,600万台に達する
1.24. 世界のマイクロEV用バッテリー需要が300GWhを超える
1.
25.
マイクロEV - 900億米ドルの市場機会
1.26. Access More With an IDTechEx Subscription
 
2. はじめに
2.1. マイクロEVの概要
2.1.1. マイクロEVとは何か?
2.
1.2. マイクロEVの種類
2.1.3. 本レポートの対象車両
2.1.4. マイクロEVセグメントの比較
2.1.5. マイクロEVの利用モデル
2.2. マイクロEV普及の
推進要因
2.2.1. 排出源としての輸送
2.2.2. 都市の大気質
2.2.3.
混雑のコスト
2.2.5. マイクロEVは混雑緩和に役立つ
2.2.6. 地域のモビリティ文化
2.2.7. 地域のマイクロEV選好
2.2.8. マイクロEVは持続可能である
2.2.9. ラストワンマイルの物流
2.3. マイクロEVのための政策
2.3.1. インド:
ASEANにおける
E2W
政策
2.3.3. 欧州における政策
2.3.4. マイクロEV市場のリーダーとしての中国の役割
2.3.5. 米国における限定的なマイクロEV規制
 
3. 電動二輪車
3.
1.電動二輪
車の概要
3.1.1.
電動二輪
車と他の電気自動車の比較
3.1.2. 電動二輪車の分類
3.1.3. 電動二輪車のパワークラス
3.1.4. 本レポートに含まれない二輪車
3.
1.
5. アジアにおける二輪車の人気
3.1.6. 地域別
電動二輪車
メーカー
3.1.7. 世界の二輪車市場
3.1.8. 中国離れが進む世界の二輪車生産
3.1.9. 世界の電動二輪車市場
3.
1.
4kW以上の電動二輪車
3.1.11. 電動二輪車の性能
3.1.12. 電動二輪車の仕様例
3.1.13. 二輪車電動化の課題
3.1.14. 顧客の声:
中国における電動二輪車
3.2.1. 中国の電動二輪車爆発
3.2.2. 中国における電動二輪車の分類
3.2.3. 二輪車の台頭(と衰退?
中国の二輪車市場
3.2.5. 中国の電動二輪車市場(1)
3.2.6. 中国の電動二輪車市場(2)
3.2.7. 中国の主要E2W OEM
3.2.8. 中国のE2Wモデル例
3.2.
9.
Niu
3.2.11. Luyuan
3.2.12. 中国電動二輪車サプライチェーン
3.2.13. BYD、E2W用バッテリーを開発中
3.2.14.
Yadea
グラフェン電池
3.2.15. 中国E2Wパワークラス別販売台数予測
3.
2.
3.3.
1. インドのモビリティ動向
3.3.2. インドの汚染と石油依存
3.3.3. インドの二輪車市場
3.3.4.
FAME
II スキームと EMPS 2024
3.3.6. インドの電動二輪車販売
3.3.7. インドにおける電動二輪車の成長ドライバー (1)
3.3.8. インドにおける電動二輪車の成長ドライバー (2)
3.
3.
9. インド、セル生産の現地化
3.3.10. インドE2W市場における既存OEMと新興OEM
3.3.11. インドE2Wの主要OEM
3.3.12. インドE2Wのモデル例
3.3.13. インドE2Wにおける
リチウム
イオンと鉛酸の使用状況
3.
3.
インドE2Wのパワークラス別販売台数予測
3.3.15. インドE2Wの電池化学別需要予測
3.4. 東南アジアの電動二輪車
3.4.1.
4.
2. 東南アジアの歴史的販売台数
3.4.3. 東南アジアの二輪車輸出台数
3.4.4. ASEAN諸国の電動二輪車市場シェア
3.4.5. ASEAN諸国の電動二輪車販売台数
3.4.6.
ASEANの電動二輪車用バッテリー化学物質
3.4.8. ASEANのE2Wにおけるバッテリー技術の進化
3.4.9
.
インドネシアのE2Wのモデル例
3.4.10.
VinFast
3.4.13. 東南アジアE2Wのパワークラス別販売台数予測
3.4.14. 東南アジアE2Wの電池化学別需要予測
3.5. 欧州の電動二輪車
3.5.1.
欧州の二輪車分類
3.5.3. 欧州の二輪車市場
3.5.4. 欧州の国別二輪車販売台数
3.5.5. 欧州の電動モペットと電動二輪車(1)
3.5.6.
電動二輪車の国別販売台数
3.5.8. 電動モペットの国別販売台数
3.5.9. 欧州の市場プレイヤー
3.5.10. 欧州の主要OEM
3.5.11. 欧州の電動二輪車のモデル例
3.
5.
12. 英国のベストセラーモデル
3.5.13. イタリア市場の内訳
3.5.14. 欧州E2Wのパワークラス別販売台数予測
3.6. 米国の電動二輪車
3.6.1. 米国の二輪車市場
3.6.2. 米国の二輪車嗜好
3.
6.
米国における
E2Wの
モデル例
3.6.4. 米国におけるE2WのOEM市場シェア
3.6.5.
ゼロ
モーターサイクル
3.6.6. ライブワイヤー/ハーレーダビッドソン
3.6.7. 米国におけるE2Wのパワークラス別販売台数予測
3.7. RoWにおける電動二輪車
3.
7.
1. RoWの二輪車販売台数
3.7.2. RoWの電動二輪車販売台数
3.7.3. 台湾の二輪車市場とE2W販売台数
3.7.4. 台湾の
E2W
市場シェア
3.7.5.
ゴゴロ
3.7.6.
ゴゴロ
(2)
3.7.7. RoWのパワークラス別E2W販売台数予測
 
