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電気バスの世界市場 - 2023-2030


Global Electric Bus Market - 2023-2030

市場概要 電気バスの世界市場は2022年に530億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率42.8%で成長し、2030年には9,200億米ドルに達すると予測されている。 電気バスの世界市場は、環境意識の... もっと見る

 

 

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2023年10月16日 US$4,350
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サマリー

市場概要
電気バスの世界市場は2022年に530億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率42.8%で成長し、2030年には9,200億米ドルに達すると予測されている。
電気バスの世界市場は、環境意識の高まりと持続可能な輸送ソリューションへのシフトに後押しされ、近年急激な成長を遂げている。世界がよりクリーンで環境に優しい交通手段を受け入れる中、電気バス市場は計り知れない可能性を秘めた有望な分野として浮上している。電気バス市場の重要なトレンドの1つは、世界的に公共交通機関や企業による電気バスの採用が増加していることである。
世界各国の政府は、二酸化炭素排出量の削減を優先し、公共交通車両への電気自動車(EV)の採用を推進している。政府は、補助金、助成金、有利な規制を通じて電気バスの購入と配備にインセンティブを与えているため、個々の事実が大きな電気バス市場につながっている。
最新のデータによると、電気バス市場のシェアは、さまざまな地域で着実に増加している。例えばヨーロッパでは、2022年には電気バスがバス販売全体の約10%を占め、大幅な成長率を反映している。一方、アジア太平洋地域は世界の電気バス市場を支配しており、中国がその先頭を走っている。
中国の各都市は、意欲的な政府目標と充電インフラへの多額の投資により、電気バスの採用で大きく前進している。さらに、電気バス市場は北米でも勢いを増しており、ディーゼルバスを電気バスに置き換えることを目的とした政府の取り組みがある。
市場ダイナミクス
排出ガスフリーでエネルギー効率の高い公共交通ソリューションへの需要の高まり
電気バスの世界市場は、排出ガスフリーでエネルギー効率の高い公共交通ソリューションに対する需要の高まりに牽引され、力強い成長を遂げている。大気汚染とその公衆衛生への悪影響に対する懸念の高まりにより、各国政府は公共交通部門に環境に優しい代替手段を求めるようになっている。電気バスは、テールパイプ排出をなくし、二酸化炭素(CO2)、窒素酸化物(NOx)、粒子状物質(PM)の排出を大幅に削減することで、実行可能なソリューションを提供する。
国際エネルギー機関(IEA)によると、世界の運輸部門はCO2排出量の約24%を占めており、排出ガスを出さない公共交通機関の導入は気候変動の緩和にとって極めて重要である。世界各国政府は、二酸化炭素排出量の削減と大気の質の改善が急務であることを認識しており、公共交通機関の車両を電気バスに大幅にシフトさせている。
いくつかの政府は、大都市公共交通システムの持続可能性と燃費効率を高めるため、世界的に電気バスを利用している。例えばスイス政府は、電気自動車の普及率を2022年に15%まで拡大した。同政府は2016年から2020年まで、電気交通のグリーン・ディールを実施している。
さらに、米国運輸省連邦運輸局(FTA)は、2020年6月に低排出ガス車または無排出ガス車に1億3,000万米ドルの融資を行うことを発表した。その結果、排出ガスフリーでエネルギー効率の高い公共輸送ソリューションに対する需要の高まりが、ディーゼル燃料バスの代替となる電気バスやハイブリッド電気バスの需要を押し上げ、市場を前進させている。
バッテリー技術の進歩と運転・保守コストの低減への要望
バッテリー技術の進歩は、電気バス市場の成長において極めて重要な役割を果たしている。例えば、リチウムイオン電池は、エネルギー密度が向上し、寿命が長くなったことで、電気バスがより長い航続距離とより速い充電時間を達成できるようになった。
同様に現代では、電気バスの成長を促進するためにバッテリー技術の研究開発が必要である。政府とメーカーは、バッテリー技術をさらに強化するための研究開発に投資しており、航続距離不安や充電インフラに関する懸念に対処することで市場を前進させている。
さらに、電気バスは従来のものと比べてコスト面で大きなメリットがある。電気ドライブトレインは、化石燃料への依存度が低いため、運行コストが低い。さらに、電気バスは可動部品が少ないため、メンテナンスの必要性が低く、ダウンタイムが短縮される。費用対効果に優れているため、公共交通機関や車両運営者にとって電気バスは魅力的であり、市場の成長をさらに後押ししている。
