世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

外食用パスタ市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Food Service Pasta Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

フードサービス用パスタの世界市場は、2021年に4,650.3百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には5,922.8百万米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR3.4%を示すと予測しています。COV... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
142 英語

 

サマリー

フードサービス用パスタの世界市場は、2021年に4,650.3百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には5,922.8百万米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR3.4%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

パスタとは、イタリア料理の一種で、主に生地、植物油、卵、水などを使って調理されるものを指します。生地は、一般的にスパゲッティ、ペンネ、マカロニ、フェットチーネなどと呼ばれる様々な形状に練り上げられる。外食用パスタには、すぐに食べられるように調理されたパスタや、持ち帰り用、宅配用のパスタの販売も含まれる。これらのパスタは、フルサービスレストラン、社交・商業用ケータリング、クイックサービスレストラン、カフェなどで広く利用されています。一般的な外食用パスタの種類には、乾燥パスタ、生パスタ、冷凍パスタなどがあります。

フードサービスパスタの市場動向
外食産業の拡大、テイクアウトや宅配便の増加傾向は、主に世界レベルでの外食用パスタの需要を促進しています。また、働く女性の増加、多忙な消費者のライフスタイル、食生活の変化も、外出先での食事消費の普及を促進しています。これに伴い、手間がかからず、栄養価が高く、衛生的で、すぐに手に入る食品に対する消費者の嗜好が高まり、外食用パスタの市場はさらに拡大しつつあります。さらに、レストラン、パブ、カフェなど、カジュアルな食事や社交の場として人気を集めている外食産業の数が増加していることも、大きな成長促進要因として作用しています。また、これらの外食施設は、顧客の好み、予算、食事の好みに応じて食事をカスタマイズできるよう、さまざまな選択肢を提供しています。さらに、本格的なパスタ料理を提供する専門的な外食店の台頭は、世界市場にプラスの影響を及ぼしています。これに加えて、ドアステップフードデリバリーのためのいくつかの実店舗のフードチェーンによるオンラインチャネルの採用が増加していることも、フードサービスパスタの需要を強化している。さらに、多くの外食施設は、食品が現場で調理され、必要な時まで冷凍保存される調理済みシステム、および調理済み食品が購入、保管、組み立てられ、消費者に提供される組み立て-サーブシステムに傾斜している。さらに、オーガニック、ビーガン、グルテンフリー、低カロリーなど、健康的なパスタのバリエーションが外食産業で出現しており、今後数年間は世界市場を牽引すると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の外食用パスタ市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、フードサービスチャネルに基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳

乾燥パスタ
生パスタ
冷凍パスタ
充填パスタ
簡易パスタ
レディミールパスタ

外食チャネル別構成比

フルサービスレストラン
ホテル・レジャー
社交・商業ケータリング
クイックサービスレストラン
トラベルケータリング
キャッシュ&キャリー
バー&カフェ
その他

地域別構成比

北アメリカ
米国
カナダ
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
アジア太平洋地域
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
中近東・アフリカ
サウジアラビア
トルコ
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他

