車載アプリの世界市場 - 2023-2030Global In Car Apps Market - 2023-2030 市場概要 世界の車載アプリ市場は、2022年に531億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中にCAGR 8.5%で成長し、2030年には1,029億米ドルに達すると予測される。 同市場では、人工知能(AI)、機械学習、自然言... もっと見る
サマリー市場概要世界の車載アプリ市場は、2022年に531億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中にCAGR 8.5%で成長し、2030年には1,029億米ドルに達すると予測される。 同市場では、人工知能(AI)、機械学習、自然言語処理などの先進技術の出現が目撃されており、これらは車載アプリの機能を強化するため、同技術の潜在的な市場促進要因となっている。さらに、コネクティビティの継続的な進歩、自律走行技術、スマートデバイスとIoTソリューションの自動車への統合の増加により、世界の車載アプリ市場の将来は有望視されている。 北米は世界の車載アプリ市場で大きなシェアを占めており、消費者の高い購買力、高度な自動車技術、大手テクノロジー企業や自動車企業の強い存在感により、地域レベルでは米国が82.3%以上を占めている。政府の支援と規制も北米の車載アプリ市場の形成に一役買っており、運転中の車載アプリの安全で責任ある利用を促進することを目的とした取り組みが行われている。 市場ダイナミクス 自律走行車と電気自動車の採用増加 自律走行車は、同乗者が運転以外の活動に従事することを可能にする。車載アプリは、走行中にエンターテインメント、生産性向上ツール、パーソナライズされた体験を提供する上で重要な役割を果たす。乗客は、メディアのストリーミング、ソーシャルメディアへのアクセス、インターネットの閲覧、さらにはビジネス活動など、さまざまな目的でこれらのアプリを使用することができる。自律走行車が一般的になるにつれて、魅力的でインタラクティブな車載アプリの需要が高まると予想される。 電気自動車は過去10年で大きな成長を遂げた。サプライチェーンの問題やCOVID-19の流行が続いているにもかかわらず、電気自動車の販売台数は2021年に過去最高を記録した。販売台数は2020年比で約2倍の660万台、販売シェアは約9%に達し、走行中の電気自動車の総数は1,650万台に増加した。2021年には、電気自動車の販売シェアが4ポイント上昇した。2050年までのネット・ゼロ・エミッション・シナリオによれば、2030年までに3億台以上の電気自動車が普及し、新車販売台数の60%を占めるようになる。ネット・ゼロ・シナリオに沿うためには、電気自動車の販売シェアは毎年6%ポイント弱上昇しなければならない。したがって、電気自動車の普及拡大は、システムに様々なアプリケーションを提供する車載アプリの機会を生み出す。 拡大するスマートフォンとの統合 車載アプリはここ数年で飛躍的な伸びを示しており、スマートフォンとの統合が進むことで、これらのアプリの全体的な機能が向上している。スマートフォンの統合は、アップルカープレイやアンドロイドオート、ナビゲーションや地図アプリ、音楽やメディアアプリ、音声コントロールやバーチャルアシスタントなど、さまざまなアプリケーションで使用されている。様々な企業が自動車へのスマートフォン統合を奨励しており、市場シェアの牽引役となっている。 例えば、2021年7月13日、数百万台のBMWがここ数日の間にアップデートされたBMW Newsアプリを受け取った。このアップデートにより、ニュース・アプリは徹底的かつ実用的で、知識豊富な車載ニュース・サービスに生まれ変わり、ユーザー向けにカスタマイズできるようになった。これは、BMWがニュース・オンデマンドや情報ポッドキャストに対する顧客からの需要の高まりに応えるため、より優れたサービスを提供するようになったことを示している。ニュース・フィード、カスタマイズされたインテリジェントなニュース・フィルタリング、著しく向上した音質が主な新機能である。 コストと手頃な価格 手頃な価格は、車載アプリの採用と利用において重要な役割を果たす。これらのアプリへのアクセスや購読にかかるコストが高すぎるため、市場への浸透が制限されている。車載アプリの中には、プレミアム機能やコンテンツにアクセスするためにサブスクリプションや追加料金が必要なものもある。消費者にコストが高すぎると認識されれば、アプリの利用を控えたり、代替ソリューションを選んだりする可能性がある。 アプリ自体のコストに加えて、消費者はアプリの機能に必要なデータ使用料や接続料も考慮する。データ料金が高額であったり、手頃なデータプランが限られていたりすると、データ通信量の多い車載アプリの採用に影響を与える可能性がある。さらに、車載アプリは多くの場合、高解像度ディスプレイ、強力なプロセッサ、安定したインターネット接続など、高度なハードウェアコンポーネントや接続オプションに依存している。これらのハードウェア・コンポーネントを車両に統合したり、アプリをサポートするために既存のシステムをアップグレードしたりするコストが障壁となる可能性がある。 COVID-19の影響分析 COVID-19の流行は、車載アプリ市場を含む自動車業界全体に大きな影響を与えた。封鎖、移動制限、社会的距離を置く措置の実施により、自動車の利用が減少し、サプライチェーンが混乱した。その結果、パンデミック期間中は人々の移動手段や運転習慣が大きく変化したため、車載アプリや関連サービスの需要に影響が出た。 しかし、規制が緩和され、人々が徐々に通常の活動に戻るにつれて、ナビゲーション、非接触サービス、移動中の接続性強化のニーズが原動力となり、車載アプリの需要は回復し始めた。 セグメント分析 世界の車載アプリ市場は、オペレーティングシステム、車両、アプリケーション、地域に基づいてセグメント化される。 視覚的方向指示とリアルタイム交通への需要の高まりがナビゲーションと地図のセグメント成長を加速させる ナビゲーションと地図分野は、世界の車載アプリ市場で最も高いシェアを示すと予想され、特に北米やアジア太平洋地域のような地域では、予測期間中に最も高いCAGRを示している。ナビゲーションおよび地図アプリは、場所、住所、興味のあるポイントを見つけるプロセスを簡素化することで、ドライバーの利便性を高める。ドライバーはこれらのアプリを使って、近くのレストラン、ガソリンスタンド、駐車場、その他の必要不可欠なサービスを検索できる。 さらに、これらのアプリは多くの場合、ユーザーレビュー、評価、営業時間などの追加情報を提供するため、ドライバーは移動中に十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。例えば、YelpやTripAdvisorをナビゲーションアプリに統合することで、ドライバーは他のユーザーからのおすすめやレビューに基づいて新しい場所を探索・発見することができる。企業はまた、セグメント別の成長を促進するために投資している。 例えば、2023年2月22日、メルセデス・ベンツは、グーグルマッププラットフォームの最新の車載地理空間データとナビゲーション機能を使用して、自社ブランドのナビゲーションを作成することを計画した。このコラボレーションにより、メルセデス・ベンツは、グーグルマップが提供する信頼性の高い情報と、独自の高級ブランドや使用感を組み合わせた運転体験を生み出すことができる。 地理的分析 北米は先進自動車技術とコネクテッドカーの普及率が高く、車載アプリの需要に貢献 北米は自動車産業における技術進歩の最前線にある。同地域の主要企業は、車載アプリの機能とユーザー体験を向上させるため、研究開発に多額の投資を行っている。同市場は、同地域の強固なインフラ、高速ネットワーク、高度な接続ソリューションから恩恵を受けている。米国は同地域の2/3以上を占めており、技術の進歩、強力な投資、コラボレーションとイノベーションのための良好なエコシステムにより、著しい成長が見込まれている。 アップル、グーグル、マイクロソフトなど、米国を拠点とするテクノロジー企業は、車載アプリ・プラットフォームやサービスの開発に多額の投資を行っている。これらの企業は、スマートフォン統合ソリューション、音声アシスタント、アプリ・エコシステムを提供しており、ユーザーは走行中にさまざまなアプリやサービスにアクセスできる。 競争状況 世界の主要企業には、Apple Inc、Google LLC、Microsoft Corporation、Harman International Industries, Inc、Bosch Automotive Service Solutions Inc、Telenav, Inc、TomTom N.V.、Blackberry Limited、Aptiv PLC、Nvidia Corporationなどが含まれる。 