高い初期費用と不十分な充電インフラ
世界の電気バス市場は、持続可能な輸送ソリューションに対する需要の高まりと、クリーンエネルギーを推進する政府の取り組みによって、近年著しい成長を遂げている。しかし、その勢いとは裏腹に、同市場は潜在的な可能性を十分に発揮する上で大きな阻害要因に直面している。電気バス市場が直面する主要な制約の1つは、従来型と比較して電気バスに関連する初期コストが高いことである。
電気バスは、燃料費やメンテナンス費用の削減を通じて長期的なコスト削減を実現する。しかし、電気バスに必要な先行投資は、多くの交通機関や運行会社にとって依然として課題となっている。特に財源が限られている地域では、それぞれの財政的障壁が電気バスの採用を制限している。
さらに、電気バスの採用を成功させるためには、強固で広範な充電インフラが利用可能であることが極めて重要である。しかし、十分な充電インフラがないことが、依然として大きな足かせとなっている。政府と地方自治体は、シームレスな運行を確保し、電気バス運行者の航続距離に対する不安を取り除くために、バスの発着所やターミナル、バス路線沿いに充電ステーションを設置するための投資を行う必要がある。
充電インフラの整備が進んでいるとはいえ、需要と供給のギャップは、電気バスの普及にとって依然としてハードルとなっている。そのため、高い初期費用と不十分な充電インフラが、電気バス市場の機会を妨げる大きなハードルとなっている。
COVID-19の影響分析
COVID-19の流行は世界中の様々な産業に深刻な影響を与えており、世界の電気バス市場もその影響を免れていない。COVID-19の流行は世界中の製造業とサプライチェーンを混乱させ、電気バスの生産と販売に影響を与えた。
封鎖措置、渡航制限、工場の一時閉鎖により、製造活動は大幅に減速した。各国政府は社会的距離を置くプロトコルや厳しい安全衛生対策を実施し、生産能力をさらに阻害した。その結果、電気バスの世界的な生産と販売は顕著な落ち込みを経験した。
業界が直面した課題にもかかわらず、世界各国の政府は持続可能な輸送の重要性を認識し、電気バスの採用に対する支援を継続した。多くの政府は、電気バスの調達と配備を奨励するため、景気刺激策、財政的インセンティブ、補助金を実施した。こうした措置は、需要を押し上げ、業界を活性化し、パンデミック後のグリーン回復を促進することを目的としている。
多くの国が公共交通機関の電化に意欲的な目標を掲げており、今後数年間の電気バスの需要をさらに押し上げることになる。このように、政府の取り組みは、COVID-19が電気バス市場に与える影響を緩和する上で重要な役割を果たした。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
現在進行中のロシアとウクライナの紛争は、地政学的な景観にとどまらず、広範囲に影響を及ぼしている。大きな影響を受けるセクターのひとつが、世界の電気バス市場である。ロシア・ウクライナ戦争は、電気バス市場のサプライチェーンを混乱させている。ロシアとウクライナは、バッテリー、モーター、その他の重要部品を含む電気バス部品の生産と供給において重要な役割を果たしている。
これらの地域で混乱や不安定が生じると、これらの重要部品の供給に遅れや不足が生じ、世界的な電気バスの生産と納品に影響を及ぼす可能性がある。さらに、ロシア・ウクライナ戦争は不安定で不確実な情勢を作り出し、電気バス市場における投資家の信頼とビジネス上の意思決定に悪影響を及ぼしている。予測不可能な地政学的情勢により、企業は新規プロジェクトへの投資や電気バス保有台数の拡大をためらう可能性がある。
不確実性は市場の成長を妨げ、様々な地域での電気バスの採用を遅らせ、電気バス市場の一時的な後退につながる可能性がある。この対立は、電気バス販売の地域的な市場集中につながっている。同地域におけるサプライチェーンの混乱と不確実性により、近隣の国や地域は電気バスの調達ニーズのために代替市場に目を向けるかもしれない。
セグメント分析
世界の電気バス市場は、推進力、バスの長さ、車両航続距離、バッテリー容量、出力、バッテリー、用途、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。
持続可能な輸送への注目の高まりと排出量削減の必要性
世界の電気バス市場は、持続可能な輸送への注目の高まりと排出量削減の必要性によって、近年著しい成長を遂げている。この進化する状況の中で、長さ9~14メートルのバスセグメントが電気バス市場シェアの3分の2以上を占める圧倒的な勢力として台頭してきた。
例えば、運輸省のデータによると、ヨーロッパの電気バス市場において、全長9~14メートルのセグメントは2022年に前年比30%の成長を記録し、他のセグメントを上回った。長さ9~14メートルのバス・セグメントは、主に都市部の公共交通機関に対する需要の高まりによって優位性を獲得している。