競合他社の状況
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレーヤーとして、味の素株式会社、アルトニ・パスタ、アルマニーノ・フーズ・オブ・ディスティンクション、バリラ G. E R. フラテッリ・スパ、ダコタ・グロワーズ・パスタ・カンパニー、エブロ・フーズ、エフリ・デチェコ・ディ・フィリッポSPA、M. ディアス・ブランコ、MAKFA、ネスレ、パスタ・フーズ、ピエリーノ冷凍食品、TreeHouse Foods Inc.などが挙げられています。本レポートで回答した主な質問
フードサービス用パスタの世界市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか?
COVID-19は世界の外食用パスタ市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
フードサービスチャネルに基づく市場の内訳は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
フードサービス用パスタの世界的な産業構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Food Service Pasta Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market Breakup by Product Type
5.4 Market Breakup by Foodservice Channel
5.5 Impact of COVID-19
5.6 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Dry Pasta
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Fresh Pasta
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Frozen Pasta
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Frozen Trends in Foodservice
6.3.3 Performance Analysis of Different Frozen Pasta
6.3.4 Key Channels Analysis
6.3.5 Competitive Pricing Strategy Analysis
6.3.6 Market Forecast
6.3.7 Frozen Pasta Market Breakup by Type
6.3.7.1 Filled Pasta
6.3.7.1.1 Market Trends
6.3.7.1.2 Market Forecast
6.3.7.2 Simple Pasta
6.3.7.2.1 Market Trends
6.3.7.2.2 Market Forecast
6.3.7.3 Ready Meal Pasta
6.3.7.3.1 Market Trends
6.3.7.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Foodservice Channel
7.1 Full-Service Restaurants
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Hotels & Leisure
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Social & Commercial Catering
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Quick Service Restaurants
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Travel Catering
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Cash & Carry
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Bars & Cafes
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
7.8 Others
7.8.1 Market Trends
7.8.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 United States
8.1.1.1 Market Trends
8.1.1.2 Market Forecast
8.1.2 Canada
8.1.2.1 Market Trends
8.1.2.2 Market Forecast
8.2 Europe
8.2.1 Germany
8.2.1.1 Market Trends
8.2.1.2 Market Forecast
8.2.2 France
8.2.2.1 Market Trends
8.2.2.2 Market Forecast
8.2.3 United Kingdom
8.2.3.1 Market Trends
8.2.3.2 Market Forecast
8.2.4 Italy
8.2.4.1 Market Trends
8.2.4.2 Market Forecast
8.2.5 Spain
8.2.5.1 Market Trends
8.2.5.2 Market Forecast
8.2.6 Russia
8.2.6.1 Market Trends
8.2.6.2 Market Forecast
8.2.7 Others
8.2.7.1 Market Trends
8.2.7.2 Market Forecast
8.3 Asia Pacific
8.3.1 China
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 Japan
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 India
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 South Korea
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.3.5 Australia
8.3.5.1 Market Trends
8.3.5.2 Market Forecast
8.3.6 Indonesia
8.3.6.1 Market Trends
8.3.6.2 Market Forecast
8.3.7 Others
8.3.7.1 Market Trends
8.3.7.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Saudi Arabia
8.4.1.1 Market Trends
8.4.1.2 Market Forecast
8.4.2 Turkey
8.4.2.1 Market Trends
8.4.2.2 Market Forecast
8.4.3 Others
8.4.3.1 Market Trends
8.4.3.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Brazil
8.5.1.1 Market Trends
8.5.1.2 Market Forecast
8.5.2 Mexico
8.5.2.1 Market Trends
8.5.2.2 Market Forecast
8.5.3 Others
8.5.3.1 Market Trends
8.5.3.2 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weakness
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
11 Porter’s Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Competitive Landscape
12.1 List of Key Players
12.2 Market Share
12.3 Profiles of Key Players
12.3.1 Ajinomoto Co. Inc.
12.3.1.1 Company Overview
12.3.1.2 Product Portfolio
12.3.1.3 Financials
12.3.1.4 SWOT
12.3.2 Altoni Pasta
12.3.2.1 Company Overview
12.3.2.2 Product Portfolio
12.3.3 Armanino Foods of Distinction, Inc.
12.3.3.1 Company Overview
12.3.3.2 Product Portfolio
12.3.3.3 Financials
12.3.4 Barilla G. E R. Fratelli Spa
12.3.4.1 Company Overview
12.3.4.2 Product Portfolio
12.3.4.3 Financials
12.3.4.4 SWOT
12.3.5 Dakota Growers Pasta Company, Inc.
12.3.5.1 Company Overview
12.3.5.2 Product Portfolio
12.3.5.3 Financials
12.3.5.4 SWOT
12.3.6 Ebro Foods, S.A.
12.3.6.1 Company Overview
12.3.6.2 Product Portfolio
12.3.6.3 Financials
12.3.6.4 SWOT
12.3.7 F.lli De Cecco di Filippo SpA
12.3.7.1 Company Overview
12.3.7.2 Product Portfolio
12.3.8 M. Dias Branco
12.3.8.1 Company Overview
12.3.8.2 Product Portfolio
12.3.8.3 Financials
12.3.9 MAKFA
12.3.9.1 Company Overview
12.3.9.2 Product Portfolio
12.3.10 Nestle
12.3.10.1 Company Overview
12.3.10.2 Product Portfolio
12.3.10.3 Financials
12.3.10.4 SWOT
12.3.11 Pasta Foods
12.3.11.1 Company Overview
12.3.11.2 Product Portfolio
12.3.12 Pierino Frozen Foods
12.3.12.1 Company Overview
12.3.12.2 Product Portfolio
12.3.13 TreeHouse Foods Inc.
12.3.13.1 Company Overview
12.3.13.2 Product Portfolio
12.3.13.3 Financials
12.3.13.4 SWOT

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global food service pasta market reached a value of US$ 4,650.3 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 5,922.8 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 3.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Pasta refers to a type of Italian cuisine that is primarily prepared by using dough, vegetable oil, eggs, water, etc. The dough is kneaded in various shapes that are commonly known as spaghetti, penne, macaroni, fettuccine, etc. Food service pasta includes the sales of pasta that are prepared for immediate consumption or for takeaways and home deliveries. These pasta variants are widely available across full-service restaurants, social and commercial catering, quick service restaurants, cafes, etc. Some of the common food service pasta variants include dry, fresh, and frozen pasta.

Food Service Pasta Market Trends:
The expanding foodservice sector, along with the rising trend of take-outs and home deliveries, is primarily driving the demand for food service pasta on a global level. Additionally, the increasing working women population, hectic consumer lifestyles, and changing dietary patterns are also propelling the adoption of on-the-go food consumption. In line with this, growing consumer preferences for hassle-free, nutritious, and hygienic food that is readily available, are further augmenting the market for food service pasta. Moreover, the escalating number of food service outlets, including restaurants, pubs, cafés, etc., that have gained traction for casual dining and socializing, is acting as asignificant growth-inducing factor. These food service establishments also offer their customers with a wide variety of alternatives to customize their meals depending on their taste, budget, and dietary preferences. Furthermore, the growing prominence of specialized food service outlets that serve authentic pasta dishes is positively influencing the global market. Besides this, the rising adoption of online channels by several brick-and-mortar food chains for doorstep food delivery is also bolstering the demand for food service pasta. Additionally, numerous food service establishments are getting inclined towards ready-prepared systems, where the food is prepared onsite and kept frozen until required, and assembly-serve systems, where pre-prepared foods are purchased, stored, assembled, and served to the consumer. Moreover, the emergence of healthy pasta variants, such as organic, vegan, gluten-free, low-calorie, etc., across food service outlets is expected to drive the global market in the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global food service pasta market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, and foodservice channel.

Breakup by Product Type

Dry Pasta
Fresh Pasta
Frozen Pasta
Filled Pasta
Simple Pasta
Ready Meal Pasta

Breakup by Foodservice Channel

Full-Service Restaurants
Hotels & Leisure
Social & Commercial Catering
Quick Service Restaurants
Travel Catering
Cash & Carry
Bars & Cafes
Others

Breakup by Region

North America
United States
Canada
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Middle East and Africa
Saudi Arabia
Turkey
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others

Competitive Landscape
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Ajinomoto Co. Inc., Altoni Pasta, Armanino Foods of Distinction, Inc., Barilla G. E R. Fratelli Spa, Dakota Growers Pasta Company, Inc., Ebro Foods, S.A., F.lli De Cecco di Filippo SpA, M. Dias Branco, MAKFA, Nestle, Pasta Foods, Pierino Frozen Foods, and TreeHouse Foods Inc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global food service pasta market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global food service pasta market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on product type?
What is the breakup of the market based on the foodservice channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global food service pasta industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Food Service Pasta Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market Breakup by Product Type
5.4 Market Breakup by Foodservice Channel
5.5 Impact of COVID-19
5.6 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Dry Pasta
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Fresh Pasta
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Frozen Pasta
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Frozen Trends in Foodservice
6.3.3 Performance Analysis of Different Frozen Pasta
6.3.4 Key Channels Analysis
6.3.5 Competitive Pricing Strategy Analysis
6.3.6 Market Forecast
6.3.7 Frozen Pasta Market Breakup by Type
6.3.7.1 Filled Pasta
6.3.7.1.1 Market Trends
6.3.7.1.2 Market Forecast
6.3.7.2 Simple Pasta
6.3.7.2.1 Market Trends
6.3.7.2.2 Market Forecast
6.3.7.3 Ready Meal Pasta
6.3.7.3.1 Market Trends
6.3.7.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Foodservice Channel
7.1 Full-Service Restaurants
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Hotels & Leisure
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Social & Commercial Catering
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Quick Service Restaurants
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Travel Catering
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Cash & Carry
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Bars & Cafes
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
7.8 Others
7.8.1 Market Trends
7.8.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 United States
8.1.1.1 Market Trends
8.1.1.2 Market Forecast
8.1.2 Canada
8.1.2.1 Market Trends
8.1.2.2 Market Forecast
8.2 Europe
8.2.1 Germany
8.2.1.1 Market Trends
8.2.1.2 Market Forecast
8.2.2 France
8.2.2.1 Market Trends
8.2.2.2 Market Forecast
8.2.3 United Kingdom
8.2.3.1 Market Trends
8.2.3.2 Market Forecast
8.2.4 Italy
8.2.4.1 Market Trends
8.2.4.2 Market Forecast
8.2.5 Spain
8.2.5.1 Market Trends
8.2.5.2 Market Forecast
8.2.6 Russia
8.2.6.1 Market Trends
8.2.6.2 Market Forecast
8.2.7 Others
8.2.7.1 Market Trends
8.2.7.2 Market Forecast
8.3 Asia Pacific
8.3.1 China
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 Japan
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 India
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 South Korea
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.3.5 Australia
8.3.5.1 Market Trends
8.3.5.2 Market Forecast
8.3.6 Indonesia
8.3.6.1 Market Trends
8.3.6.2 Market Forecast
8.3.7 Others
8.3.7.1 Market Trends
8.3.7.2 Market Forecast
8.4 Middle East and Africa
8.4.1 Saudi Arabia
8.4.1.1 Market Trends
8.4.1.2 Market Forecast
8.4.2 Turkey
8.4.2.1 Market Trends
8.4.2.2 Market Forecast
8.4.3 Others
8.4.3.1 Market Trends
8.4.3.2 Market Forecast
8.5 Latin America
8.5.1 Brazil
8.5.1.1 Market Trends
8.5.1.2 Market Forecast
8.5.2 Mexico
8.5.2.1 Market Trends
8.5.2.2 Market Forecast
8.5.3 Others
8.5.3.1 Market Trends
8.5.3.2 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weakness
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
11 Porter’s Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Competitive Landscape
12.1 List of Key Players
12.2 Market Share
12.3 Profiles of Key Players
12.3.1 Ajinomoto Co. Inc.
12.3.1.1 Company Overview
12.3.1.2 Product Portfolio
12.3.1.3 Financials
12.3.1.4 SWOT
12.3.2 Altoni Pasta
12.3.2.1 Company Overview
12.3.2.2 Product Portfolio
12.3.3 Armanino Foods of Distinction, Inc.
12.3.3.1 Company Overview
12.3.3.2 Product Portfolio
12.3.3.3 Financials
12.3.4 Barilla G. E R. Fratelli Spa
12.3.4.1 Company Overview
12.3.4.2 Product Portfolio
12.3.4.3 Financials
12.3.4.4 SWOT
12.3.5 Dakota Growers Pasta Company, Inc.
12.3.5.1 Company Overview
12.3.5.2 Product Portfolio
12.3.5.3 Financials
12.3.5.4 SWOT
12.3.6 Ebro Foods, S.A.
12.3.6.1 Company Overview
12.3.6.2 Product Portfolio
12.3.6.3 Financials
12.3.6.4 SWOT
12.3.7 F.lli De Cecco di Filippo SpA
12.3.7.1 Company Overview
12.3.7.2 Product Portfolio
12.3.8 M. Dias Branco
12.3.8.1 Company Overview
12.3.8.2 Product Portfolio
12.3.8.3 Financials
12.3.9 MAKFA
12.3.9.1 Company Overview
12.3.9.2 Product Portfolio
12.3.10 Nestle
12.3.10.1 Company Overview
12.3.10.2 Product Portfolio
12.3.10.3 Financials
12.3.10.4 SWOT
12.3.11 Pasta Foods
12.3.11.1 Company Overview
12.3.11.2 Product Portfolio
12.3.12 Pierino Frozen Foods
12.3.12.1 Company Overview
12.3.12.2 Product Portfolio
12.3.13 TreeHouse Foods Inc.
12.3.13.1 Company Overview
12.3.13.2 Product Portfolio
12.3.13.3 Financials
12.3.13.4 SWOT

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る