世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドのプロバイオティクスドリンク市場産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


India Probiotic Drinks Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドのプロバイオティクス飲料市場は、2021年に778百万インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR21.00%を示し、2027年までに2,371百万インドルピーに達すると予測していま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,299
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

 

サマリー

インドのプロバイオティクス飲料市場は、2021年に778百万インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR21.00%を示し、2027年までに2,371百万インドルピーに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

プロバイオティクス飲料は、腸の健康維持に役立つ特定の微生物を含む機能性飲料を指す。これらの飲料は通常、プロバイオティクス培養微生物に水、砂糖、ハーブまたは果実エキスを加え、バイオ発酵によって加工することで製造される。プロバイオティクス飲料は、胃の細菌の健康的なバランスを促進し、その結果、消化器系の健康状態を改善し、体重を減らし、免疫反応を向上させるのに役立つ。さらに、これらの飲料は、下痢、過敏性腸症候群、便秘など、多くの胃腸の問題の予防にも役立つ。

インドのプロバイオティクスドリンクの市場動向。
食生活の変化や消費者の不健康な食習慣による消化器系疾患の蔓延が、主にインドにおけるプロバイオティクス飲料の需要を牽引しています。さらに、消費者の健康意識の高まりと、腸の健康を改善するプロバイオティクス飲料の多くの関連効果に対する意識の高まりも、市場成長を後押ししている。このほか、都市化の進展と消費者の生活水準の向上が、機能性飲料の採用に拍車をかけています。さらに、高カロリーの炭酸飲料からより健康的な機能性飲料へと消費者の嗜好が変化していることも、国内での製品需要のさらなる活性化につながっています。これとは別に、いくつかの主要企業は、エキゾチックなフレーバーと魅力的なパッケージのプロバイオティクス飲料の発売に注力しており、これは重要な成長促進要因として作用しています。さらに、これらのメーカーは、消費者基盤を拡大するために、従来の小売や電子商取引のプラットフォームを通じて積極的なプロモーション活動を展開しています。これに伴い、乳製品、アレルゲン、乳糖、砂糖を含まない製剤の導入が、国内のプロバイオティクス飲料の需要をさらに高めている。コロナウイルス病(COVID-19)の発症により、免疫力を高め、プロバイオティクスを強化した栄養補助食品が注目されており、これが今後数年間、インドのプロバイオティクス飲料市場を牽引すると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、インドのプロバイオティクス飲料市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品タイプ、フレーバー、パッケージタイプ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

乳製品ベース
植物性

フレーバー別構成比。

ストロベリー
バニラ
マンゴー
その他

包装タイプ別構成比

ペットボトル
ガラス瓶
その他

流通チャネル別構成比

コンビニエンスストア
スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
専門店
オンライン
その他

地域別構成比

北インド
西・中央インド
南インド
東インド

競合の状況
本レポートでは、Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation、Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt. Ltd.、Yakult (Danone India Pvt. Ltd.)などの主要企業を含む市場の競争環境についても分析しています。 本レポートで回答した主な質問
インドのプロバイオティクス飲料市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するか?
COVID-19はインドのプロバイオティクス飲料業界にどのような影響を及ぼしたか?
製品タイプに基づく市場の内訳はどのようなものか?
フレーバーに基づく市場の内訳は?
パッケージタイプに基づく市場の内訳は?
流通チャネル別の市場構成は?
インドのプロバイオティクス飲料産業における主要地域市場とは?
インドのプロバイオティクス飲料産業のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
インドのプロバイオティクス飲料産業における主要な推進要因と課題は何か?
インドのプロバイオティクス飲料業界の構造と主要プレイヤーは?
インドのプロバイオティクス飲料業界の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Probiotic Drinks Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Value Trends
5.2.2 Volume Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Flavor
5.6 Market Breakup by Packaging Type
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Dairy-Based
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Plant-Based
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Flavor
7.1 Strawberry
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Vanilla
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Mango
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Packaging Type
8.1 Plastic Bottles
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Glass Bottles
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Convenience Stores
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Supermarkets and Hypermarkets
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Specialty Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Online
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North India
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Breakup by States
10.1.3 Market Forecast
10.2 West and Central India
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Breakup by States
10.2.3 Market Forecast
10.3 South India
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Breakup by States
10.3.3 Market Forecast
10.4 East India
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Breakup by States
10.4.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Strengths
11.2 Weaknesses
11.3 Opportunities
11.4 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.1 Key Players
15.1 Profile of Key Players
15.3.1 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation
15.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt. Ltd.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Yakult (Danone India Pvt. Ltd.)
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The India probiotic drinks market reached a value of INR 778 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 2,371 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 21.00% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Probiotic drinks refer to functional beverages containing specific microorganisms that help in maintaining gut health. These drinks are usually manufactured by adding water, sugar, herbal or fruit extracts to the probiotic culture of microbes and processing it through bio-fermentation. Probiotic drinks aid in promoting a healthy balance of stomach bacteria, resulting in improved digestive health, weight loss, and better immune response. Furthermore, these drinks also help in preventing numerous gastrointestinal issues, such as diarrhoea, irritable bowel syndrome, constipation, etc.