レポートを購入する理由 - オペレーティングシステム、車両、アプリケーション、地域に基づく世界の車載アプリ市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで、商機を見極めます。 - 車載アプリ市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要プレイヤーの主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界の車載アプリ市場レポートは約61表、60図、211ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Operating System 3.2. Snippet by Vehicle 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rise of Autonomous and Electric Vehicles 4.1.1.2. Growing Smartphone Integration 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Safety Concerns 4.1.2.2. Cost and Affordability 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Operating System 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operating System 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Operating System 7.2. Android-based Apps * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. iOS-based Apps 7.4. Others 8. By Vehicle 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle 8.2. Passenger Cars* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Light Commerical Vehicle 8.4. Heavy Commerical Vehicle 8.5. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Infotainment* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Navigation and Maps 9.4. Communication and Connectivity 9.5. Safety and Security 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operating System 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operating System 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operating System 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operating System 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operating System 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Apple Inc* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.2. Google LLC 12.3. Microsoft Corporation 12.4. Harman International Industries, Inc 12.5. Bosch Automotive Service Solutions Inc 12.6. Telenav, Inc 12.7. TomTom N.V. 12.8. Blackberry Limited 12.9. Aptiv PLC 12.10. Nvidia Corporation 12.11. TraceLink LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Operating System 3.2. Snippet by Vehicle 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rise of Autonomous and Electric Vehicles 4.1.1.2. Growing Smartphone Integration 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Safety Concerns 4.1.2.2. Cost and Affordability 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Operating System 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operating System 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Operating System 7.2. Android-based Apps * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. iOS-based Apps 7.4. Others 8. By Vehicle 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle 8.2. Passenger Cars* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Light Commerical Vehicle 8.4. Heavy Commerical Vehicle 8.5. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Infotainment* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Navigation and Maps 9.4. Communication and Connectivity 9.5. Safety and Security 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operating System 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operating System 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operating System 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operating System 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operating System 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Apple Inc* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.2. Google LLC 12.3. Microsoft Corporation 12.4. Harman International Industries, Inc 12.5. Bosch Automotive Service Solutions Inc 12.6. Telenav, Inc 12.7. TomTom N.V. 12.8. Blackberry Limited 12.9. Aptiv PLC 12.10. Nvidia Corporation 12.11. TraceLink LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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