4.
電動3輪車の概要
4.1.1. 3輪車の歴史と進化
4.1.2. 3輪車の役割
4.1.3. 3輪車の分類
4.1.4. 中国とインド:
地域別の
E3W
メーカー
4.2. 中国の電動三輪車
4.2.1. 中国のモビリティにおける三輪車
4.2.2. 中国の三輪車の種類
4.
2.
中国三輪車市場
4.2.4. 中国E3W販売台数
4.2.5. 中国E3W市場シェア
4.2.6. 中国E3Wモデル例
4.2.7. 中国鉛蓄電池とリチウムイオン電池の比較
4.2.8.
規制強化に直面する中国E3W
4.2.10. 中国E3Wの出力クラス別販売台数予測
4.2.11. 中国E3Wの電池化学別需要予測
4.
3.
インドにおける三輪車の役割
4.3.2. インドの三輪車市場
4.3.3. インドの電動三輪車
4.3.4.
Eリキシャ
インドE3Wの課題
4.3.6. インドE3Wのモデル例
4.3.7. インド
E3W
市場のリーダー
4.3.8. マヒンドラ
4.3.9.
オイラー
4.3.10.
インドE3W電池需要予測(電池化学別)
4.4. RoWにおける電動三輪車
4.4.1. 中国・インド以外の三輪車
4.
4.
RoWにおける三輪自動車の電動化
4.4
.
3. 欧米における三輪自動車の分類
4.4.4. 欧米におけるE3Wの事例
4.4.5.
アジアE3Wの例
4.4.8.
BEMAC
4.4.9. RoWパワークラス別E3W販売台数予測
 
5. 電動マイクロカー
5.1. 電動マイクロカーの概要
5.1.1. マイクロカー:
マイクロカーの役割
5.1.3. 1日の平均走行距離
5.1.4. マイクロカーの平均航続距離
5.1.5. マイクロカーの平均速度
5.1.6. マイクロカーのその他の用途
5.1.7. マイクロカーの特性と利点
5.1.8. マイクロカーを取り巻く懸念事項
5.1.9.
自律走行型マイクロカーの可能性
5.1.11. 自律走行型マイクロカーを開発するスズキとホンダ
5.1.12. 地域別マイクロカーの定義
5.1.13. 地域別マイクロカーの例
5.2. 中国における電動マイクロカー
5.2.1. 中国における
A00
カテゴリー車
5.2.2. 中国における
A00
販売台数
5.
2.
5.2.4. A00 EV のベストセラー
5.2.5. A00 のベストセラー例
5.2.6.
武陵
紅光ミニ EV
5.2.7.
BAW
5.2.8.
未登録低速EVの禁止
5.2.10. 中国マイクロカー販売台数予測
5
.3.
3.
1
. 欧州における四輪車のカテゴリー
5.3.2. EUにおける電動四輪車の販売台数
5.3.3. 電動四輪車のモデル例
5.3
.
4.
欧州のマイクロカーシェアリング
5.3.7. 欧州のマイクロカー販売台数予測
5.4. RoWにおける電動マイクロカー
5.4.1:
マイクロカーの定義:
RoWの電動マイクロカー販売台数
5.4.4. RoWのマイクロカー事例
5.4.5.
日産
サクラ
5.4.6. ポラリスGEM e2
5.4.7. RoWのマイクロカー販売台数予測
 