India Probiotic Drinks Market Trends:
The escalating prevalence of gastrointestinal ailments due to changing dietary patterns and unhealthy food habits of the consumers is primarily driving the demand for probiotic drinks in India. Furthermore, the growing consumer health consciousness, coupled with the increasing awareness towards numerous associated benefits of probiotic drinks in improving gut health, is also propelling the market growth. Besides this, the elevating levels of urbanization and improving consumer living standards are fueling the adoption of functional, ready-to-drink beverages. Additionally, the shifting consumer preferences from high-calorie, carbonated beverages towards healthier, functional drinks, are further catalyzing the product demand in the country. Apart from this, several key players are focusing on the launch of probiotic drinks in exotic flavors and attractive packaging, which is acting as significant growth-inducing factor. Moreover, these manufacturers are also adopting aggressive promotional activities through conventional retail and e-commerce platforms, to expand their consumer base. In line with this, the introduction of dairy-, allergen-, lactose- and sugar-free formulations is further augmenting the demand for probiotic drinks in the country. Due to the onset of coronavirus disease (COVID-19), there is a growing prominence of immunity boosting and probiotic fortified dietary supplements, which is expected to drive the India probiotic drinks market over the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the India probiotic drinks market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, flavor, packaging type and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Dairy-Based
Plant-Based

Breakup by Flavor:

Strawberry
Vanilla
Mango
Others

Breakup by Packaging Type:

Plastic Bottles
Glass Bottles
Others

Breakup by Distribution Channel:

Convenience Stores
Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Online
Others

Breakup by Region:

North India
West and Central India
South India
East India

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation, Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt. Ltd. and Yakult (Danone India Pvt. Ltd.) Key Questions Answered in This Report:
How has the India probiotic drinks market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the India probiotic drinks industry?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the flavor?
What is the breakup of the market based on the packaging type?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the key regional markets in the India probiotic drinks industry?
What are the various stages in the value chain of the India probiotic drinks industry?
What are the key driving factors and challenges in the India probiotic drinks industry?
What is the structure of the India probiotic drinks industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the India probiotic drinks industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Probiotic Drinks Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Value Trends
5.2.2 Volume Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Flavor
5.6 Market Breakup by Packaging Type
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Dairy-Based
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Plant-Based
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Flavor
7.1 Strawberry
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Vanilla
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Mango
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Packaging Type
8.1 Plastic Bottles
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Glass Bottles
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Convenience Stores
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Supermarkets and Hypermarkets
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Specialty Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Online
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North India
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Breakup by States
10.1.3 Market Forecast
10.2 West and Central India
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Breakup by States
10.2.3 Market Forecast
10.3 South India
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Breakup by States
10.3.3 Market Forecast
10.4 East India
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Breakup by States
10.4.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Strengths
11.2 Weaknesses
11.3 Opportunities
11.4 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.1 Key Players
15.1 Profile of Key Players
15.3.1 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation
15.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Mother Dairy Fruits and Vegetables Pvt. Ltd.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Yakult (Danone India Pvt. Ltd.)
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る