バス市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Bus Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のバス市場は、2021年に438億4千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR7.20%を示し、2027年までに68.79億米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不... もっと見る
サマリー世界のバス市場は、2021年に438億4千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR7.20%を示し、2027年までに68.79億米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。バスは、都市内または遠隔地への人々の移動を、一定のルートとスケジュールに沿って容易にするために設計された大型の自動車である。大気汚染を軽減し、乗客の移動に必要な燃料が少なく、新しい路線やルートを開設するための投資も最小限で済むため、世界中で広く利用されている公共交通機関の1つです。現在、燃料価格の高騰、交通渋滞や道路拡張費用の増加、消費者の嗜好の変化などを理由に、バスを利用する人が増えている。バス市場の動向 環境問題への関心の高まりから、公共交通機関を利用する人が増えています。これは、市場の成長を後押しする重要な要因の一つです。また、バスは個人の社会進出や教育、雇用、医療施設の利用にも役立っています。また、さまざまな製品の広告や政治・公共情報キャンペーンにも利用されています。さらに、バスはプロの運転手によって運行されるため、他の自動車よりも事故率が低くなっています。これは、道路の混雑を緩和するためのスマート信号機(STL)管理システムの導入と相まって、市場を牽引しています。このほか、主要企業は、地理的プレゼンスを拡大するために戦略的開発やM&A(合併・買収)に注力しています。さらに、多くの国の政府が温室効果ガスの排出を削減するために電気バスの導入を奨励しており、これは市場にプラスの影響を与えています。その他、旅行バスのコンセッショナリーパス、交通業界の自動化の高まり、急速な都市化、ルートや配車、スケジュールの最適化に向けたビッグデータの活用の増加などが、市場の成長を促進している要因として挙げられます。 主な市場セグメンテーション IMARC Groupは、世界のバス市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年~2027年の世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、タイプ、燃料タイプ、座席数、用途に基づいて市場を分類しています。 タイプ別の内訳シングルデッキ ダブルデッキ 燃料別構成比。 ディーゼル 電気・ハイブリッド その他 座席数別構成比。 15-30席 31-50席 50席以上 アプリケーション別構成比 トランジットバス 都市間/コーチ その他 地域別構成比北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 業界の競争環境についても、主要企業のプロファイルとともに検証しています:AB Volvo, Anhui Ankai Automobile Co.Ltd.、Ashok Leyland (Hinduja Group)、BYD Company Ltd.、IVECO S.p.A, Mercedes-Benz Group AG, NFI Group, Solaris Bus & Coach sp. z o.o. (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.), Suzhou Eagle Electric Vehicle Manufacturing Co.Ltd.、Tata Motors Limited、Traton Group (Volkswagen AG)、Xiamen King Long United Automotive Industry Co.Ltd.、鄭州裕通客車有限公司の5社です。Ltd.などです。本レポートで回答した主な質問 世界のバス市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のバス市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域市場は? タイプ別の市場構成は? 燃料タイプ別の市場構成は? 乗車定員別の市場構成は? アプリケーション別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界のバス市場の構造および主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Bus Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Single Deck 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Double Deck 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Fuel Type 7.1 Diesel 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Electric and Hybrid 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Others 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Seat Capacity 8.1 15-30 Seats 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 31-50 Seats 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 More than 50 Seats 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Transit Bus 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Intercity/Coaches 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Others 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 AB Volvo 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Anhui Ankai Automobile Co. Ltd. 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.3 Ashok Leyland (Hinduja Group) 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 BYD Company Ltd. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 IVECO S.p.A 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.6 Mercedes-Benz Group AG 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.6.4 SWOT Analysis 15.3.7 NFI Group 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.8 Solaris Bus & Coach sp. z o.o. (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.) 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 Suzhou Eagle Electric Vehicle Manufacturing Co. Ltd. 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.10 Tata Motors Limited 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis 15.3.11 Traton Group (Volkswagen AG) 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.11.3 Financials 15.3.12 Xiamen King Long United Automotive Industry Co. Ltd. 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.12.3 Financials 15.3.13 Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd. 15.3.13.1 Company Overview 15.3.13.2 Product Portfolio 15.3.13.3 Financials
SummaryThe global bus market reached a value of US$ 43.84 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 68.79 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 7.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Bus Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Single Deck 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Double Deck 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Fuel Type 7.1 Diesel 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Electric and Hybrid 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Others 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Seat Capacity 8.1 15-30 Seats 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 31-50 Seats 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 More than 50 Seats 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Transit Bus 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Intercity/Coaches 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Others 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 AB Volvo 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Anhui Ankai Automobile Co. Ltd. 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.3 Ashok Leyland (Hinduja Group) 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 BYD Company Ltd. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 IVECO S.p.A 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.6 Mercedes-Benz Group AG 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.6.4 SWOT Analysis 15.3.7 NFI Group 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.8 Solaris Bus & Coach sp. z o.o. (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.) 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 Suzhou Eagle Electric Vehicle Manufacturing Co. Ltd. 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.10 Tata Motors Limited 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis 15.3.11 Traton Group (Volkswagen AG) 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.11.3 Financials 15.3.12 Xiamen King Long United Automotive Industry Co. Ltd. 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.12.3 Financials 15.3.13 Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd. 15.3.13.1 Company Overview 15.3.13.2 Product Portfolio 15.3.13.3 Financials
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポートIMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |