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インドのフレーバーミルク市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Flavoured Milk Market in India: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドのフレーバーミルク市場は、2021年に332億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2027年には1277億インドルピーに達し、2022年から2027年の間に26.01%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,299
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160 英語

 

サマリー

インドのフレーバーミルク市場は、2021年に332億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2027年には1277億インドルピーに達し、2022年から2027年の間に26.01%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

フレーバーミルクは、インドで最も人気のある乳製品ベースの飲料の一つを代表するものです。スキムミルクや全脂肪乳に砂糖、乳化剤、バニラ、チョコレート、マンゴー、バタースコッチなどのフレーバーを加えて作られます。炭酸飲料に代わる便利で風味豊かな健康飲料として、学校に通う子どもから社会人まで幅広い層に支持されています。市場の力強い成長は、消費者の健康意識の高まりにより、乳製品をベースとした製品へのシフトが進んでいることに起因しています。その他の成長要因としては、可処分所得の増加や人口増加などが挙げられます。

本レポートでは、インドのフレーバーミルク市場について、主要15州を対象に調査しています。

マハラシュトラ州
ウッタルプラデシュ州
アンドラ・プラデシュ州、テランガーナ州
タミルナドゥ州
グジャラート州
ラジャスタン州
カルナータカ州
マディヤ・プラデシュ州
西ベンガル州
ビハール州
デリー
ケーララ州
パンジャブ州
オリッサ州
ハリヤナ州

各州について、現在および過去の金額・数量動向、主要メーカーのシェア、市場予測などを徹底分析したレポートです。現在、最大の市場はマハラシュトラ州であり、市場シェアの大半を占めています。次いでタミル・ナードゥ州、ウッタル・プラデーシュ州が続いています。インドのフレーバーミルク市場の競争環境も本レポートで取り上げています。市場に進出している著名な企業には、GCMMF、Mother Dairy、KMF、CavinKare、TN Cooperativeなどがあります。