人口密度の高い都市では、これらの中型バスが乗客定員と操縦性のバランスを取り、狭い道路や混雑した交通を移動するのに理想的なものとなっている。世界中の政府が持続可能な都市交通システムの開発を重視しているため、この長さの電気バスの需要は大幅に増加している。
長さ9~14メートルのバス・セグメントを支配しているもう一つの要因は、バッテリー技術の著しい進歩である。この範囲の電気バスは、バッテリーのエネルギー密度と全体的な効率の継続的な改善から恩恵を受けており、1回の充電でより長い距離を走行できるようになっている。それぞれの航続距離は、電気バスの実用性に関する主要な懸念の1つに対処しており、その結果、都市交通システムでの採用を後押ししている。
地理的分析
電気バスの採用を加速させた強固なインフラ成長と政府の支援策
アジア太平洋地域は、さまざまな地域の中で圧倒的な力を持ち、市場で大きな優位性を示し、電気バス導入の温床となっている。アジア太平洋地域は、電気バスの採用を加速させた強固なインフラと支援的な政府のイニシアチブを誇っている。中国、インド、韓国などのいくつかの地域諸国は、公害と闘い、温室効果ガスの排出を削減するための野心的な計画を実施している。
前述の取り組みには、充電インフラの整備、財政的インセンティブ、電気バスを含む電気自動車の採用を奨励する政策的枠組みが含まれる。政府によるこのような包括的な支援は、この地域の電気バスメーカーや電気バス運行会社にとって有益な環境を作り出している。
特に中国は、世界の電気バス市場におけるアジア太平洋地域の優位性において極めて重要な役割を果たしている。同国は、積極的な政府政策とこの分野への多額の投資によって、電気バスにとって最大の市場となっている。近年、中国は電気バスの数多くの製品発売を目撃し、市場での地位をさらに強化している。
2020年以降に発表された政府データによると、中国は世界の電気バス販売台数の大部分を占め、電気バスの新規登録台数のシェアが増加している。各国政府が持続可能な交通手段を優先し続ける中、アジア太平洋地域は世界の電気バス市場において支配的な地位を維持し、同地域のメーカー、事業者、投資家に大きな機会を提供すると予想される。
競争状況
市場の主なグローバルプレイヤーには、BYD、YUTONG、PROTERRA、VDL GROEP、AB VOLVO、DAIMLER AG、NFI GROUP、CAF、EBUSCO BV、KING LONG、KARSANが含まれる。
レポートを購入する理由
- 推進力、バスの長さ、車両航続距離、バッテリー容量、出力、バッテリー、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界の電気バス市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
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世界の電気バス市場レポートは、約103の表、103の図と226ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Propulsion
3.2. Snippet by Bus Length
3.3. Snippet by Vehicle Range
3.4. Snippet by Battery Capacity
3.5. Snippet by Vehicle Power Output
3.6. Snippet by Battery
3.7. Snippet by Application
3.8. Snippet by End-User
3.9. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Environmental Concerns, Government Initiatives and Advancements in Battery Innovations
4.1.1.2. Public Transport Modernization and Urbanization Coupled with Cost Efficiency and Operational Savings
4.1.1.3. Growing Demand for Emission-Free and Energy-Efficient Public Transit Solutions
4.1.1.4. Technological Advancements in Battery Technology and Desire to Lower Operating and Maintenance Costs
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Range Anxiety and Problems Associated with Reliability and Maintenance