6. マイクロEV用バッテリーとモーター
6.1. マイクロEV用バッテリー技術
6.
1.
鉛-アシッド対リチウムイオン電池技術
6.1.2. 鉛-アシッド対リチウムイオンのベンチマーク
6.1.3. 電気二輪車における電池技術の選択
6.1.4. E3Ws & マイクロカーにおける電池技術の選択
6.1.5. 政府による鉛-アシッドに対する規制
6.
1.
コスト競争力を増す
リチウムイオン
6.1.7. リチウム電池の化学物質
6.1.8. リチウムイオン技術間の主な違い
6.1.9.
リチウムイオン
電池の性能比較
6.1.10. 電動二輪車における
リチウムイオン
技術
6.1.11.
ナトリウムイオンの将来性
6.1.13. ナトリウムイオン大国としての中国
6.1.14. ナトリウムイオン二輪車を生産する
ヤデア
6.1.15. 小型EV用電池の冷却戦略
6.1.16.
Matter
Energy:
バッテリーサイジング
6.2.1. 電気二輪車のバッテリーサイズ
6.2.2. 電気二輪車のエネルギー強度
6.2.3. 電気三輪車のバッテリーサイズ
6.2.4. マイクロカーのバッテリーサイズ
6.2.5. マイクロEVにおける電圧プラットフォーム
6.
2.
アジアの電動二輪車におけるバッテリー電圧
6.3. 小型EV用モーター
6.3.1. 牽引モーターの種類のまとめ
6.3.2. 牽引モーターの構造の比較
6.3.3. 電動二輪車の地域別出力
6.3.4. 電動二輪車のモーター出力
6.3.5.
電動三輪車とマイクロカーのモーター
6.3.6. マイクロEVのモーターの種類
6.3.7. ハブモーター対ミッドドライブモーター
6.3.8. 四輪車優先の電動ドライブトレインアーキテクチャ
6.3.9. IDTechExのレポートの詳細
 
7. フォーキャスト-ユニット販売、バッテリー需要、市場規模
7.
1.
予測手法
7.1.1. 予測手法 - 対応可能な総市場
7.1.2. 予測手法 - EV予測およびセグメンテーション
7.1.3. 予測手法 - 電池需要予測および市場規模
7.1.4. 予測前提条件
7.1.5. 予測前提条件:
予測前提条件:
予測前提:
二輪車平均単価
7.1.7:
予測前提:
三輪車・軽自動車平均バッテリーサイズ
7.1.8:
マイクロEV複合予測
7.2.1. 世界のマイクロEV販売台数予測
7.2.2. 世界のマイクロEV電池需要予測
7.2.3. 電池タイプ別世界のマイクロEV電池需要予測
7.2.4. 世界のマイクロEV市場規模予測
7.3. 電
動二輪車予測 7.3.1.
世界の電動二
輪車販
売台数予測(地域別) 7.3.2. 世界の電動二輪車販売台数予測(パワークラス別)
7.3.3. 世界の電動二輪車用電池需要予測(地域別)
7.3.4. 世界の電動二輪車用電池需要予測(電池タイプ別)
7.3.5. 世界の電動二輪車市場規模予測(地域別)
7.
4.
世界の電動三輪車地域別販売台数予測
7.
4
.2. 世界の電動三輪車パワークラス別販売台数予測
7.4.3. 世界の電動三輪車用電池地域別需要予測
7.4.4. 世界の電動三輪車用電池タイプ別需要予測
7.
4.
電動三輪車の世界市場規模予測(地域別)
7.5. 電動マイクロカーの予測
7.5.1. 電動マイクロカーの世界販売台数予測(地域別)
7.5.2. 電動マイクロカーの世界電池需要予測(地域別)
7.5.3. 電動マイクロカーの世界市場規模予測(地域別) 7.5.4.
 

 

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Summary

この調査レポートは、急成長する超小型EV業界を深く詳細に分析し、超小型EVが2045年までに900億米ドル市場になることを詳述しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 電動二輪車
  • 電動三輪車
  • 電動マイクロカー
  • マイクロEV用バッテリーとモーター
  • 販売台数、バッテリー需要、市場規模の予測
 
Report Summary
IDTechEx's report "Micro EVs 2025-2045: Electric Two-Wheelers, Three-Wheelers, and Microcars" provides a deep and granular analysis of the fast-growing micro EV industry, detailing how micro EVs will become a US$90 billion market by 2045. IDTechEx has assembled a comprehensive database of electric mopeds, motorcycles, three-wheelers, and microcars in this report to reveal trends in market sizes and sales figures in key regions, as well as battery technologies, vehicle performance, and more. 20-year forecasts across all key global markets highlight the transformation that is coming to the industry.
 