本調査では、インドのフレーバーミルク市場の状況を詳細に分析し、フレーバーミルクの生産量とその価格に関する現在、過去、将来の動向について取り上げています。また、インドのフレーバーミルク市場のSWOT、バリューチェーン、ポーターのファイブフォース分析、セグメント別、地域別内訳、競合環境分析も行っています。本調査は、デスクリサーチと複数回の定性的なプライマリーリサーチの両方に基づいています。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、その他インドのフレーバーミルク業界に何らかの利害関係を持つ、または何らかの形で参入を計画しているすべての人々にとって必読の書です。本レポートで回答した主な質問
1.2021年のインドのフレーバーミルク市場規模は?
2.2022-2027年のインドのフレーバーミルク市場の成長率はどの程度と予想されるか?
3.インドのフレーバーミルク市場を牽引する主要因は何か?
4.COVID-19はインドのフレーバーミルク市場にどのような影響を与えているか?
5.インドのフレーバーミルク市場の流通チャネル別構成は?
6.インドのフレーバーミルク市場における主要地域はどこか?
7.インドのフレーバーミルク市場における主要プレイヤー/企業はどこか?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Dairy Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market by Organised and Unorganised Segment
5.4 Milk Production and Consumption Trends
5.4.1 Current and Historical Trends
5.4.2 Production and Consumption Forecast
5.5 Milk Production by State
5.6 Milk Production by Cattle
5.7 Milk Utilization Patterns in India
5.8 Market Forecast
6 India Flavoured Milk Industry
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.2.1 Volume Trends
6.2.2 Value Trends
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Price Trends
6.4.1 Milk Procurement Price Trends
6.4.2 Flavoured Milk Price Trends
6.5 Market Breakup by Region
6.6 Market Breakup by Retail Vs Institutional
6.7 Market Forecast
6.8 SWOT Analysis
6.8.1 Overview
6.8.2 Strengths
6.8.3 Weaknesses
6.8.4 Opportunities
6.8.5 Threats
6.9 Value Chain Analysis
6.9.1 Raw Material Procurement
6.9.2 Manufacturing
6.9.3 Marketing
6.9.4 Distribution
6.9.5 Exports
6.9.6 End-Use
6.10 Porter’s Five Forces Analysis
6.10.1 Overview
6.10.2 Bargaining Power of Buyers
6.10.3 Bargaining Power of Suppliers
6.10.4 Degree of Competition
6.10.5 Threat of New Entrants
6.10.6 Threat of Substitutes
6.11 Key Success Factors and Risk Factors
7 Performance of Key Regions
7.1 Karnataka
7.1.1 Market Performance
7.1.1.1 Volume Trends
7.1.1.2 Value Trends
7.1.2 Competitive Landscape
7.1.3 Market Forecast
7.1.3.1 Volume Trends
7.1.3.2 Value Trends
7.2 Maharashtra
7.2.1 Market Performance
7.2.1.1 Volume Trends
7.2.1.2 Value Trends
7.2.2 Competitive Landscape
7.2.3 Market Forecast
7.2.3.1 Volume Trends
7.2.3.2 Value Trends
7.3 Tamil Nadu
7.3.1 Market Performance
7.3.1.1 Volume Trends
7.3.1.2 Value Trends
7.3.2 Competitive Landscape
7.3.3 Market Forecast
7.3.3.1 Volume Trends
7.3.3.2 Value Trends
7.4 Delhi
7.4.1 Market Performance
7.4.1.1 Volume Trends
7.4.1.2 Value Trends
7.4.2 Competitive Landscape
7.4.3 Market Forecast
7.4.3.1 Volume Trends
7.4.3.2 Value Trends
7.5 Gujarat
7.5.1 Market Performance
7.5.1.1 Volume Trends
7.5.1.2 Value Trends
7.5.2 Competitive Landscape
7.5.3 Market Forecast
7.5.3.1 Volume Trends
7.5.3.2 Value Trends
7.6 Andhra Pradesh and Telangana
7.6.1 Market Performance
7.6.1.1 Volume Trends
7.6.1.2 Value Trends
7.6.2 Competitive Landscape
7.6.3 Market Forecast
7.6.3.1 Volume Trends
7.6.3.2 Value Trends
7.7 Uttar Pradesh
7.7.1 Market Performance
7.7.1.1 Volume Trends
7.7.1.2 Value Trends
7.7.2 Competitive Landscape
7.7.3 Market Forecast
7.7.3.1 Volume Trends
7.7.3.2 Value Trends
7.8 West Bengal
7.8.1 Market Performance
7.8.1.1 Volume Trends
7.8.1.2 Value Trends
7.8.2 Competitive Landscape
7.8.3 Market Forecast
7.8.3.1 Volume Trends
7.8.3.2 Value Trends
7.9 Kerala
7.9.1 Market Performance
7.9.1.1 Volume Trends
7.9.1.2 Value Trends
7.9.2 Competitive Landscape
7.9.3 Market Forecast
7.9.3.1 Volume Trends
7.9.3.2 Value Trends
7.10 Haryana
7.10.1 Market Performance
7.10.1.1 Volume Trends
7.10.1.2 Value Trends
7.10.2 Competitive Landscape
7.10.3 Market Forecast
7.10.3.1 Volume Trends
7.10.3.2 Value Trends
7.11 Punjab
7.11.1 Market Performance
7.11.1.1 Volume Trends
7.11.1.2 Value Trends
7.11.2 Competitive Landscape
7.11.3 Market Forecast
7.11.3.1 Volume Trends
7.11.3.2 Value Trends
7.12 Rajasthan
7.12.1 Market Performance
7.12.1.1 Volume Trends
7.12.1.2 Value Trends
7.12.2 Competitive Landscape
7.12.3 Market Forecast
7.12.3.1 Volume Trends
7.12.3.2 Value Trends
7.13 Madhya Pradesh
7.13.1 Market Performance
7.13.1.1 Volume Trends
7.13.1.2 Value Trends
7.13.2 Competitive Landscape
7.13.3 Market Forecast
7.13.3.1 Volume Trends
7.13.3.2 Value Trends
7.14 Bihar
7.14.1 Market Performance
7.14.1.1 Volume Trends
7.14.1.2 Value Trends
7.14.2 Competitive Landscape
7.14.3 Market Forecast
7.14.3.1 Volume Trends
7.14.3.2 Value Trends
7.15 Orissa
7.15.1 Market Performance
7.15.1.1 Volume Trends
7.15.1.2 Value Trends
7.15.2 Competitive Landscape
7.15.3 Market Forecast
7.15.3.1 Volume Trends
7.15.3.2 Value Trends
8 Market Breakup by Retail Vs Institutional
8.1 Retail
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Institutional
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Competitive Landscape
9.1 Competitive Structure
9.2 Market Share of Key Players
10 Flavoured Milk Manufacturing Process
10.1 Product Overview
10.2 Detailed Process Flow
10.3 Various Types of Unit Operations Involved
10.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
11 Project Details, Requirements and Costs Involved
11.1 Land Requirements and Expenditures
11.2 Construction Requirements and Expenditures
11.3 Plant Machinery
11.4 Machinery Pictures
11.5 Raw Material Requirements and Expenditures
11.6 Raw Material and Final Product Pictures
11.7 Packaging Requirements and Expenditures
11.8 Transportation Requirements and Expenditures
11.9 Utility Requirements and Expenditures
11.10 Manpower Requirements and Expenditures
11.11 Other Capital Investments
12 Loans and Financial Assistance
13 Project Economics
13.1 Capital Cost of the Project
13.2 Techno-Economic Parameters
13.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
13.4 Taxation and Depreciation
13.5 Income Projections
13.6 Expenditure Projections
13.7 Financial Analysis
13.8 Profit Analysis
14 Key Player Profiles

 

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Summary

The flavoured milk market in India reached a value of INR 33.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 127.7 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 26.01% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Flavoured milk represents one of the most popular dairy-based beverages in India. It is made by adding sugar, emulsifiers and flavours such as vanilla, chocolate, mango, butterscotch, etc. to skim or whole fluid milk. It is a convenient, flavoursome and healthy alternative to carbonated beverages, as a result of which, it is preferred by both school going children as well as working adults. The strong growth of the market can be attributed to the rising health consciousness among consumers which has led to a shift towards dairy based products. Some of the other growth inducing factors include increasing disposable incomes and growing population.

The report has examined the Indian Flavoured Milk Market in 15 major states:

Maharashtra
Uttar Pradesh
Andhra Pradesh and Telangana
Tamil Nadu
Gujarat
Rajasthan
Karnataka
Madhya Pradesh
West Bengal
Bihar
Delhi
Kerala
Punjab
Orissa
Haryana

For each of the states, the report provides a thorough analysis of the current and historical value and volume trends, market share of key players and market forecast. Currently, Maharashtra represents the largest market, accounting for majority of the market share. It is followed by Tamil Nadu and Uttar Pradesh. The competitive landscape of the Indian flavoured milk market has also been covered in this report. Some of the prominent players operating in the market include GCMMF, Mother Dairy, KMF, CavinKare and TN Cooperative.

