世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ファストフードとクイックサービスレストラン市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Fast Food and Quick Service Restaurant Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のファーストフードおよびクイックサービスレストラン市場は、2021年に2,323億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.9%を示し、2027年には3080億米ドルに達すると... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
144 英語

 

サマリー

世界のファーストフードおよびクイックサービスレストラン市場は、2021年に2,323億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.9%を示し、2027年には3080億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

食品・クイックサービスレストラン(QSR)とは、あらかじめ準備されたファーストフードを組み立て、顧客に提供するカジュアルダイニングを指します。これらの店舗では通常、限られたメニューしか提供されず、料理はあらかじめ大量に用意され、さらにテイクアウトやダインインイン用に加熱・包装されている。ハンバーガー、サンドイッチ、ピザ、パスタ、ソフトドリンクやアルコール飲料、デザート、ケーキ、ペストリー、チキン、シーフードなど、地元の食材や料理からヒントを得た経済的な食べ物や飲み物が提供されている。これとは別に、これらのレストランは通常、既存のレストランチェーンやフランチャイズ事業の一部であり、管理された供給ルートを通じて、標準化された食材や部分的に調理された食品をレストランに供給しています。

飲食業界の大幅な成長と、人気レストランチェーンによるフランチャイズビジネスモデルの普及が、市場の明るい見通しを生み出す重要な要因の一つとなっています。さらに、世界中で労働人口が増加し、消費者のライフスタイルが向上したことにより、ファーストフード製品の消費量が増加しています。また、多忙なスケジュールのため、移動中に手軽に購入・消費できるオン・ザ・ゴー食品の採用が広がっています。その結果、市場には明るい見通しが生まれています。さらに、カフェ文化の台頭と、より健康的なファストフードの代替品の登場も、成長を促す要因として作用しています。QSRは、人工物や加工品の代用品ではなく、天然素材や有機素材、植物由来の素材を使った革新的でエキゾチックなレシピを開発しており、健康志向の高い消費者の間で絶大な支持を得ているのです。その他、レストランの近代化・デジタル化、タッチスクリーン・キオスク、キッチン・ディスプレイ・スクリーン、デジタル販売端末の利用などが、市場をさらに牽引すると予想されます。

主な市場細分化

IMARCグループは、世界のファーストフードおよびクイックサービスレストラン市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、ビジネスモデル、料理、製品タイプ、サービスタイプに基づき、市場を分類しています。

ビジネスモデル別内訳。

独立系
チェーン店・フランチャイズ

料理別の内訳。

アメリカン
中華料理
イタリアン
メキシカン
日本人
トルコ・レバノン人
その他

製品タイプ別構成比。

ハンバーガー&サンドウィッチ
ピッツァとパスタ
ドリンク・デザート
チキン&シーフード
その他

サービスタイプ別構成比。

オンラインサービス
オフラインサービス

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
アジア太平洋地域
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
本レポートでは、Ark Restaurants Corp.、Carrols Restaurant Group Inc.、Chipotle Mexican Grill Inc.、Del Taco Restaurants Inc.、Jack in The Box Inc.、Kotipizza Group Oyj (Orkla ASA), McDonald's Corporation, Restaurant Brands International Inc.、The Wendy's Company、Yum Brands Incを主要プレーヤーとする市場の競争状況についても分析をしています。本レポートで回答した主な質問
世界のファーストフードおよびクイックサービスレストラン市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか?
COVID-19は世界のファーストフードおよびクイックサービスレストラン市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
ビジネスモデルに基づく市場のブレークアップは?
料理別の市場構成は?
製品タイプ別の市場構成は?
サービスタイプ別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける各ステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のファストフード・クイックサービスレストラン市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Fast Food and Quick Service Restaurant Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Business Model
6.1 Independent
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Chain and Franchise
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Cuisine
7.1 American
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Chinese
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Italian
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Mexican
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Japanese
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Turkish and Lebanese
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Others
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Product Type
8.1 Burgers and Sandwiches
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Pizzas and Pastas
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Drinks and Desserts
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Chicken and Seafood
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Service Type
9.1 Online Service
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Offline Service
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Ark Restaurants Corp.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Carrols Restaurant Group Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Chipotle Mexican Grill Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Del Taco Restaurants Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 Jack in The Box Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Kotipizza Group Oyj (Orkla ASA)
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 McDonald's Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Restaurant Brands International Inc.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.9 The Wendy's Company
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Yum Brands Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global fast food and quick service restaurant market reached a value of US$ 232.3 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 308 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 4.9% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

A food and quick service restaurant (QSR) refers to a casual dining setup, in which pre-prepared fast food is assembled and served to the customers. These outlets usually offer a limited menu and the food is prepared in advance in bulk quantities, which is further heated and packaged for take away or dine-in. They provide a wide variety of economical foods and beverages, such as burgers, sandwiches, pizzas, pastas, soft and alcoholic drinks, desserts, cakes, pastries, chicken, seafood, etc., and which are inspired by the local ingredients and cuisine. Apart from this, these restaurants are usually a part of an existing restaurant chain or franchise operation that provides standardized ingredients and/or partially prepared foods to the restaurants through controlled supply channels.

Significant growth in the food and beverage industry, along with the widespread adoption of franchise business models by popular restaurant chains, is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, the increasing working population and improving consumer lifestyles across the globe have enhanced the consumption of fast food products. Also, due to the hectic schedules, there is widespread adoption of on-the-go food products that can be readily purchased and consumed while traveling. This, consequently, is creating a positive outlook for the market. Additionally, the emerging café culture, coupled with the availability of healthier fast food alternatives, is acting as another growth-inducing factor. QSRs are developing innovative and exotic recipes using natural, organic and plant-based ingredients, instead of artificial and processed substitutes, and are gaining immense traction among health-conscious consumers. Other factors, including modernization and digitization of the restaurants, coupled with the utilization of touchscreen kiosks, kitchen-display screens and digital sales terminal, are anticipated to drive the market further.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global fast food and quick service restaurant market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on business model, cuisine, product type and service type.

Breakup by Business Model:

Independent
Chain and Franchise

Breakup by Cuisine:

American
Chinese
Italian
Mexican
Japanese
Turkish and Lebanese
Others

Breakup by Product Type:

Burger and Sandwiches
Pizzas and Pastas
Drinks and Desserts
Chicken and Seafood
Others

Breakup by Service Type:

Online Service
Offline Service

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Ark Restaurants Corp., Carrols Restaurant Group Inc., Chipotle Mexican Grill Inc., Del Taco Restaurants Inc., Jack in The Box Inc., Kotipizza Group Oyj (Orkla ASA), McDonald's Corporation, Restaurant Brands International Inc., The Wendy's Company and Yum Brands Inc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global fast food and quick service restaurant market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global fast food and quick service restaurant market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the business model?
What is the breakup of the market based on the cuisine?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the service type?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global fast food and quick service restaurant market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Fast Food and Quick Service Restaurant Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Business Model
6.1 Independent
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Chain and Franchise
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Cuisine
7.1 American
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Chinese
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Italian
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Mexican
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Japanese
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Turkish and Lebanese
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Others
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Product Type
8.1 Burgers and Sandwiches
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Pizzas and Pastas
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Drinks and Desserts
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Chicken and Seafood
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Service Type
9.1 Online Service
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Offline Service
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Ark Restaurants Corp.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Carrols Restaurant Group Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Chipotle Mexican Grill Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Del Taco Restaurants Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 Jack in The Box Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Kotipizza Group Oyj (Orkla ASA)
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 McDonald's Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Restaurant Brands International Inc.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.9 The Wendy's Company
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Yum Brands Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る