The micro EV market will grow to be worth US$90 billion by 2045, Source: IDTechEx
 
What are micro EVs?
While there is no standardized definition of a micro EV, the term is used to describe small vehicles that can seamlessly navigate densely populated urban areas. IDTechEx defines micro EVs as including electric two-wheelers (mopeds, scooters, and motorcycles), three-wheelers, and microcars.
 
Micro EVs are designed for short trips in and around city centers, and travel at lower speeds of 80 km/h or less. All these factors coupled with their smaller size make two-wheelers, three-wheelers, and microcars ideal candidates for early electrification - requiring smaller batteries and motors at a lower cost. In this way, they are the 'low hanging fruit' of electrification in the mobility industry.
 
IDTechEx's "Micro EVs 2025-2045: Electric Two-Wheelers, Three-Wheelers, and Microcars" report finds that demand for micro EVs is now growing faster than ever before. In Asian markets like China and India, two- and three-wheelers are long established within the overall mobility culture as low-cost means of everyday transport. But as the world strives to meet its Paris Agreement targets and other sustainability goals, electrification is fast making its way into these segments.
 
In smaller markets like Europe and the US, the main driver for uptake is how well-suited micro EVs are for use in cities. They are less impacted by increasing traffic congestion and have reduced parking requirements, all while being cheaper than a typical passenger car. They also have considerable commercial applications for last mile delivery and logistics. With global cargo and e-commerce demand set to double before 2050, the opportunities for micro EVs in this area will grow rapidly as well.
 
IDTechEx's report forecasts the adoption of each type of micro EV in all of the above regions - further segmented by power class and battery technologies. It also details how increasing use in commercial applications could impact the micro EV market and how newer models could be designed with such applications in mind.
 
Micro EV types and specifications, Source: IDTechEx
 
How is the micro EV landscape changing?
Micro EVs are already at a more advanced state of electrification than almost any other vehicle category. IDTechEx's new report finds that over a quarter of all small vehicles (two-wheelers, three-wheelers, and microcars) sold in 2023 were electric. Still, there are changes taking place today in and around the micro EV industry that will push this number even higher.
 
For one, governments are being more proactive in incentivizing micro EV sales. This isn't just limited to Asian economies where these small vehicles are already ubiquitous. Instead, almost every region globally has some purchase grant or subsidy for customers choosing an electric model over a combustion one - aiming to reduce the price difference between the two models and encourage greater sales. India has been especially successful here, with its grant programs often making electric scooters cheaper than petrol ones! Other government policies include funding for charging infrastructure or battery production, as well as greater standardization and certification.
 
IDTechEx's "Micro EVs 2025-2045: Electric Two-Wheelers, Three-Wheelers, and Microcars" also forecasts a major change coming in the batteries of micro EVs, with Li-ion set to play a key role in the industry's future. In today's micro EV market, lead-acid (Pb-acid) batteries still have a large presence and are used prominently in two- and three-wheelers - especially in Asian markets. Pb-acid drove the development of the micro EV industry prior to the maturation of Li-ion technology, and is still often used today for its low price and high availability.
 
Pb-acid does however come with drawbacks, not least of which is its harmful impact on the environment - where lead and acid waste can leach into the ground and into bodies of water if they are not disposed of or recycled properly. In response, governments have aimed to disincentivize their use, making micro EVs with Pb-acid batteries ineligible for grants and encouraging use of Li-ion batteries instead. At the same time, the performance of Pb-acid in terms of cycle life, energy density, and charging time is far inferior to that of Li-ion, so OEMs and customers should be willing to make the change as well. But despite all of this, the low cost of these batteries means they still continue to see use to this day.
 
However, the costs of Li-ion batteries are now falling quickly, which is shifting the dynamics of the micro EV industry. Li-ion driven micro EVs are become increasingly cost competitive every year, and more OEMs globally are looking to embrace the technology. IDTechEx's report finds that Li-ion will soon overtake Pb-acid as the dominant battery technology in micro EVs. The report breaks down the market shares that Pb-acid and Li-ion will hold of each vehicle type across different global regions.
 
Share of EV sales in 2023, for micro EVs, Source: IDTechEx
 
"Micro EVs 2025-2045: Electric Two-Wheelers, Three-Wheelers, and Microcars" brings together all of the above trends and more, highlighting the transformation that lies in the near future for micro EVs and the wider mobility industry. IDTechEx's report considers critical regulations and sales trends across major global markets - China, India, Southeast Asia, Europe, the US, and the Rest of the World. Key players and models of each region are benchmarked, including analyses of battery technologies, motor power, and pricing. 20-year granular forecasts broken down by region, power class, and battery chemistry provide insights into the key contributors to growth of micro EVs.
 
Key Aspects
This report provides critical market intelligence into the micro EV market, including:
 
Drivers for micro EV growth
  • Types of micro EVs
  • Demand for micro EVs in cities
  • Commercial applications of micro EVs
  • Regulatory drivers for micro EV uptake
 
Detailed market sizing and analysis
  • Breakdown of sales figures and trends for electric two-wheelers, three-wheelers, and microcars in every key region
  • Market shares of OEMs in individual markets
  • Performance benchmarking of key micro EV models, including batteries, motors, and pricing
  • Case studies of major OEMs
 
Technology trends
  • Sizing analysis of batteries and electric motors
  • Utilization of battery technologies (Li-ion vs. Pb-acid, Li-ion chemistries breakdown, Na-ion)
  • Utilization of motor technologies
 
Market forecasts
  • Granular 20-year forecasts for global micro EV sales, battery demand, and market size - broken down by vehicle type (electric two-wheeler, three-wheeler, microcar), region, power class, and battery technology
  • Individual detailed forecasts provided for each region (China, India, Southeast Asia, Europe, US, Rest of the World)


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Key Report Findings
1.2. Introduction to Micro EVs
1.3. Types of Micro EVs
1.4. What Micro EVs Are Covered in This Report?
1.5. The EV Revolution is Taking Place in Tiny Vehicles
1.6. Electrification Occurring Faster in Three-Wheelers & Microcars
1.7. Electric Two-Wheelers: Scooters vs. Motorcycles
1.8. Low-Power E2Ws Make Up Most of the Market
1.9. China Rules The Electric Two-Wheeler Market
1.10. Adoption of Electric Two-Wheelers Is Growing
1.11. Electric Two-Wheelers in China Impacted by Regulation
1.12. India: A Fast-Growing E2W Market
1.13. Two-Wheeler Battery Sizes Remain Small
1.14. Lead-Acid Still Plays A Role in Electric Two-Wheelers
1.15. The Diverse Role of Three-Wheelers
1.16. Asia as the Home of the Three-Wheeler
1.17. Pb-Acid Dominates in Three-Wheelers
1.18. Microcars Offer Different Traits to Typical Cars
1.19. Average Range of Microcars
1.20. Microcars Vary Across Regions
1.21. Chinese Microcars Are Almost Entirely Electric
1.22. Microcars On The Rise in Europe
1.23. Micro EV Sales to Reach 66 Million Annually by 2045
1.24. Global Micro EV Battery Demand To Exceed 300 GWh
1.25. Micro EVs - A US$90 Billion Market Opportunity
1.26. Access More With an IDTechEx Subscription
 
2. INTRODUCTION
2.1. Micro EV Overview
2.1.1. What are Micro EVs?
2.1.2. Micro EV Types
2.1.3. Vehicles Covered in This Report
2.1.4. Comparison of Micro EV Segments
2.1.5. Micro EV Usage Models
2.2. Drivers for Micro EV Adoption
2.2.1. Transportation as a Source of Emissions
2.2.2. Urban Air Quality
2.2.3. Fossil Fuel Bans
2.2.4. The Costs of Congestion
2.2.5. Micro EVs Help Relieve Congestion
2.2.6. Local Mobility Culture
2.2.7. Regional Micro EV preferences
2.2.8. Micro EVs Are Sustainable
2.2.9. Last Mile Logistics
2.3. Policies for Micro EVs
2.3.1. India: FAME II Scheme and EMPS 2024
2.3.2. E2W Policies in ASEAN
2.3.3. Policies in Europe
2.3.4. China's Role As Micro EV Market Leader
2.3.5. Limited Micro EV Regulation in the US
 
