インドのプロバイオティクスドリンク市場産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測India Probiotic Drinks Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 インドのプロバイオティクス飲料市場は、2021年に778百万インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR21.00%を示し、2027年までに2,371百万インドルピーに達すると予測していま... もっと見る
サマリーインドのプロバイオティクス飲料市場は、2021年に778百万インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR21.00%を示し、2027年までに2,371百万インドルピーに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。プロバイオティクス飲料は、腸の健康維持に役立つ特定の微生物を含む機能性飲料を指す。これらの飲料は通常、プロバイオティクス培養微生物に水、砂糖、ハーブまたは果実エキスを加え、バイオ発酵によって加工することで製造される。プロバイオティクス飲料は、胃の細菌の健康的なバランスを促進し、その結果、消化器系の健康状態を改善し、体重を減らし、免疫反応を向上させるのに役立つ。さらに、これらの飲料は、下痢、過敏性腸症候群、便秘など、多くの胃腸の問題の予防にも役立つ。 インドのプロバイオティクスドリンクの市場動向。 食生活の変化や消費者の不健康な食習慣による消化器系疾患の蔓延が、主にインドにおけるプロバイオティクス飲料の需要を牽引しています。さらに、消費者の健康意識の高まりと、腸の健康を改善するプロバイオティクス飲料の多くの関連効果に対する意識の高まりも、市場成長を後押ししている。このほか、都市化の進展と消費者の生活水準の向上が、機能性飲料の採用に拍車をかけています。さらに、高カロリーの炭酸飲料からより健康的な機能性飲料へと消費者の嗜好が変化していることも、国内での製品需要のさらなる活性化につながっています。これとは別に、いくつかの主要企業は、エキゾチックなフレーバーと魅力的なパッケージのプロバイオティクス飲料の発売に注力しており、これは重要な成長促進要因として作用しています。さらに、これらのメーカーは、消費者基盤を拡大するために、従来の小売や電子商取引のプラットフォームを通じて積極的なプロモーション活動を展開しています。これに伴い、乳製品、アレルゲン、乳糖、砂糖を含まない製剤の導入が、国内のプロバイオティクス飲料の需要をさらに高めている。コロナウイルス病(COVID-19)の発症により、免疫力を高め、プロバイオティクスを強化した栄養補助食品が注目されており、これが今後数年間、インドのプロバイオティクス飲料市場を牽引すると予想されます。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、インドのプロバイオティクス飲料市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品タイプ、フレーバー、パッケージタイプ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。 製品タイプ別内訳。 乳製品ベース 植物性 フレーバー別構成比。 ストロベリー バニラ マンゴー その他 包装タイプ別構成比 ペットボトル ガラス瓶 その他 流通チャネル別構成比 コンビニエンスストア スーパーマーケットおよびハイパーマーケット 専門店 オンライン その他 地域別構成比 北インド 西・中央インド 南インド 東インド 競合の状況 本レポートでは、Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation、Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt. Ltd.、Yakult (Danone India Pvt. Ltd.)などの主要企業を含む市場の競争環境についても分析しています。 本レポートで回答した主な質問 インドのプロバイオティクス飲料市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するか? COVID-19はインドのプロバイオティクス飲料業界にどのような影響を及ぼしたか? 製品タイプに基づく市場の内訳はどのようなものか? フレーバーに基づく市場の内訳は? パッケージタイプに基づく市場の内訳は? 流通チャネル別の市場構成は? インドのプロバイオティクス飲料産業における主要地域市場とは? インドのプロバイオティクス飲料産業のバリューチェーンにおける様々な段階とは? インドのプロバイオティクス飲料産業における主要な推進要因と課題は何か? インドのプロバイオティクス飲料業界の構造と主要プレイヤーは? インドのプロバイオティクス飲料業界の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Probiotic Drinks Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.2.1 Value Trends 5.2.2 Volume Trends 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Breakup by Flavor 5.6 Market Breakup by Packaging Type 5.7 Market Breakup by Distribution Channel 5.8 Market Breakup by Region 5.9 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Dairy-Based 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Plant-Based 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Flavor 7.1 Strawberry 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Vanilla 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Mango 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Packaging Type 8.1 Plastic Bottles 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Glass Bottles 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Others 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Distribution Channel 9.1 Convenience Stores 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Supermarkets and Hypermarkets 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Specialty Stores 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Online 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Others 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North India 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Breakup by States 10.1.3 Market Forecast 10.2 West and Central India 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Breakup by States 10.2.3 Market Forecast 10.3 South India 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Breakup by States 10.3.3 Market Forecast 10.4 East India 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Breakup by States 10.4.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Strengths 11.2 Weaknesses 11.3 Opportunities 11.4 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.1 Key Players 15.1 Profile of Key Players 15.3.1 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation 15.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 15.3.2 Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt. Ltd. 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.3 Yakult (Danone India Pvt. Ltd.) 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio
SummaryThe India probiotic drinks market reached a value of INR 778 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 2,371 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 21.00% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Probiotic Drinks Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.2.1 Value Trends 5.2.2 Volume Trends 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Breakup by Flavor 5.6 Market Breakup by Packaging Type 5.7 Market Breakup by Distribution Channel 5.8 Market Breakup by Region 5.9 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Dairy-Based 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Plant-Based 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Flavor 7.1 Strawberry 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Vanilla 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Mango 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Packaging Type 8.1 Plastic Bottles 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Glass Bottles 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Others 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Distribution Channel 9.1 Convenience Stores 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Supermarkets and Hypermarkets 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Specialty Stores 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Online 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Others 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North India 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Breakup by States 10.1.3 Market Forecast 10.2 West and Central India 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Breakup by States 10.2.3 Market Forecast 10.3 South India 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Breakup by States 10.3.3 Market Forecast 10.4 East India 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Breakup by States 10.4.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Strengths 11.2 Weaknesses 11.3 Opportunities 11.4 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.1 Key Players 15.1 Profile of Key Players 15.3.1 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation 15.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 15.3.2 Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt. Ltd. 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.3 Yakult (Danone India Pvt. Ltd.) 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートIMARC Services Private Limited.社の飲料分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポートよくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |