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バス市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Bus Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のバス市場は、2021年に438億4千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR7.20%を示し、2027年までに68.79億米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界のバス市場は、2021年に438億4千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR7.20%を示し、2027年までに68.79億米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

バスは、都市内または遠隔地への人々の移動を、一定のルートとスケジュールに沿って容易にするために設計された大型の自動車である。大気汚染を軽減し、乗客の移動に必要な燃料が少なく、新しい路線やルートを開設するための投資も最小限で済むため、世界中で広く利用されている公共交通機関の1つです。現在、燃料価格の高騰、交通渋滞や道路拡張費用の増加、消費者の嗜好の変化などを理由に、バスを利用する人が増えている。バス市場の動向
環境問題への関心の高まりから、公共交通機関を利用する人が増えています。これは、市場の成長を後押しする重要な要因の一つです。また、バスは個人の社会進出や教育、雇用、医療施設の利用にも役立っています。また、さまざまな製品の広告や政治・公共情報キャンペーンにも利用されています。さらに、バスはプロの運転手によって運行されるため、他の自動車よりも事故率が低くなっています。これは、道路の混雑を緩和するためのスマート信号機(STL)管理システムの導入と相まって、市場を牽引しています。このほか、主要企業は、地理的プレゼンスを拡大するために戦略的開発やM&A(合併・買収)に注力しています。さらに、多くの国の政府が温室効果ガスの排出を削減するために電気バスの導入を奨励しており、これは市場にプラスの影響を与えています。その他、旅行バスのコンセッショナリーパス、交通業界の自動化の高まり、急速な都市化、ルートや配車、スケジュールの最適化に向けたビッグデータの活用の増加などが、市場の成長を促進している要因として挙げられます。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界のバス市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年~2027年の世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、タイプ、燃料タイプ、座席数、用途に基づいて市場を分類しています。

タイプ別の内訳シングルデッキ
ダブルデッキ

燃料別構成比。

ディーゼル
電気・ハイブリッド
その他

座席数別構成比。

15-30席
31-50席
50席以上

アプリケーション別構成比

トランジットバス
都市間/コーチ
その他

地域別構成比北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境についても、主要企業のプロファイルとともに検証しています:AB Volvo, Anhui Ankai Automobile Co.Ltd.、Ashok Leyland (Hinduja Group)、BYD Company Ltd.、IVECO S.p.A, Mercedes-Benz Group AG, NFI Group, Solaris Bus & Coach sp. z o.o. (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.), Suzhou Eagle Electric Vehicle Manufacturing Co.Ltd.、Tata Motors Limited、Traton Group (Volkswagen AG)、Xiamen King Long United Automotive Industry Co.Ltd.、鄭州裕通客車有限公司の5社です。Ltd.などです。本レポートで回答した主な質問
世界のバス市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のバス市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場は?
タイプ別の市場構成は?
燃料タイプ別の市場構成は?
乗車定員別の市場構成は?
アプリケーション別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のバス市場の構造および主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Bus Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Single Deck
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Double Deck
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Fuel Type
7.1 Diesel
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Electric and Hybrid
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Seat Capacity
8.1 15-30 Seats
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 31-50 Seats
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 More than 50 Seats
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Transit Bus
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Intercity/Coaches
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Others
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 AB Volvo
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Anhui Ankai Automobile Co. Ltd.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Ashok Leyland (Hinduja Group)
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 BYD Company Ltd.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 IVECO S.p.A
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Mercedes-Benz Group AG
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 NFI Group
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.8 Solaris Bus & Coach sp. z o.o. (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.)
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Suzhou Eagle Electric Vehicle Manufacturing Co. Ltd.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Tata Motors Limited
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Traton Group (Volkswagen AG)
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.12 Xiamen King Long United Automotive Industry Co. Ltd.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.13 Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd.
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials

 

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Summary

The global bus market reached a value of US$ 43.84 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 68.79 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 7.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

A bus is a large motor vehicle designed for facilitating the movement of people within a city or to remote locations along a fixed route and schedule. It is one of the widely used forms of public transport across the globe that reduces air pollution and requires less fuel to move passengers and minimal investments to launch new lines or routes. At present, there is a rise in the number of people travelling via bus on account of inflating fuel prices, increasing traffic congestion and roadway expansion costs, and changing consumer preferences. Bus Market Trends:
Due to rising environmental concerns, there is an increase in the number of people opting for public transport. This represents one of the key factors bolstering the growth of the market. Moreover, buses help individuals in social inclusion and avail benefits of education, employment, and healthcare facilities. They are also used for advertising about different products and political and public information campaigns. In addition, as they are operated by professional drivers, buses have a lower accident rate than other automobiles. This, coupled with the introduction of smart traffic lights (STL) management systems to reduce road congestion, is driving the market. Besides this, key players are focusing on strategic developments and mergers and acquisitions (M&A) to expand their geographical presence. Furthermore, governments of numerous countries are encouraging the adoption of electric buses to reduce the emissions of greenhouse (GHGs) gases, which is positively influencing the market. Some of the other factors, such as concessionary travel bus passes, rising automation in the transportation industry, rapid urbanization, and the increasing use of big data to optimize routes, vehicle dispatch, and schedules, are facilitating the growth of the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global bus market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, fuel type, seat capacity and application.

Breakup by Type: Single Deck
Double Deck

Breakup by Fuel Type:

Diesel
Electric and Hybrid
Others

Breakup by Seat Capacity:

15-30 Seats
31-50 Seats
More than 50 Seats

Breakup by Application:

Transit Bus
Intercity/Coaches
Others

Breakup by Region: North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AB Volvo, Anhui Ankai Automobile Co. Ltd., Ashok Leyland (Hinduja Group), BYD Company Ltd., IVECO S.p.A, Mercedes-Benz Group AG, NFI Group, Solaris Bus & Coach sp. z o.o. (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.), Suzhou Eagle Electric Vehicle Manufacturing Co. Ltd., Tata Motors Limited, Traton Group (Volkswagen AG), Xiamen King Long United Automotive Industry Co. Ltd. and Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd. Key Questions Answered in This Report:
How has the global bus market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global bus market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the fuel type?
What is the breakup of the market based on the seat capacity?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global bus market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Bus Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Single Deck
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Double Deck
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Fuel Type
7.1 Diesel
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Electric and Hybrid
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Seat Capacity
8.1 15-30 Seats
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 31-50 Seats
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 More than 50 Seats
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Transit Bus
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Intercity/Coaches
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Others
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 AB Volvo
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Anhui Ankai Automobile Co. Ltd.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Ashok Leyland (Hinduja Group)
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 BYD Company Ltd.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 IVECO S.p.A
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Mercedes-Benz Group AG
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 NFI Group
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.8 Solaris Bus & Coach sp. z o.o. (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.)
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Suzhou Eagle Electric Vehicle Manufacturing Co. Ltd.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Tata Motors Limited
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Traton Group (Volkswagen AG)
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.12 Xiamen King Long United Automotive Industry Co. Ltd.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.13 Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd.
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials

 

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