3. ELECTRIC TWO-WHEELERS
3.1. Electric Two-Wheelers Overview
3.1.1. E2Ws vs. Other Electric Vehicles
3.1.2. Electric Two-Wheeler Classification
3.1.3. Electric Two-Wheeler Power Classes
3.1.4. Two-Wheelers Not Included in this Report
3.1.5. Two-Wheeler Popularity in Asia
3.1.6. E2W Manufacturers by Region
3.1.7. Global Two-Wheeler Market
3.1.8. Global Two-Wheeler Production Moving Away From China
3.1.9. Global Electric Two-Wheeler Market
3.1.10. Electric Two-Wheelers Over 4kW
3.1.11. Electric Motorcycle Performance
3.1.12. Example Electric Motorcycle Specifications
3.1.13. Challenges of Motorcycle Electrification
3.1.14. Customer Opinions: Electric Two-Wheeler Survey
3.2. Electric Two-Wheelers in China
3.2.1. China's Electric Two-Wheeler Explosion
3.2.2. Electric Two-Wheelers Classification in China
3.2.3. The Rise (and Fall?) of Two-Wheelers in Chinese Mobility
3.2.4. Chinese Two-Wheeler Market
3.2.5. Chinese Electric Two-Wheeler Market (1)
3.2.6. Chinese Electric Two-Wheeler Market (2)
3.2.7. Key Chinese E2W OEMs
3.2.8. China E2W Example Models
3.2.9. Yadea
3.2.10. Niu
3.2.11. Luyuan
3.2.12. China Electric Two-Wheeler Supply Chain
3.2.13. BYD Developing Batteries for E2Ws
3.2.14. Yadea Graphene Batteries
3.2.15. China E2W Unit Sales Forecast by Power Class
3.2.16. China E2W Battery Demand Forecast by Battery Chemistry
3.3. Electric Two-Wheelers in India
3.3.1. Mobility Trends in India
3.3.2. Pollution & Oil Dependence in India
3.3.3. Indian Two-Wheeler Market
3.3.4. Indian Two-Wheeler Exports
3.3.5. FAME II Scheme and EMPS 2024
3.3.6. Electric Two-Wheeler Sales in India
3.3.7. Growth Drivers for Electric Two-Wheelers in India (1)
3.3.8. Growth Drivers for Electric Two-Wheelers in India (2)
3.3.9. India Localizing Cell Production
3.3.10. Established vs. Start-Up OEMs in Indian E2W Market
3.3.11. Leading Indian E2W OEMs
3.3.12. India E2W Example Models
3.3.13. Li-ion vs. Pb-Acid Usage in India E2Ws
3.3.14. India E2W Unit Sales Forecast by Power Class
3.3.15. India E2W Battery Demand Forecast by Battery Chemistry
3.4. Electric Two-Wheelers in Southeast Asia
3.4.1. Southeast Asian Markets and The ASEAN Four
3.4.2. Historic Sales in Southeast Asia
3.4.3. Two-Wheeler Exports in Southeast Asia
3.4.4. Electric Two-Wheeler Market Shares in ASEAN Countries
3.4.5. Electric Two-Wheeler Sales in ASEAN Countries
3.4.6. ASEAN Electric Two-Wheeler Brands
3.4.7. ASEAN Electric Two-Wheeler Battery Chemistries
3.4.8. Evolution of Battery Technologies in ASEAN E2Ws
3.4.9. Indonesia E2W Example Models
3.4.10. Gesits
3.4.11. Vietnam E2W Example Models
3.4.12. VinFast
3.4.13. Southeast Asia E2W Unit Sales Forecast by Power Class
3.4.14. Southeast Asia E2W Battery Demand Forecast by Battery Chemistry
3.5. Electric Two-Wheelers in Europe
3.5.1. EU Classification of Micro EVs
3.5.2. Europe Two-Wheeler Classification
3.5.3. European Two-Wheeler Market
3.5.4. Europe Motorcycle Sales by Country
3.5.5. Electric Mopeds and Motorcycles in Europe (1)
3.5.6. Electric Mopeds and Motorcycles in Europe (2)
3.5.7. Electric Motorcycle Sales by Country
3.5.8. Electric Moped Sales by Country
3.5.9. Market Players in Europe
3.5.10. Leading OEMs in Europe
3.5.11. Europe Electric Two-Wheeler Example Models
3.5.12. UK Best-Selling Models
3.5.13. Italy Market Breakdown
3.5.14. Europe E2W Unit Sales Forecast by Power Class
3.6. Electric Two-Wheelers in the US
3.6.1. US Two-Wheeler Market
3.6.2. Two-Wheeler Preferences in the US
3.6.3. E2W Example Models in the US
3.6.4. US E2W OEM Market Shares
3.6.5. Zero Motorcycles
3.6.6. LiveWire/Harley Davidson
3.6.7. US E2W Unit Sales Forecast by Power Class
3.7. Electric Two-Wheelers in the RoW
3.7.1. RoW Two-Wheeler Sales
3.7.2. RoW Electric Two-Wheeler Sales
3.7.3. Taiwan Two-Wheeler Market and E2W Sales
3.7.4. E2W Market Share in Taiwan
3.7.5. Gogoro
3.7.6. Gogoro (2)
3.7.7. RoW E2W Unit Sales Forecast by Power Class
 
4. ELECTRIC THREE-WHEELERS
4.1. Electric Three-Wheelers Overview
4.1.1. History & Evolution of Three-Wheelers
4.1.2. The Role of Three-Wheelers
4.1.3. Three-Wheeler Classification
4.1.4. China and India: Major Three-wheeler Markets
4.1.5. E3W Manufacturers by Region
4.2. Electric Three-Wheelers in China
4.2.1. Three-Wheelers in Chinese Mobility
4.2.2. Chinese Three-Wheeler Types
4.2.3. China Three-Wheeler Market
4.2.4. China E3W Sales
4.2.5. Chinese E3W Market Shares
4.2.6. Chinese E3W Example Models
4.2.7. Chinese Pb-Acid vs. Li-ion Batteries
4.2.8. E3W Componentry
4.2.9. Chinese E3Ws Facing Increasing Regulation
4.2.10. China E3W Unit Sales Forecast by Power Class
4.2.11. China E3W Battery Demand Forecast by Battery Chemistry
4.3. Electric Three-Wheelers in India
4.3.1. The Role of Three-Wheelers in India
4.3.2. India Three-Wheeler Market
4.3.3. Electric Three-Wheelers in India
4.3.4. E-Rickshaws: A Large Unregistered Segment
4.3.5. Challenges for E3Ws in India
4.3.6. India E3W Example Models
4.3.7. E3W Market Leaders in India
4.3.8. Mahindra
4.3.9. Euler
4.3.10. India E3W Unit Sales Forecast by Power Class
4.3.11. India E3W Battery Demand Forecast by Battery Chemistry
4.4. Electric Three-Wheelers in RoW
4.4.1. Three-Wheelers Outside China & India
4.4.2. Electrification of Three-Wheelers in RoW
4.4.3. Three-Wheeler Classification in US and Europe
4.4.4. US & Europe E3W Examples
4.4.5. Arcimoto
4.4.6. Carver Electric
4.4.7. Asia E3W Examples
4.4.8. BEMAC
4.4.9. RoW E3W Unit Sales Forecast by Power Class
 
5. ELECTRIC MICROCARS
5.1. Electric Microcars Overview
5.1.1. Microcars: The Goldilocks of Urban EVs
5.1.2. The Role of Microcars
5.1.3. Average Daily Driving Distances
5.1.4. Average Range of Microcars
5.1.5. Average Speed of Microcars
5.1.6. Other Applications of Microcars
5.1.7. Microcar Characteristics & Benefits
5.1.8. Concerns Surrounding Microcars
5.1.9. Rightsizing The Footprint
5.1.10. The Potential of Autonomous Microcars
5.1.11. Suzuki & Honda Developing Autonomous Microcars
5.1.12. Microcar Definition by Region
5.1.13. Examples of Microcars by Region
5.2. Electric Microcars in China
5.2.1. A00 Category Vehicles in China
5.2.2. A00 Sales in China
5.2.3. A00 Vehicles Are Almost Entirely Electric
5.2.4. Best Selling A00 EVs
5.2.5. Best Selling A00 Examples
5.2.6. Wuling Hongguang Mini EV
5.2.7. BAW
5.2.8. Unregistered Low Speed EVs in China
5.2.9. Banning Unregistered Low Speed EVs
5.2.10. China Microcar Unit Sales Forecast
5.3. Electric Microcars in Europe
5.3.1. Quadricycle Category in Europe
5.3.2. Electric Quadricycle Sales in EU
5.3.3. Electric Quadricycle Example Models
5.3.4. Citroen Ami
5.3.5. Biro Cars
5.3.6. Microcar Sharing in Europe
5.3.7. Europe Microcar Unit Sales Forecast
5.4. Electric Microcars in RoW
5.4.1. Microcars in the US: Neighbourhood EVs and Low Speed Vehicles
5.4.2. Defining Microcars: Kei Cars (Japan) and A1 Cars (India)
5.4.3. RoW Electric Microcar Sales
5.4.4. RoW Microcar Examples
5.4.5. Nissan Sakura
5.4.6. Polaris GEM e2
5.4.7. RoW Microcar Unit Sales Forecast
 
6. BATTERIES & MOTORS FOR MICRO EVS
6.1. Battery Technologies for Micro EVs
6.1.1. Lead-Acid vs. Li-ion Battery Technologies
6.1.2. Benchmarking Lead-Acid vs. Li-ion
6.1.3. Battery Technology Choices in Electric Two-Wheelers
6.1.4. Battery Technology Choices in E3Ws & Microcars
6.1.5. Governments Regulating Against Pb-Acid
6.1.6. Li-ion Increasingly Cost Competitive
6.1.7. Lithium Battery Chemistries
6.1.8. Key Differences Between Li-ion Technologies
6.1.9. Li-ion Battery Performance Comparisons
6.1.10. Li-ion Technologies in Electric Two-Wheelers
6.1.11. Li-ion Technologies in Electric Three-Wheelers & Microcars
6.1.12. The Promise of Sodium Ion
6.1.13. China as a Na-ion Giant
6.1.14. Yadea Producing Na-ion Two-Wheelers
6.1.15. Cooling Strategies for Micro EV Batteries
6.1.16. Matter Energy: Liquid Cooled Batteries for E2Ws
6.2. Battery Sizing
6.2.1. Battery Sizes of Electric Two-Wheelers
6.2.2. Energy Intensity of Electric Two-Wheelers
6.2.3. Battery Sizes of Electric Three-Wheelers
6.2.4. Battery Sizes of Microcars
6.2.5. Voltage Platforms in Micro EVs
6.2.6. Battery Voltage in Asian Electric Two-Wheelers
6.3. Motors for Micro EVs
6.3.1. Summary of Traction Motor Types
6.3.2. Comparison of Traction Motor Construction
6.3.3. Electric Two-Wheelers Power by Region
6.3.4. Electric Two-Wheelers Motor Power
6.3.5. Motors in Electric Three-Wheelers and Microcars
6.3.6. Types of Motors in Micro EVs
6.3.7. Hub Motors vs. Mid-Drive Motors
6.3.8. Four-Wheeler Preferred Electric Drivetrain Architecture
6.3.9. More Details in IDTechEx's Reports
 
7. FORECASTS - UNIT SALES, BATTERY DEMAND, & MARKET SIZE
7.1. Forecast Methodology
7.1.1. Forecast Methodology - Total Addressable Market
7.1.2. Forecast Methodology - EV Forecasts & Segmentation
7.1.3. Forecast Methodology - Forecasting Battery Demand & Market Size
7.1.4. Forecast Assumptions
7.1.5. Forecast Assumptions: Two-Wheeler Average Battery Size
7.1.6. Forecast Assumptions: Two-Wheeler Average Unit Price
7.1.7. Forecast Assumptions: Three-Wheeler & Microcar Average Battery Size
7.1.8. Forecast Assumptions: Three-Wheeler & Microcar Average Unit Price
7.2. Combined Micro EV Forecasts
7.2.1. Global Micro EV Sales Forecast
7.2.2. Global Micro EV Battery Demand Forecast
7.2.3. Global Micro EV Battery Demand Forecast by Battery Type
7.2.4. Global Micro EV Market Size Forecast
7.3. Electric Two-Wheeler Forecasts
7.3.1. Global Electric Two-Wheeler Sales Forecast by Region
7.3.2. Global Electric Two-Wheeler Sales Forecast by Power Class
7.3.3. Global Electric Two-Wheeler Battery Demand Forecast by Region
7.3.4. Global Electric Two-Wheeler Battery Demand Forecast by Battery Type
7.3.5. Global Electric Two-Wheeler Market Size Forecast by Region
7.4. Electric Three-Wheeler Forecasts
7.4.1. Global Electric Three-Wheeler Sales Forecast by Region
7.4.2. Global Electric Three-Wheeler Sales Forecast by Power Class
7.4.3. Global Electric Three-Wheeler Battery Demand Forecast by Region
7.4.4. Global Electric Three-Wheeler Battery Demand Forecast by Battery Type
7.4.5. Global Electric Three-Wheeler Market Size Forecast by Region
7.5. Electric Microcar Forecasts
7.5.1. Global Electric Microcar Sales Forecast by Region
7.5.2. Global Electric Microcar Battery Demand Forecast by Region
7.5.3. Global Electric Microcar Market Size Forecast by Region
 

 

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