4.1.2.2. High Initial Costs and Insufficient Charging Infrastructure
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Propulsion
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Propulsion
7.2. BEV*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. FCEV
7.4. PHEV
8. By Bus Length
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Length
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Bus Length
8.2. Less Than 9 Meter*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. 9 to 14 Meter
8.4. More Than 14 Meter
9. By Vehicle Range
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Range
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Range
9.2. Up To 200 Miles*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. More Than 200 Miles
10. By Battery Capacity
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Battery Capacity
10.2. Up To 400 KWH*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. More Than 400 KWH
11. By Power Output
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Power Output
11.2. Up To 250 KWH*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. More Than 250 KWH
12. By Battery
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Battery
12.2. Lithium-Nickel-Manganese-Cobalt Oxide*
12.2.1. Introduction
12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
12.3. Lithium-Iron-Phosphate
12.4. Others
13. By Application
13.1. Introduction
13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
13.2. Intercity*
13.2.1. Introduction
13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
13.3. Intracity
14. By End-User
14.1. Introduction
14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
14.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
14.2. Government*
14.2.1. Introduction
14.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
14.3. Private
15. By Region
15.1. Introduction
15.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
15.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
15.2. North America
15.2.1. Introduction
15.2.2. Key Region-Specific Dynamics
15.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
15.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Length
15.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Range
15.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
15.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
15.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery
15.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
15.2.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
15.2.11. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
15.2.11.1. The U.S.
15.2.11.2. Canada
15.2.11.3. Mexico
15.3. Europe
15.3.1. Introduction
15.3.2. Key Region-Specific Dynamics
15.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
15.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Length
15.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Range
15.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
15.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
15.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery
15.3.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
15.3.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
15.3.11. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
15.3.11.1. Germany
15.3.11.2. The UK
15.3.11.3. France
15.3.11.4. Italy
15.3.11.5. Russia
15.3.11.6. Rest of Europe
15.4. South America
15.4.1. Introduction
15.4.2. Key Region-Specific Dynamics
15.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
15.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Length
15.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Range
15.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
15.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
15.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery
15.4.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
15.4.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
15.4.11. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
15.4.11.1. Brazil
15.4.11.2. Argentina
15.4.11.3. Rest of South America
15.5. Asia-Pacific
15.5.1. Introduction
15.5.2. Key Region-Specific Dynamics
15.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
15.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Length
15.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Range
15.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
15.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
15.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery
15.5.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
15.5.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
15.5.11. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
15.5.11.1. China
15.5.11.2. India
15.5.11.3. Japan
15.5.11.4. Australia
15.5.11.5. Rest of Asia-Pacific
15.6. Middle East and Africa
15.6.1. Introduction
15.6.2. Key Region-Specific Dynamics
15.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
15.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Length
15.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Range
15.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
15.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
15.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery
15.6.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
15.6.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
16. Competitive Landscape
16.1. Competitive Scenario
16.2. Market Positioning/Share Analysis
16.3. Mergers and Acquisitions Analysis
17. Company Profiles
17.1. BYD*
17.1.1. Company Overview
17.1.2. Product Portfolio and Description
17.1.3. Financial Overview
17.1.4. Key Developments
17.2. YUTONG
17.3. PROTERRA
17.4. VDL GROEP
17.5. AB VOLVO
17.6. DAIMLER AG
17.7. NFI GROUP
17.8. CAF
17.9. EBUSCO BV
17.10. KING LONG
17.11. KARSAN
LIST NOT EXHAUSTIVE
18. Appendix
18.1. About Us and Services
18.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Global Electric Bus Market reached US$ 53 billion in 2022 and is expected to reach US$ 920 billion by 2030, growing with a CAGR of 42.8% during the forecast period 2023-2030.
The Global Electric Bus Market has experienced exponential growth in recent years, fueled by a surge in environmental awareness and a shift towards sustainable transportation solutions. As the world embraces cleaner and greener modes of transport, the electric bus market emerges as a promising sector with immense potential. One key electric bus market trend is the increasing adoption of electric buses by public transportation authorities and companies globally.
Governments worldwide are prioritizing reducing carbon emissions and promoting the adoption of electric vehicles (EVs) in their public transport fleets. The individual fact has led to a significant electric bus market, as governments incentivize the purchase and deployment of electric buses through grants, subsidies, and favorable regulations.
According to the latest data, the electric bus market share has steadily increased across different regions. In Europe, for example, electric buses accounted for approximately 10% of the total bus sales in 2022, reflecting a substantial growth rate. Meanwhile, Asia-Pacific dominates the global electric bus market, with China leading the way.