The study gives an in-depth analysis of the flavoured milk market landscape in India, covering the current, historical and future trends for flavoured milk production along with its prices. The report also offers SWOT, Value Chain and Porter’s Five Forces analysis of the Indian flavoured milk market along with breakup by segment, region, and an analysis of the competitive landscape. The study is based on both desk research and multiple waves of qualitative primary research. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the Indian flavoured milk industry in any manner. Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the flavoured milk market in India in 2021?
2. What is the expected growth rate of the flavoured milk market in India during 2022-2027?
3. What are the key factors driving the flavoured milk market in India?
4. What has been the impact of COVID-19 on the flavoured milk market in India?
5. What is the breakup of the flavoured milk market in India based on the distributional channel?
6. What are the key regions in the flavoured milk market in India?
7. Who are the key players/companies in the flavoured milk market in India?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Dairy Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market by Organised and Unorganised Segment
5.4 Milk Production and Consumption Trends
5.4.1 Current and Historical Trends
5.4.2 Production and Consumption Forecast
5.5 Milk Production by State
5.6 Milk Production by Cattle
5.7 Milk Utilization Patterns in India
5.8 Market Forecast
6 India Flavoured Milk Industry
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.2.1 Volume Trends
6.2.2 Value Trends
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Price Trends
6.4.1 Milk Procurement Price Trends
6.4.2 Flavoured Milk Price Trends
6.5 Market Breakup by Region
6.6 Market Breakup by Retail Vs Institutional
6.7 Market Forecast
6.8 SWOT Analysis
6.8.1 Overview
6.8.2 Strengths
6.8.3 Weaknesses
6.8.4 Opportunities
6.8.5 Threats
6.9 Value Chain Analysis
6.9.1 Raw Material Procurement
6.9.2 Manufacturing
6.9.3 Marketing
6.9.4 Distribution
6.9.5 Exports
6.9.6 End-Use
6.10 Porter’s Five Forces Analysis
6.10.1 Overview
6.10.2 Bargaining Power of Buyers
6.10.3 Bargaining Power of Suppliers
6.10.4 Degree of Competition
6.10.5 Threat of New Entrants
6.10.6 Threat of Substitutes
6.11 Key Success Factors and Risk Factors
7 Performance of Key Regions
7.1 Karnataka
7.1.1 Market Performance
7.1.1.1 Volume Trends
7.1.1.2 Value Trends
7.1.2 Competitive Landscape
7.1.3 Market Forecast
7.1.3.1 Volume Trends
7.1.3.2 Value Trends
7.2 Maharashtra
7.2.1 Market Performance
7.2.1.1 Volume Trends
7.2.1.2 Value Trends
7.2.2 Competitive Landscape
7.2.3 Market Forecast
7.2.3.1 Volume Trends
7.2.3.2 Value Trends
7.3 Tamil Nadu
7.3.1 Market Performance
7.3.1.1 Volume Trends
7.3.1.2 Value Trends
7.3.2 Competitive Landscape
7.3.3 Market Forecast
7.3.3.1 Volume Trends
7.3.3.2 Value Trends
7.4 Delhi
7.4.1 Market Performance
7.4.1.1 Volume Trends
7.4.1.2 Value Trends
7.4.2 Competitive Landscape
7.4.3 Market Forecast
7.4.3.1 Volume Trends
7.4.3.2 Value Trends
7.5 Gujarat
7.5.1 Market Performance
7.5.1.1 Volume Trends
7.5.1.2 Value Trends
7.5.2 Competitive Landscape
7.5.3 Market Forecast
7.5.3.1 Volume Trends
7.5.3.2 Value Trends
7.6 Andhra Pradesh and Telangana
7.6.1 Market Performance
7.6.1.1 Volume Trends
7.6.1.2 Value Trends
7.6.2 Competitive Landscape
7.6.3 Market Forecast
7.6.3.1 Volume Trends
7.6.3.2 Value Trends
7.7 Uttar Pradesh
7.7.1 Market Performance
7.7.1.1 Volume Trends
7.7.1.2 Value Trends
7.7.2 Competitive Landscape
7.7.3 Market Forecast
7.7.3.1 Volume Trends
7.7.3.2 Value Trends
7.8 West Bengal
7.8.1 Market Performance
7.8.1.1 Volume Trends
7.8.1.2 Value Trends
7.8.2 Competitive Landscape
7.8.3 Market Forecast
7.8.3.1 Volume Trends
7.8.3.2 Value Trends
7.9 Kerala
7.9.1 Market Performance
7.9.1.1 Volume Trends
7.9.1.2 Value Trends
7.9.2 Competitive Landscape
7.9.3 Market Forecast
7.9.3.1 Volume Trends
7.9.3.2 Value Trends
7.10 Haryana
7.10.1 Market Performance
7.10.1.1 Volume Trends
7.10.1.2 Value Trends
7.10.2 Competitive Landscape
7.10.3 Market Forecast
7.10.3.1 Volume Trends
7.10.3.2 Value Trends
7.11 Punjab
7.11.1 Market Performance
7.11.1.1 Volume Trends
7.11.1.2 Value Trends
7.11.2 Competitive Landscape
7.11.3 Market Forecast
7.11.3.1 Volume Trends
7.11.3.2 Value Trends
7.12 Rajasthan
7.12.1 Market Performance
7.12.1.1 Volume Trends
7.12.1.2 Value Trends
7.12.2 Competitive Landscape
7.12.3 Market Forecast
7.12.3.1 Volume Trends
7.12.3.2 Value Trends
7.13 Madhya Pradesh
7.13.1 Market Performance
7.13.1.1 Volume Trends
7.13.1.2 Value Trends
7.13.2 Competitive Landscape
7.13.3 Market Forecast
7.13.3.1 Volume Trends
7.13.3.2 Value Trends
7.14 Bihar
7.14.1 Market Performance
7.14.1.1 Volume Trends
7.14.1.2 Value Trends
7.14.2 Competitive Landscape
7.14.3 Market Forecast
7.14.3.1 Volume Trends
7.14.3.2 Value Trends
7.15 Orissa
7.15.1 Market Performance
7.15.1.1 Volume Trends
7.15.1.2 Value Trends
7.15.2 Competitive Landscape
7.15.3 Market Forecast
7.15.3.1 Volume Trends
7.15.3.2 Value Trends
8 Market Breakup by Retail Vs Institutional
8.1 Retail
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Institutional
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Competitive Landscape
9.1 Competitive Structure
9.2 Market Share of Key Players
10 Flavoured Milk Manufacturing Process
10.1 Product Overview
10.2 Detailed Process Flow
10.3 Various Types of Unit Operations Involved
10.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
11 Project Details, Requirements and Costs Involved
11.1 Land Requirements and Expenditures
11.2 Construction Requirements and Expenditures
11.3 Plant Machinery
11.4 Machinery Pictures
11.5 Raw Material Requirements and Expenditures
11.6 Raw Material and Final Product Pictures
11.7 Packaging Requirements and Expenditures
11.8 Transportation Requirements and Expenditures
11.9 Utility Requirements and Expenditures
11.10 Manpower Requirements and Expenditures
11.11 Other Capital Investments
12 Loans and Financial Assistance
13 Project Economics
13.1 Capital Cost of the Project
13.2 Techno-Economic Parameters
13.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
13.4 Taxation and Depreciation
13.5 Income Projections
13.6 Expenditure Projections
13.7 Financial Analysis
13.8 Profit Analysis
14 Key Player Profiles

 

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