Chinese cities have made significant strides in adopting electric buses, driven by ambitious government targets and substantial investments in charging infrastructure. Further , the electric bus market is gaining momentum in North America, with government initiatives aiming to replace diesel-powered buses with electric alternatives.
Market Dynamics
Growing Demand for Emission-Free and Energy-Efficient Public Transit Solutions
The Global Electric Buse Market is experiencing robust growth, driven by the increasing demand for emission-free and energy-efficient public transit solutions. The rising concern over air pollution and its detrimental effects on public health has prompted governments to seek environmentally friendly alternatives in the public transportation sector. Electric buses offer a viable solution by eliminating tailpipe emissions and significantly reducing carbon dioxide (CO2), nitrogen oxide (NOx), and particulate matter (PM) emissions.
According to International Energy Agency (IEA), the global transport sector accounts for approximately 24% of CO2 emissions, making adopting emission-free public transit crucial for mitigating climate change. Governments globally are recognizing the urgency of reducing carbon emissions and improving air quality, leading to a significant shift towards electric buses in public transportation fleets.
Several governments are using electric buses globally to make their metropolitan public transportation systems more sustainable and fuel-efficient. The Swiss government, for instance, expanded electric car penetration to 15% in 2022. The government has a Green Deal for Electric Transportation in place from 2016 to 2020.
In addition, the Federal Transit Administration (FTA) of the US Department of Transportation has announced financing of US$ 130 million for Low or No Emissions in June 2020. As a result, the growing demand for emission-free and energy-efficient public transit solutions boosts the demand for electric and hybrid-electric buses as alternatives to diesel-fueled buses, propelling the market forward.
Technological Advancements in Battery Technology and Desire to Lower Operating and Maintenance Costs
Advancements in battery technology have played a pivotal role in the growth of the electric bus market. Lithium-ion batteries, for instance, with their improved energy density and longer lifespan, have enabled electric buses to achieve longer ranges and faster charging times.
Similarly, in modernity, research and development into battery technology is necessary to advance the growth of electric buses. Governments and manufacturers are investing in research and development to further enhance battery technology, which is driving the market forward by addressing concerns related to range anxiety and charging infrastructure.
Further, electric buses offer significant cost advantages compared to their conventional counterparts. Electric drivetrains have lower operating costs due to reduced reliance on fossil fuels. Moreover, electric buses have fewer moving parts, resulting in lower maintenance requirements and reduced downtime. The cost-effectiveness makes electric buses attractive for public transportation authorities and fleet operators, further driving the market's growth.
High Initial Costs and Insufficient Charging Infrastructure
The Global Electric Buses Market has witnessed remarkable growth in recent years, driven by the increasing demand for sustainable transportation solutions and government initiatives promoting clean energy. However, despite the positive momentum, the market faces significant restraints that hinder its full potential. One key constraint the electric buses market faces is the high initial costs associated with electric buses compared to their conventional counterparts.
While electric buses offer long-term cost savings through reduced fuel and maintenance expenses . However, the upfront investment required for electric buses remains a challenge for many transit agencies and operators. The respective financial barrier limits the adoption of electric buses, particularly in regions with limited financial resources.
Further, the availability of a robust and widespread charging infrastructure is crucial for the successful adoption of electric buses. However, the lack of adequate charging infrastructure continues to be a significant restraint. Governments and local authorities need to invest in establishing charging stations at bus depots, terminals, and along bus routes to ensure seamless operations and eliminate range anxiety for electric bus operators.
Despite progress in charging infrastructure development, the gap between demand and supply remains a hurdle for widespread electric bus deployment. Therefore, high initial costs and insufficient charging infrastructure are significant hurdles hamper electric bus market opportunities.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic has profoundly impacted various industries around the globe, and the Global Electric Buses Market has not been exempted from its effects. The outbreak of COVID-19 disrupted manufacturing operations and supply chains across the globe, impacting the production and sales of electric buses.
Lockdown measures, travel restrictions, and temporary factory closures led to a significant slowdown in manufacturing activities. Governments implemented social distancing protocols and stringent health and safety measures, further hampering production capacities. Consequently, the global production and sales of electric buses experienced a notable decline.
Despite the challenges faced by the industry, governments worldwide recognized the importance of sustainable transportation and continued their support for the adoption of electric buses. Many governments implemented stimulus packages, financial incentives, and subsidies to encourage the procurement and deployment of electric buses. Such measures are aimed to boost demand, revitalize the industry, and promote a green recovery post-pandemic.
Many countries have set ambitious targets for the electrification of public transportation, further driving the demand for electric buses in the coming years. Thus, government initiatives played a crucial role in mitigating the impact of COVID-19 on the electric buses market.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The ongoing conflict between Russia and Ukraine has far-reaching implications beyond the geopolitical landscape. One sector that is significantly affected is the global electric bus market. The Russia-Ukraine war has disrupted supply chains in the electric bus market. Russia and Ukraine play crucial roles in producing and supplying electric bus components, including batteries, motors, and other critical components.
Any disruption or instability in these regions can lead to delays or shortages in the supply of these essential parts, affecting the production and delivery of electric buses globally. Further, the Russia-Ukraine war has created a climate of instability and uncertainty, negatively affecting investor confidence and business decisions in the electric bus market. Due to the unpredictable geopolitical situation, companies may be hesitant to invest in new projects or expand their electric bus fleets.
The uncertainty can hamper market growth and slow down the adoption of electric buses in various regions, leading to a temporary setback for the electric bus market. The conflict has led to a regional market concentration of electric bus sales. With the disruption in supply chains and uncertainty in the region, neighboring countries and regions may turn to alternative markets for their electric bus procurement needs.
Segment Analysis
The Global Electric Bus Market is segmented based on propulsion, bus length, vehicle range, battery capacity, power output, battery, application, end-user and region.
Increasing Focus on Sustainable Transportation and the Need to Reduce Emissions
The Global Electric Bus Market has witnessed significant growth in recent years, driven by the increasing focus on sustainable transportation and the need to reduce emissions. Within this evolving landscape, the 9 to 14-meter bus length segment has emerged as a dominant force with over 2/3rd of the electric bus market share.
For instance, the Department of Transportation's data reveals that within the European electric bus market, the 9 to 14 meter length segment witnessed a year-on-year growth of 30% in 2022, outpacing other segments. The 9 to 14 meter bus length segment has gained dominance primarily due to the growing demand for urban public transportation.
In densely populated cities, these medium-sized buses strike a balance between passenger capacity and maneuverability, making them ideal for navigating through narrow streets and congested traffic. With governments around the world emphasizing the development of sustainable urban transport systems, the demand for electric buses in this length range has witnessed a substantial upswing.
Another factor contributing to the dominance of the 9 to 14 meter bus length segment is the significant advancements in battery technology. Electric buses in this range have benefited from the continuous improvement in battery energy density and overall efficiency, allowing them to offer extended ranges on a single charge. The respective range has addressed one of the key concerns regarding the practicality of electric buses, thus boosting their adoption in urban transit systems.
Geographical Analysis
Robust Infrastructure growth and Supportive Government Initiatives that have Accelerated the Adoption of Electric Buses
Asia-Pacific has emerged as a dominant force among the various regions, exhibiting substantial market dominance and serving as a hotbed for electric bus adoption. Asia-Pacific boasts a robust infrastructure and supportive government initiatives that have accelerated the adoption of electric buses. Several regional countries, such as China, India, and South Korea, have implemented ambitious plans to combat pollution and reduce greenhouse gas emissions.
The aforementioned initiatives include the development of charging infrastructure, financial incentives, and policy frameworks to encourage the adoption of electric vehicles, including electric buses. Such comprehensive support from governments has created a conducive environment for electric bus manufacturers and operators in the region.
China, in particular, has played a pivotal role in the dominance of Asia-Pacific in the global electric bus market. The country has been the largest market for electric buses, driven by aggressive government policies and substantial investments in the sector. In recent years, China has witnessed numerous product launches of electric buses, further strengthening its market position.
According to government data released after 2020, China accounted for a significant portion of global electric bus sales, with an increasing share of new electric bus registrations. As governments continue to prioritize sustainable transportation, Asia-Pacific is expected to maintain its dominant position in the global electric bus market, presenting substantial opportunities for manufacturers, operators, and investors in the region.
Competitive Landscape
The major global players in the market include BYD, YUTONG, PROTERRA, VDL GROEP, AB VOLVO, DAIMLER AG, NFI GROUP, CAF, EBUSCO BV, KING LONG and KARSAN.
Why Purchase the Report?
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Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Propulsion
3.2. Snippet by Bus Length
3.3. Snippet by Vehicle Range
3.4. Snippet by Battery Capacity
3.5. Snippet by Vehicle Power Output
3.6. Snippet by Battery
3.7. Snippet by Application
3.8. Snippet by End-User
3.9. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Environmental Concerns, Government Initiatives and Advancements in Battery Innovations
4.1.1.2. Public Transport Modernization and Urbanization Coupled with Cost Efficiency and Operational Savings
4.1.1.3. Growing Demand for Emission-Free and Energy-Efficient Public Transit Solutions
4.1.1.4. Technological Advancements in Battery Technology and Desire to Lower Operating and Maintenance Costs
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Range Anxiety and Problems Associated with Reliability and Maintenance
4.1.2.2. High Initial Costs and Insufficient Charging Infrastructure
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Propulsion
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Propulsion
7.2. BEV*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. FCEV
7.4. PHEV
8. By Bus Length
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Length
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Bus Length
8.2. Less Than 9 Meter*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. 9 to 14 Meter
8.4. More Than 14 Meter
9. By Vehicle Range
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Range
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Range
9.2. Up To 200 Miles*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. More Than 200 Miles
10. By Battery Capacity
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Battery Capacity
10.2. Up To 400 KWH*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. More Than 400 KWH
11. By Power Output
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Power Output
11.2. Up To 250 KWH*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. More Than 250 KWH
12. By Battery
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Battery
12.2. Lithium-Nickel-Manganese-Cobalt Oxide*
12.2.1. Introduction
12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
12.3. Lithium-Iron-Phosphate
12.4. Others
13. By Application
13.1. Introduction
13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
13.2. Intercity*
13.2.1. Introduction
13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
13.3. Intracity
14. By End-User
14.1. Introduction
14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
14.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
14.2. Government*
14.2.1. Introduction
14.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
14.3. Private
15. By Region
15.1. Introduction
15.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
15.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
15.2. North America
15.2.1. Introduction
15.2.2. Key Region-Specific Dynamics
15.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
15.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Length
15.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Range
15.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
15.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
15.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery
15.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
15.2.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
15.2.11. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
15.2.11.1. The U.S.
15.2.11.2. Canada
15.2.11.3. Mexico
15.3. Europe
15.3.1. Introduction
15.3.2. Key Region-Specific Dynamics
15.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
15.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Length
15.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Range
15.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
15.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
15.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery
15.3.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
15.3.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
15.3.11. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
15.3.11.1. Germany
15.3.11.2. The UK
15.3.11.3. France
15.3.11.4. Italy
15.3.11.5. Russia
15.3.11.6. Rest of Europe
15.4. South America
15.4.1. Introduction
15.4.2. Key Region-Specific Dynamics
15.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
15.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Length
15.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Range
15.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
15.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
15.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery
15.4.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
15.4.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
15.4.11. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
15.4.11.1. Brazil
15.4.11.2. Argentina
15.4.11.3. Rest of South America
15.5. Asia-Pacific
15.5.1. Introduction
15.5.2. Key Region-Specific Dynamics
15.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
15.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Length
15.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Range
15.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
15.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
15.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery
15.5.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
15.5.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
15.5.11. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
15.5.11.1. China
15.5.11.2. India
15.5.11.3. Japan
15.5.11.4. Australia
15.5.11.5. Rest of Asia-Pacific
15.6. Middle East and Africa
15.6.1. Introduction
15.6.2. Key Region-Specific Dynamics
15.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
15.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Length
15.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Range
15.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
15.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
15.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery
15.6.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
15.6.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
16. Competitive Landscape
16.1. Competitive Scenario
16.2. Market Positioning/Share Analysis
16.3. Mergers and Acquisitions Analysis
17. Company Profiles
17.1. BYD*
17.1.1. Company Overview
17.1.2. Product Portfolio and Description
17.1.3. Financial Overview
17.1.4. Key Developments
17.2. YUTONG
17.3. PROTERRA
17.4. VDL GROEP
17.5. AB VOLVO
17.6. DAIMLER AG
17.7. NFI GROUP
17.8. CAF
17.9. EBUSCO BV
17.10. KING LONG
17.11. KARSAN
LIST NOT EXHAUSTIVE
18. Appendix
18.1. About Us and Services
18.2. Contact Us

 

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